Regeneracja zdrowia

W tym miejscu znajdują się najważniejsze tematy związane z rozwojem postaci.

Moderator: Mistrz Gry

Regeneracja zdrowia

Postprzez Cheshire » 16 kwi 2014, o 23:34


Wstęp

Tekst ten ma na celu określenie metody odzyskiwania zdrowia, leczenia ran. Składa się on z dwóch części. Pierwsza z nich opisuje mechanikę zdrowia postaci, jeśli jeszcze nie zapoznałeś się drogi graczu z nią w innym miejscu. Warto ją przeczytać, jeśli jednak już wiesz o obrażeniach to drugi akapit wyjaśni Ci jak wyleczyć postać. Nie o wszystkim można przeczytać w tym temacie - leczenie związane z truciznami i chorobami nie jest objęte tą mechanikę i przeczytać o nim można w opisie Zaijutsu.


Obrażenia

Maksymalna ilość ran: Każda postać ma limit ilości ran, jakie jest w stanie wytrzymać. Limit ten jest równy 3 + Wytrzymałość postaci. Oznacza to, że maksymalnie zwykła postać może wytrzymać 8 ran, postać posiadająca atut zwiększający wytrzymałość lub atut giganta - 9 ran, postać posiadająca oba atuty - 10 ran.
Stan postaci: Dokładny stan postaci opisywany jest przy konkretnych ranach i to one mają bezpośredni wpływ na wydajność działania shinobi. Całkowity stan ran ma jednak dodatkowy, ogólny wpływ na działania shinobi. Kiedy rany zajmują trzy ostatnie miejsca postać powoli słabnie a jej ciosy tracą swoją moc (podobnie człowiek czuje się gdy traci resztki chakry). Kiedy otrzyma ilość ran równą jego maksymalnemu limitowi postać traci przytomność. Kolejny cios będzie śmiertelny.
Kiedy gracz posiada niepełny poziom wytrzymałości ten poziom daje już nowy dostępny punkt obrażeń. Gracz posiadający wytrzymałość równą 2,5 (ranga C i atut zwiększający wytrzymałość) posiada w sumie 6 dostępnych punktów obrażeń).
Otrzymywanie ran: Kiedy zadana zostaje rana zajmuje ona jedno z dostępnych miejsc. Należy wówczas opisać lokalizację rany, jej stan i wpływ na ewentualne działania (np rana ngoi uniemożliwiająca bieganie, skakanie po gałęziach itp).
Draśnięcia i stłuczenia: Nie wszystkie skuteczne ciosy zadają rany. Drobne rany cięte traktowane są jako draśnięcia, natomiast rany uderzeń pięściami, czy drobne rany obuchowe to stłuczenia. Stłuczenia zajmują po kolei miejsca wolnych ran. Kiedy zajmą wszystkie miejsca ponownie nalicza się draśnięcia i stłuczenia na miejsce każdej wolnej rany. Dwa draśnięcia lub stłuczenia na miejscu jednej rany traktuje się jak ranę.
Kiedy postać posiada stłuczenie, a następnie otrzyma ranę, rana zajmie miejsce stłuczenia, które nie jest dalej naliczane.
Jako tego typu obrażenia nie traktuje się skaleczeń, drobnych uderzeń np w ramię nie będących bezpośrednią ofensywą, czy też gdy cios przeciwnika gładko ześlizgnie się po ciele celu zadając mu jedynie drobny, tymczasowy ból. Choć draśnięcia i stłuczenia są często jedynie skutkiem normalnego ciosu o niepełnej celności należy zachować umiar w ich przydzielaniu.
Tymczasowa wytrzymałość: Tymczasowe punkty wytrzymałości dają dodatkowe punkty ran. Jeśli je się utraci rany na ich miejscu zostają dalej. Jeśli przekroczy się ilość dostępnych ran postać traci jedynie przytomność, nie umiera jeszcze - dopiero kolejny cios może ją zabić.
Przykłady: Poniżej znajdziecie opis przykładowych sytuacji. Opisano je na przykładzie Shibomaru, shinobi mającego w momencie opisu wytrzymałość rangi D (wartość równa 1). Oznacza to, że maksymalna ilość ran w jego przypadku to 4.

1 - Stłuczenia

Shibomaru wdał się w bójkę z innym geninem. Była to walka na pięści. Shibomaru został uderzony już cztery razy. Za każdym razem otrzymał stłuczenie - ma ich teraz ilość równą jego limitowi ran. Piąte uderzenie przypisane zostało do pierwszego stłuczenia, zamieniając je w ranę. MG opisał jej skutek jako dotkliwy ból w ramieniu. Kolejny cios zamienił drugie stłuczenie w drugą ranę.

2 - Rany i stłuczenia

Shibomaru podczas misji walczył z shinobi równym mu rangą z innej wioski. Walka zaczęła się od starcia na kunaie - nasz shinobi został ranny w rękę. Rana zajęła mu pierwszą ranę, MG opisał ją jako krwawienie i ból w ręce, nie zagrażające dalej zdrowiu.
Shibomaru wytrącił przeciwnikowi kunai tracąc również swoją broń. Dalsza walka przebiegała na pięści. Pierwszy celny cios w Shibomaru zadał pierwsze stłuczenie na miejscu drugiej dostępnej rany, kolejne dwa ciosy zajęły dwie pozostałe rany. Czwarty cios jaki otrzymał Shibomaru zamienił pierwsze stłuczenie w ranę - wówczas Shibomaru miał już dwie rany i dwa stłuczenia.
wdał się w bójkę z innym geninem. Była to walka na pięści. Shibomaru został uderzony już cztery razy. Za każdym razem otrzymał stłuczenie - ma ich teraz ilość równą jego limitowi ran. Piąte uderzenie przypisane zostało do pierwszego stłuczenia, zamieniając je w ranę. MG opisał jej skutek jako dotkliwy ból w ramieniu. Kolejny cios zamienił drugie stłuczenie w drugą ranę.

3 - Niecelne ciosy

Shibomaru podczas misji na ostrza zdołał odbić cios przeciwnika, jednak ten ciął płytko po jego ramieniu. Choć przeciwnikowi nie udało się zadać rany Shibomaru otrzymał draśnięcie powodujące, że piecze go ramię. Podczas dalszej walki, już na pięści parowanie ciosów szło lepiej - Shibomaru zdołał podbić rękę przeciwnika. Pięść wroga gładko przeszła po obojczyku Shibomaru. Choć poczuł ból ten szybko mijał - MG nie uznał tego jako stłuczenia.

4 - Tymczasowa wytrzymałość

Shibomaru opanował technikę Dotonu zwiększającą jego wytrzymałość o 1. Podczas jej używania zamiast 4 posiada 5 dostępnych punktów obrażeń. Podczas walki otrzymał pięć ran i stracił przytomność. W wyniku jej utraty przestała działać jej technika a jego wytrzymałość spadła do 1. Rany przekroczyły dostępny mu limit, jednak Shibomaru nie zmarł a jedynie pozostał nieprzytomny - jego późniejsza kuracja w szpitalu trwałą jednak o wiele dłużej.


Leczenie

W celu określenia leczenia postaci powstaje pojęcie Sytuacja Fabularna. Jest to pojedyncze wydarzenia jak misja (z wyjątkiem misji, której fabuła trwa wiele tygodni świata shinobi, nie naszego), krótki event, spotkanie z graczem, walka itp. Gojenie pojedynczej rany trwa zazwyczaj jedną sytuację fabularną, wyjątkiem jest gojenie się stłuczeń i draśnięć. Podjęcie leczenia, kuracji itp trwa przeważnie cała sytuację fabularną. Próba podjęcia ponownego leczenia raz za razem traktowana jest jako jedna sytuacja fabularna, więc jest nieskuteczna - traktowana dalej jako pojedyncze leczenie.

Leczenie stłuczeń i draśnięć: Otrzymane stłuczenia i draśnięcia automatycznie goją się w ilości jedna na sytuację fabularną. Wyjątkiem tu jest, że dodatkowo tu nalicza się sytuacje fabularne w trakcie eventów czy misji.
Wykorzystanie pierwszej pomocy przyspiesza leczenie do dwóch stłuczeń/draśnięć na sytuację fabularną. Techniki leczące potrafią natychmiastowo wyleczyć stłuczenia i draśnięcia jednak w ilości nie większej niż jedna na rangę techniki, przy czym leczenie zajmuje sytuację fabularną.
Leczenie ran - pierwsza pomoc: Amatorska pierwsza pomoc pozwala na zatamowanie krwotoków, usztywnienie kości itp. Pozwala to na przetrwanie rannego do udzielenia mu opieki medycznej. Jest to jednak zabieg niewystarczający, jeśli postać otrzymała rany w ilości powodującej utratę przytomności. Wówczas wymagana jest profesjonalna pierwsza pomoc.
Leczenie ran - opieka medyczna: Opieka medyczna pozwala na gojenie się ran. Nie jest jeszcze to opieka z wykorzystaniem technik, jednak jest bardziej zaawansowana od pierwszej pomocy. Nie wymaga specjalnej zdolności a jedynie odpowiedniej rangi Iryōjutsu. Zajmuje więcej czasu niż pierwsza pomoc, nie można więc jej przeprowadzić na szybko podczas walki w terenie. W wyniku opieki medycznej rany zaczynają się goić, jedna na sytuację fabularną. Ich ilość ograniczona jest jednak do rangi opieki medycznej. Jeśli więc shinobi posiada więcej ran niż ranga opieki medycznej jego lekarza musi ponownie zgłosić się do swojego medyka.
Medycy NPC pracujący w szpitalach traktowani są jak Iryōnini o randze B (3).
Leczenie ran - techniki medyczne: Pozwalają na przyspieszone leczenie ran. W wyniku podjęcia leczenia takimi technikami rany zmieniają się w draśnięcia / stłuczenia. Ilość ran jakie można na raz w ten sposób przekształcić jest równa randze wykorzystanej techniki. Taki zabieg trwa sytuację fabularną, nie można więc na raz wykorzystać takiej kuracji podwójnie.
Leczenie ran - rany przekraczają dostępną ilość obrażeń: Możliwe jest czasem przekroczenie dostępnej ilości ran, np poprzez zwiększenie poziomu wytrzymałości na krótki czas lub wykorzystanie zdolności zadającej obrażenia ale nie pozbawiającej przytomności (ani zabijającej). W takiej sytuacji rany leczą się dwukrotnie dłużej.
Leczenie ran - rany i stłuczenia na raz: Leczenie ran i stłuczeń przebiega równolegle, jedno nie spowalnia drugiego.
Administrator
 
Posty: 1607
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Powrót do Rozgrywka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników

cron