przez Cheshire » 4 paź 2020, o 22:54
W ostatnim czasie znowu na forum mamy za duży problem z toksycznością. Nie przejmowałbym się tym za bardzo gdyby nie to, że gracze zapominają, że graczy jest sporo a administratorów mało. Kumulacja "przypierdalania się" doprowadzi każdego admina na skraj wytrzymałości. Z tego powodu zmieniamy podejście do kilku kwestii na forum. Poniżej zapraszam do wyjaśnień.
Grupy Karne:
Grupy karne stają się oficjalnie podstawą karania. Dodaliśmy cztery nowe grupy które mają zastąpić stare i ograniczają każda oddzielny segment forum - Własną Twórczość, Hydepark, Propozycje oraz Chat. Ktoś podpadnie - standardowo tygodniowa wizyta w grupie karnej. Czasem będziemy uspokajać, jednodniową wizytą w grupie. Nie ma dyskusji o wcześniejszym wychodzeniu. Nie mamy na nie czasu. Mamy swoje życie. Macie problem, czujecie się niewinni? Trzeba było nie piłować się publicznie na tematy, na które nie wypowiadamy się publicznie.
Moderowane działy:
W działach wymagających moderacji, jak własna twórczość czy propozycje w tematach wypowiadać się mogą tylko twórcy tematu i moderatorzy. Nie ma dyskusji z ludźmi niezainteresowanymi. Jedyny sposób aby ktoś poza moderacją czy twórcą tematu się wypowiedział jest przekazanie ważnych uwag moderacji do przekazania w temacie. Jednorazowe, bez naciskania na moderację wielokrotnego.
Decyzje administracji:
Nie będziemy 100 razy tłumaczyć się z naszych decyzji. Kiedy nam zarzucacie, że mówimy 'bo tak', przeważnie zignorowaliście nasze tłumaczenia. Podejmujemy decyzję, nie zgadzacie się z nią, możecie dać argumenty. Dane argumenty możecie dać tylko 1 raz! Jak do nas nie trafią trucie nimi znowu i znowu nie zmieni naszego zdania. Możecie uderzyć do kogoś innego. Możecie dać inny argument. Ale nie powtarzajcie się. Wyprowadzanie administracji z równowagi do szybka droga do grupy karnej.
Zasady:
Złotą zasadą RPGów jest to, że gra się według zasad chyba, że Mistrz Gry powie inaczej. Tutaj to my jesteśmy Mistrzami Gry. Zasady jeśli prowadzą do czegoś wadliwego nie są słuszne. Wówczas ważniejsza jest nasza decyzja. Tak samo zasady balansu technik. One nie są tym, co mogą zrobić gracze. To narzędzie pomocnicze by ułatwić ocenę technik. To, że technika rangi S ma 15+ pieczęci nie znaczy, że ma mieć bazowo 15. Jeśli moderacja lub administracja zdecyduje, to bazową ilość pieczęci technika może mieć i 50. Możemy też nie zgodzić się na uzyskiwanie punktów balansu w dany sposób albo na wydawanie ich w danej technice.
Wydarzenia:
Fabuła prowadzona przez administrację OBOWIĄZUJE na forum. Ludzie lubią ją ignorować. Chcę więc tu przypomnieć, że będą tu dwa rodzaje konsekwencji. Bezpośrednie dla postaci - jeśli ktokolwiek z prowadzących zauważy czynności postaci w grze, które narażają ją na niebezpieczeństwo w realiach panujących podczas wydarzenia. To jest naturalna część gry. Istnieją też konsekwencje pośrednie, końcowe. Wydarzenia mogą mieć złe zakończenie, jeśli gracze nie będą starali się ich rozwiązać. Gracze mogą stracić wioskę czy klan. Dostęp do zakupu przedmiotów. To wiedzy by się czegoś uczyć. Jeśli będzie wątek ataku na wioskę i nie będziecie swojej wioski chronić, możecie mieć straty w zasobach wiedzy wioski. Utracić dostęp do nauki technik określonych dziedzin na określonych poziomach etc. Jeśli nie spróbujecie dołożyć swojej cegiełki do wydarzeń, to wszystko może Wam runąć.
Konsekwencje:
Konsekwencje decyzji graczy OBOWIĄZUJĄ. Jashiniści zostali fabularnie wyniszczeni i nie będą już nigdy w grze dostępni. Iwagakure jeśli nie odzyska Samurajów nie będzie ich mieć pod inną nazwą. Ich zastępstwo nie będzie równie skuteczne. Nie możecie liczyć na status quo. Wiem, że w pewnych aspektach na nim zależy. Musicie wtedy o niego się w właściwy sposób postarać. Skuteczny sposób, same chęci nie starczą.
Pisanie modom/admom na priw:
Nie piszcie do nas na priw bez poważnego powodu. Nie wiem jaka jest odpowiedź na nurtujący Was problem. Ja wiem jedno, Arin wie co innego. Nie zawracajcie nam głowy pomysłami na postać. Nie interesuje nas, czy macie dobry pomysł, czy zły - to Wasza sprawa. Nie załatwiamy nic na priw, bo nie jesteśmy nieomylni. Jak coś załatwiam na forum to tak, by inni mogli mieć do tego wgląd i mnie poprawić w razie czego. I nie poganiajcie nas. Przypomnieć można, bo zapominamy. Ale ciągłe poganianie odpada - mamy życie poza forum. Robimy cokolwiek dla forum tak długo, jak forum nie przeszkadza nam w innych aspektach życia.
Awantury:
Robicie awanturę, to pozbywacie się administracji. Nie mamy na to sił. Nie będzie nas, nie będzie forum. Jak nie chcecie grać, to po prostu odejdźcie zamiast zabijać szansę innym na grę poprzez działania, jakie szkodzą SnM.
Skargi:
Macie problem z czymkolwiek, co się dzieje na forum? Temat skarg. Mówienie o tym poza tematem skarg skończy się grupą karną.
O toksyczności ogólnie:
Śmianie się z tego, jak komuś w fabule pojechano. Wciskanie się w awanturę dotyczącą innego gracza. Kpienie sobie administracji. Bawienie się w obrońców uciśnionych, atakowanie werbalne innych graczy, czy to na SB, czy Discordzie, czy hydeparku. Wyprowadzanie z równowagi członków administracji. To wszystko powoduje nieprzyjemną atmosferę. Jak odejdą ludzie zajmujący się forum, forum przestanie istnieć. A ODEJDĄ JAK NIE WEŹMIECIE SIĘ W GARŚĆ! Grupy Karne będą lecieć jedna po drugiej a jeśli to nie pomoże, pójdą bany. Bo forum przeżyje bez zbanowanego gracza, ale bez administracji nie. Więc nauczcie się, po co tu jesteście - by grać. Wciskanie nosa w nieswoje sprawy, atakowanie ciągłe innych, mieszanie relacji w grze i OOC, ciągle skargi bez powodu byle komuś dopiec, to wszystko powoduje, że ludzie nie mają siły się Wami zajmować. Więc za to też będą grupy.