Wizja Zmian Cz2

W dziale tym można składać tematy proponujące zmiany w grze SnM. Propozycje dotyczące pojedynczych technik, przedmiotów oraz obrazków, czy też błędów ortograficznych itp zgłaszane są w subforach.

Moderatorzy: Mistrz Gry, Mistrz Fabularny, Moderacja Propozycji

Wizja Zmian Cz2

Postprzez Cheshire » 15 maja 2020, o 19:10

UWAGA!!!
AKTUALIZACJA 2

Jest to aktualizacja przemyśleń, pomysłów i ewentualnych kompromisów. Zależy mi tu na ustaleniu pomysłu atrakcyjnego dla jak największej ilości ludzi. A daję to w nowym temacie dla czytelności, aby nie pominięto najnowszej wersji.


Lore
  1. Lokalizacja w czasoprzestrzeni
    Wyobraźcie sobie, że istnieje dokładnie taki świat jak opisany w mandze. Wydarzyło się w nim Naruto, potem Shippuden, potem Boruto. W między czasie wszystkie Gaideny, nowelki one shoty kinówki fillery. Świat taki posiada kilka wad dla nas. Jedną z nich jest przeszłość i postacie z kosmosu. Inne wady fabularne wydarzeń, szczególnie z Boruto. Niekontrolowany powerscalling, dziury fabularne etc. Drugą jest brak kontroli nad zmianami w uniwersum jakie twórcy anime nam zaserwują.
    Wyobraźcie sobie jednak alternatywny wymiar. W innym wymiarze historia mogła się potoczyć podobnie do znanej ale z pewnymi korektami. Kaguya pochodziła z odległego kraju a nie z kosmosu. Power scaling nie był aż tak niekontrolowany. Realia lekko zmienione tak, by dla rozgrywki zachować klasyczny klimat. Akcja gry dzieje się w przyszłości takiego wymiaru. Wydarzenia przesunięte w czasie tak, by realia technologiczne pierwszej serii na których się opieramy były właśnie realiami naszej rozgrywki.
  2. Realia świata
    Przypominające pierwszą serię. W krainach shinobi doszło jednak do pewnych zmian. Shinobi nie podejmują się już pomniejszych misji, genini to starsi już shinobi gotowi do poważniejszej pracy. To realia w których łatwo zaimplementować elementy innych historii shinobi, bardziej dojrzałych. Świat nie jest już tak przyjazny shinobi. Traktuje się ich trochę jak niekontrolowane zło konieczne. Ciężkie do wyplewienia a przydatne do walki z niektórymi problemami. Shinobi z powodu swojej potęgi i niezależności są czymś w universum naruto bardzo nienaturalnym. Daimyo zdani są praktycznie na łaskę ich tradycji i honoru, przez który im służą. Technicznie rzecz biorąc, wystarczy taki Orochimaru by Daimyo danego kraju znalazł się pod ziemią, a władzę przejęła jednostka która po prostu jest shinobi i tego chce. To tak jakby rząd w Polsce stworzył jednego generała mającego władzę nad całą potęgą militarną, dając mu i jego wojsku broń jaką tylko oni mogą posiadać i kontrolować w sytuacji gdy kilku tak uzbrojonych żołnierzy nie mając oporu sobie podobnych jest w stanie podbić cały kraj. W takiej sytuacji rzad zdany byłby na łaskę generała, że ten będzie posłuszny nawet jeśli zrobią coś dla niego niekorzystnego, nie mając możliwości podporządkować go sobie. Coś takiego nie przeszłoby. Naturalnym jest, że Daimyo posiadają alternatywę dla shinobi. Jednostki inaczej wyspecjalizowane, nie radzące sobie tak dobrze jak shinobi w celach jakie zleca się takim shinobi, ale radzące sobie dobrze np w walce przeciwko właśnie użytkownikom chakry.
  3. Power Scaling
    Znerfiony jak obecnie. Problemy wynikające z zbyt dużej siły niektórych zdolności w obecnej rozgrywce niekoniecznie już trzeba nerfić bardziej, nowe rozwiązania mechaniczne pozwolą uniknąć uproszczeń sprawiających, że niektóre zdolności są zbyt OP.
    W tym aspekcie kreacji świata ważne jest zaznaczenie jednak kilku rzeczy. Siła postaci była źle rozumiana przez wielu. Zaczynając od tego, że postacie w Naruto nie różniły się pod każdym aspektem od normalnych ludzi proporcjonalnie. Pomijając rzeczy, jakie traktujemy jako wspomagania i efekty aktywnych technik (pomijamy Naruto w trybie mędrca, moce jinchuriki i siłę tsunade etc). Postacie naruto nie były szybsze, silniejsze czy wytrzymalsze od ludzi. Teoretycznie mogli wytrzymać dużo dłużej ale to wydaje się niesamowite dla zwykłych ludzi jak my. Traci to efekt fantasy gdy porównamy to do treningu rozwijającego wytrzymałość żołnierzy jednostek specjalnych. Siły im nie brakuje ale w telewizji mogliśmy oglądać niesamowitych siłaczy. Szybkość wydaje się być niesamowita ale pamiętajmy o efekcie anime - porównując to do anime takiego jak Tsubasa czy Eyeshield 21 wcale nie wydaje się to niesamowite. Nawet w pełni (z przymrużeniem oka) opierające się na realizmie Hajime no Ippo wizualnie wydaje się być serią o superludziach. To poprzez efekty artystyczne.
    Główną przewagą postaci naruto to zręczność oraz ich umiejętności związane ze skokami. Na SnM jest to jednak objęte podstawą sensu shinobi, czyli to taki basic ich umiejętności u nas. Są skuteczni. Power scaling więc nie obniża tego.
    Pod względem więc cech rozwijanych i analizowanych skoro już sprowadziłem do poziomu bardziej czytelnego postacie shinobi trzeba wziąć pod uwagę jeszcze jeden aspekt - grywalność. Pojawiły się sugestie, że różnica pomiędzy rangami powinna dawać dwu-krotność wydajności. Taka różnica pomiędzy najniższą a najwyższą rangą nie jest ani reralistyczna ani grywalna. Przy takiej różnicy w grze fabularnej opisowej tego typu różnica sprawa, że gra na niższej randze jest nieopłacalna. To jak grać zwykłymi ludźmi w świecie gdzie ci ludzie otoczeni byliby przez Saiyan. Dlatego też PBFy dragon ball przeskalowywały różnice pomiędzy rasami. Bo to jest niegrywalne.
    Dla przykładu sugestie takie na szybkość jakby wpłynęły. W czasie gdy genin przebiegłby 5 metrów postać w pełni rozwinięta nie przebyłaby 10m, nie 20, nie 40 tylko 80m. To rozwaliłoby nie tylko sens gry geninami, ale też każdy system jednostek czasu. Albo więc nie można byłoby pozwolić postaciom początkowym i późniejszym na wspólną grę, bo potrzebowałyby całkiem innego zestawu zasad gry, albo Jonin byłby w stanie poruszać się poza mapę w jednostce czasu w jakiej można by analizować działania podejmowane przez genina.
    Nawet gdyby zgodzić się na różne zestawy zasad dla postaci na różnych poziomach to dalej byłoby niegrywalne. Sens wykonywania jakichkolwiek czynności by zanikał w sytuacji, gdy postacie byłyby w stanie tak szybko się poruszać. Ponieważ zawsze pozostaną ograniczenia. Choćby prawa fizyki wpływające na to jak szybko coś spada, leci etc.
    I ostatecznie taka mechanika podzieliłaby buildy postaci na te co są do tego dostosowane i te które nie mają sensu bo opierają się na zdolnościach, jakie nie są w najmniejszym stopniu grywalne w takich realiach.
  4. Detale
    1. Ważne jest dodanie stałych zagrożeń w świecie.
    2. Ważne jest dodanie zagrożenia dla shinobi nie czyniące tego świata dla ludzi niegościnnym jak post apo dla rolnika.
    3. Ważne jest zapełnienie tego świata NPCami nie pełniącymi ważnych ról. Tu chciałbym, by gracze tworzyli NPC nie będącymi przybocznymi, ale mimo to dalej npc shinobi. Kolega z akademii, starszy brat w którego ślady idziemy, dziadek etc. Chodzi o to by świat był pełniejszy, by postacie miały swoje kotwice w otoczeniu.
  5. Fabuła
    Wątki można podzielić na jednorazowe wydarzenia, pomniejsze wątki przewijające się wielokrotnie, stale lub przez dłuższy okres czasu oraz wątki główne. SnM z dwoma pierwszymi nigdy nie miało większego problemu, z trzecim różnie to bywało. Trudno jest stworzyć stały wątek główny w jakim operować będziemy przez dłuższy czas. Próby z shogunem czy kultystami miały być głównym wątkiem ale przeważnie sprowadzały się do dłuższego, przewijającego się.
    Osobiście próbę utworzenia shogunatu i problem dla shinobi jak odnaleźć się w takich realiach wydaje mi się być dosyć ciekawy ale trzeba by powrócić do omówienia dawnej próby poradzenia sobie tym tematem, co najbardziej w nim ludzi zawiodło, co najbardziej im się nie podobało.
    Moją propozycją na główny wątek przyszłości z jakim gracze musieliby sobie razić to próba stworzenia przeciwwagi dla shinobi przez władców krain, regularnych armii zdolnych chronić ich przed użytkownikami chakry. Poza samym wyzwaniem dla graczy i spełnieniem roli wątku głównego ma to dodatkowy plus. Obecnie jest totalny przemiał NPC. W takim tempie jak mordujemy członków klanów, bezklanowców, ogólnie shinobi to przemiał populacji jest wystarczający dla kilku PBFów. Powinniśmy mieć przeludnienie na początku gry by obecnie coś poza graczami w tym świecie istniało.


Rozgrywka
  1. Tempo rozwoju: bez planowanych zmian, ewentualne zmiany wypadkową zmian w związku z budową i rozwojem postaci.
  2. Mechanika gry
    1. Bez większych zmian, drobne korekty tylko w celu zwiększenia czytelności.
    2. Zmiana systemu HP - to pomysł Shouty, do którego mam bardzo pozytywne podejście (chętnie zaznaczam jego pomysły bo cieszy mnie gdy wychodzi z pomysłami które po prostu przemawiają same za sobą). Idea pozostaje podobna do obecnej ale zamiast dwóch lekkich ran to trzy lekkie rany stają się równoważnikiem rany normalnej. To zwiększa limit ran co pozwala mistrzom gry na bardziej swobodne nimi karanie, to zwiększa elastyczność w grze oraz teoretycznie możliwości technik poprawia i ułatwia ich różnicowanie. Dzięki uwagom shouty chcę też zrezygnować z przelicznika typu dwie rany zwykłe to jedna krytyczna trzy rany lekkie to jedna zwykła. Zamiast tego powiedzmy, że postać ma obecnie 5HP. Po proponowanej zmianie miałaby 30hp. Rany lekkie odejmują 1 punkt, zwykłe 3 punkty a krytyczne 6 punktów. Dzięki takiej zmianie balans się nie zmienia rozgrywki a czytelność jest dużo większa. Z doświadczenia wiem, że obecne rozwiązanie jest nieprzystępne nie tylko dla nowych ale i starych graczy.
    3. System chakry i kosztów technik - Tu chcemy zrobić lekki balans. Obecne ilości chakry są tak duże względem kosztów, że mało kto musi zawracać sobie głowę ich liczeniem. Ilość chakry jest ważna aktualnie tylko dla początkujących postaci oraz ludzi korzystających z technik o naprawdę gigantycznych kosztach. Drugim problemem jest skakanie po tabelkach. Chcemy uprościć to dzięki czemu tabelki nie będą potrzebne, ranga kontroli będzie bezpośrednio mówiła o ile zmniejszyć koszt chakry. Dodatkowo balans chakry chcemy zmienić tak, by liczenie chakry miało znaczenie, natomiast na wyższych poziomach by po prostu nie przejmować się technikami chodzenia po wodzie, kawarimi etc. Postacie rozwinięte nie będą musiały po prostu liczyć takich pierdółek.
  3. Opis technik
    Tu spotkałem się z niepokojem o edycję wielu technik. Rozumiem to ale niestety to jest jedyne rozwiązanie obecnego problemu, że wszystkie techniki mają stałą szybkość etc. To po prostu zmiana jakiej ludzie tu oczekują od dawna a nie da się pstryknąć palcami i tego uzyskać.


Budowa postaci
  1. Wytyczne główne - czytelność prostota analiza
    Niektóre zmiany mają na celu wpłynąć pozytywnie na rozgrywkę. Celem innych zmian są kwestie praktyczne. Zwiększenie czytelności, automatyzacja KP by uzyskac bez przeliczania informacje o jakie prowadzący często pytali podczas misji czy walk. Błyskawiczna analiza karty postaci gracza - czy jest poprawna a także co gracz może wyczyniać swoją postacią. Tego typu zmiany są dla wygody wszystkich.
  2. Tworzenie postaci
    1. Kreacja karty postaci
      Karta postaci ma zastąpić wszystkie tematy budujące postać. Gracz będzie przy tworzeniu postaci musiał napisać wszystkie potrzebne w karcie posty i karta będzie zdatna do użytku po otrzymaniu postu MG służącego jako przychody gracza. Post ten zastąpi podsumowania misji, walk etc. Celem jest stworzenie karty w jakiej do sprawdzenia będzie jak najmniej rzeczy a cała reszta po otrzymaniu postu MG stworzy całość, jaka po otwarciu tematu od razu będzie mówić, czy karta jest prawidłowa.
    2. Prowadzenie karty postaci
      Karta będzie składać się z kilku postów (dla ułatwienia szukania błędów w zapisie, np brakujący nawias etc). To coś w stylu postu opisowego, cech pasywnych jak atuty i atrybuty, cech aktywnych czyli techniki oraz opis ekwipunku. Post atrybutów przejmie rolę wydatków PD, post technik wydatków PN. Rozwiąże to problem ludzi nie trzymających się wzorów. Na koniec będzie post MG, obecny post akceptacji, który służyć będzie jako post przychodów. Odnosząc to do obecnych zasad, bez uwzględnienia potencjalnych zmian, gracz będzie miał w nim wpisy zamiast w przychodach PN, PD, na koniec walk, misji, etc. Pominiemy kilka niepotrzebnych postów powtarzających tą samą informację.
    3. Atuty i wady wrodzone
      Proponuję to uprościć do systemu jedna wada, jeden atut, maksymalnie dwie wady. Skutkiem będzie od 1 do 3 atutów dla bezklanowców, od 0 do 2 dla klanowców. To zwiększy znaczenie darmowego atutu bezklanowca.
    4. Atrybuty
      Tu na start nie proponuję za bardzo rozdawnictwa punktów, zamiast tego przeliczenie startowych minimalnych wartości atrybutów na dane jakie pozwolą postaci uczestniczyć w rozgrywce.
    5. Dziedziny
      Tu ludzie nie za bardzo lubią startować z technikami tylko rangi E. Proponuję więc jedną dowolną dziedzinę by na start gracz brał na rangę D.
    6. Techniki
      Jedna technika na start?
  3. Rozwijanie postaci
    1. Atrybuty
      • Gracze będą rozwijać pięć alternatywnych atrybutów tak jak obecne. Każdy z nich da 3 wartości mające duże znaczenie w walce oraz wartości dodatkowe. Przykładowo jeden atrybut odpowiedzialny za rozwój chakry rozwijać będzie jej ilość, siłę i kontrolę (przekładając na obecne. Tu jednak nie chcę by każdy miał po prostu takie same wartości po chwili. Chciałbym tu zaimplementować pomysł Shouty. Gracze szukaliby dla swojej postaci trenera. Trener, sensei pozwoliłby im się rozwinąć i dzięki temu jedna lub dwie cechy wynikające z atrybutu byłyby potężniejsze.
      • 5 atrybutów po 5 poziomów daje to sumę 25 poziomów. Na początek proponuję limit 21 by wprowadzić zróżnicowanie między postaciami. Jeżeli z jakiegoś powodu limit ten okaże się być zbyt niekorzystny dla graczy będziemy mieli możliwość poluzowania go.
      • Podział atrybutów nowy to coś, czego nie chcę jeszcze ujawniać. Za małe zainteresowanie innymi aspektami. To coś, co trzeba dopracować ale też pewne jego aspekty chcę zachować dla siebie. Nie chcę ot tak oddawać tej mojej perełki. To co chcę ujawnić to że trzy cechy dalej będą fizyczne, jak teraz. Jeden atrybut chakry. Zapewne już zastanawiacie się czemu tylko jeden. Odpowiedź jest prosta, bo są tylko trzy ważne informacje o chakrze jakich potrzebujemy a sposób rozwoju chcę oprzeć na grupowaniu bliskich sobie cech po 3 na atrybut i różnicowaniu ich treningiem u senseia.
      • Piąty atrybut ma służyć zaniedbanym i często sprawiającym nam problemy aspektom. Zmysły, umysł etc. Tak, to nie jest obecny intelekt. To jest wydajność zmysłów, spostrzegawczość i wnikliwość. Z tym ostatnim muszę jeszcze trochę pomyśleć. Ogólnie chodzi mi o to, że zaniedbujemy spory zakres możliwej rozgrywki skupiając się na konfliktach fizycznych, gry fabularne oferują dużo więcej. Obecny intelekt chcę więc zmienić częściowo w tą wnikliwość pod warunkiem, że zastosowanie tej jednej trzeciej ostatniego atrybutu będzie budziło zainteresowanie.
    2. Dziedziny
      Brak limitów, trzy grupy technik, przypisane pod yangton, yington i związane z ciałem. Każda grupa posiadałaby po 7 dziedzin. Dodatkowa dziedzina odpowiadająca za zdolności klanowe czy wspomagań. Jedna, to skutek budowy zautomatyzowanej karty - potrzeba nam tu stałej ilości dziedzin. Nie trzeba jednak bedzie w każdej dziedzinie dawać po tyle samo technik, skoro dziedzin będzie można mieć dowolną ilość.
    3. Techniki
      Tu dalej proponuję podzielić techniki na trzy grupy. E, z darmowym wydatkiem, D-C z limitem i B-A-S z oddzielnym limitem. Limity 25 i 50 technik dadzą w sumie 75 technik na postać.
      Limit można będzie modyfikować profesją postaci, atutami nabytymi, być może wrodzonymi, uwzględnię też możliwość manipulowania limitem poprzez predyspozycję.
    4. Zdobywanie punktów rozwoju
      • Misje
        Nie chcę ja ale gracze, więc cóż ja biedny mogę. Demokracji się zachciało, psia mać. Coś takiego jak teraz, elastyczny system misji jednak stawiając bardziej na przygody. Może z drobną elastycznością narracyjną. Na czym mi zależy, to na eliminacji pustych postów. Tych bez realnej treści. Nie chcę, by gracz otrzymywał post MG wg którego ma iść do jakiejś wioski i opisywał jak idzie. Ok, to się zawsze zdarzy ale chcę zmniejszyć ilość takich postów. Ważne jest by było więcej postów opierających się na tym, że gracz podejmuje jakąś decyzję. Decyzje słusze i niesłuszne to jest ważne w grze a nie ilość postów. Fakt, nie odmieni się to całkiem, ale chodzi o to by motywować prowadzących do stawiania dylematów zamiast pukania postów.
      • Profesje
        Zgodnie z powyższym, wraz z mijającym czasem posiadanie wybranej profesji będzie rozwijać gracza, a po spełnieniu kilku warunków będą dodatkowe cechy z profesji. Oczywiście to jeśli uda się przygotować atrakcyjny zestaw cech by mieć więcej niż jedna lub dwie ciekawe cechy. Moja propozycja cech przykładowych:
          - Nauczyciel: dodatkowe sloty technik.
          - Badacz: dodatkowe sloty WJ
          - Naukowiec: dostęp do nieobjętych technikami badań, eksperymentów.
          - Żołnierz: dodatkowy punkt wspomagań.
          - Szpieg: zestaw koneksji npc przygotowanych do pomocy w konkretnych sytuacjach jak pomoc w ucieczce, dostarczenie informacji etc.
        Uwaga: zapewne zauważycie, że pewne rzeczy przypominają obecne możliwości w wydatkach PZ, nie zamierzam tego odbierać w pewnym zakresie coś jak PZ obecne zostanie zachowane z takimi możliwościami. Chodzi o to, by poszczególnymi limitami nie manipulować skrajnie poprzez jeden sposób a poprzez łączenie sposobów.
      • Osiągnięcia:
        Pierwotnie chciałem jak wiecie na nich skupić rozwój. Miały być spore skoki rozwojowe poprzez odpowiednie rangi postaci uwzględnione w osiągnięciach i mniejsze poprzez poszczególne wyczyny. Ale gracze mają przeciwko temu obawy. Także myślę, że ten aspekt można pozostawić jako dodatkowy, coś w stylu nagrody za fabułę. Pomyślałem, że rozwój atutów nabytych mógłby być skupiony na osiągnięciach. Ludzie często ignorują atuty tak mogliby je uzyskać przy okazji swojej rozgrywki.
        Przykładowych osiągnięć nie mam wiele. Z powodu odrzuconych aspektów moich pomysłów część osiągnięć na jaką liczyłem mogę do kosza wywalić.
        Zależy mi na osiągnięciach w stylu dokonaj decyzji zgodnie z swoim nindo, gdy jest to decyzja niewygodna dla postaci. W związku z formą opisania charakteru postaci będzie kilka więcej takich możliwych cech. Jednak tak jak mówię, tu muszę teraz się zastanowić nad wszystkim od nowa jako, że liczyłem na całkowite zastąpienie misji atutami, w obecnej formie więc jest dużo mniejsza potrzeba i inny kierunek w ich planowaniu.
      • Odpowiednik PD i PN
        Jeśli chodzi o rozwój atrybutów, dziedzin i technik biorę pod uwagę zmianę punktów doświadczenia i nauki na poziomy i limity technik przydzielane etc, jednak nie jest to coś co jest kluczowe. Ewentualne zmiany to wypadkowa innych zmian i kwestii stworzenia czytelnego i wygodnego kodu karty. To jest więc rzecz jaką nie należy się póki co przejmować bo jest to bardziej kosmetyczne rozwiązanie, to tylko forma waluty.


Podsumowanie i dodatkowe uwagi
  1. Niektóre zmiany jak w atutach wrodzonych proponuję nie tylko dla zwiększenia znaczenia bezklanowców i ograniczenia wybranych cech, ale też z powodów technicznych i czytelności KP. Obecny system atutów to najczęstszy problem by tworzeniu KP
  2. Ważne jest, by postać nie biegała sobie w jedną chwilę 80metrów etc. Po pierwsze, czytelna mapa w poście kończy się na około 50 metrach. I pod mniej więcej takie aspekty mam gotowy kod pod mapki. Po drugie, przy takiej dynamice ruchu postaci przestrzeń straciłaby znaczenie co oznacza, że meta gra nie potrzebowałaby analizy przestrzeni. To sprowadza opisowy PBF to rozgrywki przypominającą karciankę.
  3. Początkowa postać będzie mogła grać jak dawniej, nie być tylko byle jak najszybciej przestać być taką postacią
  4. Spory problem jaki zauważyłem to mała wyobraźnia wobec przeciwników i konfliktów. W kontakcie z NPCami jest za duża śmiertelność. Wynika to z prostego podejścia do wyzwania, czyli ludzie myślą, że musi to być walka. Oraz z braku wczucia się w psychikę i motywację NPC. Ale także z powodu wielu innych problemów jak fakt, że dla niektórych postać nie może doświadczyć porażki. Porażka nie jest jednoznaczna z zgonem. Z takim podejściem prowadzący marnują spory potencjał mechaniki. To rozwiązac jednak łatwo motywując wyobraźnię. Do tego wrócimy w przyszłości.
Administrator
 
Posty: 1683
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Re: Wizja Zmian Cz2

Postprzez Uchiha Kawauso » 15 maja 2020, o 20:12

Mi się zmiany podobają, dadzą powiew czegoś nowego, alternatywnego od tego co jest obecnie.

Lore

Lokalizacja w czasoprzestrzeni- trochę może tą alternatywnością pojechało się daleko, jednak nie da się nic z tym zrobić. Musielibyśmy wyciąć końcówkę Naruto od ataku Paina na Konohę i zupełnie ją odrzucić, temu alternatywne uniwersum brzmi ciekawie. W dodatku, może być ciekawym nawiązaniem do jednej z kinówek. Czy na fali właśnie takiej alternatywy będzie można stworzyć koci odpowiednik Inuzuka? Byłoby ciekawie.

Realia świata- tak, świat wydaje się być sielankowy, leniwy, my mieliśmy to przez pierwsze odcinki tylko. Niczym obuch uderzył nas wątek Zabuzy pokazując brud świata biedę, desperację, walkę o marzenia, śmierć. Coś co dotyka ninja najgłębiej, bo nie są często tylko machinami do zabijania, ale też ludźmi, którzy miewają koszmary po pierwszych misjach, rozpamiętują przyjaciół, których utracili. Tu się to wydaje nieco miałkie, nijakie i bez znaczenia.
  • Kwestia panów feudalnych
- jestem za nadaniem im trochę znaczenia a nie odbieraniem. To przede wszystkim ludzie z ogromnymi pieniędzmi, pewnie technologicznie wyżej niż ninja w sensie użytkowym. Czemu nie zabiegać o ich wpływy polityczne? Czemu nie urozmaicić gry, żeby dawali profity finansowe/handlowe dobre stosunki z nimi?

Power Scaling

Główną przewagą postaci naruto to zręczność oraz ich umiejętności związane ze skokami. Na SnM jest to jednak objęte podstawą sensu shinobi, czyli to taki basic ich umiejętności u nas. Są skuteczni. Power scaling więc nie obniża tego.


Może to głupie, jednak brakuje mi movmentu responsywnego, język jednak polski jest dość ułomny bo albo wyjdzie technicznie albo literacko i nikt nie zrozumie ruchów postaci, jednak moim marzeniem było by móc z łatwością opisać takie ruchy jak w grze.
Do reszty nie mam w zasadzie zastrzeżeń. Liczę na bardziej ciekawe rozgrywki nie koniecznie wiedząc że na danej randze spokojnie pokonam kogoś. Wydaje mi się, że to poniekąd bardziej przyjazne środowisko do oceniania działań postaci na "oko".

Fabuła

Nie wiem, w sumie się nie wypowiem na temat tego czy to w 100% dobry wątek. Bardziej liczyłam na rozwój Yohei w kierunku organizacji, że może zobaczymy jakieś zdolności, techniki autorskie, to byłoby coś nowego tak jak Akatsuki było tajemnicze, teraz bodaj w Boruto Kara. Ja bym dała spore przyzwolenie do stworzenia nowych perek, klanów jutsu jeśli miałoby to urozmaicić grę. Karty takich członków byłyby utajnione, mielibyśmy nad czym myśleć, obserwować jak działają techniki i ich skille.

Rozgrywka

Tempo rozwoju: Bez komentarza, nie ma nad czym się rozwodzić.

Mechanika gry:

-Zmiana systemu HP - Okey, spoko to niby daje plastyczność, jednak trzeba myśleć o stracie organów czy części ciała ważnych dla przeżycia postaci, czy wtedy całe sloty się zapełnią? Dalej jak skalować wtedy siłę techniki do obrażeń?

Siła techniki - wytrzymałość = ilość HP odebranych


coś takiego? Chcę przeczytać rozwinięcie pomysłu, wydaje się być ciekawe.

-System chakry i kosztów technik - to już znałam wcześniej, podoba mi się ;)

Opis technik No zawsze coś możemy pomóc jeśli stworzysz nowy wzór ;)

Budowa postaci

Tworzenie postaci

Atrybuty- W jaki sposób mają być wyznaczane?

Dziedziny - Ciekawa propozycja, nie wiem czy to jednak nie zbyt mało na jakąś bardziej poważną misję, nie wiem, nie wiem jak całość będzie wyglądać, więc raczej jestem za zwiększeniem o jedną.

Techniki - Jedna E czy D?

Rozwijanie postaci

a) Ok, ten pomysł był mi znany już wcześniej i jest pomysłowy o ile go dobrze rozumiem bo z jednego atrybutu mają wynikać 3 dodatkowe cechy, które możemy dowolnie modyfikować w ramach rozwoju atrybutu.
b i c) spoko
d) Profesje: Nie wiem czy naukowiec i badacz nie są zbyt bliskoznaczne językowo, w dodatku można być badaczem wielu aspektów życia. Brakuje mi tu profesji Strażnika, Lekarza czy Radnego. Może nie masz póki co pomysłu na to jaki ma mieć profit, ale to do przemyślenia.
Odpowiednik PD i PN: Nie potrafię sobie wyobrazić, jeśli możesz wyjaśnić klarowniej.

Dwie interesujące propozycje

Od dawno myślałam o technikach współpracy i dobrej znajomości ninja między sobą, byłoby interesujące gdyby stopień zażyłości ilość przebytych akcji wpływała na skuteczność działania.

Mechanika jakichś pułapek, na szybko ninja potrafili stworzyć opadające kłody, wysuwane kolce itp, tu ten aspekt jest nawet nie liźnięty.
Ostatnio edytowano 15 maja 2020, o 20:35 przez Uchiha Kawauso, łącznie edytowano 2 razy
Spoiler:

BANK
PZ
Rozszerzenie KP

Kwestionariusz Chimu
 
Posty: 752
Dołączył(a): 14 paź 2019, o 09:55
Ranga: Tokubetsu Jōnin

Re: Wizja Zmian Cz2

Postprzez Cheshire » 15 maja 2020, o 20:27

Uchiha Kawauso napisał(a):Może to głupie, jednak brakuje mi movmentu responsywnego, język jednak polski jest dość ułomny bo albo wyjdzie technicznie albo literacko i nikt nie zrozumie ruchów postaci, jednak moim marzeniem było by móc z łatwością opisać takie ruchy jak w grze.
Potrzebuję przykładu, choćby na priv co tu w zasadzie sobie wyobrażasz.

Uchiha Kawauso napisał(a):Siła techniki - wytrzymałość = ilość HP odebranych
Nope, wytrzymałość postaci nie jest formą zbroi. Ilość HP w opisowej grze nigdy nie będzie po prostu takim wzorem, wynikać będzie z tego gdzie trafił cios i czy trafił porządnie czy tylko pośrednio. Lekka rana 1 punkt to jest jak coś Cię draśnie, około 3 punktów gdy dostaniesz kunaiem w ramię, 6 punktów to wartości już ran krytycznych i punkty te można mieć zblokowane na dłużej poważniejszymi ranami.

Uchiha Kawauso napisał(a):Atrybuty- W jaki sposób mają być wyznaczane?
Nie rozumiem pytania

Uchiha Kawauso napisał(a):Dziedziny - Ciekawa propozycja, nie wiem czy to jednak nie zbyt mało na jakąś bardziej poważną misję, nie wiem, nie wiem jak całość będzie wyglądać, więc raczej jestem za zwiększeniem o jedną.
Nie rozumiem, czemu za mało na poważną misję?

Uchiha Kawauso napisał(a):Techniki - Jedna E czy D?
D. E na start wszystkie, chyba że do fabuły komuś nie będą pasować ale taką będzie można później za darmo otrzymac, po prostu gdy postać ją zobaczy w grze i "pouczy się jej".

Uchiha Kawauso napisał(a):a) Ok, ten pomysł był mi znany już wcześniej i jest pomysłowy o ile go dobrze rozumiem bo z jednego atrybutu mają wynikać 3 dodatkowe cechy, które możemy dowolnie modyfikować w ramach rozwoju atrybutu.
No nie do końca dowolnie i nie do końca 3 dodatkowe. Atrybut rozwijany jaki mamy to wartość abstrakcyjna przeważnie niepotrzebna. Dlatego te 3 cechy wynikające z niego to nie na dodatek atrybutu a zamiast niego. Atrybuty jako piątkę widzimy jako element mechaniki rozwoju. A modyfikacja też nie dowolna ale zależna od naszego wyboru nauczyciela.

Uchiha Kawauso napisał(a):Profesje: Nie wiem czy naukowiec i badacz nie są zbyt bliskoznaczne językowo, w dodatku można być badaczem wielu aspektów życia. Brakuje mi tu profesji Strażnika, Lekarza czy Radnego. Może nie masz póki co pomysłu na to jaki ma mieć profit, ale to do przemyślenia.
Podane przeze mnie profesje to tylko kilka przykładowych których celem było pokazanie, że będą sposoby na manipulowanie limitami ale też że będą profki idące w całkiem innym kierunku.

Uchiha Kawauso napisał(a):Odpowiednik PD i PN: Nie potrafię sobie wyobrazić, jeśli możesz wyjaśnić klarowniej.
Tu właśnie chciałem tylko zaznaczyć, że teraz niewiele jest do wyjaśniania i wymyślania, to kwestia którą trzeba będzie dostosować do tego co wyjdzie z całej reszty potencjalnych pomysłów :)
Administrator
 
Posty: 1683
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Re: Wizja Zmian Cz2

Postprzez Uchiha Kawauso » 15 maja 2020, o 20:42

Uchiha Kawauso napisał(a):
Siła techniki - wytrzymałość = ilość HP odebranych

Nope, wytrzymałość postaci nie jest formą zbroi. Ilość HP w opisowej grze nigdy nie będzie po prostu takim wzorem, wynikać będzie z tego gdzie trafił cios i czy trafił porządnie czy tylko pośrednio. Lekka rana 1 punkt to jest jak coś Cię draśnie, około 3 punktów gdy dostaniesz kunaiem w ramię, 6 punktów to wartości już ran krytycznych i punkty te można mieć zblokowane na dłużej poważniejszymi ranami.


Temu miło będzie jak Shouciak wszystko szerzej rozpisze od minimum do maksimum itp. Rozumiem, że w tym ujęciu nie będzie się brało rangi czy dziedziny techniki a bardziej celność?
Uchiha Kawauso napisał(a):
Atrybuty- W jaki sposób mają być wyznaczane?

Nie rozumiem pytania


Ile na start dostanie postać czy to będzie restrykcyjna liczba i każdy z tym samym buildem będzie zaczynać.

Uchiha Kawauso napisał(a):
Dziedziny - Ciekawa propozycja, nie wiem czy to jednak nie zbyt mało na jakąś bardziej poważną misję, nie wiem, nie wiem jak całość będzie wyglądać, więc raczej jestem za zwiększeniem o jedną.

Nie rozumiem, czemu za mało na poważną misję?


Czasami te techniki D albo sobą nic nie reprezentują, są użytkowymi jutsu albo potrzebują innych otwartych dziedzin do technik lub mają inne wymagania, które trochę ciężko spełnić od razu.
Spoiler:

BANK
PZ
Rozszerzenie KP

Kwestionariusz Chimu
 
Posty: 752
Dołączył(a): 14 paź 2019, o 09:55
Ranga: Tokubetsu Jōnin

Re: Wizja Zmian Cz2

Postprzez Cheshire » 15 maja 2020, o 21:47

Atrybutów nic na start nie dostanie, interpretacja bazowa będzie po prostu bardziej znacząca. Temu też na start myślę technika jedna D z technikami E powinny wystarczyć.
Administrator
 
Posty: 1683
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Re: Wizja Zmian Cz2

Postprzez Nara Rin » 15 maja 2020, o 23:01

Lore
1. Kaguya mogłaby być tak jak w mitologii japońskiej z księżyca. Ale ogólnie to jestem na tak.
2. Ok, pomysł mi się podoba aczkolwiek wprowadziłabym kilka innych zagrożeń niż zwykli cywile. Jakieś organizacje albo inne szalone kulty.
3. Nie zgodzę się z tym, że niewiele się shinobi różnili od zwykłych ludzi, pamiętam Gaia, który potrafił zniknąć i pojawić się przed gaarą by bronić rocka. Pamiętam rocka lee, który nawet bez zdjętych ciężarków był mega szybki, pamiętam zabuze, który zdążył wymordować ludzi Gato z dużą ilością ran. Pamiętam Rocka Lee, który zniknął sprzed nosa sasuke. Sakure, która robiła kratery uderzeniem pięścią.
I tak mort, genin to najsłabsza ranga. Nie powinien mieć możliwości pokonania jounina jeśli ten by się nie podkładał.
4.a. zgadzam się
b. akurat może nie aż tak ale dość mocne zagrożenia dla cywili byłby bardzo dobrym motywem do istnienia shinobi
c. od razu bym proponowała dać npc liderów klanów bo co jak co jeśli wymyślamy npc to liderzy klanów powinni być pierwszymi, w dodatku warto by podczas CE dawać kilka npców którzy zdają dany egzamin by nie byli to tylko gracze.
5. Mam nawet 2 pomysły na teraz, z czego w zasadzie można by było dać każdy z nich.
a) dodać youkaie i inne stworzenia mitologiczne oraz bogów. Bogowie co prawda raczej by się nie pojawiali, no może niczym przedwieczni z cthulu mogliby być przywołani, ale wpływaliby na świat. Tu ktoś dostanie błogosławieństwo Amaterasu, tutaj przez jakiś rytuał ku czci Soosano rozszalała się burza na morzu i utrudnia to misje. Tam bóg szczęścia wysłuchał modlitw kogoś i jego przeciwnik się poślizgnął przez co ten ktoś przeżył. Yokaie mogłyby być dobrymi przeciwnikami od czasu do czasu. Tam jakiś kitsune coś zrobił i trzeba go przepędzić albo coś tego typu.
b) dodać jakieś cesarstwo na zachodzie za górami, wzorowane na Chinach na przykład albo na europejczykach, mieliby zbroje antychakrowe, miecze i może jakieś muszkiety. Na początku może jakaś wojna ale potem trzeba by było się nauczyć żyć razem. Może mieliby jeszcze inny sposób posługiwania się chakrą, którą oni by nazwali magią? I to byłby taki typowy sposób, jakiś kostur, różdżka, jakieś księgi. Taki typowy mag fantasy. Z czego ich zaklęcia to byłby w zasadzie jutsu tylko inaczej rzucane. Co prawda szybciej bo bez pieczęci ale wytrącenie różdżki czy cokolwiek taki mag miałby wykluczałby go z walki.


Rozgrywka
1. Nie wypowiadam się.
2.a.ok
b.Dla mnie pomysł dobry. Jednak hp jakoś bardziej przemawiają do mnie niż rany.
c. Wait, jak nie trzeba się martwić liczeniem chakry? Właśnie trzeba, zarówno na geninie jak i na misji rangi S gdzie się można bardzo łatwo z chakry wypluć. 10k chakry to jest naprawdę mało na wyższych rangą misjach. To że Saiko czy Arin nie liczą to jest wynik ich wspomagania. Nie zgadzam się na ruszanie tego.
3. Tu się wypowiem jak zobaczę co ty chcesz tam zmienić ale już wiem że balansowanie tego będzie koszmarem i może unicestwić wiele technik. Ale fakt szybkość to jest coś co trzeba zmienić bo te 2,5 to śmiech na sali a nie szybkość techniki

Budowa postaci
1. No ok.
2. a.ok, zobaczymy jak to w praktyce wyjdzie
b. żeby to też nie było za wiele postów, kp na kilka stron to nie jest coś czego chce ktokolwiek
c. ten system mamy dobre, proponuje go nie ruszać jak dobrze działa (w dodatku takie coś zniszczy ludziom obecne postaci)
d. akurat początkowe punkty na atrybuty to jest coś fajnego i co ma wiele rpgów w których jest rozwijanie statystyk
e.dla mnie ten punkt jest dobry
f. wszystkie rangi E, reszte kupuje za pn
3.a.
  • mamy pd to rozwijamy je za pd, ewentualnie za pd u trenera
  • a ja proponuje bez żadnych limitów bo to debilny pomysł jest
  • nie wiem po co zmieniać obecne atrybuty które DZIAŁAJĄ DOBRZE, no może poza inteligencją, ale to jedyny atrybut, który nie działa
  • czyli poprostu zamienić intelekt na tą percepcje czy cokolwiek ma to być, nie trzeba ruszać reszty atrybutów
b. nie wiem po co tak dzielić ale brak limitów to jest w zasadzie to czego chciałam więc jest dobrze
c. a ja jestem za tym BY NIE BYŁO TYCH DEBILNYCH LIMITÓW! Serio, limitowanie technik to najbardziej debilny pomysł, zwłaszcza w sytuacji kiedy każda technika może się przydać w najgorszym możliwym momencie. Więc nie, nie i jeszcze raz nie limitowaniu technik!
d
  • szkoda że tej demokracji nie uszanowałeś kiedy dwójka adminów była przeciwko temu pomysłowi i jeden się wstrzymał, te limity w ogóle nie powinny wyjść do ludzi! A co do samych misji to wybranie odpowiedniej drogi też jest ważne, wprowadzenie w fabułe misji też jest ważne, nie można od razu przejść do walki czy dokonywania wyborów. Zobacz na sesje baniaka z coc, weźmy na przykład taki hobo łączony z kłm i sum arkham i cobscorners, cała sesja to była w zasadzie podróż i dopiero pod koniec zaczęło się coś dziać. Fakt nie chcemy tu 3 postów o niczym w drodze, ale nie możemy robić by od razu była akcja bo taka misja jest nudna. To nie jest raid w wowie, gdzie ludzie najchętniej od razu by szli na bossa, a top raiderzy mogliby mieć kukły, które się bije bo nic innego ich nie obchodzi.
  • i w tym momencie każdy bierze nauczyciela bo daje dodatkowe techniki, ewentualnie żołnierza, badacz jest gównem w momencie kiedy jest limit na techniki, bo po co komuś slot na wt jak będzie mieć zapchane sloty na techniki? szpieg i badacz dają jedynie rzeczy przydatne w określonych sytuacjach i to nie aż tak częstych. Nie uda się tego zbalansować
  • Jako dodatkowy aspekt są ok nadal jednak mają fundamentalny problem, są subiektywne. Zaczną się pytania i skargi czemu ten gracz nie dostał osiągnięcia kiedy tamten dostał. Czy komukolwiek chce się w to bawić i tłumaczyć czemu ktoś nie dostał danego osiągnięcia?
  • A ja jestem za tym by punkty zostały. To dobry i przejrzysty system, jakaś forma punktów jest w każdym rpg

Podsumowanie
1. Obecny system atutów jest dobry i większość ludzi ogarnia go nawet jeśli na początku są pytania. Co do znaczenia bezklanowców to ludzie zazwyczaj nie idą na forum naruto grać jakiś gościem bez klanu, oni chcą grać uciapą, kukuzu, hoshigaki itd.
2. Można po prostu przejść do zasięgów z mangi i problem się rozwiązuje. Mając dużą szybkość nie jest problemem zasięg techniki, który ma 100m.
3. Nie rozumiem, co jest złego w postaciach takich jak teraz? Na misjach rangi A czy S bez dużego wachlarza technik się umira.
4. Nie Mort, to wynika z logiki świata i NPC. Jeśli przeciwnik wie, że nasza postać chce go zaciągnąć do wioski albo zabić to będzie próbował ją zabić. Nie będzie się bawić w jakieś półśrodki. Znaczy jasne na randze C gdzie są jacyś bandyci nie zawsze to musi kończyć się śmiercią, ale wtedy gracz może mieć inny problem. Na przykład gwałt. No co, to są bandyci a gracz gra ładną postacią, na prawdę ktoś myśli, że ludzie, którzy nie mają problemu z mordowaniem kupców będą mieć problem z zgwałceniem kogoś? A teraz czemu nukenin ma zostawić żywym swój ogon? W sensie jest to mega nielogiczne, że ktoś kto nawiał z wioski i popełnił jakieś zbrodnie ma teraz oszczędzać kogokolwiek, ba nawet sami gracze potrafią tak myśleć. Przykład? Wspólna misja Saiko i Keizo, Saiko ubiła Keizo bo bała się, że informacje wrócą do wioski. Więc tak, porażka w misjach z nukeninami to zazwyczaj śmierć, zresztą z bandytami tak samo.
 
Posty: 1987
Dołączył(a): 29 sie 2017, o 22:26
Ranga: Jōnin
Specjalna Ranga: Kage
Specjalna Ranga: Shintaisei

Re: Wizja Zmian Cz2

Postprzez Cheshire » 16 maja 2020, o 00:06

Lore
3. Raz - Nie przeczytałaś ze zrozumieniem. Dwa -Siła sakury to też wspomaganie. Trzy - genin powinien mieć możliwość pokonania Jonina i dlatego jesteśmy forum opisowym, bo pomysły są tu najważniejsze, potem atrybuty. To jest podstawowa idea SnM a nie opanowywanie wszystkiego
5a) proponowałem to kiedyś ale po pewnych pomysłach wolę nie, to coś, nad czym muszę mieć więcej niż pełną kontrolę by zachować w tym lore friendly.
5b)Taka idea była podczas eventu Samanosuke ale ludzie niezbyt chętni na taką wizję świata byli. Lepiej zostawić to chyba niedomówieniom. Plus to ciągle nie rozwiązuje problemu sytuacji daimyo.

Budowa postaci
2b) Nie, to będzie gdzieś koło 5-6 postów licząc potrzeby specjalne jak karta psa dla inuzuki etc. Chcę tu minimalizmu.
2c po raz pierwszy) problemem są tu techniczne ograniczenia i sposób liczenia tego przez kod karty. Nie jestem magikiem.
2c po raz drugi) Wszystkie postacie trzeba będzie rozłożyć na czynniki pierwsze i uzupełnić je od nowa na wzór obecnego buildu i tak. Bez tego nie będzie przeskoku na nowsze frm.
3. Obecne atrybuty nie działają dobrze. Fakt, że tak mówisz oznacza, że nie rozumiesz problemów. Szybkość obecnie jest atrybutem dominującym, atrybuty same w sobie są niewiele mówiące.
c. a ja jestem za tym BY NIE BYŁO TYCH DEBILNYCH LIMITÓW! Serio, limitowanie technik to najbardziej debilny pomysł, zwłaszcza w sytuacji kiedy każda technika może się przydać w najgorszym możliwym momencie. Więc nie, nie i jeszcze raz nie limitowaniu technik!

O TO CHODZI, BYŚ NIE MIAŁA KAŻDEJ PRZYDATNEJ TECHNIKI, żebyś musiała ruszyć głową wreszcie a nie chakrą.
zkoda że tej demokracji nie uszanowałeś kiedy dwójka adminów była przeciwko temu pomysłowi i jeden się wstrzymał, te limity w ogóle nie powinny wyjść do ludzi! A

Dwójka adminów udowodniła, że bardziej ceni swoje postacie a nie adminowanie. Od tej chwili demokrację ma za żart.

i w tym momencie każdy bierze nauczyciela bo daje dodatkowe techniki, ewentualnie żołnierza, badacz jest gównem w momencie kiedy jest limit na techniki, bo po co komuś slot na wt jak będzie mieć zapchane sloty na techniki? szpieg i badacz dają jedynie rzeczy przydatne w określonych sytuacjach i to nie aż tak częstych. Nie uda się tego zbalansować
Może nie zauważyłaś, ale nie każdy pakuje setki technik w swoją postać jak paszę w warchlaka.

2. Można po prostu przejść do zasięgów z mangi i problem się rozwiązuje. Mając dużą szybkość nie jest problemem zasięg techniki, który ma 100m.

Po tej wiadomości zaświadczam Ci, że to moja ostatnia odpowiedź dla Ciebie. Nie czytasz ze zrozumieniem, marnujesz więc mój czas gdy coś tłumaczę. Ignorujesz tyle że po prostu nie opłaca mi się z Tobą rozmawiać bo po co skoro w eter leci. Na to nie odpowiem, bo poruszałem tą kwestię powyżej. W dodatku nie potrafisz myśleć dalej niż poza swój własny nos i nie próbujesz myśleć nad działaniem gry.

4. Nie Mort, to wynika z logiki świata i NPC. Jeśli przeciwnik wie, że nasza postać chce go zaciągnąć do wioski albo zabić to będzie próbował ją zabić. Nie będzie się bawić w jakieś półśrodki. Znaczy jasne na randze C gdzie są jacyś bandyci nie zawsze to musi kończyć się śmiercią, ale wtedy gracz może mieć inny problem. Na przykład gwałt. No co, to są bandyci a gracz gra ładną postacią, na prawdę ktoś myśli, że ludzie, którzy nie mają problemu z mordowaniem kupców będą mieć problem z zgwałceniem kogoś? A teraz czemu nukenin ma zostawić żywym swój ogon? W sensie jest to mega nielogiczne, że ktoś kto nawiał z wioski i popełnił jakieś zbrodnie ma teraz oszczędzać kogokolwiek, ba nawet sami gracze potrafią tak myśleć. Przykład? Wspólna misja Saiko i Keizo, Saiko ubiła Keizo bo bała się, że informacje wrócą do wioski. Więc tak, porażka w misjach z nukeninami to zazwyczaj śmierć, zresztą z bandytami tak samo.

To wynika z Twojego problemu z wyobraźnią. Stworzenie opisu wyglądu NPCa i listy jego technik to jeszcze nie jest wyobraźnia. Nie wiem, czy za mało filmów, porządnych gier czy książek u Ciebie było ale masz poważny problem.

Jedyne co dodam to że jest z atutami możliwy system podobny do obecnego, ale nie aż tak niekontrolowany.
Administrator
 
Posty: 1683
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Re: Wizja Zmian Cz2

Postprzez Uchiha Kawauso » 16 maja 2020, o 00:13

Lore

Nie zgodzę się z tym, że niewiele się shinobi różnili od zwykłych ludzi, pamiętam Gaia, który potrafił zniknąć i pojawić się przed gaarą by bronić rocka.


On to w ogóle śmieszna sprawa bo w pierwszej serii ma żółwia przywołańca, a później nie umie używać ninjutsu XD

Pamiętam rocka lee, który nawet bez zdjętych ciężarków był mega szybki, pamiętam zabuze, który zdążył wymordować ludzi Gato z dużą ilością ran.


Ok, to z Lee może logiczne, ale nadal ludzie ze złamaniami w szoku potrafią przejść kilka km od miejsca wypadku.

Sakure, która robiła kratery uderzeniem pięścią.


Tak działa wspomaganie. Co do ogólnie postaci Lee, pewnie Kisiel nie wymyślił co będzie się liczyć pod taijutsu i ninjutsu a Lee używał techniki Sunshina albo po prostu to przerysowany efekt jego szybkości. W późniejszych etapach nie pokazywał tego, więc pewnie to efekt, by podkreślić ten typ jest szybszy od innych.

c. od razu bym proponowała dać npc liderów klanów bo co jak co jeśli wymyślamy npc to liderzy klanów powinni być pierwszymi, w dodatku warto by podczas CE dawać kilka npców którzy zdają dany egzamin by nie byli to tylko gracze.


Liderzy klanów spoko.
a) dodać youkaie i inne stworzenia mitologiczne oraz bogów. Bogowie co prawda raczej by się nie pojawiali, no może niczym przedwieczni z cthulu mogliby być przywołani, ale wpływaliby na świat. Tu ktoś dostanie błogosławieństwo Amaterasu, tutaj przez jakiś rytuał ku czci Soosano rozszalała się burza na morzu i utrudnia to misje. Tam bóg szczęścia wysłuchał modlitw kogoś i jego przeciwnik się poślizgnął przez co ten ktoś przeżył. Yokaie mogłyby być dobrymi przeciwnikami od czasu do czasu. Tam jakiś kitsune coś zrobił i trzeba go przepędzić albo coś tego typu.


Odstaw prozac, w takiej formie to nie przejdzie. O ile yokai mogłoby być, to na cholerę nam namacalni bogowie? Nie wystarczy zrobić tak jak ja, że Kawaś jest bardzo w shinto i zazwyczaj nawiązuje do Amaterasu? Generalnie maczanie palców w tak skomplikowanej kulturze jak Japońska jest problematyczne, bo zawiera wiele, ale to wiele niuansów. Chociażby rola społeczna kobiet jest bardzo ciężkim tematem nie tylko w czasach feudalnych, ale też obecnie. Nie wiem, czy znajdziemy dobre materiały do podręczników jak wyglądają rytuały wypędzania yokai, obrzędy, kulty oparte o mitologię, jest ich bardzo dużo. Kisielowi było łatwiej bo dorastał w tej kulturze, dla nas to obce. To wchodzenie w buddyzm, shinto.







I tego jest masę o samych Yokai, dodatkowo prąd filozoficzny buddyzmu, shinto, tło kulturowe. By to wszystko dobrze grało trzeba by było napisać dosyć gruby podręcznik, bo tego wszystkiego jest masa.

b) dodać jakieś cesarstwo na zachodzie za górami, wzorowane na Chinach na przykład albo na europejczykach, mieliby zbroje antychakrowe, miecze i może jakieś muszkiety. Na początku może jakaś wojna ale potem trzeba by było się nauczyć żyć razem. Może mieliby jeszcze inny sposób posługiwania się chakrą, którą oni by nazwali magią? I to byłby taki typowy sposób, jakiś kostur, różdżka, jakieś księgi. Taki typowy mag fantasy. Z czego ich zaklęcia to byłby w zasadzie jutsu tylko inaczej rzucane. Co prawda szybciej bo bez pieczęci ale wytrącenie różdżki czy cokolwiek taki mag miałby wykluczałby go z walki.


Powiedziałam, odstaw prozac. To jest zwyczajnie nieklimatyczne, można by było dodać jakichś wrogów jak samurajów, którzy nie byliby bobami, czy kulturę Chin, Korei, Mongołów itp jednak z tego się trochę zrobi chyba forum historyczne. Trzeba by było dodać fajne skille takim npc i grupom, już samurajowie są biedni.

Rozgrywka

c. Wait, jak nie trzeba się martwić liczeniem chakry? Właśnie trzeba, zarówno na geninie jak i na misji rangi S gdzie się można bardzo łatwo z chakry wypluć. 10k chakry to jest naprawdę mało na wyższych rangą misjach. To że Saiko czy Arin nie liczą to jest wynik ich wspomagania. Nie zgadzam się na ruszanie tego.


Obrazek

Budowa postaci


c. a ja jestem za tym BY NIE BYŁO TYCH DEBILNYCH LIMITÓW! Serio, limitowanie technik to najbardziej debilny pomysł, zwłaszcza w sytuacji kiedy każda technika może się przydać w najgorszym możliwym momencie. Więc nie, nie i jeszcze raz nie limitowaniu technik!


To właśnie po to by uruchomić myślenie gracza

Szkoda że tej demokracji nie uszanowałeś kiedy dwójka adminów była przeciwko temu pomysłowi i jeden się wstrzymał, te limity w ogóle nie powinny wyjść do ludzi!


Brzmi prawie jak: "Wszystkie zwierzęta są równe, ale niektóre są równiejsze od innych." Większości podoba się pomysł i sądzi, że urozmaici grę w każdym razie nie zepsuje.

i w tym momencie każdy bierze nauczyciela bo daje dodatkowe techniki, ewentualnie żołnierza, badacz jest gównem w momencie kiedy jest limit na techniki, bo po co komuś slot na wt jak będzie mieć zapchane sloty na techniki? szpieg i badacz dają jedynie rzeczy przydatne w określonych sytuacjach i to nie aż tak częstych.


Pewnie wt będą dodatkowymi slotami wyjętymi z technik. Ilość slotów na WT się zmniejszy. Dodatkowo celem przerabiania mechaniki jest to, żeby nie było ninja wyspecjalizowanych we wszystkich aspektach takich jak atrybuty, techniki.


Podsumowanie

2. Można po prostu przejść do zasięgów z mangi i problem się rozwiązuje. Mając dużą szybkość nie jest problemem zasięg techniki, który ma 100m.


To nie jest takie proste, bo wyobrażenie przestrzeni do 100 metrów jest jeszcze namacalne, ale spróbuj wyobrazić sobie pole bitwy w takiej sytuacji



To jest niewyobrażalna połać terenu, którą nie sposób opisać tak jak się to robi na terenach. Taką przestrzeń spokojnie można by było zawrzeć w średnicy 20 kilometrów. Ja już oczyma wyobraźni widzę jak zawierasz opis 100 metrowej połaci terenu, który może dać przewagę lub nie w walce. Otoczenie powinno się skalować do najbliższych 50 m, reszta już stanowi coś poza naszym wyobrażeniem. I tak, są zdolności kiedy można widzieć na x km, jednak w tym wypadku teren nie odgrywa roli, bo zazwyczaj jesteśmy niewykrywani lub żaden atak nie może nam realnie zagrozić.

A teraz czemu nukenin ma zostawić żywym swój ogon? W sensie jest to mega nielogiczne, że ktoś kto nawiał z wioski i popełnił jakieś zbrodnie ma teraz oszczędzać kogokolwiek, ba nawet sami gracze potrafią tak myśleć. Przykład? Wspólna misja Saiko i Keizo, Saiko ubiła Keizo bo bała się, że informacje wrócą do wioski. Więc tak, porażka w misjach z nukeninami to zazwyczaj śmierć, zresztą z bandytami tak samo.


To jedynie opcja. Na przykład taki Itachi nie koniecznie w swojej karierze dążył do zabijania, tylko wypełnienia celu. Cel osiągnąć można bez zabijania. Nukenin jeśli chce może darować zwyczajnie komuś życie. W anime było dość mało psycholi, którzy po prostu mordowali bo chcieli, tylko to był efekt uboczny misji lub zagrożenie życia.
Spoiler:

BANK
PZ
Rozszerzenie KP

Kwestionariusz Chimu
 
Posty: 752
Dołączył(a): 14 paź 2019, o 09:55
Ranga: Tokubetsu Jōnin

Re: Wizja Zmian Cz2

Postprzez Hotaru Igni » 16 maja 2020, o 02:26

Atuty i wady wrodzone
Proponuję to uprościć do systemu jedna wada, jeden atut, maksymalnie dwie wady. Skutkiem będzie od 1 do 3 atutów dla bezklanowców, od 0 do 2 dla klanowców. To zwiększy znaczenie darmowego atutu bezklanowca.


Obecnie przecież tak że max 2 wady, chyba że chodzi o punkty atutów jakie maksymalne da radę maksymalnie wyciągnąć wówczas, co z atutami wymagającymi 2 pt? Czuje że nawet nie da rady odwzorować postaci na nowym pachu.
 
Posty: 292
Dołączył(a): 20 cze 2016, o 00:10
Ranga: Chūnin

Re: Wizja Zmian Cz2

Postprzez Cheshire » 16 maja 2020, o 02:28

Ale to też atuty kosztowałyby zawsze tyle samo
Administrator
 
Posty: 1683
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Re: Wizja Zmian Cz2

Postprzez Yōgan Hyakuzawa » 16 maja 2020, o 02:43

Lore

1. Okay, nie ma problemu

2. Nie szedłbym w tą stronę. Zrobiłbym to inaczej. W fabule było tak, żę daimyo dali się osiedlać shinobi na swoich ziemiach w zamian za ochronę oraz chronienie terenu za zapłatę (czyt misję). Co do wieku shinobi. Mogło dojść do podniesienia wieku ninja bo wiadomo mało kto chce grać postacią młodszą od siebie jednak nie zmuszajmy do tego graczy. Niech będą też młodsze postacie.

3. Tu bardziej chodzi o dziecko ninja i dorosłego ninja aby ich siła nie była równa. Nie wyobrażam sobie dzieciaka który bije równie dobrze co dorosły.

4. a) Niech kraje ościenne zaczną coś robić albo Daimyo. To oni mieli władzę nad krajem i jak widzę ich bezczynność to mnie nosi. Aktualnie Iwagakure wspiera buntowników w wodospadzie, dalczego nie zostałem jeszcze zaatakowany? Oni tam nawet zaczynają rekrutować nuków do tropienia ninja na sowim terenie.
b) Yohei miało być takim zagrożeniem a nikt tego nie rusza.
c) Chciałbym aby można też było robić NPC cywilów a nie tylko shinobi, w końcu w wioskach i na świece nie mieszkają sami ninja.

5. Zagrożenia zewnętrzne są fajne ale najlepiej aby sami ludzie robili fabułę, tu ktoś ucieknie z wioski, tu ktoś wywoła jakiś skandal dyploamtyczny, tam wybuchnie wojna.

Rozgrywka:
1. Ogarnąć to jakoś aby tworzenie drużyn miało sens. Aktualnie drużyna jest w stanie zrobić 1-2 misje i nawet nie dadzą rady pofabulić bo CE. Z drugiej strony nie chcemy ucinać egzaminów bo to też nie ma sensu. Wypadałoby nad tym pomyśleć.

2.
a) Okay
b) Za
c) Niech będzie

3. Zrozumiałe. Po prostu dać w danej technice ile jej szybkość wynosi.


Budowa postaci

1. Niech będzie

2.
a) Nie dasz rady tego zrobić albo nie będzie ci się chciało całego systemu zrobić bo tutaj nie chodzi o nowych graczy a także o obecnych

b) Meh

c) Nie. Dajmy dwa atuty dodatkowe bezklanom. Aktualna ilość wad i atutów daje różnorodność robienia postaci i więcej rozwiązań.

d) Nie rozumiem

e) Okay

f) Razem z tymi podstawowymi jak łażenie po drzewach.

3.
a) Do wywalenia, nie uda się i wprowadzi ci to obliczanie podczas ewentualnej walki czy coś się uda czy nie. Nie róbmy z tego Ninshu gdzie podczas walki nie liczyła się finezja tylko kto pierdolnie mocniejszym Baku

b) Do wywalenia, jestem miłośnikiem posiadania dużej ilości technik aby móc się odnaleźć w większej ilości sytuacji. (Coś jak Orochimarke, chcę po prostu mieć je wszystkie bo mogą się przydać i tu wcale nie chodzi o najmocniejsze)

c) To samo co wyżej.

d) Może być

Podsumowanie

1. Okay

2. Jakiej mapki? Ludzie sami robią mapki do tego co się dzieje, nei chce czeogś takiego.

3. Co? Nie rozumiem

4. To zacznijmy robić misję gracze vs gracze takżę? Jedna drużyna ma chronić kupca druga go zabić, co zrobią? Zależy tylko od nich.
BANK
PZ



Spoiler:
 
Posty: 685
Dołączył(a): 14 mar 2019, o 19:24
Ranga: Jōnin
Specjalna Ranga: Kage

Re: Wizja Zmian Cz2

Postprzez Hotaru Igni » 16 maja 2020, o 02:46

Rozumiem.

Choć dla mnie nieco dziwnie, niby uproszczenie ale z drugiej strony trochę regres. Ciężko w końcu porównać palenie fajek do całkowitego braku orientacji czy daltonizmu albo braku oka. Obecny system w jakiś sposób to łatał, wprowadzał prowizoryczną wartość twojej wady. Choć leczenie wady mechanicznej, no dla mnie takie trochę haxowe. *Pluje na kolegę grającego Kaede przy okazji*
 
Posty: 292
Dołączył(a): 20 cze 2016, o 00:10
Ranga: Chūnin

Re: Wizja Zmian Cz2

Postprzez Hyūga Eijiro » 16 maja 2020, o 03:02

5 atrybutów po 5 poziomów daje to sumę 25 poziomów. Na początek proponuję limit 21 by wprowadzić zróżnicowanie między postaciami. Jeżeli z jakiegoś powodu limit ten okaże się być zbyt niekorzystny dla graczy będziemy mieli możliwość poluzowania go.


Czyli można będzie rozwinąć 4 atrybuty na A i 1 na S? Czy będzie można kosztem jednego atrybutu (lub więcej) A->B rozwinąć inny A->S?

Edit: Mort odpisał na sb - nie wiadomo jeszcze
Ostatnio edytowano 16 maja 2020, o 17:17 przez Hyūga Eijiro, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek


Mogę poprowadzić misje C.
Akceptuję samodzielki - pisać na gg.
 
Posty: 418
Dołączył(a): 2 sty 2018, o 03:25
Ranga: Chūnin

Re: Wizja Zmian Cz2

Postprzez Hyūga Shiho » 16 maja 2020, o 04:16

Żeby nie było, że nie zaznaczyłam: z serii Nie znam się, ale się wypowiem. Tak, jestem cienka w Naruto, ale może moja wypowiedź się przyda ;)

Lore
1. Lokalizacja w czasoprzestrzeni
Chodzi o alternatywny wymiar dla czasów Boruto, z tego co rozumiem. Wiadomo, technologia mogła się rozwinąć, ale klimat Naruto mi, jako laikowi, wydaje się bardziej stabilny i przemyślany, dokładniejszy. Łącząc te dwa światy za pomocą przesunięcia w czasie mogłoby zrobić się ciekawiej. Z kolei jeśli o Kaguyę chodzi, pamiętam, że to ta pani z trzecim okiem. Jej pochodzenie - czy Kosmos, czy Ziemia, jest mi właściwie obojętne, ale, zakładając, że pochodziłaby z Ziemi, można potraktować ją tak, jak Kim Irsena, początkowo oczywiście. Jak wiadomo, była protoplastą klanów, założyła ukryte wioski, była traktowana niczym bogini do czasu, aż ludzie zaczęli się jej obawiać. Czyli trochę taka Koreańska Republika Ludowo-Demokratyczna jeśli o kult założyciela chodzi, ale coś w trakcie się popsuło. Ciekawie byłoby według mnie dorzucić paru NPCów, którzy wciąż byliby nią zachwyceni. Ale, tak sobie tylko gdybam. I odniosłam się do KRLD, bo w tym temacie mam wiedzę.
2. Realia świata
Tutaj wzmianka o wyplenieniu shinobi kojarzy mi się trochę z Wiedźminem - niby to takie złe i niedobre, a jednak przydatne jak strach i widmo śmierci w oczy zagląda. Świat mógłby być trochę bardziej brutalny, nie tylko dla shinobi, ale i dla cywili. Wojny między wioskami, skrajne ubóstwo, klęski żywiołowe i ekonomiczne. Świat, w którym nawet wśród shinobi liczyłyby się kontakty z ludźmi wyżej postawionymi, można dodać jakieś przekupstwa, łapówki, jakieś inne niezbyt moralne zagrania, których musieliby dopuszczać się shinobi, aby przetrwać i mieć pewność (przynajmniej na jakiś czas), że nic nie będzie im zagrażać.
3. Power scalling
Uważam, że siła postaci nie powinna bazować jedynie na sile fizycznej - owszem jest to ważny aspekt w walce, ale równie ważnym aspektem jest inteligencja, spryt, przebiegłość. W tym postaci również powinny być dobrze rozwinięte i powinno to być brane pod uwagę podczas misji, walk. Uważam, że postaci powinny rozwijać intelekt i nie, nie chodzi tu o to, by dana postać nagle zaczęła pisać poematy ku chwale Amaterasu. Wraz z rozwijaniem intelektu mogłyby pojawiać się dodatkowe atuty dla postaci takie jak spostrzegawczość, lepszy słuch, myślenie strategiczne na wyższym poziomie; może nawet niekoniecznie atuty, a większe możliwości podczas walki czy misji, nawet grupowej. Idą sobie Kubek, Baton i Ładowarka na misję, tylko Kubek ma rozwinięty lepiej intelekt, więc szybciej jest w stanie dostrzec zagrożenie, podjąć korzystną dla grupy decyzję w walce. Z tego co widzę po Kartach Postaci, wiele osób mających wysoki poziom umiejętności siłowych i chakrowych ma intelekt na poziomie E, a wydaje mi się, że takie umiejętności powinny być rozwijane w miarę równolegle. Odniosę się w tym przypadku do ulicznych gangsterów troszczących się o problemy innych. Jesteś przeciętnej budowy człowiekiem, idziesz z kumplem na piwo, ale dużo ćwiczycie, siłę macie na poziomie B. Podchodzi dwóch łysych panów z siłą na poziomie A, większych niż Ty i kumpel, pytają o problem. Cała Wasza czwórka ma intelekt na poziomie E. Zaczynacie się bić na gołe pięści, Ty i kumpel nie jesteście w stanie podnieść się z chodnika. Ale w sytuacji, gdy Ty i kumpel macie intelekt rozwinięty nawet na D, Wasze obrażenia są mniejsze - wcześniej dostrzegacie łysych panów, bardziej przemyślanie rozkładacie siły i uderzenia. I tak ze wzrostem rozwoju intelektu wzrastałaby też wiedza o miejscach, w które należy uderzać, by skutecznie móc pokonać przeciwnika. I tak, wiem, że być może brzmi to jak hipokryzja, bo moja postać również nie ma rozwiniętego intelektu, ale powiem krótko - widząc po bardzo rozwiniętych użytkownikach, że taka cecha jest właściwie zbędna również nie pakowałam w nią punktów, i w sumie jest mi teraz trochę szkoda. Jeśli zaś o szybkość postaci chodzi - według mnie może być zróżnicowana, ale nie aż tak. Dam tu przykład stu metrów. Usain Bolt ma szybkość rozwiniętą na S i przebiega sto metrów w dziewięć sekund. Mnie, gdzie szybkość mam rozwiniętą na E, gdy ostatnio miałam mierzony czas, wyszło szesnaście sekund. I takie różnice mogłyby być wprowadzone. Nie chodzi mi o liczenie czasu każdej postaci co do sekundy, a o takie zróżnicowanie - lepiej rozwinięta postać dociera w dane miejsce chwilę szybciej niż postać rozwinięta słabiej. Nie mam na razie żadnego pomysłu, jak to rozpisać w praktyce, ale można wstępnie uznać, że postać o randze S po dotarciu na miejsce, zdąży pobieżnie przeczesać wzrokiem teren, nim postać o randze E dotrze na miejsce. Można by też spróbować określić prędkość metrów na sekundę na dany poziom, trzeba by było trochę pobawić się z liczeniem, ale może warto? Nie wiem, ale w razie decyzji o takim zróżnicowaniu prędkości biegu, mogłabym pomóc z rozpisaniem tego.
4. Detale
  1. Jestem na tak.
  2. Tak.
  3. Z tym również się zgadzam, wzmianki o takich osobach mogłyby znajdować się już w Karcie Postaci. Warto też byłoby zrobić przy okazji spis takich NPCów, żeby potem nie było niedomówień i sytuacji, że komuś ni z tego, ni z owego matka wyparowała w niewyjaśnionych okolicznościach.
5. Fabuła
Stały wątek główny owszem, może być problematyczny. Jedynym porównaniem, jakie przychodzi mi do głowy, nie wiedzieć czemu, są kanały na YouTube. Tworząc wciąż ten sam kontent staje się to nudne dla odbiorcy, więc trzeba wprowadzać urozmaicenia, czasami chęć rozwoju wymaga porzucenia dotychczasowego konceptu. Pomysł z odtworzeniem shogunatu brzmi intrygująco i jeśli się przyjmie, można go realizować i rozwijać dodając poboczne wątki związane z tym głównym.

Rozgrywka
1. Tempo rozwoju
Bez zastrzeżeń.
2. Mechanika gry
  1. Bez zastrzeżeń.
  2. Jeśli chodzi o punkty HP i odjęcie ich za rany to wielkie ułatwienie, na duży plus. Zawiłe opisy i porównania, że jedna rana zwykła to trzy lekkie i tak dalej trochę utrudniają rozgrywkę nowym graczom, według mnie. Im prostszy system w tym zakresie, tym lepiej. Na forum jest bardzo dużo treści jeśli chodzi o zasady gry, obliczanie poszczególnych rzeczy, a zawiłości mogą zniechęcać do gry.
  3. Wypisanie wszystkiego w technikach - jasno i szczegółowo - również jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Zmniejszenie i brak kosztu za techniki rangi E także wydaje mi się sensowny - to tak, jak z dzieckiem, które uczy się chodzić, początkowo jest to trudne i wymaga wysiłku, aż w końcu staje się naturalne.
3. Opis technik
Jeśli chodzi stricte o opisy technik, to wydaje mi się, że przed publikacją mogłyby przejść korektę. Tak, żeby po prostu nie było literówek, jakichś zjedzonych przecinków czy spacji. W temacie korekty także jestem w stanie zaoferować swoją pomoc.

Budowa postaci
1. Wytyczne główne - czytelność, prostota, analiza
Jeśli ma się to przyczynić do wygody - jak najbardziej.
2. Tworzenie postaci
  1. Czyli Karta Postaci połączona z takim jakby... Pamiętnikiem? Coś w stylu mojego tematu, w którym składuję wszystkie techniki, znajomych, misje, et cetera? Jeśli tak, to jestem za.
  2. Jak dla mnie brzmi to jak zastąpienie dotychczasowej tabelki z Kartą Postaci na posty. Też bez zastrzeżeń.
  3. Bez zastrzeżeń.
  4. Bez zastrzeżeń.
  5. Bez zastrzeżeń.
  6. Jestem za i w sumie uważam, że warto byłoby, gdyby klanowiec na start mógł wybrać sobie jakąś technikę ze swojego klanu, jeśli ranga na to pozwoli.
3. Rozwijanie postaci
  1. Atrybuty
    • Jestem za.
    • Bez zastrzeżeń.
    • Bez zastrzeżeń.
    • O, właśnie o coś takiego mi chodziło wyżej. Postaci powinny rozwijać się pod względem strategicznym i powinno to być widoczne w grze. I jeśli ktoś pójdzie się bić bez przygotowania strategicznego, powinien otrzymać niższy wynik niż osoba o na tym samym poziomie, która będzie miała dodatkowo rozwinięte takie umiejętności. W zakresie interakcji chimu-gracz, w zależności od rozwinięcia zmysłów postaci, mogą być dla niej lepiej zauważalne pewne aspekty, szczegóły.
  2. Dziedziny
    Bez zastrzeżeń.
  3. Techniki
    Tu także jestem za. Przychodzi mi do głowy także pomysł o limicie na rangę, ale trzeba by to bardziej rozpisywać. Chodzi o to, by z każdą rangą wyżej pojawiała się określona ilość slotów na nowe techniki. 75 wydaje się dość optymalną liczbą, mniejsza ilość możliwych do posiadania technik może skłonić gracza do rozsądniejszego wyboru (nie będzie brał każdej techniki jak leci) i do bardziej przemyślanej walki, która będzie opierała się na kombinowaniu jakich technik użyć, by skutecznie wyprowadzić atak lub obronę.
  4. Zdobywanie punktów rozwoju
    Zarówno Misje, Profesje i Osiągnięcia brzmią dobrze, chociaż Profesje bym trochę rozbudowała. Przydatny może być zawód medyka, postaci o takiej profesji mogłyby mieć dodatkowe sloty na techniki Iryojutsu. To tylko taka propozycja. Jeśli chodzi o Odpowiednik PD i PN - przeliczanie tego wszystkiego jest czasochłonne i drażniące, więc jakiś czytelniejszy kod czy sposób na to byłby bardziej przystępny. Nie wiem za bardzo, jak miałoby to wyglądać po tym, jak to opisujesz, więc jeśli możesz wyrazić się jaśniej, to chętnie poczytam.
 
Posty: 161
Dołączył(a): 14 paź 2019, o 20:56
Ranga: Chūnin

Re: Wizja Zmian Cz2

Postprzez Cheshire » 16 maja 2020, o 12:52

Jako, że dopiero co się obudziłem chciałbym tylko zaznaczyć że wymienione tu profesje to tylko przykłady
Administrator
 
Posty: 1683
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Następna strona

Powrót do Propozycje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników