Gra Cywilem

Archiwum propozycji wprowadzonych do rozgrywki. By odrzucić wprowadzoną już zmianę trzeba przedstawić nowe fakty pokazane w mandze lub anime (pokazane po zakończeniu poprzedniej dyskusji).

Moderatorzy: Mistrz Gry, Mistrz Fabularny, Moderacja Propozycji

Gra Cywilem

Postprzez Sabataya Tamura » 12 paź 2020, o 13:42

Chodził za mną od jakiegoś czasu pewien pomysł, który wczoraj przy rozmowie na discordzie powrócił przy okazji omawiania innych rzeczy. Mianowicie chodzi o możliwość grania mieszkańcem wioski, nie będącym w żadnym stopniu shinobi - czyli zwykłym cywilem. Szalony pomysł? Być może dla niektórych, ale jest to ukłon w stronę graczy, którym zależy chociażby na grze bardziej czysto fabularnej bez koniecznie szybkiego rozwoju, ciągłych walk itd. Do wyboru, do koloru.

W każdym razie przechodząc do konkretów… Opiszę mniej więcej jak wyglądałoby stworzenie postaci cywila, jej rozwój oraz dostępne możliwości grania zwykłym “szarakiem”:

    1. Tworzenie postaci cywila:

  • Człowiek ma możliwości wybrania dowolnych atutów wrodzonych.
  • Człowiek ma możliwości wybrania dowolnych wad wrodzonych.
  • Człowiek może wybrać dowolne atuty predyspozycji.
  • W polu płci wpisuje mężczyzna/kobieta, a w polu rangi wpisuje cywil. Pole numeru pozostaje puste.
  • Próg ilości wad i atutów na start taki jak u bezklanowca.
  • Postać zwykłego człowieka może być postacią pośmiertną z shinobiego.
  • Postać zwykłego człowieka nie otrzymuje bonusu startowego z akademii shinobi, gdyż do niej nie uczęszczał.
  • Człowiek przynależy do grupy cywili na forum. W karcie postaci powinno być zamieszczone z której wioski pochodzi lub rejonu danej krainy (tutaj nie ma ograniczeń względem głównych osad jak w przypadku shinobi).
  • Na start posiada ilość czakry równą 250, z której nie potrafi korzystać.


    2. Sprawa rozwoju:

  • Człowiek ma koszta takie jak bezklanowiec.
  • Może rozwijać jedynie atrybuty (z wyłączeniem siły czakry oraz kontroli czakry) do maksymalnie poziomu C. Siła Czakry oraz Kontrola Czakry pozostają na poziomie E.
  • Człowiek ma prawo rozwijać dowolne dziedziny do poziomu C włącznie. Wyjątkami są: Ninja Tool Inventor, Zaijutsu
  • Człowiek ma prawo nabywać dowolne atuty oraz wady, włącznie z biegłościami.
  • Człowiek nie otrzymuje bonusów z awansu na wyższe rangi (tak jak u shinobi genin -> chunin itd.), gdyż te jego nie dotyczą.
  • Poziom dziedziny człowieka jest równoważny poziomowi dziedziny shinobiego, to samo tyczy się atrybutów postaci.
  • Mechanika względem starć pomiędzy ludźmi, a shinobi jest taka sama.
  • System ran określany jest identycznie jak u ninja.
  • Może rozwijać atuty oraz nabywać wady zgodnie z ustalonym wcześniej kosztem.
  • Każdy shinobi ma prawo zostać cywilem, jeżeli zrezygnuje z drogi ninja. W tym wypadku zachowuje swoje zdolności i bycie cywilem nie wpływa na jego już wcześniej nabyte umiejętności (podobnie jak Jiyūjin/Ronin, tyle że nie przynależy do tej grupy fabularnie).
  • Cywil może zostać ninja, jednak jest do tego potrzebny MG oraz shinobi chcący nauczyć cywila posługiwania się czakrą. Następnie prowadzony jest odpowiedni mini event przystąpienia do akademii. Dopiero po jej ukończeniu gra dalej tak jak shinobi i może się rozwijać zgodnie z jego progami (bezklanowiec).
  • Cywil może zdobywać tytuły fabularne, reputację oraz wiedzę w zależności od wykonywanych mini eventów oraz fabuły.

    PS: Posiadanie wiedzy nie sprawia, że potrafi przełożyć ją w praktykę jak shinobi np: przeszczepy, wiedza o bijuu.
  • Cywil rozwija PD oraz PN poprzez mini eventy (są również prowadzone przez MG).
  • Żeby nauczyć się jakiejkolwiek dziedziny czakry musi takiego cywila nauczyć ktoś z rangą S w tychże oraz wiedzą w tym temacie na poziomie 3.
  • Siłę Chakry i Kontrolę Chakry można rozwijać jedynie przez naukę u kogoś z rangą S w tych dziedzinach.
  • Cywil może być częścią misji shinobi, jeżeli fabularnie sytuacja tego wymaga. Wtedy jest rozliczany po pomyślnym ukończeniu takiej jak za mini event.
  • Poziom trudności mini eventów u cywila jest określany jak poziom misji u shinobi. Jeśli z jakiegoś powodu mini event uzyska wyższy próg to już jest to kwestia ryzyka związanego ze wzrostem poziomu trudności, który może wyjść w trakcie rozgrywki. Naturalnie może zginąć wtedy, gdzie występuje wyzwanie (powyżej D jak ma misji, określany wtedy bezpośrednio przez MG).
  • Cywili również obowiązują akcje losowe, czyt. eventy, wpisywanie do Bingo itp.
  • Limit punktów na rozwój atrybutów każdego człowieka to: 12
  • Człowiek ma opcję zgłaszania nowych atutów lub wad, które chciałby dodać. Tutaj sprawa pozostaje niezmienna. To samo tyczy się technik oraz przedmiotów w kuźni.


Podsumowanie:


Kod: Zaznacz cały
[list][size=150][b]1. Tworzenie postaci cywila:[/b][/size]

[*] Człowiek ma możliwości wybrania dowolnych atutów wrodzonych.

[*] Człowiek ma możliwości wybrania dowolnych wad wrodzonych.

[*] Człowiek może wybrać dowolne atuty predyspozycji.

[*] W polu płci wpisuje mężczyzna/kobieta, a w polu rangi wpisuje cywil. Pole numeru pozostaje puste.

[*] Próg ilości wad i atutów na start taki jak u bezklanowca.

[*] Postać zwykłego człowieka może być postacią pośmiertną z shinobiego.

[*] Postać zwykłego człowieka nie otrzymuje bonusu startowego z akademii shinobi, gdyż do niej nie uczęszczał.

[*] Człowiek przynależy do grupy cywili na forum. W karcie postaci powinno być zamieszczone z której wioski pochodzi lub rejonu danej krainy (tutaj nie ma ograniczeń względem głównych osad jak w przypadku shinobi).

[*] Na start posiada ilość czakry równą 250, z której nie potrafi korzystać.


[size=150][b]2. Sprawa rozwoju:[/b][/size]


[*] Człowiek ma koszta takie jak bezklanowiec.

[*] Może rozwijać jedynie atrybuty (z wyłączeniem siły czakry oraz kontroli czakry) do maksymalnie poziomu C. Siła Czakry oraz Kontrola Czakry pozostają na poziomie E.

[*] Człowiek ma prawo rozwijać dowolne dziedziny do poziomu C włącznie. Wyjątkami są: [b]Ninja Tool Inventor, Zaijutsu[/b]

[*] Człowiek ma prawo nabywać dowolne atuty oraz wady, włącznie z biegłościami.

[*] Człowiek nie otrzymuje bonusów z awansu na wyższe rangi (tak jak u shinobi genin -> chunin itd.), gdyż te jego nie dotyczą.

[*] Poziom dziedziny człowieka jest równoważny poziomowi dziedziny shinobiego, to samo tyczy się atrybutów postaci.

[*] Mechanika względem starć pomiędzy ludźmi, a shinobi jest taka sama.

[*] System ran określany jest identycznie jak u ninja.

[*] Może rozwijać atuty oraz nabywać wady zgodnie z ustalonym wcześniej kosztem.

[*] Każdy shinobi ma prawo zostać cywilem, jeżeli zrezygnuje z drogi ninja. W tym wypadku zachowuje swoje zdolności i bycie cywilem nie wpływa na jego już wcześniej nabyte umiejętności (podobnie jak Jiyūjin/Ronin, tyle że nie przynależy do tej grupy fabularnie).

[*] Cywil może zostać ninja, jednak jest do tego potrzebny MG oraz shinobi chcący nauczyć cywila posługiwania się czakrą. Następnie prowadzony jest odpowiedni mini event przystąpienia do akademii. Dopiero po jej ukończeniu gra dalej tak jak shinobi i może się rozwijać zgodnie z jego progami (bezklanowiec).

[*] Cywil może zdobywać tytuły fabularne, reputację oraz wiedzę w zależności od wykonywanych mini eventów oraz fabuły.

[b]PS: Posiadanie wiedzy nie sprawia, że potrafi przełożyć ją w praktykę jak shinobi np: przeszczepy, wiedza o bijuu.[/b]

[*] Cywil rozwija PD oraz PN poprzez mini eventy (są również prowadzone przez MG).

[*] Żeby nauczyć się jakiejkolwiek dziedziny czakry musi takiego cywila nauczyć ktoś z rangą S w tychże oraz wiedzą w tym temacie na poziomie 3.

[*] Siłę Chakry i Kontrolę Chakry można rozwijać jedynie przez naukę u kogoś z rangą S w tych dziedzinach.

[*] Cywil może być częścią misji shinobi, jeżeli fabularnie sytuacja tego wymaga. Wtedy jest rozliczany po pomyślnym ukończeniu takiej jak za mini event.

[*] Poziom trudności mini eventów u cywila jest określany jak poziom misji u shinobi. Jeśli z jakiegoś powodu mini event uzyska wyższy próg to już jest to kwestia ryzyka związanego ze wzrostem poziomu trudności, który może wyjść w trakcie rozgrywki. Naturalnie może zginąć wtedy, gdzie występuje wyzwanie (powyżej D jak ma misji, określany wtedy bezpośrednio przez MG).

[*] Cywili również obowiązują akcje losowe, czyt. eventy, wpisywanie do Bingo itp.

[*] Limit punktów na rozwój atrybutów każdego człowieka to: [b]12[/b]

[*] Człowiek ma opcję zgłaszania nowych atutów lub wad, które chciałby dodać. Tutaj sprawa pozostaje niezmienna. To samo tyczy się technik oraz przedmiotów w kuźni.[/list]
Ostatnio edytowano 17 paź 2020, o 13:50 przez Sabataya Tamura, łącznie edytowano 11 razy
Obrazek



 
Posty: 348
Dołączył(a): 22 cze 2019, o 23:58
Ranga: Chūnin

Re: Gra Cywilem

Postprzez Takeshita » 12 paź 2020, o 14:04

W polu płci wpisuje mężczyzna/kobieta, a w polu rangi wpisuje cywil. Pole numeru pozostaje puste.
Numer posiada każdy, nawet cywil. Więc można dać, że sam numer bez oznaczenia klanu lub bezklanu.

No i oczywiście… ilość czakry = 0, jeżeli nie było to oczywiste.
Czyli cywil umiera na start. Chakrę posiada każdy, nawet cywil. Czyli nie 0, ale 250, czyli siła chakry rangi E, bo taka też posiada.

Uważam, że w przypadku walki człowiek vs człowiek mechanika jest taka sama zachowana jak dla starć shinobi, a w przypadku człowiek vs shinobi ten drugi ma przewagę dwukrotną w starciach.
Po co to? Jeśli cywil ma siłę B, a shinobi siłę D, to cywil będzie silniejszy. To nie tak, że shinobi to sa jakieś osoby które zostały wyjęte z tajnego laboratorium. Są to tak samo zwykli ludzie.

Kwestię dostępnych ran pozostawiłbym bez zmian, czyli fizyczność zostaje taka jak u shinobi (Bez możliwości zmieniania kształtu kończyn itp. dziwactw)
Z takimi uwagami bym uważał, bo co, jeśli cywil zostanie porwany przez jakiegos orochimu? kappa

Może rozwijać atuty oraz nabywać wady zgodnie z ustalonym wcześniej kosztem, nadal mając możliwość wyboru wyłącznie tych nie nadludzkich oraz nie mających wpływu na czakrę, której wszak nie posiada.
Cywil posiada chakrę, ale ilośc minimalną, potrzebna do przeżycia



Ogólnie, pomysł fajny, ale uważam, że bez rozbudowania atutów, aby były one bardziej użyteczne dla cywili, nie będzie to rozbudowana rozgrywka pod względem zawodu. Może jakieś nowe atuty, specjalne dla cywili? Jak chociażby Atutu Wrodzony: Zawód: xxx
MK: Suda Hikaru, Kouseki Seji
Sensor: 25m/50m | Słuch: 66m

NIE PROWADZĘ MISJI, NIE POMAGAM, NIE PISZ DO MNIE BO NIE
Chcesz popisać na fabule, spoko. Jednak nic zobowiązującego; Żadnych walk, starć, konfliktów, różnicy zdań, toksyczności i wgl. możemy co najwyżej pogadać. Nie wymieniam się technikami, nie uczę innych technik (chyba, że to drużyna) i wgl. żadnego OOC.
 
Posty: 625
Dołączył(a): 21 wrz 2019, o 19:07
Ranga: Jiyūjin

Re: Gra Cywilem

Postprzez Sabataya Tamura » 12 paź 2020, o 14:09

Co do czakry to bardziej mi chodziło o możliwość wykorzystania, że zero... Nie, że nie posiada w ogóle czakry. Można zostawić 250. To nie problem dla mnie. kappa W założeniu wszyscy wiemy, że każdy ma czakrę.

Atuty zawsze można dodawać, gracz może chcieć to zgłosić i tutaj problemu nie ma tak sądzę. Nie widzę jednak powodu, aby nagle dodawać 20 atutów. Gracz zgłosi przy KP to będzie możliwość dodania.

Co do starć to uważam, że poziom B to jest osiłek-człowiek z bardzo dużą siłą (mówiąc o tym atrybucie). Plus biorąc pod uwagę czakrę shinobi ma i tak przewagę. Czysta siła? Owszem, może pokonywać genina w samej fizyczności. Poprawi się ten punkt. Na razie czekam na ekipę, aby się wypowiedziała.
Obrazek



 
Posty: 348
Dołączył(a): 22 cze 2019, o 23:58
Ranga: Chūnin

Re: Gra Cywilem

Postprzez Sabataya Shuten » 12 paź 2020, o 14:37

Ahh... Czas iść sadzić marchew kappa

- Człowiek nie ma możliwości wybrania atutów wrodzonych dotyczących czakry oraz tych nadludzkich np: Nadludzka szybkość, Wspaniała kontrola, Nienaturalny przeszczep itp.
Jak już wspomniałam na sb, te "nadludzkie" atuty są z zamysłu wrodzone. Więc bardziej zależą od genów niż samego wytrenowania. Dlatego w sumie nie widzę powodu, dla którego miałyby być im zabrane. Technicznie cywil może się urodzić z predyspozycjami do kontroli chakry ale skoro i tak z niej nie korzysta... trochę nie wiem, po co ktoś miałby to brać.

W polu płci wpisuje mężczyzna/kobieta, a w polu rangi wpisuje cywil. Pole numeru pozostaje puste.
Z tego co pamiętam, to się nazywa w oryginale Ninja Registration. A na naszym samym forum w dziale Tworzenia Postaci mamy takie coś, o: Numer rejestracyjny: Każdy shinobi posiada unikalny numer otrzymywany jako znak ukończenia akademii.
Cywil nie kończy akademii. Dlatego osobiście nie widzę powodu, by go nie posiadali. Ostatecznie cywile nie byli aż tak bardzo odnotowywani w wiosce o charakterze militarnym jak właściwe siły osady.

---------------
- Człowiek ma koszta takie jak bezklanowiec.
A ja właśnie nie wiem, czy nie powinni mieć jeszcze mniejszych. Bo bezklanowiec to jednak ninja, pójdzie zabijać jakiś bandytów. A w sumie skąd cywil ma mieć pd? Z rozsadzenia ziemniaków? Zwłaszcza, że nie każdy cywil musi być handlowcem nastawionym na zysk. Może ktoś zrobi ochroniarza. Albo zwykłego bandytę? Ale to już raczej kwestia do ugadania podobnie jak kwestia przynależenia do wiosek innych niż główne. Chyba, że koszta bezklanowców dla wszystkich wydają się w porząsiu. To raczej pytanie do osob, które byłyby chętne grac takim kupcem obwoźnym.

- Poziom dziedziny człowieka nie jest równoważny poziomowi dziedziny shinobiego np: Człowiek będący medykiem z Iryo na poziomie A przy pełnej wiedzy o anatomii człowieka jest DEFINITYWNIE słabszy od specjalisty shinobiego z tym poziomem w kwestii talentu, czakry oraz możliwości. Drugim przykładem byłby zbrojmistrz tworzący bronie shinobi lub płatnerz konstruujący zbroje samurajów itd.
Myślę, że brak możliwości używania chakry jest we wszystkich przypadkach wystarczającym nerfem. Po za tym nie bardzo widzę powody, dla których mieliby odstawać wiedzą czy zdolnościami w kwestii zwykłych zabiegów nie wymagających czarów. Podobnie z resztą z wytwarzaniem broni. Ba, wydaje mi się, że osoba poświęcająca całe życie rzemiosłu ma lepsze szanse na bycie świetnym kowalem niż ninja zajmujący się fachem pomiędzy misjami.

- Uważam, że w przypadku walki człowiek vs człowiek mechanika jest taka sama zachowana jak dla starć shinobi, a w przypadku człowiek vs shinobi ten drugi ma przewagę dwukrotną w starciach.
Jak wspomniał Takeshita: shinobi to też ludzie. Nie ma sensu stwierdzać, że no, to shinobi vs cywil to jest dwukrotna przewaga bo to wyjdzie z samego poziomu obu jednostek, zdolności, możliwości użycia chakry i co najważniejsze: mózgu. Pamiętajmy, że cywil nie bardzo ma biznes w rozwijaniu dziedzin, więc najpewniej większość z nich będzie na tym poziomie E/D.

- Każdy shinobi ma prawo zostać cywilem, jeżeli zrezygnuje z drogi ninja. W tym wypadku zachowuje swoje zdolności i bycie cywilem nie wpływa na jego już wcześniej nabyte umiejętności (podobnie jak Jiyūjin/Ronin, tyle że nie przynależy do tej grupy fabularnie).
Czy to jednak w jakiś sposób ma blokować takiemu ninja na emeryturze dalszy rozwój skoro technicznie nie jest już na czyichkolwiek usługach?


Take:
Może jakieś nowe atuty, specjalne dla cywili? Jak chociażby Atutu Wrodzony: Zawód: xxx
Ten moment kiedy ledwo wystawisz głowę na świat i już jesteś urodzonym szewcem kappa
Trzeba najpierw pomyśleć, co te atuty faktycznie miałyby dawać i czy są rzeczywiście potrzebne. A to nieco ciężko określić póki nikt jeszcze nie testował, jak ma wyglądać rozgrywka takim zwykłym zjadaczem ryżu.

TAMURAAA a weź ty te wypunktowane listy skopiuj i wrzuć jeszcze w [ code ] w pierwszym, tak dla zasady żeby wszystko już było cacy i w ogóle.
MK: Chousokabe Shouko | Gashi Yakuri
Obrazek

Tsūjtegan: 5000m w dal / 500m widzenia sferycznego
 
Posty: 581
Dołączył(a): 6 lut 2020, o 14:16
Ranga: Jōnin
Specjalna Ranga: Kage
Specjalna Ranga: Lider Klanu

Re: Gra Cywilem

Postprzez Takeshita » 12 paź 2020, o 14:57

Shutek:
No chyba, że jednak jako nabyte i z wymogiem odbycia przygody, gdzie osobnik uczy się danego fachu :D
Z drugiej strony, taka rozgrywka cywilami łączy się z jednym wątkiem, którego stworzenie zajęłoby nam rok czasu xD Czyli wartość pieniądza, zarobki ludności cywilnej, system podatków, pensji, handlu itp. itp. wiecie o co chodzi. Z jednej strony, na co to komu, z drugiej strony, jest to coś co właśnie u cywili bardzo by się przydało. W końcu shinobi to ma się napierdzielac po mordach na wojnie, ale taki zwykły mieszkaniec powinien mieć świadomość, że musi pracować, musi być stać go na utrzymanie, a dla kogoś kto bawi się w handlarza, ważny byłby system handlu i wartości pieniądza. Dodatkowy problem, to zawody twórcze, ponieważ przy obecnej mechanice nie będzie różnicy między shinobi z NTI, a kowalem z 50 letnim doświadczeniem. Z czego kowal ci zrobi tylko jakiś miecz, a osoba z NTI będzie w stanie ci stworzyć super, hiper zbroję, która napierdziela mieczami i zieje ogniem z dupy.

Ogólnie uważam, że rozgrywka cywilem może zostać wprowadzona, ale trzeba się liczyć z tym, że będzie to coś, co będzie wymagało ciągłego rozwoju i wielu propozycji, aby rozgrywka takimi postaciami miała jakiś większy sens, aby nie było to proste klepanie postów. I dla takiego cywila powinny powstać jakieś wyzwania, dopasowane do jego roli w społeczeństwie.
MK: Suda Hikaru, Kouseki Seji
Sensor: 25m/50m | Słuch: 66m

NIE PROWADZĘ MISJI, NIE POMAGAM, NIE PISZ DO MNIE BO NIE
Chcesz popisać na fabule, spoko. Jednak nic zobowiązującego; Żadnych walk, starć, konfliktów, różnicy zdań, toksyczności i wgl. możemy co najwyżej pogadać. Nie wymieniam się technikami, nie uczę innych technik (chyba, że to drużyna) i wgl. żadnego OOC.
 
Posty: 625
Dołączył(a): 21 wrz 2019, o 19:07
Ranga: Jiyūjin

Re: Gra Cywilem

Postprzez Sabataya Shuten » 12 paź 2020, o 15:03

...Chyba, że właśnie osoby, które chcą grać cywilami właśnie chcą takie zwykłe klepanie postów. Postawić na fabułę bez bawienia się w dodatkowe mechaniki. Z jednej strony można pomyśleć, czy chcemy tworzyć dodatkowe elementy rozgrywki pod cywila, czy dać graczom możliwość samemu szukania sobie rozrywek stawiając na czystą fabułę. Z resztą każdy może założyć organizację, pomyśleć na czym i jak dorobić się potrzebnych zasobów etc. Może właśnie obecny system będzie sprawdzał się w tej roli nie najgorzej. A jak nie, to wiadomo po co są beta testy.

Dobra. Jaka będzie różnica pomiędzy krawcem z atutem a takim bez? Ma +30 do rzutu na to, czy zaszyje dziurę w spodniach? kappa

Dodatkowy problem, to zawody twórcze, ponieważ przy obecnej mechanice nie będzie różnicy między shinobi z NTI, a kowalem z 50 letnim doświadczeniem. Z czego kowal ci zrobi tylko jakiś miecz, a osoba z NTI będzie w stanie ci stworzyć super, hiper zbroję, która napierdziela mieczami i zieje ogniem z dupy.
Jest tylko jeden szczegół. Ile osób obecnie inwestuje w NTI na forum? Bo ja wiem o takiej ilości osób, że przedmioty tworzone na zamówienie u takich zwykłych cywilów serio mogą mieć przyszłość. Co innego mają robić z pd? Wydać je na jakieś Dotony czy inne Hiraishiny?
MK: Chousokabe Shouko | Gashi Yakuri
Obrazek

Tsūjtegan: 5000m w dal / 500m widzenia sferycznego
 
Posty: 581
Dołączył(a): 6 lut 2020, o 14:16
Ranga: Jōnin
Specjalna Ranga: Kage
Specjalna Ranga: Lider Klanu

Re: Gra Cywilem

Postprzez Takeshita » 12 paź 2020, o 15:10

I to już jest coś o czym trudno zdecydować. Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie. Jeden gracz będzie chciał pisac o tym, że ulepił onigiri z błota i je zjadł, a ja bym chciał pograć jako handlarz, który naprawdę musi myśleć gdzie powinien się udać, co kupić i co sprzedać, a nie, że jest to zależne w sumie od gustu MG lub rzutu kośćmi.

Możemy ograniczyć NTI! Why not? We love nerfs!

A tak serio. Możemy dać cywilom specjalne boosty do wytwarzanych przedmiotów. Można stworzyć fajny system tworzenia przedmiotów opartych na zdrowym rozsądku i balansie podobnym do WT. Cywile, jako osoby o większym doświadczeniu mogłyby otrzymywać darmowe punkty balansu. Oczywiście łatwo o tym mówić, ale jak wspomniałem wcześniej. jest to projekt, który może w przyszłości wymagać wielu kolejnych propozycji/pomysłów/nowych mechanik/zmian obecnych mechanik.

Obecnie nie ma postaci z NTI, bo gracze nie są jeszcze w sytuacji, gdy mogą marnować na to swoje PD. Minie trochę czasu i pewnie co drugi gracz będzie to miał.
MK: Suda Hikaru, Kouseki Seji
Sensor: 25m/50m | Słuch: 66m

NIE PROWADZĘ MISJI, NIE POMAGAM, NIE PISZ DO MNIE BO NIE
Chcesz popisać na fabule, spoko. Jednak nic zobowiązującego; Żadnych walk, starć, konfliktów, różnicy zdań, toksyczności i wgl. możemy co najwyżej pogadać. Nie wymieniam się technikami, nie uczę innych technik (chyba, że to drużyna) i wgl. żadnego OOC.
 
Posty: 625
Dołączył(a): 21 wrz 2019, o 19:07
Ranga: Jiyūjin

Re: Gra Cywilem

Postprzez Sabataya Tamura » 12 paź 2020, o 15:35

Osobiście do waszych propozycji odniosę się tak - najpierw nie proponuję nowych systemów, gdyż miałoby to być podstawione na ten czas pod istniejącą mechanikę. Rozwiać aspekty i tak trzeba, więc tutaj sprawa cywili i jej rozwoju będzie tak czy inaczej rozwijana jak pozostałe części forum.

Pamiętajcie też, że nie spodziewam się, że nagle narodzi się nam tych cywili jak grzybów po deszczu. Ilu będzie rzemieślników, ile wojowników? To nie będą setki, a garstka. Wielu ludzi przychodzi przede wszystkim grać ninja niż "przeciętnymi zjadaczami chleba."

Kolejna rzecz - boost w postaci atutów/WT, tak ja to widzę. Może to być np: zwiększenie ilości przedmiotów przy mniejszej ilości czynności przy sztukach twórczych itd. Dodatkowy system to wychodzenie do przodu bardzo na razie, więc z tym się wstrzymam. Zostajemy przy kreatywności.

Pamiętajcie kolejną sprawę - granie cywilem to nie tylko siedzenie w wiosce i zarabianie zwyczajną harówą na życie. Może być to żołnierz, najemnik, członek karawany itd. Opcji jest wiele, tutaj model rozgrywki fabularnej byłby szerszy i się skupia w mojej ocenie głównie na pisaniu. Ktoś chce zabijać? No to dopasuje umiejętności pod człowieka i leci w bój. Ktoś tworzy przedmioty? Na razie niech trzyma się sztuk twórczych (nie każdy rzemieślnik robi jeden fach całe życie pragnę zaznaczyć). Sprowadza się to z automatu do większej gry fabularnej z częścią mechaniki, bez zbędnych dodatków. Gracze muszą pomyśleć o czymś interesującym, co chcą robić. Jak ktoś stworzy farmera to nie będzie przecież pisał misji tylko o tym, że "robi w polu". MG wraz z graczem muszą zadbać, aby rozgrywka nie była nudna. A każdy człowiek może działać wiele na fabule - jak ma pomysł to niech go realizuje w ramach ograniczeń rozwoju mechanicznego i tyle.

Stawianie na prostotę niżeli dużą komplikację.

Weźcie pod uwagę jeszcze to, że szybko cywile nie wbiją tych PDkow, bo dla nich większość darmowych PD przepada wraz z PD za awanse, więc będą mogli spokojnie ładować w NTI jak chcą iść tą drogą. Kwestia ciekawości grania to nadal kwestią prowadzonych misji i tego, co zostanie postawione za wyzwanie przed cywilem. Take, jak ludzie sobie wbiją wszyscy nagle NTI z shinobi to, no cóż... kwestia jak forum działa. Ja tych punktów nie przyznawałem. kappa
Obrazek



 
Posty: 348
Dołączył(a): 22 cze 2019, o 23:58
Ranga: Chūnin

Re: Gra Cywilem

Postprzez Yōgan Hyakuzawa » 13 paź 2020, o 00:46

Wszystko jak na moje pięknie ładnie ale jakoś mi nie leżą te misje. Jakoś tak dziwnie mi się to wydaje. Dodatkowo trzeba ogarnąć sposób na zarobek obywateli tak zwyczajnie a nie przez misję.
BANK
PZ
BANK klanu Yogan




Obrazek



Obrazek

Prowadzone Misje (Prowadzę misje od D do B)

1.
2.
3.
 
Posty: 1235
Dołączył(a): 14 mar 2019, o 19:24
Ranga: Jōnin
Specjalna Ranga: Kage
Specjalna Ranga: ANBU
Dodatkowa Ranga: Lider Klanu

Re: Gra Cywilem

Postprzez Takeshita » 13 paź 2020, o 00:53

Odszedłbym od słowa misja, a zastąpił go minieventami i tyle.
MK: Suda Hikaru, Kouseki Seji
Sensor: 25m/50m | Słuch: 66m

NIE PROWADZĘ MISJI, NIE POMAGAM, NIE PISZ DO MNIE BO NIE
Chcesz popisać na fabule, spoko. Jednak nic zobowiązującego; Żadnych walk, starć, konfliktów, różnicy zdań, toksyczności i wgl. możemy co najwyżej pogadać. Nie wymieniam się technikami, nie uczę innych technik (chyba, że to drużyna) i wgl. żadnego OOC.
 
Posty: 625
Dołączył(a): 21 wrz 2019, o 19:07
Ranga: Jiyūjin

Re: Gra Cywilem

Postprzez Sabataya Shuten » 13 paź 2020, o 00:55

A może coś na zasadzie jak działa szpital? Uzależnić zarobek od jakiejś dziedziny, chociażby ekskluzywnej dla cywili tylko i pozwalać im zarabiać tak trochę "za kulisami"? Wtedy mniejsze parcie będzie na farmienie golda, a więcej czasu będzie na zwyczajne fabulenie o jakim mówił Tamura.
MK: Chousokabe Shouko | Gashi Yakuri
Obrazek

Tsūjtegan: 5000m w dal / 500m widzenia sferycznego
 
Posty: 581
Dołączył(a): 6 lut 2020, o 14:16
Ranga: Jōnin
Specjalna Ranga: Kage
Specjalna Ranga: Lider Klanu

Re: Gra Cywilem

Postprzez Yōgan Hyakuzawa » 13 paź 2020, o 01:16

Ja bym to zrobił na zasadzie działania gracza. Bardziej w stronę Takeshity ale nie do końca no bo kupiec w sklepie który powiedzmy handluje czymś nie będzie miał mini eventu takiego jak ochroniarz karawany.

Zarobek w szpitalu jest od godziny a to... nie jest dobre jak na moje. Tak czy owak zrobiłbym aby to gracz musiał coś robić na postaci aby zarabiać. Jesteś kupcem? No to handluj? Jesteś tancerzem erotycznym no to cóż, tańcz. Jesteś kaskaderem i robisz w hollywodzie, no to kaskaderuj.
BANK
PZ
BANK klanu Yogan




Obrazek



Obrazek

Prowadzone Misje (Prowadzę misje od D do B)

1.
2.
3.
 
Posty: 1235
Dołączył(a): 14 mar 2019, o 19:24
Ranga: Jōnin
Specjalna Ranga: Kage
Specjalna Ranga: ANBU
Dodatkowa Ranga: Lider Klanu

Re: Gra Cywilem

Postprzez Takeshita » 13 paź 2020, o 03:58

Hyaku, niestety nadal taki handel musiałby się odbywać jaki minievent, ponieważ nie mamy żadnego systemu handlu, więc musiałoby to być nadzorowane przez chimu. Czyli albo traktować to jako misję, albo jako mini-event. Chyba że specjalny nowy tym wydarzeń, który byłby dostosowany do norm cywili.
MK: Suda Hikaru, Kouseki Seji
Sensor: 25m/50m | Słuch: 66m

NIE PROWADZĘ MISJI, NIE POMAGAM, NIE PISZ DO MNIE BO NIE
Chcesz popisać na fabule, spoko. Jednak nic zobowiązującego; Żadnych walk, starć, konfliktów, różnicy zdań, toksyczności i wgl. możemy co najwyżej pogadać. Nie wymieniam się technikami, nie uczę innych technik (chyba, że to drużyna) i wgl. żadnego OOC.
 
Posty: 625
Dołączył(a): 21 wrz 2019, o 19:07
Ranga: Jiyūjin

Re: Gra Cywilem

Postprzez Sabataya Tamura » 13 paź 2020, o 09:05

Proponuję zarobek w przypadku rzemieślników tak jak przy opisie przeszczepu albo z MG, bo to według mnie ma najwięcej sensu. A "misje" cywili to nie takie do końca misje, to musiała by być fabuła, która zostanie nagrodzona osiągnięciem celu np: stworzeniem przedmiotu.

Zostaję przy mini eventach i nagrodach za fabułę lub systemie misji.
Obrazek



 
Posty: 348
Dołączył(a): 22 cze 2019, o 23:58
Ranga: Chūnin

Re: Gra Cywilem

Postprzez Yōgan Hyakuzawa » 16 paź 2020, o 02:06

Akcept.


Cywil może startować gdzie chce.
Rozwój ograniczony do rangi C
Ewentualne budynki jakby ktoś chciał jakieś bonusy to zapraszam do WT.
Oczywiście jest bezklanowcem.
Atuty, wady, biegłości można brać wszystkie.
Cywil nie robi misji tylko Mini Eventy.
Wszystko co nie wymaga chakry mogą używać.
Nie dostają PD i PN z akademii no bo do niej nie uczęszczali.
Żeby nauczyć się jakiejkolwiek dziedziny musi taką osobę nauczyć ktoś z rangą S oraz wiedzą w tym temacie 1,2,3
Silę Chakry i Kontrolę Chakry można rozwijać jedynie przez naukę u kogoś z rangą S w tych dziedzinach.
Drugi sposób aby się czegoś nauczyć to pójście do akademii jednak wtedy startujesz jako ninja danej wioski.
Wiadomo czynniki fabularne, cywil jest mniej ważny niż taki ninja.
Cywili również obowiązują akcje losowe, czyt eventy, wpisywanie do Bingo, gwałty na zlecenie i bez zlecenia.
Cywile nie dostają eq na start oprócz 500 Ryo.
BANK
PZ
BANK klanu Yogan




Obrazek



Obrazek

Prowadzone Misje (Prowadzę misje od D do B)

1.
2.
3.
 
Posty: 1235
Dołączył(a): 14 mar 2019, o 19:24
Ranga: Jōnin
Specjalna Ranga: Kage
Specjalna Ranga: ANBU
Dodatkowa Ranga: Lider Klanu

Następna strona

Powrót do Wprowadzone

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników