Kugutsu no Sōzō - Tworzenie Kukiełek

Techniki ograniczone do klanów i rodzin Shinobi, lub też ich określonych grup. Można je opanować tylko dzięki specjalnemu pochodzeniu, choć część z nich jest dostępna także dzięki zabiegom medycznym.

Moderator: Mistrz Gry

Kugutsu no Sōzō - Tworzenie Kukiełek

Postprzez Mistrz » 21 lut 2015, o 14:35

ObrazekKugutsu no Sōzō [傀儡の]: Kuglarze z Sunagakure no Sato oraz klan Shirogane (dawniej mieszkający w Kraju Wiatru, obecnie w Kraju Deszczu) mogą walczyć za pomocą kukiełek. W tym celu muszą rozwijać rangę 'dziedziny klanowej' (Kugutsujutsu, dostępne techniki dla kuglarzy z Suny a Shirogane są jednak inne). Jednak by tworzyć kukiełki muszą opanować drugą sztukę, Kugutsu no Sōzō. Jest ona rozwijana oddzielnie. Poszczególne jej rangi pozwalają na używanie różnych materiałów i mechanizmów. Dostępne rzeczy opisano w tym temacie.


Szablon marionetki:
Kuglarz dodając do kuźni marionetkę musi zawrzeć opisane poniżej informacje. Można to zrobić wg poniższego wzoru lub podobnego pod warunkiem, że opis kukiełki nie ominie żadnych informacji.
Nazwa: Nazwa kukiełki wymyślona przez twórcę.
Ranga: Ranga związana z poziomem trudności stworzenia kukiełki, oparta o poziom najtrudniejszego do wykonania mechanizmu.
Wielkość:Malutki (niczym dłoń lub mniejsza) Mały (jak szczeniaczek lub mniejszy); średni (niczym przeciętny pies); Duży (niczym spory pies lub mały człowiek); Spory (niczym duży człowiek lub niewielki wierzchowiec); Wielki (normalny, duży wierzchowiec); Olbrzymi (marionetka wielkości jednych z większych przyzywanych zwierząt); Gigantyczny (marionetka wielkości największych z przyzywanych zwierząt lub ogoniastych bestii), Tytaniczny - w tym rozmiarze marionetki nie występują.
Wytrzymałość: Podana jako cyfra wytrzymałość marionetki wynikająca z wykorzystanego materiału.
Materiał: Wykorzystany do budowy materiał, jedynie główne elementy (nie należy tu wypisywać materiałów wykorzystanych tylko do drobnych elementów).
Wartość: Cena ustalona przez moderację, suma kosztu materiałów oraz mechanizmów (podana osobno) Ryō
Charakterystyka: Po prostu opis tego, co można zobaczyć na pierwszy rzut oka. To charakterystyka podstawowej budowy ciała (czy jest humanoidalna, zwierzęca, czy posiada niestandardową ilość kończyn).
Uzbrojenie: Asortyment broni kukiełki.
Mechanizmy: Asortyment specjalnych materiałów, mechanizmów itp, wszystko co nie należy do uzbrojenia.

Kod: Zaznacz cały
[center][img][/img][/center]
[b]Nazwa:[/b]
[b]Ranga:[/b]
[b]Wielkość:[/b]
[b]Wytrzymałość:[/b]
[b]Materiał:[/b]
[b]Wartość:[/b] Ryō
[b]Charakterystyka:[/b]
[b]Uzbrojenie:[/b]
[b]Mechanizmy:[/b]
Poniżej przedstawiono kod tabelkowego opisu kukiełki.
Kod: Zaznacz cały
|[kugutsu]|
|[img=/ilustracja marionetki, nieobowiązkowe/]|
|[nazwa1=/nazwa/]|
|[nazwa2=/nazwa/]|
|[ranga=/ranga marionetki/]|
|[wartosc=/koszt materiałów marionetki/]|
|[rozmiar=/rozmiar marionetki/]|
|[wytrzymalosc=/średnia wytrzymałości podstawowych materiałów marionetki/]|
|[material=/wykorzystane marionetki do stworzenia marionetki/]|
|[opis]/opis marionetki/[/opis]|
|[uzbrojenie]/lista uzbrojenia marionetki/[/uzbrojenie]|
|[dodatki]/dodatkowe mechanizmy i cechy marionetki nie będące uzbrojeniem/[/dodatki]|
|[/kugutsu]|



Nauka i tworzenie:
Kuglarz by stworzyć przedmiot musi najpierw nauczyć się go robić. Kukiełki posiadają określone rangi i by określić koszt PN opanowania ich tworzenia traktuje się je jak techniki określonej rangi według predyspozycji. Nauka tworzenia przedmiotu (kukiełki) nie wymaga jednak oddzielnego opisu - wystarczy przy pierwszym stworzeniu przedmiotu odjąć PN.

Tworzenie kukiełki zaczyna się od zakupu materiałów w sklepie. Następnie postać w swoim domu czy pracowni może stworzyć kukiełkę pod warunkiem, że posiada zestaw narzędzi czy też dostęp do pracowni. Tworzenie kukiełki jest czynnością bezczasową. Pierwszą kukiełkę kuglarz może wykonać na misji.


Atrybuty kukiełek:
Wydajność kukiełki jej szybkość i siła zależą od rangi Kugutsujutsu. Wytrzymałość zależy od wybranego materiału. W przypadku kilku materiałów składowych należy wybrać materiał główny i z niego wypisać wytrzymałość. Drugą możliwością jest wybranie średniej wytrzymałości dwóch materiałów.
W przypadku ludzkich kukieł marionetka posiada chakrę - jej siła chakry i kontrola zależą od cech człowieka, z którego ją stworzono. Podobnie Ninpō (wyjątkiem są taijutsu i bukijutsu, zależne tylko od kuglarza).


Dostępność i wycena:
Nie wszystkie materiały i mechanizmy kuglarskie dostępne są od razu. Zależy to od rangi dziedziny odpowiedzialnej za tworzenie kukiełek. Poniżej jest lista dostępnych przy odpowiedniej randze materiałów oraz przewidywane ich koszta. Kiedy dany element kukły powtarza się często można dać niewielkie zniżki. Ranga kukiełki nie może być niższa, niż najniższa ranga wykorzystanego materiału.
Materiały: Poniżej znajdują się podstawowe materiały wykorzystywane w marionetkach oraz ich wytrzymałość. W przypadku wyjątkowych, nieczęsto spotykanych materiałów (czy po prostu pomysłów graczy) należy ich koszta i wytrzymałość, jak również wymaganą rangę należy odnieść do podstawowych przykładów.
Szmaty: Nieczęsty wybór kuglarzy, marionetki z tego materiału przeważnie nie należą do uzbrojenia kuglarskiego. Częściej jest to materiał uzupełniający, dodatkowy. Słaby, podatny na ogień przeważnie nie reprezentuje wartości bojowych, czasem pomijany w opisach jako nieznaczący.
    Wytrzymałość: 0
    Wymagana ranga: E
    Koszt: 50Ryō
Drewno: Najpopularniejszy materiał wykorzystywany do tworzenia kukiełek. Pozwala na szybkie i wygodne ich tworzenie. Jest on jednak rzadki w Kraju Wiatru tego też w tym rejonie kukiełki są bardzo szanowane jako broń. Materiał ten jest po odpowiednim przygotowaniu jest dosyć odporny na uszkodzenia, jego słabym punktem jest jednak ogień. Jest lekki, z odpowiednią zdolnością kukiełki tego typu mogą być lewitowane nad ziemią.
    Wytrzymałość: 2
    Wymagana ranga: D
    Koszt: 250Ryō
Ceramika: Materiał ten jest łatwo dostępny w Sunagakure no Sato, jednak mniej popularny z powodu trudniejszej jego obrudbki. Ceramika jest wytrzymalsza oraz odporniejsza na ogień czy wode. Jest jednak dosyć kruchy przez co mniejsze uszkodzenia mają większy wpływ na marionetkę.
    Wytrzymałość: 3
    Wymagana ranga: B
    Koszt: 500Ryō
Stal: Jeden z najwytrzymalszych materiałów, nieczęsto używany przez kuglarzy z Kraju Wiatru. Trudny w obróbce, drogi i ciężki. Popularniejszy w klanie Shirogane (będący dla nich podstawowym materiałem).
    Wytrzymałość: 4
    Wymagana ranga: S
    Koszt: 1000Ryō
Stawy: Stawy traktowane są jak mechanizmy kukiełek, są podstawą marionetki więc przeważnie pomija się ich wpływ na cenę marionetki. Ranga kukiełki nie może być niższa, niż ranga wykorzystanych stawów.
Staw linowy: Zwykłe szmaciane połączenie części kukiełki. Kukły takie są słabe w walce, nie mają siły jak inne kukły. To zwykłe szmaciaki niezdolne do zaawansowanych akcji.
    Wymagana ranga: E
    Koszt: -Ryō
Staw kulisty: Podstawowy wykorzystywany przez kuglarzy typ stawów. Podatny na żwir czy opiłki. Jest najczęściej używany w marionetkach, drawnianych, ceramicznych jak i stalowych. Z tego powodu jest on często pomijany w opisach - jeśli w opisie nie ma informacji o stawie przyjmuje się, że jest on kulisty.
    Wymagana ranga: D
    Koszt: -Ryō
Staw zawiasowy: Niewiele różni się od zwykłego zawiasu. Choć odsłonięty na zabrudzenia jak żwir czy opiłki dobrze radzi sobie w trudnych warunkach. Posiada jednak mniejsze możliwości w manewrowaniu marionetką.
    Wymagana ranga: C
    Koszt: 150Ryō
Staw ukryty: Odporny jest na piach czy odłamki, ukryty przeważnie pod sztuczną skórą. Wewnętrzna konstrukcja przypomina zawiasową, w ruchu ograniczona jest jak naturalna kończyna.
    Wymagana ranga: A
    Koszt: 500Ryō
Staw mechaniczny: Używany przeważnie w stalowych kukłach. Daje kukłom mniejszą zręczność niż staw kulisty, jednak większą siłę i wytrzymałość. Od stawu zawiasowego różni się jeszcze mniejszą możliwościa manewrowania.
    Wymagana ranga: S
    Koszt: 1000Ryō
Mechanizmy: Podobnie jak materiały mechanizmy posiadają pewne ograniczenia względem minimalnej rangi kukiełki. Ranga kukiełki nie może być niższa, niż najniższa ranga wykorzystanego mechanizmu.
Amunicja i uzbrojenie podstawowe: Kunaie, ostrza, miecze itp. Jako uzbrojenie podstawowe traktuje się wszelką broń, która nie jest ukryta w żaden sposób (z wyjątkiem amunicji).
Zakup takiego asortymentu odbywa się po normalnych cenach. Kukiełki nie potrzebują jednak idealnego wykończenia broni dla wygody, w takim przypadku uzbrojenie może mieć mniejszy koszt.
Gracz może również poprosić o samodzielny zakup uzbrojenia występującego w sklepie. W takim przypadku zakup podlega atutom zmniejszającym cenę uzbrojenia. W przypadku samodzielnego tworzenia ich zdolności NTI odbywa się to na zasadach NTI.
    Ranga: E
    Koszt: Ustalany w oparciu o broń
Uzbrojenie ukryte - chowane: Od broni podstawowej różni się tym, że jest ukrywa wewnątrz kukiełki. Nie wykorzystuje jednak do tego mechanizmów, by odkryć uzbrojenie należy odczepić fragment ciała marionetki.
    Ranga: D
    Koszt: Ustalany w oparciu o broń
Uzbrojenie ukryte - mechanizm: Od broni podstawowej różni się tym, że jest ukrywa wewnątrz kukiełki. W tym przypadku wykorzystywany jest mechanizm wysuwający lub podający uzbrojenie.
    Ranga: C
    Koszt: Ustalany w oparciu o broń

Magazynek trucizny gazowej: Jeden magazynek może zawierać jedną dawkę trucizny gazowej.
    Ranga: D
    Koszt: 15Ryō
Wyrzutnie Senbon: Szybkostrzelne wyrzutnie senbonów. Pojemność magazynka to 100 senbonów. Przeważnie strzelają ciągłą serią, rozproszoną.
    Ranga: D
    Koszt: 10Ryō
Wyrzutnie Shuriken: Szybkostrzelne wyrzutnie shuriken, pojemność magazynka to 25 shurikenów, choć jak w przypadku każdego magazynka szczegóły zależą od jego lokalizacji.
    Ranga: D
    Koszt: 25Ryō
Wyrzutnie Kunai: Wyrzutnia kunai, strzela pojedynczymi pociskami. Pojemność magazynka to 1-5 (zależy od lokalizacji mechanizmu).
    Ranga: D
    Koszt: 25Ryō

Lina: Specjalny rodzaj liny, umożliwia sterowanie nią niczym normalną częścią kukły.
    Ranga: C
    Koszt: 30Ryō za metr
Piła: Piła tarczowa, dzięki zdolnościom kuglarskim nie wymaga zasilania - kontrolowana jest nicią chakry.
    Ranga: C
    Koszt: 150Ryō

Mechanizm modyfikujący: Pozwala to np na wydłużenie części kukły, powiększenie powierzchni jej ciała itp. Dotyczy to zarówno rozciągliwych materiałów jak również mechanizmów rozkładanych.
    Ranga: B
    Koszt: 500Ryō
Mechanizm transformujący: Pozwala na przebudowanie kukły zmieniając budowę jej ciała (np z kukły humanoidalnej do zwierzęcej itp). Wymaga Kurohigi.
    Ranga: B
    Koszt: 250Ryō
Mechanizm połączenia kukieł: Pozwala na połączenie dwóch kukieł w jeden obiekt. Wymaga Kurohigi.
    Ranga: B
    Koszt: 500Ryō
Miotacz: Zasilany żywiołem zapieczętowanym w zwoju, pozwala miotać np wodą lub ogniem, ewentualnie wiatrem (należy wybrać przy projekcie kukły). Pojemność zależy od techniki pieczętującej.
    Ranga: B
    Koszt: 250Ryō
Śmigła: Składane śmigła, które umożliwiają kukiełce lot. Mogą też służyć za piłę.
    Ranga: B
    Koszt: 500Ryō

Miotacz (wielożywiołowy): Zasilany żywiołami zapieczętowanymi w zwoju. Pozwala to miotać dowolnymi żywiołami, jak promień wody czy podmuch ognia, pojemność zależy od techniki pieczętującej.
    Ranga: A
    Koszt: 500Ryō
Mechanizm Kikō Junbū: Mechanizm pozwalający na używanie specjalnej kuglarskiej techniki energetycznej chakry.
    Ranga: A
    Koszt: 250Ryō

Generator nici: Potężny mechanizm wymagający podłączenia do ciała kuglarza - przeważnie wymaga to poświęcenia sporej części ciała. Służy on do wygenerowania setki nici wykorzystywanych do kontroli kukiełek za pomocą specjalnego jutsu (muszą być zapieczętowane w jednym małym zwoju, który umieszcza się w mechanizmie w celu ich odpieczętowania).
    Ranga: S
    Koszt: 2500Ryō
Modyfikator promienia miotacza: Pozwala na zmianę promienia z szerokiego na wąski (oraz z powrotem).
    Ranga: S
    Koszt: 250Ryō
Sterowanie bezpośrednie: Niepopularny mechanizm, stosowany w kukłach większych od człowieka. Pozwala to na sterowanie nią bez wykorzystania nici. Wymaga jednak bezpośredniego kontaktu między kuglarzem a kukłą.
    Ranga: S
    Koszt: 1500Ryō


Uwaga!
Niektóre materiały są ogólnodostępne w pewnych krajach. Lub prawie ogólnodostępne. Pozwala to jednak na uniknięcie kosztu ich zakupu, jeśli przebywa się w danym kraju, lub tylko zmniejszenie kosztu (np poniesienie samego kosztu obróbki metalu po samodzielnym zdobyciu rudy).
    Szmaty: Dostępne w formie Mini eventu na wysypiskach.
    Drewno: Dostępne w wszystkich krajach poza Krajem Wiatru. Takie zdobycie odbywa się w formie Mini eventu.
    Ceramika: Dostępne Kraju Wiatru oraz w miejscach, gdzie znane są wielkie ilości piachu. Takie zdobycie odbywa się w formie Mini eventu (piach musi być dobrej jakości).
    Metal: Dostępne w Kraju Ziemi, Gór oraz Żelaza, a także w Kraju Błyskawic. Takie zdobycie odbywa się w formie bardziej rozbudowanego Mini eventu - wymaga opisu jak postać dostaje się do kopalni itp.
Podczas minieventu (szczególnie w przypadku drewna, metalu i szmat) należy określić na ile kukiełek starczy materiału.

Wszelkie Mini eventy związane z tym aspektem tworzenia marionetek muszą być nadzorowane przez głownych MG czy też administrację.


Wcześniejsze marionetki
Gracze, którzy stworzyli wcześniej jakieś marionetki, lub je naprawiali muszą zgłosić w prośbach podliczenie ich kosztu PN. Następnie administracja może skontaktować się w celu ustalenia wszelkich aspektów podliczenia i przypisania graczowi PN automatycznie wydanych na opanowanie tych marionetek.
I'm the hero snm didnt deserves, but the one it needs right now/
Ja jestem regulaminem!
Administrator
 
Posty: 2246
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Uczeń
Specjalna Ranga: ANBU
Specjalna Ranga: Kugutsu Butai
Dodatkowa Ranga: S-Rank

Powrót do Klany, Rodziny i grupy Shinobi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników

cron