Biblia- i teka.

Archiwum propozycji odrzuconych. Jeżeli w mandze lub anime nie przedstawiono faktów rzucających nowe światło na sprawę nie wolno ponownie jej proponować.

Moderatorzy: Mistrz Gry, Mistrz Fabularny, Moderacja Propozycji

Re: Biblia- i teka.

Postprzez Hebi Oroshi » 9 mar 2016, o 00:26

Zamykam do czasu opracowania całego systemu.
Obrazek
 
Posty: 1292
Dołączył(a): 28 kwi 2015, o 15:09
Ranga: Nukenin
Specjalna Ranga: Akatsuki
Dodatkowa Ranga: S-Rank

Re: Biblia- i teka.

Postprzez Mistrz » 9 mar 2016, o 00:36

Dla każdego punktu w lokacji będzie opis archiwum jakie dokumenty zawiera, jaką wiedzę dają :) w fabule się to umieści.
I'm the hero snm didnt deserves, but the one it needs right now/
Ja jestem regulaminem!
Administrator
 
Posty: 2243
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Uczeń
Specjalna Ranga: ANBU
Specjalna Ranga: Kugutsu Butai
Dodatkowa Ranga: S-Rank

Re: Biblia- i teka.

Postprzez Hebi Oroshi » 9 mar 2016, o 00:41

Ok, można wywalić do tego czaxu :)
Obrazek
 
Posty: 1292
Dołączył(a): 28 kwi 2015, o 15:09
Ranga: Nukenin
Specjalna Ranga: Akatsuki
Dodatkowa Ranga: S-Rank

Re: Biblia- i teka.

Postprzez Mistrz » 17 mar 2016, o 22:59

Mistrz Gry napisał(a):Kage (Także opuszczonych wiosek)
Radny (Także opuszczonych wiosek)
Generał Shinobi (Także opuszczonych wiosek)
Lider ANBU (Także opuszczonych wiosek)
Lider Kugutsu Butai
Lider Korzeń
Szogun
Generał Samurajów
Lider samurajowego odpowiednika anbu nie pamiętam jak się zwie teraz

To lista lokacji jakie muszą dojść z arhciwami, w przyszły weekend (nie ten za pare dni) wrzuci to Oro. Póki co do odrzuconych bo jeszcze nie wprowadzone :)
I'm the hero snm didnt deserves, but the one it needs right now/
Ja jestem regulaminem!
Administrator
 
Posty: 2243
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Uczeń
Specjalna Ranga: ANBU
Specjalna Ranga: Kugutsu Butai
Dodatkowa Ranga: S-Rank

Re: Biblia- i teka.

Postprzez Uzumaki Kiyomi » 17 mar 2016, o 23:18

Ale... ANBU nie istnieje aktualnie. :c
Obrazek
Spoiler:

Główne konto
 
Posty: 304
Dołączył(a): 12 mar 2016, o 21:55
Ranga: Genin
Specjalna Ranga: Jinchūriki

Re: Biblia- i teka.

Postprzez Hebi Oroshi » 25 kwi 2016, o 07:52

Wiedza ( do wprowadzenia)

Akademia
Shinobi na start dostaje wiedzę z wylosowanych przez Administrację tematów na poziomie amator ( podstawa+ trzy losowe.) Dodatkowo gracz jeśli ma ochotę może opisać lepsze na której poznaje wiedzę o minionych wojnach, oraz przebiegu ich wydarzeń ( poziom uczony )
Losowa wiedza obejmuje jedynie tematy z zakresu danej wioski.

Biblioteka- Shinobi ma możliwość poznania nowej wiedzy, a także rozwinięciu już posiadanej.
Genin- 3 tematy wiedzy na miesiąc, na poziomie Amator. ( Przysługuje prawo do wyboru tematów z własnej wioski w ilości dwóch, oraz jeden z tematów ogólnodostępnych.)
Chunnin- 3 tematy wiedzy na miesiąc, na poziomie Amator, oraz możliwość zwiększenia swej wiedzy o jeden poziom. ( Przysługuje prawo do wyboru jednej wiedzy z zakresu własnej wioski, lub wymiana na dwa tematy [ na miesiąc ] z zakresu tematów ogólnodostępnych.
Tj- 4 tematy na miesiąc, na poziomie Amator lub rozwinięcie posiadanych do rangi Uczony. ( Przysługuje prawo do wyboru czterech tematów z zakresu własnej wioski, lub w tej samej ilości z tematów ogólnodostępnych.)
Jounin- 3 tematy na miesiąc, na poziomie Amator, lub rozwinięcie posiadanej wiedzy do rangi Mistrz. Posiadając wymienioną rangę, postać jest w stanie poznać wiedzę zakazaną dla innych, a także dowiedzieć się o zapomnianych wydarzeniach.

Regulamin:
- Wiedza o klanach, na poziomie max Uczony. ( Z powodu utrzymywanych tajemnic [ od rangi TJ] )
- Długość posta opisującego naukę w bibliotece.
Genin- 1 strona A4 ( jedna wiedza)
Chunnin- 2 strony A4, ( rozwinięcie wiedzy) 1 strona A4 ( Amator)
TJ- 3 strony A4 ( rozwinięcie wiedzy) 2 strony A4 ( Amator)
J- 3 strony A4 ( rozwinięcie wiedzy) 3 strony A4 ( Amator)
- Post ma posiadać wstęp, rozwinięcie i zakończenie.
- C.D.N
Obrazek
 
Posty: 1292
Dołączył(a): 28 kwi 2015, o 15:09
Ranga: Nukenin
Specjalna Ranga: Akatsuki
Dodatkowa Ranga: S-Rank

Re: Biblia- i teka.

Postprzez Shinigami » 25 kwi 2016, o 15:09

Ah, więc w taki sposób chcecie to wprowadzić. Teoretycznie system taki można wprowadzić, tylko osobiście bardzo bym chciał, żeby w takim temacie pojawiła się cała rozpiska dostępnej wiedzy dla postaci, rozumiecie chyba o co chodzi. Przy randze Chuunin warto określić maksymalny poziom wiedzy do zdobycia. Kolejne pytanie, to czemu wiedza na poziomie amatora, od postaci wyższej rangi ma wymagać dużo dłuższego posta?

Dla postaci kage etc będzie jakaś wiedza do wpisania wraz z osiągnięciem takiego statusu? W sumie to warto o tym pomyśleć jednak.

Rozumiem, że potem post normalnie do zaakceptowania w dziale próśb o wiedzę?
Obrazek
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 14 kwi 2015, o 01:29

Re: Biblia- i teka.

Postprzez Senju Sushi » 25 kwi 2016, o 15:20

A może lepiej przypisać podstawy do rang a każda wiedzą, która nie łapie się do postaw byłaby normalnie fabularnie do zdobycia. Chodzi o to, że wraz z rangą wzrastał by poziom tych dziedzin przypisanych do podstawy a nad resztą dalej można myśleć
Spoiler:

NIE KLIKAJ
Spoiler:


Multikonto: Hozuki Fugu
 
Posty: 1085
Dołączył(a): 12 gru 2015, o 01:14
Ranga: Genin

Re: Biblia- i teka.

Postprzez Uchiha Hidari » 25 kwi 2016, o 15:51

Hm, całkiem dobre. Osobiście myślę, że można byłoby wykorzystać także Punkty Nauki do opanowywania konkretnych dziedzin (w końcu taka jest nazwa tych punktów kappa), jako dodatkowe zabezpieczenie.
 
Posty: 100
Dołączył(a): 19 lut 2016, o 17:48
Ranga: Chūnin

Re: Biblia- i teka.

Postprzez Ex MF 4 » 25 kwi 2016, o 16:47

Ale żeś Joker dowalił z tymi stronami A4 xD
Dobra to tak:
Dlaczego Genin ma pisać jedną stronę by mieć amatora w jakiejś wiedzy a TJ i Jonin dwie strony?
Czemu całe strony? Nikomu nie będzie się chciało pisać opowiadań tylko po to by mieć wiedzę. Są osoby, które mają wpisaną wiedzę z akademii i tak działają mimo, że byli już na wielu misjach czy w wielu krajach na przykład. Mamy zachęcać ludzi do czegoś takiego? Dajmy 20-30 linijek na geninie jeśli już to ma tak działać. Bo w tym momencie to się robi gorsze niż aktualne pisanie akademii xD

Co do wiedzy o klanach, to wydaje mi się, że powinien zostać 3-stopniowy system. Tylko poznanie zdolności powinno być na uczonym a dopiero historia na mistrzu. W tedy miałoby to więcej sensu.

Tak jak powiedział Soh. Przydałoby się wypisać jakie dziedziny wiedzy uznaje się za ogólnodostępne. I jak odnosi się ten system wiedzy do wiedzy pozyskiwanej w fabule czy na misjach? Co na przykład z wiedzą, która przychodziła wraz z wbijaniem ninpo? Jest sporo niewiadomych, ale jak się je wyjaśni i "dotrze" ten pomysł, to powinno wyjść naprawdę coś fajnego. ;)

EDIT:
A i popieram Hidariego. Nauka w bibliotece mogłaby mieć coś wspólnego z punktami Nauki. To by było bardzo klimatyczne i nawet by pasowało :)
Obrazek
Administrator
 
Posty: 731
Dołączył(a): 19 cze 2014, o 19:14

Re: Biblia- i teka.

Postprzez Senju Sushi » 25 kwi 2016, o 17:08

Lul żadnych punktów nauki na wiedzę xD
Spoiler:

NIE KLIKAJ
Spoiler:


Multikonto: Hozuki Fugu
 
Posty: 1085
Dołączył(a): 12 gru 2015, o 01:14
Ranga: Genin

Re: Biblia- i teka.

Postprzez Hebi Oroshi » 25 kwi 2016, o 17:30

Dobra, lać na ten pomysł :)
A może by tak po prostu dać dział z prośbami, gdzie gracz składa wniosek a Administracja/Mf rozpatruje jaka jest wymagana ranga ?
Zostawimy wszystko w ilości 1 strona A4, rozwinięcie 2 ( i tak lepiej niż klepanie misji)
Obrazek
 
Posty: 1292
Dołączył(a): 28 kwi 2015, o 15:09
Ranga: Nukenin
Specjalna Ranga: Akatsuki
Dodatkowa Ranga: S-Rank

Re: Biblia- i teka.

Postprzez Uchiha Hidari » 25 kwi 2016, o 19:37

Dziedziny wiedzy - PROPOZYCJA
Wykorzystany został pierwotny projekt Mistrza, co to by nie było że praw autorskich nie szanuję, joł.

Spoiler:


Wiedza postaci to jeden z najbardziej istotnych elementów rozgrywki RPG, a co za tym idzie - PBF. Ma ona jeszcze większe znaczenie w grze, która stawia decyzje podejmowane przez gracza ponad mechanikę. Problem pojawia się w momencie, gdy administracja zaczyna kontrolować wiedzę. SnM:C proponuje uproszczony model polegający na podzieleniu wiedzy na dziedziny związane z umiejętnościami shinobi, historią, czy czy geografią. Każdą dziedzinę podzielono na trzy poziomy zaawansowania.

Zdobywanie:
Sam rozwój odbywać się może na dwa sposoby i jest to zalezne od kategorii wiedzy. Czy jest ona ogólnodostępna czy też nie. Wychodząc z założenia, że nie ma sensu pisanie na X ilość stron na tak banalny temat, konsensusem ma być minimum 5 opisowych linijek w bibliotece + odpowiednia liczba PN potrzebna do wydania.

(PN mają być rekompensatą za brak pisania miliona stron odnośnie samego czytania. Aby zdobyć jednak wiedzę, PN będą wymagać pisanie misji, bądź walk i będą regulować "żądze wiedzy".)

Koszta PN:
15 PN - Amator
25 PN - Uczony
40 PN - Mistrz

Wiedza podstawowa – ogólnodostępna – jest dostępna dla każdego, a limitowana jest przez punkty nauki, które sam przez siebie będą wymagać wykonywanie misji (wychodząc z założenia, że nie ma sensu pisać bezwartościowych opowiadań na całą, cz nawet na dwie, strony). Genini mogą korzystać jedynie z tych zasobów bibliotecznych, które dają zupełnie podstawową wiedzę na temat konkretnej dziedziny (poziom:amator).

Od rangi chunina (bądź jej odpowiadającej) shinobi uzyskuje możliwość nauki wiedzy ogólnodostępnej w bibliotece na poziomie uczonym, a od rangi Jonina - na poziomie mistrza.

Dodatkowo oczywiście istnieje możliwość poznania konkretnych informacji poprzez działania fabularne.

______________________
WIEDZA OGÓLNA
______________________

Geografia:Geografia ogólna: Ogólna wiedza na temat ukształtowania świata shinobi.

1.Amator - Wiedza o tym gdzie znajdują się lasy, pustynie, równiny, góry czy morza.
2.Uczony - Dokładne rozpoznawanie granic krain i kierunków w jakich należy szukać szlaków prowadzących do wiosek.
3.Mistrz - Do likwidacji, bardziej szczegółowe informacje są przyporządkowane osobno do każdej z ośmiu krain.


Osiem krain: Główne krainy. Wiedzę o każdej z nich rozwija się oddzielnie (dziedzina wielokrotnego wyboru, za każdym razem dla innej krainy).
1.Amator - Wiedza o istnieniu oraz lokalizacji kraju i jego ukrytej wioski, lokalizacja stolicy; wiedza o oficjalnych sojuszach danej krainy.
2.Uczony - Poznanie lokalizacji ukrytej wioski oraz krain podległych.
3.Mistrz - Poznanie niezwykłych i tajemniczych miejsc danej krainy.

Krainy podległe: Małe kraje, choć podległe jednej z ośmiu głównych krain, również posiadają swoje tajemnice. Wiedzę o każdej z tych krain rozwija się oddzielnie. Dziedzina wielokrotnego wyboru (za każdym razem dla innej krainy).
1.Amator - Wiedza o istnieniu, lokalizacji kraju i podleganiu innej krainie.
2.Uczony - Wiedza o lokalizacji stolicy i kluczowych miejsc.
3.Mistrz - Poznanie niezwykłych i tajemniczych miejsc danej krainy.

Krainy zwierząt: Zwierzęta wielu paktów posiadają unikalne krainy w których przebywają przez większość swojego życia (nawet, jeśli militarnie podlegają jakiejś wiosce i czują się zobowiązane wobec nich). Wiedzę tą można zdobyć tylko poprzez działania fabularne. Dziedzina wielokrotnego wyboru (za każdym razem dla innej krainy).
1.Amator - Wiedza o istnieniu krainy.
2.Uczony - Wiedza o tym, co znajduje się w krainie i jej lokalizacja.
3.Mistrz - Wiedza o źródle umożliwiającym opanowanie chakry natury.

Miejsca specjalne: Przeważnie są to jakiegoś rodzaju kryjówki, czy też wyszczególnione lokacje. Konkretne przypadki zależeć mogą od poszczególnych cech lokacji, jednak niewiele różnią się od innych geograficznych dziedzin. Wiedzę tę można zdobyć tylko poprzez działania fabularne. Dziedzina wielokrotnego wyboru (za każdym razem dla innego miejsca).
1.Amator - Wiedza o istnieniu krainy.
2.Uczony - Wiedza o tym, co znajduje się w danym miejscu i jej lokalizacja.
3.Mistrz - Wiedza o ukrytych cechach lokacji.

Historia:Wielcy shinobi: Bohaterowie wybranej krainy. Wiedza o wielkich historycznych postaciach. Dziedzina wielokrotnego wyboru (za każdym razem dla innej krainy).
1.Amator - Wiedza obecnych i dawnych Kage wybranej lokacji.
2.Uczony - Wiedza o wielkich bohaterach.
3.Mistrz - Wiedza o zdolnościach słynnych shinobi (wiedza ta nie obejmuje możliwości poznania konkretnych jutsu).

Słynni nukenini: Często morderczy shinobi łamiący wszelkie zasady również zapisali się w historii.
1.Amator - Wiedza o bohaterach z ostatnich lat.
2.Uczony - Wiedza o dawnych nukeninach (postacie z mangi).
3.Mistrz - Wiedza o zdolnościach nukeninów (wiedza ta nie obejmuje możliwości poznania konkretnych jutsu).

Historia krainy: Wiedza dotyczy ważnych wydarzeń dla poszczególnych krain. Dziedzina wielokrotnego wyboru (za każdym razem dla innej krainy).
1.Amator - Wiedza o bohaterach z ostatnich lat (wydarzenia po fabule mangi).
2.Uczony - Wiedza o dawnych wydarzeniach (wiedza z mangi).
3.Mistrz - Wczesna historia shinobi (wydarzenia sprzed narodzin ostatniego pokolenia w mandze).

Wielkie wojny: Wiedza dotyczy najważniejszych wydarzeń zaistniałych pomiędzy krainami shinobi.
1.Amator - Wiedza o ostatniej wielkiej wojnie.
2.Uczony - Wiedza o wcześniejszych wojnach.
3.Mistrz - Wiedza o postaciach mających kluczowe znaczenie w wojnach.

Dziedziny shinobi:Wiedzę o każdej dziedzinie w której gracz chce wyzwolić progres rozwija się oddzielnie. Wiedzę tą rozwija się tylko fabularnie: poprzez obserwacje w fabule, lub rozwijanie dziedzin i opanowywanie technik. Dziedzina wielokrotnego wyboru (za każdym razem dla innego typu technik). 
1.Amator - Wiedza o technikach amatorskich.
Opanowanie: Możliwe jest uzyskanie wiedzy po opanowaniu rangi C w dziedzinie.
2.Uczony - Wiedza o technikach profesjonalnych.
Opanowanie: Możliwe jest uzyskanie wiedzy po opanowaniu rangi S w dziedzinie.
3.Mistrz - Wiedza o Kinjutsu.

Klany shinobi:Wiedzę tę rozwija się tylko fabularnie: poprzez obserwacje w fabule, lub rozwijanie dziedzin i opanowywanie technik. Dziedzina wielokrotnego wyboru (za każdym razem dla innego klanu). 
1.Amator - Wiedza o istnieniu klanu.
2.Uczony - Wiedza o znaczeniu i historii klanu.
3.Mistrz - Wiedza o zdolnościach klanu (nie o konkretnych technikach, a o naturze ich zdolności).

Inne:Uzbrojenie shinobi: Wiedza o mniej lub bardziej popularnym ekwipunku shinobi.
1.Amator - Wiedza o uzbrojeniu takim jak kunaie, shurikeny, notki oraz ich popularniejszych modyfikacjach.
2.Uczony - Wiedza o mniej popularnym uzbrojeniu jak miecze, gigantyczne wersje broni miotanych czy niezwykle ciężkie ostrza.
3.Mistrz - Wiedza o zaawansowanym uzbrojeniu jak strzelby medyczne, machiny wojenne, czy notki podtrzymujące kształt obiektu utworzonego chakrą.

Artefakty: Wiedza o unikatowych przedmiotach. Większość z nich stworzono tylko w jednym egzemplarzu.
1.Amator - Wiedza o istnieniu tych przedmiotów, ich nazwy i wygląd.
2.Uczony - Wiedza o historii przedmiotów, skąd pochodzą i kto nimi walczył.
3.Mistrz - Wiedza o cechach przedmiotów i metodach ich używania.

Bijū: Zdolność wielokrotnego wyboru, za każdym razem dla innej ogoniastej bestii.
1.Amator - Wiedza o istnieniu ogoniastej bestii.
2.Uczony - Wiedza o cechach, wyglądzie itp ogoniastej bestii.
3.Mistrz - Wiedza o zdolnościach ogoniastych bestii i możliwości jej opanowania.

Pakty:
1.Amator - Wiedza o wykorzystywaniu zwierząt w walce.
2.Uczony - Wiedza o przyzywaniu zwierząt.
3.Mistrz - Wiedza o inteligentnych zwierzętach.

_____________________
Wiedza o ograniczonym dostępie
_____________________

Mozliwość nauki tych dziedzin wiedzy może odbyć się jedynie poprzez działania fabularne.

Tryb mędrca:
1.Amator - Wiedza o wykorzystywaniu niezwykle potężnej chakry.
2.Uczony - Wiedza o pochodzeniu chakry i metodzie jej działania.
3.Mistrz - Wiedza o metodzie opanowania trybu mędrca.

Przeklęta pieczęć:
1.Amator - Wiedza o potężnej pieczęci zwiększającej moc oraz zagrożeniach z nią związanych.
2.Uczony - Wiedza o metodzie rozwijania pieczęci.
3.Mistrz - Wiedza o pochodzeniu tej pieczęci.

Chakra Rōran:
1.Amator - Wiedza o istnieniu źródła chakry.
2.Uczony - Wiedza zagrożeniach związanych z zaburzeniami czasoprzestrzennymi oraz o zapieczętowaniu chakry.
3.Mistrz - Wiedza o metodzie wykorzystywania chakry.

Mroczna chakra Mōryō :
1.Amator - Wiedza o istnieniu mrocznej chakry.
2.Uczony - Wiedza zagrożeniach związanych z wykorzystywaniem chakry oraz o jej pochodzeniu.
3.Mistrz - Wiedza o metodzie uzyskania chakry.

Karyū:
1.Amator - Wiedza o istnieniu smoków.
2.Uczony - Wiedza o odblokowaniu ich zdolności.
3.Mistrz - Wiedza o pochodzeniu smoków.

Bramy:
1.Amator - Wiedza o istnieniu bram i ich cechach.
2.Uczony - Wiedza o zagrożeniach jakie niosą bramy oraz cechach poszczególnych bram.
3.Mistrz - Wiedza o metodzie działania bram.

Senzoku no Sai:
1.Amator - Wiedza o świętej chakrze.
2.Uczony - Wiedza o metodzie uzyskania zdolności świętej chakry.
3.Mistrz - Wiedza o metodzie wykorzystania świętej chakry.

Przeszczepy:
1.Amator - Wiedza o istnieniu możliwości przeszczepienia zdolności klanowych.
2.Uczony - Wiedza o zagrożeniach związanych z procesem.
3.Mistrz - Wiedza o przeprowadzeniu procesu przeszczepu.

[b]Nan no Kaizō:
1.Amator - Wiedza o istnieniu zdolności umożliwiającej zmiany kształtu ciała.
2.Uczony - Wiedza o metodzie kontroli ciała.
3.Mistrz - Wiedza o metodzie uzyskania zdolności.
Ostatnio edytowano 25 kwi 2016, o 20:06 przez Uchiha Hidari, łącznie edytowano 5 razy
 
Posty: 100
Dołączył(a): 19 lut 2016, o 17:48
Ranga: Chūnin

Re: Biblia- i teka.

Postprzez Hebi Oroshi » 25 kwi 2016, o 19:50

Bardzo mi się podoba xD
Obrazek
 
Posty: 1292
Dołączył(a): 28 kwi 2015, o 15:09
Ranga: Nukenin
Specjalna Ranga: Akatsuki
Dodatkowa Ranga: S-Rank

Re: Biblia- i teka.

Postprzez Nieaktywny MG » 25 kwi 2016, o 19:53

Mi się osobiście podoba perspektywa zdobycia wiedzy poprzez Punkty Nauki. Zaoszczędzi to nudnego pisania o niczym kilku stron A4 (już same pisanie treningów na 5 linijek to nieraz katorga, sama np. ich nienawidzę). No i te trudniej dostępne, tylko w fabule - tak jak wcześniej. Dałabym jedynie dodatkowo możliwość otrzymania zgody na dowiedzenie się czegoś w misji, przy tradycyjnym pisaniu próśb, tak jak dotąd.
Obrazek
 
Posty: 765
Dołączył(a): 4 maja 2015, o 14:31
Ranga: Jōnin
Specjalna Ranga: Akatsuki
Specjalna Ranga: ANBU
Dodatkowa Ranga: S-Rank

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Odrzucone

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników