Rozwój postaci

W tym miejscu znajdują się najważniejsze tematy związane z rozwojem postaci.

Moderator: Mistrz Gry

Rozwój postaci

Postprzez Nara Rin » 8 mar 2019, o 01:56


Wstęp: o punktach nauki i punktach doświadczenia
SnM:C korzysta z dwóch podstawowych punktacji: punkty doświadczenia (PD) służą do rozwijania poziomów atrybutów i dziedzin shinobi, jak również umożliwiają one kupowanie wszelakich atutów, oraz punkty nauki (PN), które umożliwiają naukę wszelakich technik. W temacie tym dowiecie się jak zdobywać te punkty oraz jak je wydawać. Zapraszam do lektury.


Spis treści


Zdobywanie PD i PN
Istnieją trzy metody zdobywania PD i PN. Pierwszą z nich jest wykonywanie misji. Po wykonaniu każdej misji gracz zdobywa określoną ilość PD i PN. Podobnie jest w przypadku walk - to druga metoda. W tym przypadku na wynagrodzenie ma wpływ zarówno ranga przeciwnika, jak i ranga wynagradzanej postaci. Dodatkowym czynnikiem jest ilość walczących postaci. Nie możemy również zapomnieć o rezultacie! Trzecią i jednocześnie ostatnią metodą zdobywania PD i PN jest otrzymywanie punktacji od administracji za działania fabularne, lub na rzecz polepszenia forum.

PD i PN z misji Najprostszą metodą zdobywanie PD i PN są różnorakie zlecenia. Po wykonaniu misji należy jedynie skopiować opis wynagrodzenia.
Aktualne wynagrodzenia za misje zawarte są w regulaminie misji.

PD i PN z walk Wynagrodzenie za walki opiera się na ocenie rangi starcia. Umożliwia to wprowadzenie ciekawszych wynagrodzeń niezależnie od rangi graczy jak również uniemożliwia nadużywanie systemu wynagrodzeń poprzez graczy. Poniżej przedstawiamy analizę rang starć:
    E: To starcia bez sędziego rozstrzygającego werdykty, sparingi, walki podkładane (zdyskwalifikowane).
    D: Starcie zwykłych geninów, bijatyka na pięści ryzykująca siniakami etc, czasem ostre narzędzia.
    C: Walka na poziomie Chuninów, to już zaawansowane starcie jednak w oparciu o amatorskie zdolności.
    B: Najwyższy dostępny poziom w przypadku walk prowadzonych przy fabularnej postaci sędziego zabezpieczającego starcie. Potężne techniki natury, ryzyko zniszczeń otoczenia jednak na skalę standardowego miejsca walki.
    A: Od tego poziomu są to już tylko walki bez postaci sędziego zabezpieczającego starcie. To starcia, w których otoczenie walczących może być zagrożone,
    S: To starcia postaci przekraczających standardowe pojmowanie siły, oparte na potężnych wspomaganiach, walki legendarnych shinobi.
Wynagrodzenie: wartości wynagrodzeń dla poszczególnych rang starć są przedstawione na poniższych trzech listach, pierwsza dotyczy zwycięzcy starcia, druga przypadku, gdy dochodzi do remisu, trzecia to wynagrodzenie dla przegranego w starciu. Opisane wynagrodzenie to Punkty Doświadczenia.
Uwaga!
Punkty nauki to zawsze pięciokrotność ilości PD!
    Wygrana:
      E: 0
      D: 4
      C: 6
      B: 8
      A: 10
      S: 12
    Remis:
      E: 0
      D: 2
      C: 4
      B: 6
      A: 8
      S: 10
    Przegrana:
      E: 0
      D: 1
      C: 2
      B: 3
      A: 4
      S: 5
Ograniczenie zdolności: czasem postać może zechcieć ograniczyć wykorzystywanie swoich zdolności. Teoretycznie może to wpływać zarówno na obniżenie rangi starcia jak i zwiększenie. Wszystko zależy od tego, czy postacie walczące w wyniku takiej zmiany warunków wyciągnęły ze starcia większą naukę, czy mniejszą. Skutkiem bowiem mogła być nauka jak poradzić sobie w sytuacji ograniczającej możliwości shinobi lub też mogło być to po prostu starcie na niepełnych obrotach.
W niektórych sytuacjach zamiast modyfikować rangę walki ta zmiana warunków może skutkować dodatkowych wynagrodzeniem od administracji w postaci kilku punktów doświadczenia, bez konieczności wpływania na rangę starcia. Dzieje się tak, gdy ta modyfikacja wpływa na postrzeganie starcia tylko z perspektywy jednej postaci lub strony konfliktu, lub też gdy istnieją specjalne zasady dotyczące danego sposobu ograniczenia zdolności (np ciężarki treningowe).

Starcia wielu postaci - system uproszczony: zastosować można pod trzema warunkami. Pierwszym z nich jest by były maksymalnie dwie strony konfliktu. Po drugie, po stronie przegranej konfliktu wszyscy przeciwnicy zostali pokonani, a po stronie wygranej żaden uczestnik nie został wykluczony z starcia (śmierć lub utrata przytomności). Po trzecie, udział wszystkich uczestników starcia po danej stronie konfliktu był porównywalny.
  1. Wycena rangi starcia
  2. Ocena pozycji wynagradzanej strony (wygrani, przegrani, remis).
  3. Pomnożenie przez ilość przeciwników.
  4. Podzielenie wartości doświadczenia przez ilość uczestników ocenianej strony starcia.
  5. Pomnożenie danej wartości PD przez 5 by uzyskać wartość PN.
  6. Powtórzenie kroków 2-5 dla strony przeciwnej starcia.
Starcia wielu postaci - system złożony: w przypadku, gdy system uproszczony nie wystarczy by ocenić wynagrodzenie dla walczących walkę należy podzielić na pomniejsze starcia pojedyncze, lub starcia wielu postaci uproszczone i wycenę rozpatrywać na raty.
Wspomagania dodatkowymi postaciami: wspomagania opierające się na skorzystaniu z NPC lub wezwaniu zwierzęcia paktu traktuje się jak dodatkową postać po swojej stronie starcia, co oznacza obniżenie wynagrodzenia dla jednej ze stron oraz potencjalne zwiększenie wynagrodzenia dla drugiej strony konfliktu.
Konflikty niefizyczne: może się zdarzyć, że dany konflikt istnieje na warstwie psychologicznej lub werbalnej. W takim przypadku wynagrodzenie z tego typu konfliktu można wyznaczyć na powyższych zasadach, oceniając stawkę tego konfliktu i porównując do powyższych wyznaczników.

PD i PN od administracji Metoda pozwalająca zdobyć PD i PN za wszelkie nietypowe działania: wyjątkowe osiągnięcia w świecie shinobi, uratowanie wioski, spiski, prace na rzecz swojej wioski inne niż misje, działanie z pomysłem, pracowanie z innymi graczami. Wynagrodzenie PN za prowadzenie misji traktowane jest jako wynagrodzenie od administracji.


Wydawanie PD i PN
Wydawanie PD i PN uzależnione jest od posiadania odpowiednich atutów lub wad. W obu przypadkach dostępne rangi poziomów dziedzin oraz technik do opanowania mają przypisane trzy koszta (standardowy, kosz zmniejszony atutem i koszt zwiększony wadą). Gracz sprawdza względem swojej predyspozycji który koszt pasuje do podjętego działania i przeprowadza trening.

Wydawanie PD
Rangi atrybutów i dziedzin shinobi: Rozwój tutaj jest dosyć prosty. W temacie PD wystarczy odjąć wg metody prowadzenia tematu (o tym niżej) odpowiednią ilość PD z dopiskiem na co wydano PD. Poniższa tabelka opisuje koszta PD w zależności od tego jaką rangę dziedziny otwieramy. W poziomie oznaczono rangi, na które można rozwijać dziedziny i atrybuty. W kolumnie po lewej zaznaczono dla jakiej grupy dziedzin odpowiadają pokazane koszta z uwzględnieniem predyspozycji. Na samej górze są koszta dla dziedzin i atrybutów korzystających z predyspozycji, po środku dziedziny o standardowych kosztach. Najniżej są koszta dziedzin i atrybutów obciążonych wadą dotyczącą rozwoju.
Uwaga! Atrybuty rozwijamy zawsze najniższym kosztem (1, 2, 3, 4 oraz 5). W przypadku Genina istnieje też ograniczenie w rozwoju rang atrybutów i dziedzin shinobi.
    Genin - Może rozwijać rangi dziedzin i atrybutów maksymalnie na poziom C.
    Chūnin - Jounin - Może rozwijać rangi dziedzin i atrybutów maksymalnie na poziom S.
Koszta Punktów Doświadczenia
Otwierana ranga dziedziny lub atrybutu:
D
C
B
A
S
Predyspozycja:
1
2
3
4
5
Brak:
2
3
4
5
6
Wada:
3
4
5
6
7


Atuty: Część atutów zakupić można za punkty doświadczenia po spełnieniu określonych wymagań. Podobnie jak atrybuty i dziedziny, rozwijamy postać poprzez odpowiedni wpis w temacie PD. Koszt PD opisano oddzielnie w każdym atucie. Podano też drugi, mniejszy koszt - dla bezklanowców. Należy pamiętać, że niektóre klany o mniejszej ilości zdolności traktowane są jak bezklanowcy w niektórych aspektach i mogą mieć zmniejszony koszt PD dla atutów. Koszt PD dla bezklanowców zmniejszono o około 1/3 bazowego.

Prowadzenie tematu PD: Każdy gracz musi założyć poza KP kilka dodatkowych tematów. Jednym z nich jest temat rozwoju PD. Gracz w pierwszym poście opisuje zyski PD, ich całkowitą sumę, ilość wydanych punktów oraz aktualnie posiadane PD; musi również podać linki do wszystkich postów, w jakich nabył PD. Jeśli nie jest to z jakiegoś powodu możliwe należy zgłosić to administracji. Po zbadaniu sytuacji administrator w odpowiednim temacie w dziale kontaktu z administracją umieści post zastępczy, jaki należy zlinkować w temacie rozwoju PD. Link do postu uzyskujemy poprzez kliknięcie małej ikonki przypominającej kartkę. Znajduje się ona na wysokości buttonów edycji postu lub jego cytowania, obok nazwy użytkownika który napisał post.

W kolejnym poście gracz musi prowadzić spis wydanych PD poprzez krótkie notki - Ilość wydanych PD; Data modyfikacji; Cel (ranga dziedziny lub nazwa atutu); wymagania.

Wzór pierwszego postu:
Kod: Zaznacz cały
[b]Całkowita ilość PD:[/b]
[b]Aktualna ilość PD:[/b]
[b]Ilość wydanych PD:[/b]

[b]PD z misji:[/b] Ilość PD uzyskanych z misji
[url=link do otrzymanych PD] Ilość PD; Data otrzymania; Misja rangi ?[/url]
[b]PD z walk:[/b] Ilość PD uzyskanych z walk
[url=link do otrzymanych PD] Ilość PD; Data otrzymania; Poziom gracza vs Imię i poziom przeciwnika[/url]
[b]PD od administracji:[/b] Ilość PD uzyskanych od administracji
[url=link do otrzymanych PD] Ilość PD; Data otrzymania[/url]


Wzór drugiego postu: w ten sposób w drugim poście należy opisywać każdy wydatek PD, jeden pod drugim.
Kod: Zaznacz cały
Ilość wydanych PD; Data treningu; Cel wydatku; wymagania


Wydawanie PN
Nauka technik: Po spełnieniu warunków opanowania techniki (odpowiednia ranga dziedziny ninja, wymagania dodatkowe oraz czasem zwój lub nauczyciel) gracz musi w temacie PN, odjąć ilość PN koniecznych do nauki jutsu danego poziomu.
Poniższa tabelka przedstawia koszta jutsu (ich rangi podano w poziomie) względem predyspozycji gracza uzyskanych z atutów. Na koniec wg wzorów poniżej należy uzupełnić temat PN.[/jbox]
Koszta Punktów Nauki
Ranga opanowywanej techniki:
E
D
C
B
A
S
Predyspozycja:
1
3
5
10
15
20
Brak:
2
6
10
20
30
40
Wada:
3
9
15
30
45
60


Prowadzenie tematu PN: Każdy gracz musi założyć poza KP kilka dodatkowych tematów. Jednym z nich jest temat rozwoju PN. Gracz w pierwszym poście opisuje zyski PN, ich całkowitą sumę, ilość wydanych punktów oraz aktualnie posiadane PN; musi również podać linki do wszystkich postów, w jakich nabył punkty. Jeśli nie jest to z jakiegoś powodu możliwe należy zgłosić to administracji. Po zbadaniu sytuacji administrator w odpowiednim temacie w dziale kontaktu z administracją umieści post zastępczy, jaki należy zlinkować w temacie rozwoju PN. Link do postu uzyskujemy poprzez kliknięcie małej ikonki przypominającej kartkę. Znajduje się ona na wysokości buttonów edycji postu lub jego cytowania, obok nazwy użytkownika który napisał post.

W kolejnym poście gracz musi prowadzić spis wydanych PN poprzez krótkie notki - Ilość wydanych PN; Data wydania; Cel (nazwa techniki); wymagania.

Wzór pierwszego postu:
Kod: Zaznacz cały
[b]Całkowita ilość PN:[/b]
[b]Aktualna ilość PN:[/b]
[b]Ilość wydanych PN:[/b]

[b]PN z misji:[/b] Ilość PN uzyskanych z misji
[url=link do otrzymanych PD] Ilość PN; Data otrzymania; Misja rangi ?[/url]
[b]PN z walk:[/b] Ilość PN uzyskanych z walk
[url=link do otrzymanych PN] Ilość PN; Data otrzymania; Poziom gracza vs Imię i poziom przeciwnika[/url]
[b]PN od administracji:[/b] Ilość PN uzyskanych od administracji
[url=link do otrzymanych PN] Ilość PN; Data otrzymania[/url]


Wzór drugiego postu: w ten sposób w drugim poście należy opisywać każdy wydatek PN, jeden pod drugim.
Kod: Zaznacz cały
Ilość wydanych PN; Data treningu; Cel wydatku; wymagania
 
Posty: 1475
Dołączył(a): 29 sie 2017, o 22:26
Ranga: Nukenin
Specjalna Ranga: Shintaisei

Powrót do Rozgrywka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników

cron