NPC

Inne zasady gry, niedotyczące tworzenia czy rozwoju postaci.

Moderator: Mistrz Gry

NPC

Postprzez Cheshire » 18 wrz 2014, o 10:20

Obrazek

Spis treści

Spis treści
NPC Specjalni
Misje
Nukenini
Armie WiosekNPC bojowi
NPC czystko fabularni

NPC Specjalni:
^ NPC ważnych dla fabuły tworzy się na podstawie oddzielnego tematu. Wówczas są to NPC z opisem charakteru, historii, celów itp, ale też z własną indywidualną budową zdolności. W razie potrzeb jednak tacy NPC mogą korzystać z wzorów zdolności NPC bazowych.


Misje:
^ Niezależnie od tego, czy na misji wykorzystuje się nukeninów czy shinobi z wiosek poza misjami kluczowymi, do których MG potrzebuje zgody administracji, należy wykorzystywać KP NPC przykładowych przygotowanych dla przeciętnych misji lub wzorowanych na shinobi z armii wiosek. Nie można na nich naruszyć zasobów NPC danych wiosek. W przygotowanych materiałach podzielono NPC wg rang misji. Zakłada się, że na danej misji można wykorzystać jednego NPC o poziomie wyższej misji jako postać kluczową. Za specjalną zgodą można zbudować nowego NPC, wg tematu NPC specjalni, o poziomie i zdolnościach uzgodnionych z administracją (najlepiej z Fabularami, jednak w przypadku gdy sytuacja dotyczy administratorów fabularnych warto zgłosić się do administratorów głównych).


Nukenini:
^ Nie ma stałej ilości nukeninów poza opisem konkretnych organizacji czy grup shinobi. W razie potrzeby MG wykorzystuje KP o zdolnościach podobnych do przyjętych założeń. W zależności od pochodzenia nukenina i jego przeznaczenia wybiera się KP z jakiejś wioski na podstawie shinobi o odpowiedniej sile, ewentualnie z tematu dla MG. Tylko specjalni, eventowi NPC posiadają indywidualne KP na podstawie tematu NPC specjalnych.


Armie Wiosek:
^
Bazowo każda wioska zaczyna z określoną ilością shinobi. Nie opisuje się ich, jednak przyjmuje pewne rangi zdolności na wypadek konieczności starcia z nimi. To właśnie z nich są strażnicy, shinobi uczestniczący w atakach lub obronach wiosek. Dostępne mają techniki nieograniczane ilościowo czy innymi metodami, np paktowe czy specjalne atuty wrodzone. Shinobi ci posiadają wzory KP zdefiniowane w tematach NPC danej wioski. Poniżej znajduje się opis zasad na podstawie których je stworzono oraz zasad na podstawie których można nabyć nowych NPC lub rozwinąć obecnych. Każdy tego typu shinobi posiada następującą wadę wrodzoną:

Nazwa:
Niewyróżniający się
Rodzaj:
Cecha Neutralna
Typ:
Wrodzona
Opis:
  NPC posiada o pół poziomu niższe atrybuty i wartości Ninpō niż to wynika z rang tych cech. Koszta PD wszystkich atrybutów i ninpō są ustalane wg atutów predyspozycji.
Zaznacz kod:
|[przymiot]|
|[nazwa=Niewyróżniający się]|
|[nazwa2=]|
|[rodzaj=Cecha Neutralna]|
|[typ=Wrodzona]|
|[opis]NPC posiada o pół poziomu niższe atrybuty i wartości Ninpō niż to wynika z rang tych cech. Koszta PD wszystkich atrybutów i ninpō są ustalane wg atutów predyspozycji.[/opis]|
|[/przymiot]|


Klany, specjaliści itp.:
^
Nawet wśród zwykłych shinobi są jednostki specjalizujące się w danej dziedzinie. Wioska może z danej rangi 1/5 Shinobi wyposażyć w dodatkową dziedzinę na poziomie równym najsilniejszej dziedzinie danego poziomu. Może to być Fūinjutsu, Iryōjutsu lub jakiś zwykły klan (Nie może to być ani premium ani półpremium).
W spisie NPC posiadają oni oddzielny opis KP uwzględniający ich dodatkową zdolność i mniejszą ilość jutsu w innych dziedzinach. Ilość PD do rozdania dla danego NPC uwzględnia możliwość przydzielenia im dodatkowej dziedziny.



    Genini:
    ^
    Nie wlicza się ich do armii. W razie potrzeby projektuje się takich jako najzwyklejsze postacie, genini służyć mogą tylko jako posłańcy. W razie potrzeby przyjmuje się, że atrybuty i ninpō posiadają na randze D (przy wadzie npc poziom wynosi 0,5), techniki i ninpō posiadają jak chūnini, jednak jedynie do rangi D.


    Chūnini:
    ^ Na początku wioska ma ich w ilości równej 50.
    Posiadają 5 jutsu rangi E, 5 jutsu rangi D oraz 4 Jutsu rangi C.
    Rozdać im można od 22 do 25 PD. Przyjmuje się, że atrybuty (bez intelektu) mają na randze C (wliczone w limit PD). Ninpō nie mogą przekroczyć tej rangi.
    Poniżej znajduje się spis podstawowych wartości ninpō dla danych wiosek.
      Konoha:
      Ninjutsu C; Katon C; Taijutsu D
      Kiri:
      Ninjutsu C; Suiton C; Kenjutsu D
      Kumo:
      Kenjutsu C; Raiton C; Ninjutsu D
      Iwa:
      Ninjutsu C; Doton C; Taijutsu D
      Suna:
      Ninjutsu C; Fūton C; Genjutsu D
      Oto:
      Genjutsu C; Ninjutsu C; Taijutsu D
      Ame:
      Suiton C, Ninjutsu C; Shurikenjutsu D
      Tetsu no Kuni (Kiyō):
      Kenjutsu B; Jikujutsu C
    Awans na Chūnina:
    Wioska może uzyskać w ciągu tygodnia od zakończenia każdego CE nowych chūninów.
    By do tego doszło musi na każdego z swojego funduszu wydać 2500 Ryō.
    Awans jednostki specjalnej kosztuje 3000 Ryō.


    Tokubetsu Jōnini:
    ^ Na początku wioska ma ich w ilości równej 25.
    Posiadają 5 jutsu rangi E, 7 jutsu rangi D, 6 Jutsu rangi C oraz 5 jutsu rangi B. Nie tracą jutsu z niższej rangi - można jedynie dodać nowe.
    Rozdać im można od 46 do 52 PD. Przyjmuje się, że atrybuty (bez intelektu) mają na randze B (wliczone w limit PD). Ninpō nie mogą przekroczyć tej rangi.
    Poniżej znajduje się spis podstawowych wartości ninpō dla danych wiosek.
      Konoha:
      Ninjutsu B; Katon B; Taijutsu C; Shurikenjutsu D
      Kiri:
      Ninjutsu B; Suiton B; Kenjutsu C; Kusarijutsu D
      Kumo:
      Kenjutsu B; Raiton B; Ninjutsu C; Taijutsu D
      Iwa:
      Ninjutsu B; Doton B; Taijutsu C; Shurikenjutsu D
      Suna:
      Ninjutsu B; Fūton B; Genjutsu C; Shurikenjutsu D
      Oto:
      Genjutsu B; Ninjutsu B; Taijutsu C; Shurikenjutsu D
      Ame:
      Suiton B, Ninjutsu B; Shurikenjutsu C; Genjutsu D
      Tetsu no Kuni (Meijin):
      Kenjutsu A; Jikujutsu B; Kyūjutsu C
    Awans na Tokubetsu Jōnina:
    Wioska może zyskać tych shinobi poprzez awans swoich NPC Chūninów. Muszą wówczas wydać 5000 Ryō z zasobów wioski, oraz odpisać awansujących shinobi z spisu Chūninów.
    Awans jednostki specjalnej kosztuje 6500 Ryō.


    Jōnini:
    ^ Na początku wioska ma ich w ilości równej 5.
    Posiadają 5 jutsu rangi E, 9 jutsu rangi D, 8 Jutsu rangi C, 7 jutsu rangi B oraz 6 jutsu rangi A. Nie tracą jutsu z niższej rangi - można jedynie dodać nowe.
    Rozdać im można od 85 do 95 PD. Przyjmuje się, że atrybuty (bez intelektu) mają na randze A (wliczone w limit PD). Ninpō nie mogą przekroczyć tej rangi.
    Poniżej znajduje się spis podstawowych wartości ninpō dla danych wiosek.
      Konoha:
      Ninjutsu A; Katon A; Taijutsu B; Shurikenjutsu B; Suiton C
      Kiri:
      Ninjutsu A; Suiton A; Kenjutsu B; Kusarijutsu B; Doton C
      Kumo:
      Kenjutsu A; Raiton A; Ninjutsu B; Taijutsu B; Fūton C
      Iwa:
      Ninjutsu A; Doton A; Taijutsu B; Shurikenjutsu B; Raiotn C
      Suna:
      Ninjutsu A; Fūton A; Genjutsu B; Shurikenjutsu B; Katon C
      Oto:
      Genjutsu A; Ninjutsu A; Taijutsu B; Shurikenjutsu B; Suiton C
      Ame:
      Suiton A, Ninjutsu A; Shurikenjutsu B; Genjutsu B; Kenjutsu C
      Tetsu no Kuni (Kenin):
      Kenjutsu S; Jikujutsu A; Kyūjutsu B; Taijutsu C
    Awans na Jōnina:
    Wioska w dowolnym momencie może swoich NPC Tokubetsu Jōninów awansować na Jōninów. By do tego doszło musi na każdego z swojego funduszu wydać 7500 Ryō oraz odpisać awansowanych z listy Tokubetsu Jōninów.
    Awans jednostki specjalnej kosztuje 10000 Ryō.



Specjaliści w Tetsu no Kuni.:
^
W Tetsu no Kuni można zwiększyć postaci jedną rangę na rangę dostępną zwykłemu NPC o poziom wyższemu. W przypadku Kenina można zwiększyć poziom dowolnej dziedziny poza Kenjutsu o poziom (ze względu na ograniczone dziedziny samuraje posiadają wyższe rangi dziedzin bazowych). Tylko w Tetsu no Kuni NPC tak mogą opanować Ninja Tool Inventor, co w formie eventu pozwala na produkcję broni (po rozmowie z administratorem) i zmniejszenie kosztów awansu samurajów. Postać z NTI zmniejsza koszt awansu tylko dla samurajów awansujących na jego rangę - nie zajmuje się słabszymi osobami ani silniejszymi. By móc zmniejszyć koszt dla każdej rangi Tetsu no Kuni potrzebuje NTI każdego poziomu.
NTI rangi B (Kiyō) zmniejsza koszt awansu na Kiyō do 2000Ryō; w przypadku jednostek specjalnych do 2500Ryō.
NTI rangi A (Meijin) zmniejsza koszt awansu na Meijin do 4000Ryō; w przypadku jednostek specjalnych do 5500Ryō.
NTI rangi S (Kenin) zmniejsza koszt awansu na Kenin do 6000Ryō; w przypadku jednostek specjalnych do 6500Ryō.
Administrator
 
Posty: 1605
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

NPC

Postprzez Cheshire » 6 lut 2015, o 13:53


NPC bojowi:


Ten typ NPC może tworzyć administracja, uprawnieni Chimu po uzyskaniu zgody od administracji (każdorazowej), oraz gracze w określonych warunkach (otrzymanie zgody i wykup atutu). Ma to jednak kilka ograniczeń i zasad opisanych poniżej.

Tworzenie NPC przez administrację:
    Administracja ma możliwość tworzenia wszelkich NPC bez ograniczeń - w roli administracji rzecz jasna, nie gracza (grając administratorzy podlegają tym samym ograniczeniom co inni). Nie tworzą jednak NPC by te zastąpiły postaci gracza w roli np ANBU.
Tworzenie NPC przez Chimu:
    Tworzenie przebiega podobnie, do opisanych poniżej zasad dla graczy. Wyjątkiem są jednak ograniczenia - te nie zależą od potrzeb i roli gracza, ale od sytuacji i potrzeb fabularnych. Należy je omówić z administratorem. Tego typu NPC może być tylko jeden na misji (pozostałe postacie muszą być wzorowane na NPC z tematu "NPC armie".
    Po uzyskaniu zgody od administratora Chimu robi NPC na określonej randze.
Tworzenie NPC przez gracza:
    Gracze mogą tworzyć po otrzymaniu zgody administracji i wykupieniu atutu za PD. Ułatwienie otrzymania zgody umożliwia uzyskanie rang takich jak Kage czy Generał Samurajów, lider ważnej organizacji, generał, sennin itp. Uzyskanie wielu rang nie zapewnia wielu zgód na NPC choć istnieje możliwość, by mieć więcej niż jednego NPC.
Gracze mogą stworzyć też NPC jako propozycję przeciwnika na misji zastępującej zabicie postaci gracza. O ile normalnie gracz im słabszego przeciwnika tworzy tym lepiej, o tyle gdy projektuje przeciwnika na misje im on silniejszy tym większe ma szanse na zaakceptowanie. Gracze dla samych siebie mogą stworzyć shinobi o randze ograniczonej atutem odpowiadającym za tworzenie NPC. Tworząc przeciwnika nie ma to ograniczeń, jednak administrator może go nie przyjąć, jeśli będzie za słaby. Może też sam dodać mu zdolności. W wyjątkowych przypadkach administrator może osłabiać też tego NPC. Nie można jednak liczyć na zbyt wiele tego typu NPC.

Sterowanie:
    NPC stworzony przez gracza jest przez niego sterowany na zasadzie rozkazów. Oznacza to, że gracz decyduje o wykorzystanych w walce zdolnościach itp. Nie jest to jednak postać gracza, temu też uznaje się, że działa to na zasadzie rozkazów. NPC w określonych przypadkach może odmówić wykonania rozkazu lub nawet całkiem zaprzestać pracy na rzecz danego shinobi. Dzieje się to w przypadku, gdy shinobi zmienia swoją rolę w momencie między stworzeniem NPC a decyzją o jego zachowaniu wydaną przez administratora. Jeśli więc Shinobi zechce zostać nukeninem i opuścić wioskę NPC może go porzucić. W takim przypadku administrator decyduje o zachowaniu NPC. Gracz rzecz jasna może danego NPC przekonywać, jednak nie może już nim sterować, póki administrator nie zdecyduje inaczej.
    W KP takiego shinobi NPC musi mieć określone miejsce pobytu.

Tworzenie NPC poszczególnych rang:
    Student Akademii:
      Punkty doświadczenia: 3
      Punkty nauki: 10

    Genin:
      Punkty doświadczenia: 10 (7 jeśli awansuje z Studenta)
      Punkty nauki: 30 (20 jeśli awansuje z Studenta)

    Chūnin:
      Punkty doświadczenia: 25 (15 jeśli awansuje z Genina)
      Punkty nauki: 100 (70 jeśli awansuje z Genina)

    Tokubetsu Jōnin:
      Punkty doświadczenia: 60 (35 Jeśli awansuje z Chūnina)
      Punkty nauki: 250 (150 Jeśli awansuje z Chūnina)

    Jōnin:
      Punkty doświadczenia: 115 (55 Jeśli awansuje z Tokubetsu Jōnina)
      Punkty nauki: 500 (250 Jeśli awansuje z Tokubetsu Jōnina)

Niedostępne są techniki Kinjutsu i techniki ograniczone zwojami.
W przypadku potrzeby wykonania silniejszego dla misji NPC niż wg powyższych ograniczeń należy zgłosić się do administratora.
Gracz może nauczyć swojego NPC techniki własnej lub ograniczonej zwojem jeśli zdobędzie zwój lub nauczyciela techniki dla NPC. Gracz może pozwolić swojemu NPC opanować do trzech technik tego typu pod warunkiem, że są one różnych rang. Tylko gracz-Sennin może nauczyć NPC do dwóch technik tego typu tej samej rangi, nie przekraczając limitu trzech technik.

Należy pamiętać też, że każde wspomaganie jakie ma NPC należący do postaci gracza wliczane jest w limit wspomagać postaci gracza, nawet wtedy, gdy jest to takie samo wspomaganie jakie ma sam gracz. Nie wlicza się w limit wspomagań danego typu, a jedynie w limit ogólny, pięciu wspomgań.

Rozwój: Gracz może rozwijać NPC ponad normę, jednak taki trening jest dosyć kosztowny.
    Każdy 1 PD dla NPC kosztuje 1000Ryō.
    Każdy 1 PN dla NPC kosztuje 50Ryō.
    By NPC awansował gracz musi razem z nim pójść na misję rangę większą, niż poziom odpowiadający danej randze. Dzieje się to, gdy gracz wyda PD na kolejny poziom atutu.
    By rozwijać w ten sposób NPC należy uzyskać każdorazowo zgodę administracji.
Administrator
 
Posty: 1605
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

NPC

Postprzez Cheshire » 7 lut 2015, o 04:02


Postacie czysto fabularne:


NPC czysto fabularni:
Są to postacie, jakie mogą tworzyć wszyscy. To na przykład rodzina postaci gracza, sprzedawca w sklepie, kucharz w restauracji. Gdy chcemy stworzyć taką postać wystarczy przygotować ilustrujący ją niewielki obrazek oraz krótki tekst na kilka linijek opisujący postać. Rodzinę postaci można opisać w temacie domu postaci lub w specjalnym wydzielonym poście biografii. W przypadku postaci takiej jak sprzedawca, kelner, kucharz w restauracji itp postać taka opisana powinna zostać w temacie danej lokacji. Takie postaci można mieć także w swojej organizacji - ich siła traktowana jest jak zwykłego człowieka.

NPC przeciętnych shinobi oraz sensei:
Opisy takie są już kontrolowane. Ich opis przypomina NPC czysto fabularnych, jednak są to już postaci o sile shinobi. Ich zdolności opisywane są tylko krótką notatką w ich opisie w celu stworzenia jedynie ich zarysu - postacie takie nie są stworzone przeważnie do walki temu też tylko dla ostateczności określa się ich zdolności. Tego typu NPC tworzy tylko administracja i inne osoby upoważnione.
Podobnymi NPC stają się usunięte postacie graczy, o ile nie zginęły przed usunięciem.

NPC sprzedawcy:
Chodzi o sprzedawców z podstawowych sklepów z wyposażeniem shinobi. Wydają się być podobni do NPC fabularnych, jednak w przypadku zajścia konfliktu dotyczącego tych postaci należy zgłosić to do administracji.
Administrator
 
Posty: 1605
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak


Powrót do Dodatkowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników