Senpō

Niektóre zwierzęta powiązane paktami ukryły się w ukrytych krainach charakteryzujących się nietypowymi warunkami dla chakry. Pozwala to na odbycie niezwykle niebezpiecznego treningu pozwalającego na korzystanie z Chakry Natury.

Moderator: Mistrz Gry

Senpō

Postprzez Mistrz » 29 lip 2013, o 14:16

Obrazek
Senjutsu [仙術] (Sage Techniques): Jest to niezwykle rzadko spotykana dziedzina shinobi. Używana jest w głównej mierze przez niezwykle potężnych shinobi, którzy nawiązali współpracę ze zwierzętami. Po długoletniej współpracy oraz dowiedzeniu, że shinobi jest godzien, przywoływane zwierzęta mogą go obdarzyć największym darem - zdolnością Senjutsu. Jest to zdolność, która pozwala na wykonywanie wręcz boskich czynności, jak przerzucanie tonowymi kamieniami, bez wcześniejszego treningu siłowego. Mimo to, zdobycie omawianej siły, nie jest łatwe. Jak wcześniej wspomniano, należy przekonać do siebie zwierzęta, które to posiadają sekrety przejście w "tryb mędrca".
Każda rasa posiada odmienne zdolności oraz wygląd zewnętrzny. Mimo wszystko, ogóle premie płynące z opanowania Sagemode są niesamowite, wręcz legendarne. Należy wspomnieć o ogólnym wzroście sprawności fizycznej. Ponadto, użytkownik posiada niesamowicie wyostrzone zmysły, które pozwalają mu na wykrycie większości ataków zmierzających w jego stronę. Oczywiście wraz z rozwojem Sagemode, użytkownik zmienia nieco swój wygląd. Początkowo można mówić o nabraniu cech zwierzęcia, od którego się nauczyło technik.

Trening: Nauka uzależniona jest w głównej mierze od zwierząt. To one posiadają informacje na temat specjalnych metod treningowych. Bez ich pomocy, opanowanie Sage Mode jest niemożliwe. Cały trening polega na wyciszeniu się, oraz zsynchronizowaniu z naturą. Użytkownik musi stać się z nią jednością. Jego ciało musi się wyciszyć. W ten sposób użytkownik zyskuje możliwość całkowitego opanowania swoich ruchów, a nawet zrezygnowania z nich. Opanowawszy to, można przejść do kolejnego etapu treningu. Tym razem mowa o nauce wchłaniania chakry z otoczenia. Jest to jedyny sposób, aby opanować w pełni tryb mędrca. Cały trening polega na wchłanianiu coraz to większych dawek chakry pochodzącej z otoczenia, a przy tym nie zamienieniu się w posąg. Opanowawszy to stadium, użytkownik staje się prawdziwym użytkownikiem Senjutsu.

Po otwarciu dziedziny Senjutsu na odpowiednich rangach Shinobi uzyskuje dostęp do zdolności pozwalających na aktywowanie trybu mędrca jak również dostęp do wyjątkowych technik. Szczegóły treningu opisano poniżej, w poszczególnych poziomach Senjutsu. Treningi zdolności, których opisy przypominają atuty (oraz posiadają koszt PD) wymagają w przeciwieństwie do zwykłych atutów opisania treningu.
  • By opanować Sage Mode przynajmniej jedno z dziesięciu zwierząt paktu musi być mędrcem.
  • Shinobi musi posiadać siłę chakry co najmniej rangi S (nie może być obarczona wadą, w przeciwnym wypadku Shinobi musi znaleźć metodę na zwiększenie siły chakry).
  • Shinobi musi posiadać Kontrolę Chakry rangi równej randze opanowywanego poziomu Trybu Mędrca.
  • Shinobi musi posiadać zgodę stworzeń paktu.
  • Shinobi musi mieć zgodę administracji dla poszczególnych zdolności Trybu Mędrca.

Pozyskanie chakry: Podstawa technik Senjutsu to wykorzystywanie chakry natury. Pozyskiwanie chakry natury może opierać kilku metodach (różniących się szybkością pozyskania chakry Natury), jednak wszystkie podlegają podstawowym zasadom opartym na równowadze. Shinobi w trakcie trybu mędrca musi utrzymywać podobny stan chakry natury do swojego naturalnego stanu chakry (technicznie więc podwaja swoje zasoby). W przeciwnym wypadku następują zmiany w jego ciele. Utrata panowania nad chakrą natury powoduje modyfikację ciała w pełni upodabniającą człowieka w zwierze jednocześnie powodując petryfikację jego ciała - kończy się to nieodwracalną zamianą w posąg.
    Najlepszą metodą by zachować równowagę jest połowiczne wykorzystywanie chakry natury przy wykonywaniu technik. Pozwala to na dłuższe zachowanie Senjutsu i zmniejsza ryzyko straty kontroli. Wadą jest jednak szybsza utrata bazowej chakry, co powoduje zmęczenie shinobi.

    Możliwe jest wykorzystywanie samej chakry Senjutsu, jednak najbezpieczniejsze jest to gdy shinobi wykorzystuje resztę chakry Senjutsu (jednocześnie więc wychodząc z trybu mędrca). Wyjątkiem jest gdy shinobi shinobi jest w stanie uzupełniać chakrę natury na bieżąco. Możliwe jest to poprzez połączenie ze zwierzęciem znającym odpowiednią zdolność. Nieliczni mistrzowie Senjutsu potrafią dokonywać tego samodzielnie, pobierając chakrę bez medytacji, w trakcie samej walki.
Utrata równowagi na dłużej niż turę wymaga rezygnacji z trybu mędrca, w przeciwnym wypadku następuje transformacja w zwierze. Dzieje się to nie zależnie od tego, czy shinobi posiada za dużo, czy za mało chakry natury.
Każda tura w której brak balansu powiększa się powoduje częściową zmianę ciała upodabniającą do zwierzęcia. Transformację podzielono na pięć tur - projektując własny Sage Mode należy dokładnie je opisać. Poniżej znajduje się lista sugerująca zmiany.
  1. Zmiana samego wyglądu, skóry czy owłosienia.
  2. Zmiana niektórych organów wpływających na zmysły, jak wzrok czy węch.
  3. Zmiana pary kończyn dodająca im zwierzęce zalety.
  4. Zmiana pozostałych kończyn dodająca im cech zwierzęcych.
  5. Zmiana budowy ciała umożliwiająca poruszanie się upodobnione do odpowiedniego zwierzęcia.

    Przekroczenie poziomu tych transformacji powoduje zmianę w posąg. W tym stanie zwierzę paktu nie jest w stanie przerwać trybu mędrca by uratować sennina.
Niektórzy shinobi dokonują tej transformacji świadomie. By powstrzymać dalszą transformację należy powrócić do balansu. Nie jest to jednak bezpieczne bez połączenia ze zwierzęciem. W stanie transformacji shinobi ma problem z ponownym wyczuciem poziomu chakry natury w własnym ciele. Jeśli więc shinobi nie połączy się ze zwierzęcym mędrcem nie zauważy ponownej utraty równowagi chakry (zbyt dużego utracenia chakry czy też przekroczenia maksymalnego jej limitu).

Premie trybu mędrca: Wykorzystanie energii natury pozwala na zwiększenie swoich zasobów chakry do wykonywania technik. Dzięki temu shinobi jest w stanie walczyć dłużej, niż w normalnych warunkach. Tryb mędrca posiada również premie do różnych zdolności, wynikających z wzmocnienia siły shinobi energią krążącą w ich ciele.
Lista premii wszystkich Trybów Mędrca:
  • Shinobi otrzymuje premię do atrybutów ciała i ninpō (czyli do siły, wytrzymałości, szybkości oraz wszystkich dziedzin poza Taijutsu, Zaijutsu i Bukijutsu) przypisaną do poszczególnych poziomów trybu mędrca. Zwiększa się wydajność też zdolności takich jak sensoryczne (zasięg oblicza się jakby tryb zwiększał też rangę kontroli chakry, jednak właściwym byłoby określenie, że tryb zwiększa bezpośrednio wydajność zdolności).
  • Shinobi uzyskuje dostęp do Sage Kanchi-ki.
  • Shinobi uzyskuje dostęp do Senjutsu, technik natury.
  • Shinobi zyskuje odporność na większość genjutsu.

Senjutsu: Pod wpływem trybu mędrca wszystkie techniki wykonywane przez użytkownika stają się silniejsze. Jednak jest grupa technik ściśle uzależniona od wykorzystania chakry natury - Senjutsu są niezwykle potężnymi technikami jakich nie da się wykonać bez trybu mędrca. Ich siła jest niezwykle potężna, wymagają jednak wielkich ilości chakry - w porównywaniu z zwykłymi technikami ich rangi kosztują one wielokrotnie więcej chakry. Senjutsu można podzielić na cztery rodzaje.
  • Senjutsu - ogólnodostępne: Techniki które opanować można posiadając odpowiedni poziom danej dziedziny, do użycia tylko w trybie mędrca.
  • Senjutsu - Kekkei Genkai/Hijutsu: Techniki Senjutsu wymagające posiadania odpowiedniego genu czy dostępnego do danego rodzaju Hijutsu wraz z odpowiednią rangą dziedziny klanowej. Opisy tych technik znajdują się w temacie danego Kekkei Genkai jeśli istnieją kanoniczne/eventowe.
  • Senjutsu Paktu: Techniki Senjutsu wymagające odpowiedniego rodzaju Trybu Mędrca.



Tworzenie własnego Sage Mode: Własny Sage Mode to w większości kopia tego tematu. Różnic jest niewiele, w głównej mierze są to cechy zwierzęce zyskiwane przez użytkownika trybu. Każdy tryb mędrca przyjmuje inne cechy zezwierzęcenia ciała użytkownika oraz wzory na twarzy powstałe w wyniku poszczególnych poziomów trybu. Każdy tryb posiada takie same premie wynikające z wykorzystania energii natury. Posiadają też część wspólnych technik. Poszczególne tryby mają też unikatowe dla swojego gatunku zwierząt techniki - żaby opanowały na przykład styl walki Kawazu Kumite, polegający na wykorzystaniu chakry do zwiększania zasięgu technik taijutsu.
We własnym Sage Mode należy opisać:
  • Pięć poziomów zmian w ciele człowieka.
  • Wzór na twarzy po wejściu w Niepełny Tryb Mędrca (Średni).
  • Wzór na twarzy po wejściu w Pełny Tryb Mędrca (Najmniejszy).
  • Minimalne zmiany wyglądu ciała po wejściu w Pełny Tryb Mędrca.
  • Wzór na twarzy po wejściu w Absolutny Tryb Mędrca (Największy).
  • Unikatowe techniki trybu mędrca (dostępne tylko i wyłącznie dla tego jednego trybu). Do trzech rangi B, dwóch rangi A i maksymalnie jedna rangi S. Pozostałe Senjutsu muszą być technikami dostępnymi dla wszystkich mędrców.
Administrator
 
Posty: 2239
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Uczeń
Specjalna Ranga: ANBU
Specjalna Ranga: Kugutsu Butai
Dodatkowa Ranga: S-Rank

Senjutsu: Atuty

Postprzez Mistrz » 29 lip 2013, o 14:17











Administrator
 
Posty: 2239
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Uczeń
Specjalna Ranga: ANBU
Specjalna Ranga: Kugutsu Butai
Dodatkowa Ranga: S-Rank

Re: Senpō

Postprzez Ex Admin » 26 sie 2017, o 14:09

Obrazek


Obrazek







Obrazek









Obrazek














Administrator
 
Posty: 492
Dołączył(a): 8 kwi 2017, o 18:27


Powrót do Sage Mode

cron