Gracz po rozpoczęciu podróży natychmiast może napisać post w miejscu, w którym kończy podróż, nie musi wymaganego czasu czekać. Czas ten może w fabule zablokować postać jeśli postać rozpoczęła podróż w momencie, gdy w miejscu docelowym działa się już jakaś akcja taka jak misja, event czy walka. Wówczas dowolny narrator, MG musi przeanalizować sytuację w którym momencie (w trakcie czy też po) danej sytuacji dotrze podróżnik. Jeśli miejsce docelowe lub miejsce rozpoczęcia podróży nie jest położone bezpośrednio w ukrytych wioskach MG może przyjąć inny czas podróży w oparciu o podane przykłady. W sytuacji gdy w miejscu docelowym nie ma żadnej ważnej akcji gracz może odpisać tam bez oczekiwania.
Gracz posty tak odległej podróży rozpoczyna formułką:
- Kod: Zaznacz cały
[b]Cel:[/b]
[b]Towarzysze:[/b]
[b]Środek transportu:[/b]
Nieuzupełnienie informacji o towarzyszach oznacza, że gdy wykorzystamy środek transportu nie zabierzemy ich ze sobą. Brak informacji o środku transportu oznacza podróż pieszą. Wyjątkiem są podróże na wyspy, kiedy to trzeba wynająć łódkę (brak tego można uznać za próbę przekroczenia morza z wykorzystaniem chakry co grozi utonięciem postaci).
Zakończenie podróży opisuje się podobnym wstępem:
- Kod: Zaznacz cały
[b]Podróż z:[/b]
[b]Towarzysze:[/b]
[b]Środek transportu:[/b]
Uwaga! Podróż z zwykłym człowiekiem bez większej kondycji np podczas misji może trwać nawet dwa razy dłużej jeśli nie korzysta się z żadnego środka transportu! Poniższa tabelka przedstawia czas podróży wyrażony w dniach uwzględniając, że postać musi odpoczywać.
Czas podróży (wyrażony w dniach):
Istnieją również różne środki transportu. Pozwalają one skrócić czas podróży. Czasem są wymagane, np podczas podróży przez morze. Poniższa tabela przedstawia Listę środków transportu, ilość ludzi jaką może pomieścić, o ile skraca podróż (podróż skraca się o podany ułamek, gracz nie musi dokładnie przeliczać póki nie dojdzie do sytuacji w której to ma znaczenie), dostępność i ewentualne koszta.
Konie samurajów traktowane są jako wierzchowce shinobi. Oczywiście w paktach stworzenia w niektórych przypadkach mogą mieć inną premię do czasu podróży, wówczas brana jest pod uwagę szybkość podana w pakcie. Ilość ludzi jaką mogą przewieść wierzchowce shinobi należy oceniać indywidualnie.
Lista środków transportu:
Krainy poza Kirigakure no Sato.
Krainy poza Kirigakure no Sato.
Podróże do/z Kirigakure no Sato.
Podróże do/z Kirigakure no Sato.
Lądowy Wierzchowiec Shinobi
Krainy poza Kirigakure no Sato.
Wodny Wierzchowiec Shinobi
Podróże do/z Kirigakure no Sato.
Latający Wierzchowiec Shinobi
Latająca Maszyna Zniszczenia