
- Hyoku Aka Sennin Mōdo [ライオン仙人モード] Wielkie koty opanowały tryb mędrca nieco później od żab czy węży, jednak nadal jest on jednym z najstarszych na świecie. Spośród nielicznych powierników paktu, żaden jeszcze nie dostąpił zaszczytu opanowania chakry natury. Wielkie koty, na czele z przywódcą Tetsujinem, oczekują od ludzkiego mędrca wykonania ciężkiej próby, by udowodnić swoją wartość. Wyzwaniem jest pokonać w walce Kuroi Reikoku i zmusić go do posłuszeństwa. Jeżeli człowiekowi uda się opanować tryb mędrca, otrzymuję on od lwów przydomek Kōtei a wraz z nim niebywały szacunek.

- Wygląd:
• Fuzen Sennin Modo- W chwili aktywowania pierwszego poziomu trybu mędrca, shinobi zyskuje na twarzy złoty wzór, który przybiera postać kłów długich od oczu (z przedłużeniem końcówek na skrzydełka nosa), aż po linię szczęki. Tęczówki zmieniają kolor na piwny, a źrenica zwęża się lub rozszerza jak u kotów.
• Kanzen Sennin Modo- Wzór diametralnie się pomniejsza na rzecz otoczki w okół oczu z ostrym zakończeniem ponad kąciki oczu. Oprócz tego zauważalna staje się kolorystyczna zmiana - powieki przybierają czarny kolor. Tęczówka i zachowanie źrenicy pozostają niezmienne. Minimalne zmiany ciała: lekko wydłużone i zaostrzone kły oraz paznokcie.
• Zen Sennin Modo- Wzór na twarzy w trybie absolutnym jest najbardziej wyważony ze wszystkich. Pozostają wszelkie zmiany z trybu drugiego, natomiast nowością są czarne kły pod oczami.
- Przemiana w zwierzę:
- Pierwszą zauważalną zmianą staje się owłosienie pokrywające większość ciała. Włosy stają się gęstsze i dłuższe o co najmniej dwukrotność ich długości. Paznokcie nieznacznie się wydłużają, utwardzają i zaostrzają - mogą posłużyć za broń.
- Na twarzy mędrca pojawiają się wibrysy wspomagające orientację przestrzenną. Wzrok się polepsza i od teraz mędrzec jest w stanie bez problemu śkedzić nawet bardzo szybko poruszające się obiekty. Opuszki palców u rąk i stóp stają się jeszcze wrażliwsze, podobnie jak słuch, który od teraz umożliwia usłyszenie ultradźwięków.
- Ciało mędrca zostaje zupełnie pokryte sierścią i zaczyna się poruszać w zgarbionej postawie. Wyrasta ogon wspomagający równowagę, ciosy mędrca stają się jeszcze bardziej niebezpieczne dzięki trudnym do przewidzenia, zwierzęcym ruchom. Shinobi powiększa się i od tego momentu jego wrost i waga liczy się jako ogromny, masywny.
- Shinobi ma tym etapie bliżej jest już do lwa niż człowieka. Przybiera postawę czteronożną i w takiej się porusza. Zmysły stają się jeszcze bardziej wyczulone, a sam mędrzec jeszcze szybszy, silniejszy i wytrzymały. Zanika zdolność ludzkiej mowy, która zostaje zastąpiona przez ryk, chrząkanie i sapanie.
- Na tym etapie shinobi zyskuje niesamowitą siłę oraz szybkość, ruchy stają się zupełnie nieprzewidywalne, zezwierzęcone. Po tym etapie następuje przemiana w posąg..
Premie do atrybutów:
- Niepełny Tryb Mędrca [Fuzen Sennin Mōdo]
Szybkość +1,5, Wytrzymałość +1 - Perfekcyjny Tryb Mędrca [Kanzen Sennin Mōdo]
Szybkość +3, Wytrzymałość +2, Siła +1 - Absolutny Tryb Mędrca [Zen Sennin Mōdo]
Szybkość +4, Wytrzymałość +3, Siła +2



