Szybkość ninjutsu

W dziale tym można składać tematy proponujące zmiany w grze SnM. Propozycje dotyczące pojedynczych technik, przedmiotów oraz obrazków, czy też błędów ortograficznych itp zgłaszane są w subforach.

Moderatorzy: Mistrz Gry, Mistrz Fabularny, Moderacja Propozycji

Szybkość ninjutsu

Postprzez Cheshire » 10 sty 2019, o 02:02

Ok, jako że moje prace nad mapką przebiegają pomyślnie system przestrzeni zdaje się, że oparty będzie na przesuwaniu w metrach - oparcie systemu na hexach ograniczało możliwość podziału zasięgów luuub tworzyłoby naprawdę okropne rzeczy w htmlu. a pod uwagę brałem też czytelność tworu w postach.

Załóżmy, że posiadamy kartę postaci mówiącą ile metrów może przebiec w danym czasie postać. I narzędzie pozwalające pokazać te metry na mapce.
Stoimy teraz przed następującym wyzwaniem - ile w tym samym czasie przemieści się obiekt techniki ninjutsu. Np atak włosami Jiraiyi.

Możliwości jakie przychodzą mi do głowy są następujące
  1. Pierwotne założenie gier Naruciakowych, czyli co widzimy w anime tak na oko - z przyczyn oczywistych możliwość ta odpada z automatu ;)
  2. Rozwój w PBFach naruto zakładał szybkość opartą na randze techniki. Rozwiązanie to ma dwa warianty. Pierwszy z nich, ograniczony sprawia, że niezależnie od rodzaju efektu szybkość jest całkowicie powiązana z rangą co może nie pasować do niektórych zdolności występujących w naruto.
    Drugi wariant zakłada oparcie bazowo szybkości na rangach i modyfikowanie jej jak u nas w balansie modyfikuje się np siłę technik. D, C-, C+, C, B- etc.
    W obu wariantach nasze nowe założenie wymagałoby przeliczenia tego na metry.
    Oba warianty są jednak dosyć ograniczone i tak jak koszta oparte o rangę sprawiają, że ludzie walczą o jak najniższą rangę oparcie cech sztywno o rangę sprawi, że na siłę będą boostować rangi technik a to niezależnie od potrzeb graczy będzie ich pchać do maksowania wszystkich cech postaci. Nie to, że chcę od tego się całkiem odciąć, ale może są rozwiązania bardziej elastyczne.
  3. Kolejny wariant to aktualny, czyli ustalenie szybkości podstawowych dla dziedzin i danie ich na stałe niezależnie od rang, z modyfikacją dla niektórych zdolności - np raiton będzie szybszy niż ninjutsu a doton wolniejszy.
    To jednak też ograniczone rozwiązanie i sprawdza się tylko w założeniu, że techniki nie mają opisanej szybkości i trzeba rozwiązać problem bez potrzeby edycji wszystkich technik. Na dotychczasowe potrzeby było to rozwiązanie najlogiczniejsze.
  4. Następne rozwiązanie jakie przychodzi mi do głowy to indywidualne ustalanie szybkości w lekkim oparciu o poprzedni wariant (modyfikatory z dziedzin szybszych i wolniejszych) i przypisywanie ich do jutsu. Wprowadza sporą różnorodność.
  5. Jest jeszcze możliwość, która podoba mi się najbardziej w efekcie, jednak potrzeba mi pomysłu jak wygodnie ją rozwiązać pod względem technicznym.
    Szybkość technik opartych na chakrze rozwiązać tak jak w przypadku innych czynności - opierając to na atrybutach postaci. Biorąc pod uwagę, że obecne dwa atrybuty odpowiadają za naprawdę spory zakres cech ninjutsu to na pewno trzeba by to rozwiązać trzecim atrybutem chakry.
    Można by to rozwiązać w sposób taki, że atrybut taki przeliczany jest na metry przez KP uwzględniając różnice szybkości między np dotonem a raitonem, albo też i na rangi technik. Jest to easy ale ogranicza indywidualizacje technik.
    Rozwinięciem tego pomysłu byłaby wypadkowa między konkretną techniką a wartością wynikającą z odpowiedniego atrybutu postaci. To jednak ciężko rozwiązać tak, by mg nie musiał latać po KP i opisach technik etc.

Do wszystkiego wchodzi trochę możliwych rozwiązań ułatwiających rozgrywkę graczom i narratorom.
Jak i administracji - w przypadku rozwiązań opierających szybkość o indywidualne cechy technik na pewno wprowadzę bbcode przeliczający na metry wartość stałą niezależną od balansu technik. Oznacza to, że jeśli przesadzimy z szybkością w takich wariantach wystarczy, że w jednym pliku zmienię mnożnik czy jakąś wartość i kod będzie przeliczać daną szybkość techniki zamiast na 5 metrów na akcję to na 4 metry na akcje.
Ułatwieniem dla wszystkich będzie prowadzenie mini KP w sygnaturze, po prostu streszczenie informacji jakie pozwolą uniknąć pisania wszystkiego pod postem w walce by przypominać narratorowi, bo to info stale pod każdym postem widziałby już narrator. Na pewno to będzie bardziej wartościowe niż jakiś gif z koreankami.

Ostatni wariant najbardziej problematyczny można by wówczas rozwiązać np poprzez danie stałej szybkości poszczególnym jutsu, natomiast w KP zawarty byłby modyfikator. Takie rozwiązanie będzie w przypadku kosztów chakry, gracz będzie miał informację ile punktów odjąć od kosztu podanego w opisie jutsu. W ten sposób np przy odpowiedniej wartości atrybutu KP podawałaby modyfikator +50cm na akcję dla szybkości techniki.
Jak to by wyglądało z perspektywy narratora? To bardzo ważna perspektywa wg mnie bo to zajęcie mocno obciążające ludzi więc chcę, by było ono jak najprostsze. Narrator w poście gracza widzi opis użytej techniki - ile punktów chakry kosztuje, ile metrów na akcję się przemieszcza etc. Natomiast w sygnaturze widzi info oparte o KP wynikające z cech postaci - o ile punktów zmniejszyć koszt techniki, ile zasięgu przebytego w ramach akcji dodać. Myślę, że to rozwiązanie jest najprostsze dla narratorów szczególnie patrząc na to, z czym musieli się użerać w wszelkich naruciakach do tej pory.
Otrzymane wartości będą mogli przełożyć na mapkę. Co prawda nie będzie możliwości przesunięcia np postaci o daną ilość metrów (ograniczenia bbcode, trzeba podawać pozycję a nie zasięg ruchu). Narrator jednak na mapce z jaką stworzy zobaczy gdzie jest gracz, gdzie się przemieści i wówczas poda jego nową pozycję w bbcodzie (metrami w pionie i poziomie licząc od lewego górnego rogu mapy).
Administrator
 
Posty: 2268
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Re: Szybkość ninjutsu

Postprzez Nara Rin » 11 sty 2019, o 18:11

Najbardziej podoba mi się wariant 4. Widzę jego użycie w jutsu żywiołowych, a zwłaszcza w katonach, którego techniki przecież różnią się szybkością między sobą, taki endan powinien być szybszy od goukakyu a obecnie te dwie techniki są tak samo szybkie. Różna szybkość różnych technik, nie tylko zależna od jej rangi/rodzaju to coś co według mnie pozytywnie wpłynie na grę nadając większej różnorodności i zmieni też same walki, staną się ciekawsze.
 
Posty: 1436
Dołączył(a): 29 sie 2017, o 22:26
Ranga: Nukenin

Re: Szybkość ninjutsu

Postprzez Cheshire » 12 sty 2019, o 01:30

Piąta jakby co jest taka jak czwarta, uwzględnia to wszystko plus jeszcze jedną rzecz :) to tak daje tylko jakby co.
Administrator
 
Posty: 2268
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Re: Szybkość ninjutsu

Postprzez Nara Rin » 15 sty 2019, o 03:15

Atrybut mi się podoba tylko jeśli modyfikowałby prędkość techniki a nie ją ustał
 
Posty: 1436
Dołączył(a): 29 sie 2017, o 22:26
Ranga: Nukenin

Re: Szybkość ninjutsu

Postprzez Cheshire » 18 sty 2019, o 02:35

Tak by też było. Skutek atrybutu byłby w standardzie taki że dawałby premię.
Administrator
 
Posty: 2268
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak


Powrót do Propozycje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników