Sława/Niesława - Pomysł Shiro

W dziale tym można składać tematy proponujące zmiany w grze SnM. Propozycje dotyczące pojedynczych technik, przedmiotów oraz obrazków, czy też błędów ortograficznych itp zgłaszane są w subforach.

Moderatorzy: Mistrz Gry, Mistrz Fabularny, Moderacja Propozycji

Sława/Niesława - Pomysł Shiro

Postprzez Mistrz » 13 maja 2018, o 03:22

Jest idea! By w poście akcepta prowadzić pewną punktację fabularną.
Prowadzący misje w jej podsumowaniu pisałby jak ludzie odebrali czyny postaci graczy. Jeśli shinobi działałby nie zważając jakie szkody wyrządza otoczeniu ludzie odbieraliby go negatywnie. Jeśli dbałby o ludzi odbieraliby go pozytywnie.
Ale nie tylko oni się liczą. Jest też oddanie wiosce, władzy, misji. Tu byłaby skala nie dobry - zły w oczach ludzi tylko praworządny lub niepraworządny.
Tak, przypomina to wykres DND. Jednak tam, gdzie to oddawało charakter postaci, tak u nas taka rozpiska oddawałaby wizerunek postaci w oczach otoczenia. Jej reputację. Zbieranie punktów odpowiednich kształtowałoby jej odbiór. I mogłoby mieć konsekwencje w tym jak w fabule reagowaliby na jej postać.
Idea Shiro to stworzenie takiego jakby wykresu na 9 polach (3 w pionie 3 w poziomie) gdzie w jedną stronę byłoby od zły do dobry w drugą od praworządny niepraworządny.
Już tylko z tego samego można by wyciągnąć kilka dodatkowych informacji czyli czy poza tym jak odbierana jest postać to jak bardzo znana jest. Jutro myślę, że bardziej z szczegółami to opiszemy, ale już teraz chcielibyśmy usłyszeć pomysły ludzi z tym związane, co komu do głowy przychodzi jak można by to ulepszyć, wykorzystać, bądź po prostu opisać.

Takie pytanie ode mnie, czy ktoś ma pomysł na jakiś html javascript etc jakby to można było przedstawić czytelnie ludziom? ;) ja postarams ię jutro w pracy pomyśleć jak to mogłoby wyglądać w ramach czytelności :)
I'm the hero snm didnt deserves, but the one it needs right now/
Ja jestem regulaminem!
Administrator
 
Posty: 2243
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Uczeń
Specjalna Ranga: ANBU
Specjalna Ranga: Kugutsu Butai
Dodatkowa Ranga: S-Rank

Re: Sława/Niesława - Pomysł Shiro

Postprzez Miko Miitsu » 13 maja 2018, o 10:54

No szkoda, że nie ma opcji „like”.
Troche brakowało tego, ogólnie mówiło sie w fabule, ze ktoś jest znany, ale Dobrze to przedstawić i zdobywać ciagle tę „sławę”. Na innych forach na jakich grałam to się sprawdzało i było na zasadzie - miało sie ileś punktów - było sie w jakimś stopniu znanym. Skala była dość wysoka, być może takie uproszczenie 3 w dół i 3 w górę będzie okej, ale jak na razie w ogóle tego nie widzę/ nie rozumiem. Może dlatego, ze pisales na świeżo tak późno w nocy próbując spisać pomysł...
Poczekam na opis ze szczegółami. ;)

Ps. Niestety nie pomogę przy html, ale dobra jestem w poprawianiu błędów ort. i stylistycznych. ^^
 
Posty: 537
Dołączył(a): 6 lip 2016, o 23:58
Ranga: Jōnin

Re: Sława/Niesława - Pomysł Shiro

Postprzez Shotaro » 13 maja 2018, o 20:55

Mii, tutaj jest taka tabelka, co może ci to pomóc zrozumieć, te trzy w lewo i trzy w dół - https://pl.wikipedia.org/wiki/Charakter_(gry_fabularne)

Edit. Ogólnie myślę, że dobry pomysł z tym.
 
Posty: 1226
Dołączył(a): 26 lip 2017, o 00:58
Ranga: Jōnin

Re: Sława/Niesława - Pomysł Shiro

Postprzez Yami Saiko » 13 maja 2018, o 21:10

Prosto, jestem za. Sam kiedyś tworzyłem xD system sławy i się sprawdzał doskonale na forum - z wyjątkiem hejtu tych, którzy nic nie robili i narzekali że nie są znani z automatu xD - także do działa! ;)
Pomogę jeżeli będzie trzeba z tym.
ObrazekMeitonObrazek
Spoiler:
 
Posty: 714
Dołączył(a): 12 cze 2017, o 22:37
Ranga: Nukenin
Dodatkowa Ranga: S-Rank

Re: Sława/Niesława - Pomysł Shiro

Postprzez Mistrz » 14 maja 2018, o 02:44

Idę spać... Właśnie utraciłem sporo materiału przez reader mode w firefoxie bo banda idiotów uznała, że strony są nieczytelne i to ułatwi życie ludziom. Zacznę więc od nowa i jutro wieczór będzie propozycja


Informacje dla prowadzących - część 1

Po ukończeniu misji prowadzący w dodatkowych informacjach powinien wykonać listę wydarzeń, które w znaczący sposób wpłynęły na opinię postaci niezależnych o postaci gracza. Nie chodzi tu oczywiście o pomoc staruszce czy bycie uprzejmym, a o spore wydarzenia jakie zostaną zapamiętane. Pamiętajcie, że zleceniodawcy, liderzy, przełożeni czy radni też są tutaj brani pod uwagę. Przy każdym wydarzeniu należy dać kilka słów o tym ile ludzi jak to odebrało. To wpłynie na ocenę, czy wydarzenie należy ostatecznie odnotować, pominąć, czy nawet podwoić.
  • Czyny praworządne: to postępowanie zgodne z prawem i rozkazami. Oczywiście nie jest to każda misja wykonana dokładnie zgodnie z rozkazami, coś takiego jest niezauważane bo jest to oczekiwane. Jednak gdy dojdzie do nietypowych sytuacji, wyborów moralnych etc, w których postać tak postąpi należy o tym wspomnieć.
  • Czyny chaotyczne: to postępowanie, w którym postać łamie zasady, rozkazy czy też samo prawo.
  • Czyny dobre: jest to już łatwiejsze do określenia. To głównie odczucie ludzi, że shinobi postąpił wobec nich dobrze i uczciwie.
  • Czyny złe: przeciwieństwo powyższej kategorii, dotyczy sytuacji, gdy ludzie czują się pokrzywdzeni czynami shinobi.
Prowadzący powinien pamiętać, że charakterystyka tych wydarzeń nie musi być zgodna z prawdą a jedynie z tym, jak widzą sytuację ludzie. A ci mogą być w błędzie. To może być sytuacja niekorzystna dla gracza, jednak będzie ona dalej pod względem fabularnym uczciwa.
Osoba akceptująca misję po jej zakończeniu w poście Akceptacji Karty Postaci umieści w odpowiednim kodzie ilość punktów zsumowaną z poprzednią wartością znajdującą się w tym poście. Ta wartość zostanie przeliczona a kod wyświetli odpowiednią charakterystykę.
Uwaga, wszystkie akcje prowadzące do zmniejszenia ilości punktów muszą być zawsze konsultowane z administratorem.



Analiza punktów

Charakterystyka opinii:Postać zaczyna z zerowymi wartościami punktów lokującymi ją w pozycji Neutralnej. Przewaga punktów o 66% nad czynami przeciwstawnymi (np praworządne względem chaotycznych) powoduje przesunięcie w wybranym kierunku cechy postaci.
    Praworządny Dobry | Neutralny Dobry | Chaotyczny Dobry
    Praworządny Neutralny | Neutralny | Chaotyczny Neutralny
    Praworządny Zły | Neutralny Zły | Chaotyczny Zły
Sława: cecha niekoniecznie oczekiwana przez shinobi. Duża ilość punktów (powyżej Z punktów) powoduje, że shinobi stał się rozpoznawalny. To może sprawiać problemy gdy shinobi chce ukryć swoją tożsamość lub ułatwić pracę, gdy chce wykorzystać swoją rozpoznawalność do wpływania na ludzi. Shinobi, który chce pozostać nierozpoznawalny musi dbać o to, by ludzie nie dowiedzieli się o jego pracy.
Nieprzewidywalność: Cecha ta widoczna jest gdy shinobi posiada zbalansowaną opinię pomimo wielu punktów (powyżej Z punktów, czyli sytuacja, w której shinobi stał się sławny). Częste czyny o przeciwstawnym odbiorze (dobre i złe czy praworządne i chaotyczne) sprawiają, że postać ma opinię niepoczytalnego. Ludzie nie wiedzą, czego się po nim spodziewać mimo, że o nim słyszeli. Mogą mieć obawy wynikające z jego obecności.


Informacje dla prowadzących - część 2

Prowadzący powinni pamiętać, by zawsze rzucać okiem na post akceptacji pod Kartą Postaci. Informacje tam zawarte określają, jak ludzie będą odnosić się do postaci. To może być ciekawy materiał na którym można oprzeć poszczególne wydarzenia (np wrogość lokalnych mieszkańców do postaci, utrudniając jej zadanie). Informacja ta to także mechanizm pozwalający zachować fabularność i spójność wątków. Informacje zawarte w tym miejscu nie są zbyt duże, to po prostu sugestie jak poprzednie działania postaci powinny rzutować na wątek, w jakim postać będzie uczestniczyć.


Informacje dla graczy

Punkty te nie są nagrodą. Są uproszczoną formą informowania prowadzących jak wasze czyny odbiły się na otoczeniu. Nie można więc o nie prosić, udać się na misję w celu ich zdobycia czy skorygowania. Oczywiście, w przypadku nieporozumienia, gdy postać jest o coś niesłusznie oskarżona może starać się oczyścić swoje imię, jednak to są już konkretne, indywidualne sytuacje.


Myślałem, czy nie dodać jeszcze czegoś jak rozpoznawalność w danym rejonie.
I'm the hero snm didnt deserves, but the one it needs right now/
Ja jestem regulaminem!
Administrator
 
Posty: 2243
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Uczeń
Specjalna Ranga: ANBU
Specjalna Ranga: Kugutsu Butai
Dodatkowa Ranga: S-Rank

Re: Sława/Niesława - Pomysł Shiro

Postprzez Inuzuka Mihye » 14 maja 2018, o 11:38

Jak ma się sława i opinia do wiedzy o sławnych ninja oraz książek bingo, bo to by chyba wymagało korekty. Skoro jest ktoś sławny zdobycie wiedzy o danej postaci powinno być łatwiejsze.
나 말이야
못다 핀 꽃 한 송이야


Obrazek

BANK
PZ
Prowadzę misje z zakresu D-B
Moderuje dział Kart Postaci
 
Posty: 893
Dołączył(a): 21 gru 2016, o 01:51
Ranga: Tokubetsu Jōnin

Re: Sława/Niesława - Pomysł Shiro

Postprzez Senju Shiro » 14 maja 2018, o 13:10

Iks de
To ma pomóc prowadzącym i innym w ocenie jak reaguje środowisko na daną postać, a nie tobie w zdobywaniu wiedzy. Taka opinia, czy ktoś do czegoś się nadaje, czy należy się spodziewać, że spieprzy sprawę.
 
Posty: 265
Dołączył(a): 24 wrz 2017, o 16:56
Ranga: Genin
Specjalna Ranga: Jinchūriki

Re: Sława/Niesława - Pomysł Shiro

Postprzez Inuzuka Mihye » 14 maja 2018, o 21:19

Chodziło mi, że te dwa tematy są dość bliskoznaczne i powiązane ze sobą i jestem ciekawa jak tą kwestię rozwiążecie, bo jak dla mnie jeśli ktoś jest sławny to podchodzi pod wiedzę sławni ninja z danego regionu, kraju etc.
나 말이야
못다 핀 꽃 한 송이야


Obrazek

BANK
PZ
Prowadzę misje z zakresu D-B
Moderuje dział Kart Postaci
 
Posty: 893
Dołączył(a): 21 gru 2016, o 01:51
Ranga: Tokubetsu Jōnin

Re: Sława/Niesława - Pomysł Shiro

Postprzez Senju Shiro » 14 maja 2018, o 23:56

No nie wiem. W Bingo są wypisane zbrodnie i umiejętności, czy nagroda. Nie ma związku z postrzeganym przez pryzmat innych charakterem postaci. Bo to mają przedstawiać punkty sławy. Nazwisko możesz w ten sposób poznać, ale to nie rozmowy na ramen i opowieści, kto z jakiej buły wywalił, tylko opinia ludu, wieśniaków, mieszkańców, radnych. Jak w Wiedźminie - o wiedźmak idzie - i to na co sobie ktoś zapracował. Więc nie nastawiałbym się na kolejne magiczne źródełko wiedzy. Bardziej na "patrz na tego typa, to ten co sąsiadom dom rozwalił.

Widziałem jak korzystał z X umiejętności =/= w życiu nie poszedłbym z nim na misję
 
Posty: 265
Dołączył(a): 24 wrz 2017, o 16:56
Ranga: Genin
Specjalna Ranga: Jinchūriki

Re: Sława/Niesława - Pomysł Shiro

Postprzez Shiin Asami » 15 maja 2018, o 01:58

Świetny pomysł, od siebie bym dodał, że reputację można załatwić po prostu punktami reputacji które przyznawane by były po danym wydarzeniu fabularnym (misja, event czy inne działanie fabularne) w którym postać wyróżniła się w jakiś sposób (niezależnie czy negatywny czy pozytywny) i została zapamiętana. Mała ilość punktów była by przyznawana gdy np jeden wieśniak - jeniec zostanie wypuszczony i rozpowie innym w wiosce o tożsamości wroga. Taka informacja miała by mały zasięg i skuteczność bo wieśniak przecież trochę ubarwi historię, doda coś od siebie, kolejny wieśniak przekazując informację również może coś zmienić i tak informacja będzie niepełna/słabo przekazana do kolejnych wioseczek. Inna sprawa gdy ocaliło się grupkę genninów w środku wioski, taka informacja będzie miała o wiele większość skuteczność więc i rozpoznawalność danego osobnika by wzrosła o wiele bardziej.

Takie punkty można by było rozdzielić na pięć stref (północ, południe, wschód, zachód, centrum) co by nie komplikować za bardzo i nie wypisywać pierdyliard nazw krain. Każdą stronę po prostu wpisać kilka krain i tyle. Punkty przyznawane by były albo lokalnie albo globalnie, mogło by to wyglądać np tak:

Reputacja: X pkt

Krainy centralne: X pkt
Krainy północne: X pkt
Krainy południowe: X pkt
Krainy wschodnie: X pkt
Krainy zachodnie: X pkt

Chimu dodawał by wtedy albo reputację przypisaną do poszczególnych krain (strefy) do np dwóch stref jeżeli akcja toczyła się pomiędzy nimi lub globalnie (do każdej strefy).

Gracz otrzymując X pkt do reptuacji globalnej wpisywał by te pkt do każdej ze stref.


Rozpoznawalność danego gracza mogła by być wg tabelki.
X - Y pkt - Bardzo słaba rozpoznawalność, znany jedynie przez poszczególne jednostki które nie mają zbyt wielkiego znaczenia
- Słaba rozpoznawalność, znany jedynie przez pojedyńcze jednostki władzy lub organizacji
- Średnia rozpoznawalność - znany przez władzę/organizację oraz przez niektórych cywilów
- Dobra rozpoznawalność - Znany przez wiele ludzi, nierozpoznawalny jedynie przez dzieci, starców i ludzi którzy nie chodzą do barów
- Bardzo dobra rozpoznawalność - Znany niemal przez każdego, można to przyrównać do legendy przekazywanej z pokolenia na pokolenie, taka osoba jest równie znana jak np. jakiś tam Hokage w wiosce dla nubuf xD


Można by to było podkleić również pod wiedzę i np od wiedzy średniej można by było o takim kimś się dowiedzieć na misji rangi B-A, od rozponawalności bardzo dobrej - na misji D/C lub nawet w akademii, bardzo dobra rozpoznawalność dawała by taką informację każdemu mieszkańcowi danej krainy (tzw. graczowi).

Lub kamienie milowe dla graczy które dawały by sporą ilość pkt reputacji np. taka ucieczka z wioski (tzw. prawdziwa ucieczka a nie, idę na misję i nie wracam xD), ludzie na pewno zapamiętali by chociaż nazwisko osoby która uciekła z wioski omijając lub zabijając strażników. Dlatego takie wydarzenia mogły by być premiowane osobno. Atak na wioskę również byłby takim kamieniem milowym.

Punkty minusowe do reputacji mogłyby być przyznawane na prośbę gracza po serii wydarzeń fabularnych w których po prostu się nie ujawnia jako dana osoba lub w których się ukrywa czy zmienia tożsamość. Niewielką ilość pkt minusowych można by było rozdawać co rok fabularny (wraz z upływem czasu coraz mniej osób o nas pamięta).


Oczywiście jest to tylko moja luźna propozycja uzupełniająca, jeżeli chcecie to możecie ją dowolnie zmodyfikować, jak potrzebne to mogę pomóc to lepiej rozpisać, jak chcecie to możecie wyśmiać lub pochwalić :P Wasza brocha, za pomysłem sławy podpisuję się nogami i rękami, fajnie rozpisane i brakuje tego na tym forum. Z innego forum na którym grywam powiem tylko, że system selekcji charakterów spisuje się wincyj jak świetnie. Myślę, że taka ogólna punktacja reputacji jak podałem powyżej fajnie by uzupełniała system sławy przypisany do poszczególnych charakterów. Bo w końcu jak chimu miałby ocenić czy gracz zostanie rozpoznany z samych pkt rzeczy dobrych, złych, chaotycznych i praworządnych, te punkty bardziej by kształtowały reakcję otoczenia na danego osobnika, a system reputacji kształtował by samą rozpoznawalność, obydwa systemy by się łączyły i uzupełniały.
 
Posty: 1133
Dołączył(a): 16 sty 2016, o 22:18
Ranga: Nukenin

Re: Sława/Niesława - Pomysł Shiro

Postprzez Senju Shiro » 26 maja 2018, o 23:05

Tu pytanie jest - ile punktów potrzeba, by uzyskać tą sławę, na tym się teraz zastanawiamy.
Bo rozdzielić chcemy na krainy, jak przy geograficznej wiedzy.
 
Posty: 265
Dołączył(a): 24 wrz 2017, o 16:56
Ranga: Genin
Specjalna Ranga: Jinchūriki

Re: Sława/Niesława - Pomysł Shiro

Postprzez Mistrz » 26 maja 2018, o 23:32

Lepiej chyba jednak olać rozdzielenie na krainy bo wówczas trzeba będzie rozdrobnić się na mniejsze wartości a to wpłynie na ukształtowanie postaci już na samym początku. Poszedłbym tu w uproszczenie na dłuższą metę.
I'm the hero snm didnt deserves, but the one it needs right now/
Ja jestem regulaminem!
Administrator
 
Posty: 2243
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Uczeń
Specjalna Ranga: ANBU
Specjalna Ranga: Kugutsu Butai
Dodatkowa Ranga: S-Rank

Re: Sława/Niesława - Pomysł Shiro

Postprzez Senju Shiro » 6 cze 2018, o 11:22

Będzie?

 
Posty: 265
Dołączył(a): 24 wrz 2017, o 16:56
Ranga: Genin
Specjalna Ranga: Jinchūriki

Re: Sława/Niesława - Pomysł Shiro

Postprzez Zeref » 8 cze 2018, o 21:19

To archiwizuje jutro, tylko dodaj w prośbach ten temat, gdzie się ludzie mają zgłaszać po sławę.

//Wprowadzone
Senju Shiro.
Kontakt przez PW (bez wysyłania nagich zdjęć kappa )
Administrator
 
Posty: 138
Dołączył(a): 16 sie 2017, o 07:29
Ranga: Uczeń


Powrót do Propozycje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników

cron