Ankieta - opinie graczy

Kraj o którym wiadomo tylko tyle, że ma niezwykłą ilość zamków na swoich ziemiach, co czyni go wysoko odpornym na ataki wrogów.

Moderatorzy: Mistrz Gry, Mistrz Fabularny

Ankieta - opinie graczy

Postprzez Cheshire » 6 maja 2020, o 21:00

Temat zamykam, zamiast niego zapraszam już do propozycji:
viewtopic.php?f=16&t=12078




Okej, w dyskusji między nami czworgiem wyszło kilka opinii, w tym o graczach, które nie są spójne z tym co słyszę czasem od samych graczy. Z tego powodu mam do Was kilka pytań. Prosiłbym, by potraktować to jako ankietę, odpowiedzi na które udzielić najlepiej w ghide. Jeżeli jakichś opcji nie jesteście pewni, możecie zadawać pytania. Na podstawie tego co napiszecie potem wydam korekcyjną ankietę, gdzie ewentualnie będziecie mogli zmienić swoją opinię w ramach moich odpowiedzi na pytania i ewentualnie uzupełnionych wiadomości, jeśli wyglądać będzie na to, że jakieś opcje zostały źle zrozumiane. Celem ankiety jest sprawdzenie Waszych oczekiwań zanim odrzucimy i zrezygnujemy z opcji, które może właśnie dla Was wydadzą się być lepszymi rozwiązaniami.

  1. [LORE] Jak wyobrażacie sobie realia świata shinobi?
    Jak wiecie zapewne w pogoni za pieniądzem każda franczyzna z czasem schodzi na psy. A w Naruto, a raczej teraz to Boruto, brakuje już tylko husarii na księżycu. Co byście Wy zmienili w universum shinobi?
  2. [Mechanika] Jakie tempo rozwoju powinno charakteryzować SnM?
    Na przestrzeni lat tempo rozwoju w naruciakach było różne na różnych PBFach. Nie ma tu słusznej metody. W pewnym okresie większość graczy uważała, że wolne tempo rozwoju pozwala na nacieszenie się rozgrywką, w innym okresie większość wolała dynamiczny rozwój by szybciej grać postaciami Joninów w rozgrywkę pasującą do ich poziomu. Czego w tym aspekcie Wy oczekujecie?
  3. [Lore] [Mechanika] Czy wprowadzić limit rozwoju na np sumę poziomów atrybutów? Dziedzin? Albo ilość technik?
    Zauważyłem, że ostatnimi laty z większości gier usunięto prosty rozwój wszystkiego. Wprowadzenie "Maxów" powoduje, że gracz musi się zastanowić jak ułożyć swoją postać, jak ją zbudować. Dzięki temu poszczególne postacie stają się układankami. To także szansa na dorównanie starszym postaciom przez młodsze.
    Bywają tu obawy o "zepsucie" postaci. Są dwa powodu, dla których myślę, że tego nie trzeba brać akurat pod uwagę: limity dla większości postaci i tak będą ponad to co wykorzystują. To jest kwestia nie tyle ich istnienia tylko ich dopasowania. Po drugie, zawsze można wprowadzić rozwiązania standardowe pozwalające na modyfikację decyzji podjętych przy rozdawaniu punktów bez potrzebny specjalnych decyzji podejmowanych w konkretnych sytuacjach (czyli stałe zasady na to pozwalające).
    Ludzie z ekipy martwią się, że takie rozwiązanie odstraszy obecnych graczy SnM. Temu ważne jest Wasze uczestnictwo w tej ankiecie! Bez niego możliwości są dwie - wprowadzenie rozwiązania, jakie może Was odstraszyć lub rezygnacja z rozwiązania, jakie może sprawić Wam frajdę.
    Ja osobiście myślę, że wprowadziłoby to dodatkowo cel dla graczy, realny i do osiągnięcia. A jeśli limity okazałoby się być srogie w oczach graczy, zawsze można je poszerzać oraz wprowadzić możliwość manipulowania nimi poprzez odpowiednie zdolności postaci.
  4. [Mechanika] Sposób rozwoju - co powiecie na alternatywne możliwości?
    1. Alternatywa dla farmienia misji - rozwój przez wypełnianie osiągnięć postaci? Pewne rzeczy jakie obecnie zgłaszacie (albo zapominacie) zgłosić za wynagrodzenie za fabułę poszłyby może tutaj z automatu.
    2. Dodatkowy sposób rozwijania postaci - praca shinobi. Coś jak podejmowanie roli w stylu żołnierz, strażnik, kurier, medyk, polityk, kage, radny, szpieg, etc. Znaczenie miałoby odgrywanie fabularne ale głównie działałoby to w tle, tak jak praca medyka obecnie. Zamiast samej kasy, byłyby tu punkty jakie potrzebujecie do rozwoju postaci, i przychodziłoby z wiekiem postaci.
    3. Może macie jakiś swój własny pomysł?
  5. [Mechanika] System walki - co byście w nim zmienili?
    Czy obecny system Wam pasuje? Czy coś sprawia problemy? Przyznam szczerze, że jedyne zmiany jakie braliśmy pod uwagę to kosmetyka, by zwiększyć czytelność zasad dla graczy. Może jednak chcecie, by zwrócić na coś uwagę?

Podzielcie się tu opinią pamiętając o ghide.

Uzupełnienie!
Na podstawie Waszych wypowiedzi planowałem dać drobne uzupełnienie, skoro póki co więcej ludzi się nie wypowiada to dam to teraz. Uzupełnienie nie jest argumentacją ZA, jest jedynie dodaniem informacji do wspomnianych pięciu punktów w oparciu o podejrzenia o niezrozumienie pewnych możliwości lub braku odpowiedniego tłumaczenia z mojej strony. Uzupełnienie to widoczne jest w edycji pierwszego postu oraz w ostatnim poście pierwszej strony tematu.

AD2 [Mechanika] Jakie tempo rozwoju powinno charakteryzować SnM?
  • Zauważyłem, że niektórzy uważają to pytanie za sugestię, by tempo było wolniejsze. To pytanie w dwie strony. Można starać się utrzymać obecne, przyspieszyć lub spowolnić. Nie sugeruję nic, to tylko kwestia sprawdzenia jak się z obecnym tempem czujecie.

AD3 [Lore] [Mechanika] Czy wprowadzić limit rozwoju na np sumę poziomów atrybutów? Dziedzin? Albo ilość technik?
  • Nie będzie postaci zepsutych bardziej, niż w obecnej mechanice. Obecnie wybierzesz zły klan atuty etc i tak samo może zdarzyć się w przyszłości. Zły build nie musi oznaczać zepsutej postaci. Z dwóch powodów. Pierwsze, margines błędu. W uproszczeniu dla przykładu. Załóżmy, że wszystko na maksa daje teraz sumę 10. Chcemy osiągnąć buildy będące maksymalnie z 5 punktów. Dajemy limit na 7. Błąd wielkości 1-2, to 10-20% punktów. Złe rozdanie 1 czy dwóch punktów w takiej skali nie jest zepsuciem postaci, a po prostu problematycznym oczekiwaniem człowieka w stylu "chce więcej". Człowiek zawsze chce i chce, To motywuje go ale też musi uważać by nie chcieć wszystkiego.
  • Drugim powodem, dla których nie byłoby zepsutych postaci to jest zaniedbanie treningu. W realu to czas stracony. Można by z limitami wprowadzić mechanikę zaniedbania treningu oddającą punkt. Ktoś dał w siłę 4 poziomy a potrzebuje tylko trzech. Zaniedbuje trening i odzyskuje punkt i znów robi z nim co chce. To w grze z limitami wręcz podstawa dla mechaniki, móc wprowadzać poprawki. Zepsuty build nie jest więc czymś, czego należy się obawiać.
  • Widziałem obawy, że będzie to niesprawiedliwe dla świeżych postaci. Limit objąłby wszystkich, fabularne rozwiązanie tego jest możliwe i zaplanowane.

AD4 [Mechanika] Sposób rozwoju - co powiecie na alternatywne możliwości?
  • Osiągnięć samych w sobie nie trzeba traktować jako sposobu na ograniczenie rozwoju, to tylko sposób, który miałby być z pozycji rozgrywki ciekawszy dla ludzi znudzonych pisaniem misji i przygód. PODKREŚLAM, ten punkt jest niezależny kwestii limitów.
  • Misje to nie jest fabuła. Fabuła jest historią, misje to farmienie punkcików i kwestia niezależna od fabuły, po prostu przeważnie idąca z nią po drodze ale i tak bez realnego, większego wpływu w większości przypadków. Dla niektórych misje sa nudne i są wadą naruciaków. W tym punkcie chodzi mi o to by właśnie gracze mogli rozwijać się bez potrzeby robienia misji.
  • Pomysły te można traktować jako alternatywne rozwiązanie lub dodatkowe rozwiązanie.



Pozwoliłem sobie nie odnosić się do wszystkiego jak zauważyliście, niejednokrotnie zwróciliście uwagę na rzeczy, z którymi nie pozostaje nic innego jak się zgodzić lub po prostu są opinią i własnymi oczekiwaniami i o to niektóre pytania właśnie były.
Administrator
 
Posty: 1685
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Re: Ankieta - opinie graczy

Postprzez Aburame Sho » 6 maja 2020, o 21:13

 
Posty: 390
Dołączył(a): 5 sty 2020, o 12:19
Ranga: Tokubetsu Jōnin
Specjalna Ranga: ANBU

Re: Ankieta - opinie graczy

Postprzez Kaguya Memoshi » 6 maja 2020, o 21:24

Gram tutaj, co prawda krótko, ale ogólnie na naruciakach grywam od 2k13, więc chyba pozwolę sobie wypowiedzieć się w tej kwestii, co moim zdaniem działa, a co nie.

1. Odpuściłbym sobie branie jakichkolwiek wyjaśnień mechaniki z Boruto. Całe to anime, czy manga wygląda jak jeden wielki filler, ma pełno sprzeczności i zero klimatu, który panował na początku narutarda. Ja bym poszedł właśnie w stronę pierwszej serii naruciaka, czyli ninja, którzy uważają żeby pozostać niezauważeni. Używają różnych sztuczek, a walki nie skupiają się na tym, kto przyzwie większego megazorda. Moglibyśmy pójść w kolejną wielką wojnę shinobi. Albo może nowy wódz samurajów chciałby pokazać tym głupim ninja, kto lepiej rozumie świat? Nie wiem, możliwości jest naprawdę dużo. Nie idźmy tylko stronę "ktoś znowu wskrzesił Madarę i chce podbić świat", bo kilka forów już się przez to wywaliło.

2. Ja bym poszedł w tempo rozwoju, gdzie na początku trzeba się naprawdę natrudzić. Daje to nowym graczom czas do zrozumienia mechaniki panującej na forum, a także zapoznania się z ludźmi i całym uniwersum. Z kolei ścieżka chuunin-jonin powinna być, moim zdaniem, nieodczuwalna. Po prostu niech gracze grają, a w pewnym momencie orientują się, że są koksami. Chociaż wciąż moim zdaniem powinno to stanowić pewne wyzwanie, żeby gracze się nie znudzili.

3. Dałbym jakiś minimalny limit mimo wszystko. W naruto nie było Shinobi, którzy byliby perfekcyjni w każdej dziedzinie i moim zdaniem powinniśmy się tego trzymać. Chociaż powinien być to zabieg bliżej kosmetycznego niż jakiś potężny, nieprzekraczalny narzut.

4. Dałbym jakieś osiągnięcia postaci, które dają dodatkowe punkty rozwoju. Może dałbym punkty za podążanie swoim nindo. Tak rzadko się wykorzystuje fakt jego istnienia, a dzięki temu gracze bardziej trzymaliby się postaci. Na przykład na koniec misji MG mógłby oceniać czy postać czyniła wszystko zgodnie ze swoim nindo i dawać punkty dodatkowe, bądź nie. Bo z doświadczenia wiem, że są ludzie z nindo "chronić swoich przyjaciół", po czym gościu pisze posty, jaki to jego ninja jest morderca bez serca i sumienia.

5. Nie znam systemu walki na forum w praktyce, więc nie będę tego tematu dotykał.

Jeśli coś jest zbyt chaotyczne, to chętnie wyjaśnię :)
Ostatnio edytowano 6 maja 2020, o 22:40 przez Kaguya Memoshi, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek

Obrazek

Nazwa:
Faworyt Administracji
Gyōsei no okiniiri 行政のお気に入り
Rodzaj:
Atut
Typ:
Nabyty
Opis:
  Ta osoba ma dostęp do wszystkich klanów niezależnie od faktu, czy są premium, czy nie. Do tego zawsze otrzymuje zgody na wszystkie prośby. Nie musi brać udziału w CE, żeby dostać awans na Chuunina.
Zaznacz kod:
|[przymiot]|
|[nazwa=Faworyt Administracji]|
|[nazwa2=Gyōsei no okiniiri 行政のお気に入り]|
|[rodzaj=Atut]|
|[typ=Nabyty]|
|[opis]Ta osoba ma dostęp do wszystkich klanów niezależnie od faktu, czy są premium, czy nie. Do tego zawsze otrzymuje zgody na wszystkie prośby. Nie musi brać udziału w CE, żeby dostać awans na Chuunina.[/opis]|
|[/przymiot]|
 
Posty: 188
Dołączył(a): 1 maja 2020, o 02:54
Ranga: Chūnin

Re: Ankieta - opinie graczy

Postprzez Nara Rin » 6 maja 2020, o 22:24

Wypowiem się jako graczka i nie w ghide (nie boje się tego, że inni będą znać moje zdanie). Niech się zrobi dyskusja (nie tu, na chacie)
1. Zostawmy do boruto w cholere. Nawet zróbmy jakiś odcinek zaginionej historii, pustego wieku (czy więcej niż wieku) jak w one piece. Wtedy wydarzenia z boruto mogły by być ale nikt o nich nie pamięta.
2. Zostawić jak jest teraz. Jest dobrze, nikomu się przecież nie chce grać roku by dostać awans o jedną rangę.
3. i 4. ZDECYDOWANIE NIE! DLATEGO WYBRAŁAM TO FORUM DO GRY BO NIE BYŁO LIMITU ROZWOJU. NIE PO TO GRACZE ZDOBYWALI COKOLWIEK BY TERAZ IM NAKŁADAĆ JAKIEŚ LIMITY. Limity utrudnią i tak trudne misje i sprawiają, że łatwo zepsuć sobie postać. Przypominam też, że zgłaszanie i sprawdzanie misji też wynikło z ankiety, a kiedy ostatnio jakiś prowadzący dał tam misje do sprawdzenia? To, że coś fajnie wygląda na papierze nie znaczy, że będzie w praktyce fajnie działać.
Dla mnie obecny system jest dobry. Misje to takie questy, bez tego zmieniamy się w second live. Bo przecież nikt nie będzie się chciał tłuc. Bo po co jak można zginąć? I po co jak się okaże, że postać robiona pod coś jest zupełnie bezużyteczna? Bo po wprowadzeniu limitów tak będzie, a jak jakaś postać będzie beznadziejna po wprowadzeniu limitów to gracz nie będzie nią robić misji, których i tak nie będzie po co robić, nie będzie walczył pvp, nie wiadomo czy w ogóle będzie grał. Bo po co? Spędził na rozwoju swojej postaci tyle czasu tylko po to by z limitami ona okazała się gównem nie do gry. A zmiany buildu ktoś zrobić nie będzie chciał bo to mu nie pasuje do koncepcji postaci. W dodatku jaki fabularny byłby powód, że postać mając instrukcje jak się nauczyć techniki nie może się jej nauczyć. I co w przypadku, gdy ktoś zepsuje sobie postać? Okazuje się, że coś jest nie do gry? Przecież u nas nie można kliknąć przycisku zmień talenty jak w wowie. Co wtedy? Czy gracz będzie chciał jeszcze raz grać? Stracił przecież fabułę.
5. Nie wiem, system działa w miarę dobrze. Brakuje rozróżnienia w sile szybkości i mocy poszczególnych technik i to jest w zasadzie jedyne co jest dla mnie do poprawy.
W SKRÓCIE, NIE ZMIENIAĆ CZEGOŚ CO DOBRZE DZIAŁA. LEPSZE JEST WROGIEM DOBREGO.
 
Posty: 1987
Dołączył(a): 29 sie 2017, o 22:26
Ranga: Jōnin
Specjalna Ranga: Kage
Specjalna Ranga: Shintaisei

Re: Ankieta - opinie graczy

Postprzez Sabataya Shuten » 6 maja 2020, o 22:49

So here we go...
  • [LORE] Jak wyobrażacie sobie realia świata shinobi?
    No jak wiadomo, mi to brakuje husarii na księżycu.
    A tak serio - brakuje mi fabuły. Nie, napierdalanie się Kage o to, kto jest fajniejszy nie jest fabułą. No, może dla tej czwórki graczy. PvP technicznie też nie jest fabułą, w ogóle to PvP ssie. Obecnie sytuacja wygląda tak, że w zasadzie to jest Arin z Saiko i oni rozdają karty. That's all. Dobra, mamy też Bijuu ale to be honest - nie ma chyba gracza, który widziałby je jako realne zagrożenie. Zniszczyli kilka wiosek, fajnie. To dalej tak na prawdę pokemony do wyłapania i zamknięcia w ninjaballach. Tymczasem nie dzieje się nic, co miałoby potencjał porwać większą ilość graczy. Nie ma żadnego przeciwnika, nie ma żadnego realnego zagrożenia prócz najbardziej wykokszonych postaci. Nie każdego kręci wyfarmienie PD i obmyślanie, po której stronie tego fantastycznego politycznego konfliktu stanąć by zaraz zginąć w walce od fajerbola S albo Kamui na twarz. PvE też może być super. Tymczasem na jakąś sensowną fabułę można liczyć co najwyżej po ugadaniu się z MG, a jeśli MG jest ogarnięty to może nie wyśle cię na kolejną kosmicznie ciekawą misję pod tytułem "zlikwiduj bandytów". Serio, ta gwiezdnopylna husaria to brzmi przy tym jak strzał w dziesiątkę.
    Dunno, czy to się wpisuje w realia. Ale wierzę, że to właśnie działania fabularne i rzucanie ciągle nowych wyzwań graczom te realia tworzą. Ale to na pewno będzie lepsze niż Boruto. Nie znam Boruto, ale widzę, że wszyscy odnoszą się do Boruto w tym punkcie, trochę dunno why, ale nie będę łamała tradycji.
  • [MECHANIKA] Jakie tempo rozwoju powinno charakteryzować SnM?
    Tutaj jestem trochę rozdarta. Z jednej strony mam wrażenie, że mogłoby być DELIKATNIE wolniejsze. Ale z drugiej odzywa się natura mojego tryharda, przez co pytanie robi się ciężkie. Chyba bardziej skupiłabym się na tym, by w pewien sposób każdy rodzaj zdobywania doświadczenia był w jakiś sposób rewarding. Nie gram tu dużo i tak dalej, ale uderzyło mnie to, jak bardzo nie opłaca się robić misji D. Są nudne i równie dobrze można strzelić samodzielkę. Może jest więcej takich kwiatków, no ale to musiałabym robić research i inne takie a mi się nie chce. Po za tym zwalniając teraz prędkość rozwoju sprawi jedynie, że ciężej będzie dogonić takie potwory jak Saiko z mającą blisko pół tysiąca PD. Także może powiedzmy, że koniec końców to tempo może niby zostać, ale dobrze by było zrobić większy przegląd metod co do ich zdobywania by faktycznie były opłacalne, a nie figurowały jedynie jako zapychacze.
    Z drugiej strony nie miałabym nic przeciwko ograniczeniom tego rozwoju jeśli chodzi i jakieś wyznaczone maximum. Nie oszukujmy się - nasze postacie to ludzie. Nawet Saiko! Tymczasem jak widzę, jak niektórzy mają miliard rzeczy wbitych na S to zaczynam w to trochę wątpić. Dochodzi też do sytuacji, gdzie może ktoś mieć absolutnie wszystkie umiejętności. Bo tak. Nawet z tymi wadami, bo jak ma pd to w sumie czemu nie (pozdro, Sho). Tymczasem jakieś ograniczenie sprawiłoby może, że ludzie zaczęliby myśleć nad jakimiś ciekawymi buildami. I MOŻE TO NIE BĘDĄ KOLEJNE BUILDY POD SHARINGANA. To tak jeśli chodzi o dziedziny. Nie wiem czy jest sens osłabiać atrybuty. Koniec końców i tak jest ten max pod postacią 5 poziomu i ewentualnie 6 dla tych od urodzenia bardziej specjalnych. Są też wspomagania, które i tak byłby w stanie nadrobić te braki. W late game, kiedy wszyscy mają już je rozwinięte i tak są tak jakby pod tym względem równi. I napieprzają się technikami, które sprawiają, że wszystkie ich staty prócz wytrzymałości, SC i KC robią się mocno irrelevant.
    Nie ograniczałabym jednak ilości technik. Te i tak są w pewien sposób już ograniczone przez PN'y. JEŚLI wprowadzono by dodatkowe limity na ilość rozwiniętych dziedzin to ich liczba spadnie jeszcze bardziej. No i te fajne i tak są ozwojowane i trzeba jeszcze mieć chęci, by ruszyć po nie tyłek. Ostatnia sprawa - jestem przekonana, że nikt nie wykorzysta wszystkich technik w każdej jednej walce, by takie limity miały znaczenie. Będą tylko utrudniać, zwłaszcza nowym graczom nie wiedzącym jeszcze, w co ostatecznie chcą pójść.
    I TAK SWOJĄ DROGĄ: bo ja nie chcę jakiś dziwnych interpretacji tego, co piszę więc chcę zaznaczyć, że absolutnie nie mam nic do tego, że nie wiem... Saiko jest takim półbogiem tego frm, bo wiem, że gra i ma prawo mieć to, co ma. Zwyczajnie jest też przez to idealną postacią, jaką mogę używać sobie jako przykładów.
  • [MECHANIKAa] Sposób rozwoju - co powiecie na alternatywne możliwości?
    Damn... I like it.
    Generalnie sam fakt, że mamy takie labirynty i inne śmieszne rzeczy jest na swój sposób fajne, przynajmniej dla mnie. Niby trzeba napisać sryliard dziwnych postów (no, dobra, pod tym kątem pewnie to mogłoby być zrobione lepiej), ale chociaż jest to jakaś odskoczenia od tłuczenia misji. Tym samym daję absolutnie Seal of Approval achievmentom i możliwości podjęcia pracy z jakimś faktycznym przychodem. Jeśli kiedyś przyjdzie mi pomysł na coś równie fantastycznego to podrzucę, ale to nie jest ten dzień. Może w jakiś, gdzie nie będzie mi się chciało spać co 5 minut.
  • [MECHANIKA] System walki - co byście w nim zmienili?
    Not gonna lie, ostatnie moje 8 lat grania w pbfy opierało się na zupełnie innym systemie PvP, ale generalnie mogę chyba uznać, że idzie się przestawić na ten forumowy. Czy jest coś, co bym zmieniła? Duh... Dunno. Ale ja też nie jestem fanem PvP, nie planuję też go tłuc na więcej, niż to będzie konieczne. Raczej przez to, że walczenie z graczami jest zwyczajnie upierdliwe... bo to gracze. Myślą i w ogóle.
    No ale nie byłabym sobą, gdybym nie napisała dwóch rzeczy. Pierwsza: ej, może niech Inteligencja zacznie być jakkolwiek użyteczna też dla osób, które nie mają Gunpo? Ja zwyczajnie kisnę w środku jak widzę tych wszystkich Kage ze statami na S i Intem E. Ale nie wiem, może to przez to, że się za dużo w Warhammera nagrałam i D&D. A druga rzecz: damn you, Kisiel. Za stworzenie Sharingana.

Dziękuję serdecznie, kłaniam się i dobrej nocy życzę.
MK: Chousokabe Shouko | Gashi Yakuri
Obrazek
Tsūjtegan: 3000m w dal / 300m widzenia sferycznego
 
Posty: 297
Dołączył(a): 6 lut 2020, o 14:16
Ranga: Tokubetsu Jōnin

Re: Ankieta - opinie graczy

Postprzez Kamaboko Gonpachiro » 6 maja 2020, o 23:03

Drodzy admini, drogie adminki, kochana administracjo i wy zebrana czytająca to gawiedzi - Nie wiem.
Ja się nie znam na Narutoe za bardzo. I na tym forum też się za bardzo nie znam. Ale na kilku rzeczach się znam. Na pizzy się znam, na JoJo się znam, nawet na spanku się znam. I skoro są rzeczy na których się znam i takie na których się nie znam, to się wypowiem. Bo może mój input kogoś jednak zainteresuje i może jednak w niesie coś do tej dyskusji i będziemy mogli wszyscy razem afirmować życie na chatboxiku.

1. Ale przecież fabulka to była słaba już w Narutoe. Kishimoto o tworzeniu ciekawego świata wiedział tyle że ma być w nim Sharinan co by się mógł z innymi edgy boyami do niego onanizować. No dobra, a skoro już na obrażałem, to nieco bardziej merytorycznie - więcej relevant NPC i polityki. Generalnie PvP to nie fabuła, to jest zapychacz. Wiadomo że fajnie jak gracze robią rzeczy i jak napędzają rzeczy ale graczy ZAWSZE jest za mało. Za mało żeby zapełnić świat i sprawić żeby był żywy. Gracze potrzebują wyzwań. Innych niż tylko "Czy nie zdenerwuję postaci X?, Jak pokonać gracza Y?".

2 i 3? Tempo rozwoju jest dobre I guess? Ograniczenia też nie są potrzebne jeśli nie naprawi się podstawowego problemu jakim jest Masashi Kishimoto. Mordeczka tak nasrał w swym dziele że zwyczajnie niektóre rzeczy ssą, a inne są OP. W sensie, jak ograniczymy postacie do pewnych buildów, to kto przy zdrowych zmysłach chcący grać silną postacią, picknie jakichś nie wiem... Terumi, zamiast Uchiha? IMO lepszym posunięciem niż ograniczenia jest - zrównanie technik we wszystkich klanach(Nawet zapychając klany zmyślonymi technikami) i sprawienie żeby WT i techniki kanoniczne były równe. W innym wypadku nie ważne co zrobicie będą rzeczy lepsze niż inne, co w przypadku ograniczenia możliwości rozwoju tylko pogłębi tą już i tak rażącą dysproporcję

4. Nah, ale po co?

5. Ukryte ruchy tylko dla graczy z inteligencją. Tylko potrzebna zależność Int - UR. W końcu skończony idiota ma mniejszą szansę zaskoczyć jakimś ukrytym ruchem geniusza(Który może "Spodziewać się" takiej taktyczki) a z drugiej, łatwiej go zaskoczyć.
Hajsy tu

MK: Terumi Terumi, Maji Doppo
 
Posty: 138
Dołączył(a): 21 lut 2020, o 02:52
Ranga: Chūnin

Re: Ankieta - opinie graczy

Postprzez Uchiha Kawauso » 6 maja 2020, o 23:07

Ostatnio edytowano 7 maja 2020, o 18:04 przez Uchiha Kawauso, łącznie edytowano 2 razy
Spoiler:

BANK
PZ
Rozszerzenie KP

Kwestionariusz Chimu
 
Posty: 874
Dołączył(a): 14 paź 2019, o 09:55
Ranga: Tokubetsu Jōnin

Re: Ankieta - opinie graczy

Postprzez Dōhito Orinosuke » 7 maja 2020, o 00:10

1. Jak wyobrażacie sobie realia świata shinobi?

Moje wyobrażenia na temat świata shinobi biorą się z samego Naruto, ponieważ Boruto nie oglądałem/nie czytałem (również nie zamierzam psuć tradycji, dzięki Shu!). Shinobi ze względu na ich zdolności są wynajmowani do wykonywania przeróżnych misji, działają zazwyczaj na rzecz swojej wioski (albo z niej uciekają i działają na swój własny rachunek lub organizacji). Same wioski działają raczej w odosobnieniu od pozostałych współdziałając (lub działając przeciwko sobie) w nielicznych przypadkach takich jak egzamin na Chuunina, wojna czy podjęcie wspólnych działań przeciwko wspólnemu zagrożeniu. Bo tak naprawdę wioski (te największe) są zbyt daleko, żeby prowadzić jakąś ożywioną wymianę handlową czy aby przejmować jedna drugą. Tutaj ciekawa byłaby koncepcja poruszona wyżej, czyli wprowadzanie wspólnych zagrożeń etc. Ba, można by pójść dalej i właśnie w takich eventach czy różnych rzeczach wprowadzić możliwość zdobycia ozwojowanych technik czy innych takich (a tym samym usunąć wymóg zgód lub ograniczyć) - luźna, właśnie wymyślona koncepcja. Możliwe, że wpłynęło by to na zwiększenie interakcji między graczami (rywalizacja/współpraca). Możliwe też, że zboczyłem trochę z odpowiedzi na pytanie. W każdym razie uważam, że ingerencja z zewnątrz w to co się dzieje na fabule mogłaby być większa. Na ten moment nic więcej nie mam do dodania.

2. Jakie tempo rozwoju powinno charakteryzować SnM?

Nie ma na to pytanie dobrej odpowiedzi, tak mi się wydaję. Patrząc na skrajny przypadek - mamy na forum 1 genina, reszta jounini - bliżej mi do tego, aby mógł szybciej nadgonić resztę, aby mieć dzięki temu większe możliwości fabularne, wpływ na forum itp. A w przypadku gdy mamy graczy mniej więcej rozłożonych po rangach myślę, że nieco wolniejsze tempo nie byłoby takie złe. To taka ogólna odpowiedź, ale że pytanie jest konkretne, bo chodzi o SnM to dalsza część będzie "skrojona" pod nasze forum. Myślę, że tutaj mamy dosyć dobry model jeśli o to chodzi, bo jeśli chodzi o umiejętności to po awansie na chuunina gracze mogą rozwijać wszystko bez ograniczeń, natomiast dalszy awans fabularny zależy od Kage (co oczywiście też daje PD oraz możliwość zdobywania większej liczby PD przez lepsze misje, ale ciągle uważam, że jest spoko). No i nie da się ukryć, że to jest indywidualne w przypadku każdego graczy. Przykładowo misja rangi B może trwać tydzień, inna tej samej rangi miesiąc. W teorii więc gracz może 4x szybciej się rozwijać niż inny, ale to zależy od niego i chimu. Na to jak często ludzie odpisują nie ma recepty.

3. Czy wprowadzić limit rozwoju na np sumę poziomów atrybutów? Dziedzin? Albo ilość technik?

W samej mandze/anime oglądaliśmy wielu różnych ninja. Większość z nich bazowała raczej na kilku umiejętnościach, które często, aby wygrać walkę/wydostać się z opresji musiały być wykorzystywane w kreatywny sposób (nie wnikam w to co się działo pod koniec serii). I raczej zwiększanie siły postaci polegało na wzmacnianiu tych kilku umiejętności niż dawaniu im coraz większego wachlarzu technik. Myślę, że to moglibyśmy przełożyć na forum. Oczywiście wiązałoby się to z wieloma problemami, w tym że jest to niesprawiedliwe rozwiązanie względem nowych graczy (chodzi też o tych co grają, ale postaci są świeże bądź mniej rozwinięte) Wobec tego uważam, że limity to nie jest rozwiązanie. Wydaję mi się, że problem może leżeć gdzie indziej. Za łatwo rozwija się kolejne dziedziny/uczy technik w związku z czym wiele postaci (w tym moja, nie ukrywam) ma wiele kontr na możliwe ataki. Przez to misje są mniejszymi wyzwaniami, walki (zwłaszcza z NPC) są prostsze itp. Możliwym rozwiązaniem jest wprowadzenie zamiast predyspozycji wprowadzenie nowego systemu wydawania PD/PN (wiem, że to skomplikowane, ale narazie to mi tylko przyszło do głowy). Polegał on by na tym, że pierwszą dziedzinę (dowolną jaką wybierzemy) rozwijamy kosztem X, kolejną X + Y, dziesiąta 10X itp. (te wartości mają tylko pokazać jak to widzę). Chodzi o to, że każda kolejna dziedzina/technika kosztowałaby więcej, więc siłą rzeczy można osiągnąć wszystko, ale zajęłoby to bardzo wiele czasu przez co trzeba myśleć nad konkretnym bulidem. Pomysł narodził się teraz, więc nie wykluczam, że przy głębszym zastanowieniu się może być bez sensu.

Drugim punktem, który warto tutaj poruszyć jest to, że do pewnego momentu PD/PN mają znaczenie istotne. Natomiast od poziomu jonina w zasadzie liczą się wspomagania. Postać która ma milion PD bez wspomagań z pewnością będzie gorsza niż ktoś kto ma stosunkowo niewiele PD, ale ze wspomaganiami może wskoczyć na poziom od 8 w górę w danych dziedzinach. Tutaj podobnie jak w punkcie 1. dot. ozwojowanych technik były one do zdobycia w eventach itp. To pozwalałoby wioskom/graczom rywalizować o nie, dzięki czemu byłaby interakcja i żeby zdobyć coś trzeba byłoby nie tylko pokonać randomowych NPC na misjach, ale też w jakiś sposób poradzić sobie z innymi chętnymi.

4. Sposób rozwoju - co powiecie na alternatywne możliwości?

Jak w którymś pytaniu wyżej wspomniałem - tempo rozwoju jest zależne od graczy (a konkretniej od częstości ich odpisów). Alternatywne sposoby mogłyby ten stan nieco wyrównać. Podpunkt drugi (PD za podejmowanie roli) wygląda ciekawie. Mogłoby to zwiększyć zainteresowanie graczy różnymi stanowiskami (typu kapitan policji, członek anbu, radny etc.). Obwarowałbym to jednak warunkami takimi jak aktywne uczestnictwo w tej roli, aby nie były to role obejmowane jedynie na papierze dla PD'ków. Innych pomysłów nie mam, lecz jak przyjdą mi do głowy to z pewnością się nimi podzielę.

5. System walki - co byście w nim zmienili?

Ostatnią walkę pvp toczyłem bodajże przed wprowadzeniem obecnego systemu, więc nie sądzę, że mam wystarczającą wiedzę na temat tego jak to działa w praktyce.
 
Posty: 471
Dołączył(a): 17 cze 2013, o 17:28
Ranga: Jōnin
Specjalna Ranga: Shintaisei

Re: Ankieta - opinie graczy

Postprzez Hyūga Eijiro » 7 maja 2020, o 01:26

Polać jej, bo dobrze gada. No prawie.
Spoiler:

1. Co do boruto - byle by nie wprowadzać tej całej elektroniki, komputerów itd. to będzie dobrze - bo to bardzo niszczy uniwersum. Jeżeli chodzi jednak o pomysł Shuten odnośnie więcej walk PvE, to jestem za. Faktycznie, więcej zagrożeń z zewnątrz położy bardziej nacisk na wprowadzenie innej polityki kage, da też odskocznie dla pozostałych graczy i nowe wyzwania do wykonania. Od siebie dodał bym większe możliwości rozwoju wiosek samych w sobie - ot, żeby tworzenie budynków wioskowych miało więcej sensu, żeby faktycznie rozbudowa/fundusze danej wioski były w jakiś sposób widoczne. Cóż, nawet ciekawym rozwiązaniem było by wprowadzenie jakichś surowców wymaganych do wytworzenia, wtedy handel międzywioskowy mógłby bardziej rozkwitnąć, a jego brak również miałby wpływ, tak samo mogłyby powstawać odpowiednie budynki. No bo obecnie spotka się dwóch kage, powiedzą - no mamy pon i otwarty handel, ale co z tego? Nie daje to jakby żadnych odczuwalnych plusów, czy też minusów tego, że zostało to zawarte. Poza tym, wtedy mogłyby również powstać nowe posady w formie doradców, gdyby np. kage nie chciał się tym zajmować - i już mamy więcej form interakcji. Dodatkowo? Ktoś chce zarobić? No to myk napad na karawanę - byle nie zostawić świadków...
Spoiler:

2. Wg mnie rozwój jest całkiem przyjemny i taki powinien pozostać. Jak ktoś chce rozwijać dłużej postać, to co stoi na przeszkodzie, aby robić mniej misji/nie wydawać pd? Jednak, imo powinien być szybszy przyrost wieku co do szybkości rozwoju. Albo zwiększyć możliwy początkowy wiek, żeby potem nie było, że 12,13,14 latki sieją strach i zniszczenie na całym świecie.
3. Absolutnie nie. Nie każdy lubi spędzać czas nad wymyślaniem op buildu postaci, kminieniem każdego możliwego aspektu i co by było gdyby i jak postać ma wyglądać w late - zwłaszcza, że niektórym idzie to gorzej/dłużej niż innym. Poza tym, w trakcie gry dużo może wpłynąć na postać, może akurat z żądnego krwi kenusera zmieni się w niosącego pomoc innym iryonina? Albo może się okazać, że coś jednak będzie przydatniejsze niż to co zaplanowaliśmy na początku, albo coś takiego dopiero się pojawi, a przez ograniczenia już tego nie zdobędziemy. Według mnie - tak jak jest teraz, tak powinno zostać.
+
Spoiler:

Terumi jak Terumi, a co dopiero Kusabana i inne?

4. O i to jest super pomysł. Jestem zarówno za A jak i za B. C? (Bo nie wiem, czy dobrze zrozumiałem A.) - dałbym odgórne achievementy możliwe do zdobycia, niektóre łatwiejsze, niektóre trudniejsze. Niektóre z dawką humoru, niektóre poważniejsze, od taki luźny, ciekawy dodatek.
5. I tu też się zgodzę. Ta inteligencja faktycznie wygląda dość dziwnie jak u wszystkich jest na E. Może chociaż zmienić jej nazwę? Oprócz tego dodałbym ukrycie treści w kp - niewiedza o przeciwniku wnosi jednak większą dawkę adrenaliny, niż obmyślanie planu na podstawie jego stat i umiejętności, a potem kombinowanie jak to zrobić, żeby nie wyszło ooc.
Poza tym jak dla mnie jest spoko, system inny niż zwykle, fajnie zminimalizowane liczenie, co by nikt się nie czepiał, ogólnie ok.
Ostatnio edytowano 8 maja 2020, o 12:44 przez Hyūga Eijiro, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek


Mogę poprowadzić misje D i C
Akceptuję samodzielki - w razie czego proszę o kontakt na gg :D
 
Posty: 521
Dołączył(a): 2 sty 2018, o 03:25
Ranga: Tokubetsu Jōnin

Re: Ankieta - opinie graczy

Postprzez Hotaru Igni » 7 maja 2020, o 01:50

1. Właściwie nie mam zdania w burito jak i w narito są elementy które wydawały się nie trzymać całości, np zwyczaje zabawnie jest gdy przez niemal całe naruto mowa jest o ciężkiej pracy silniejszej od linii krwi. Aby na koniec zgonić wszystko na pochodzenie i reinkarnacje. Dużo takich elementów w naruto dlatego do samego lore podchodzę z przymrużeniem oka. Komputery to już dawno były, ale czołg z kumo...

2. Obecna mechanika rozwoju jest idealna dla mnie, nie jest ani zbyt powolna w stosunku do starego systemu kastowego, ani też za szybka ciężko znaleźć nowego który po 2 miesiącach napierdzielania stał się pół bogiem. Da się szybko zyskać na sile jeśli ktoś do tego dąży, chociaż za pomocą samodzielek.

3. Tutaj jest akurat ciężko biorąc pod uwagę jak dziwne potrafią być takie zmiany. W końcu gdyby ograniczyć/utrudnić dziedziny to zawsze znajdzie się jakiś cyrk na kółkach mający wszystko w jednej dziedzinie że tak nazwę to cyrkiem na kółkach. Dlatego ja bym tego raczej nie rozwiązywał w ten sposób.
Ograniczenia atrybutów są podobne, czasem niektóre atrybuty mogą być całkowicie zbędne przez zwykłe pokrycie innymi, np szybki uchiha z kamui, albo jakiś stalowy typek. Sprzyja to kombinowaniu ale takie zmiany naprawdę mogą zamieszać.
Nawet ja czuję już że popsułem nieco postać, biorąc tą predyspozycję jaką mam a nie np gunpo które prawdopodobnie pozwoliło by mi lepiej panować nad potencjalnym spamem ognistych kul. Ale co z tym zrobisz? Niewiele.
Ilość technik, sam nie wiem może nie samych jako tako a np kinjutsu. Wówczas miało by to jakiś sens. W końcu tak na prawdę większość technik jest bardzo sytuacyjna.
Podsumowując cieszę się że pytacie, jak dla mnie można by spróbować ale to wiąże się z ryzykiem i może zdrowo nie działać. A i pracy z tym wiele.

4. Osiągnięcia brzmią dobrze.
Praca również mi odpowiada, ma to jakiś sens. Jednak nie wyszczególniał bym tego za bardzo wówczas staje się to nieco dziwne.
Ja to spróbował bym nieco pod balansować klany utp, czasem to naprawdę bieda, wiem że uchiha czy np Yami czy Sabaku i kilka innych są mocarnymi klanami. Jednak czasem mam wrażenie że taki np nara, gashi, inne takie to niewiele mają szans. Fajne jest gdy każdy klan ma coś wyjątkowego np take Yamanaka, Aburame mimo wszystko wdaje mi się że solidne klany.

5. A boli mnie flat szybkości technik, sprawa to że pewnym momencie wymijanie technik z buta jest bardzo proste, też dziwne jest to że np techniki przemieszania dotonu i suitonu skalują się zazwyczaj z szybkością gracza a futonowe niezbyt.
Rotacja kul Shakutonu bez rozkazów
Spoiler:
 
Posty: 336
Dołączył(a): 20 cze 2016, o 00:10
Ranga: Tokubetsu Jōnin

Re: Ankieta - opinie graczy

Postprzez Uchiha Hisashi » 7 maja 2020, o 13:58

Dodam coś od siebie. Grałem na wszystkich pbfach I każde ma coś unikatowego. Nie mówię że gdyby je połączyć wyszło by coś genialnego, ale próbować można.

[LORE] Forum już ma swoją historię, która jest ciagnieta po śmierci postaci znanych nam z naruto. Uważam że ten pomysł jest genialny. Proszę o nie wprowadzanie fast foodowych restauracji, pociągów czy szklanych drapaczy chmur. To totalnie zniszczy cały shinobi retro klimat, który tak dobrze znamy. Rozwój technologiczny powinien stanąć I się zbytnio nie rozwijać.

Jednakże można dodać fajniejsze rzeczy, jeśli już je ktoś do boruto doda. Na razie jedna fajna rzecz to coraz to nowe jutsu które z pewnością można jakoś przyswoić z czasem do brakujących technik.

Jeśli chodzi o nowości, to ludzie... gramy w grę do której używamy wyobraźni. Użyjemy jej więc. Poszerzmy trochę świat. Niech zaatakuje znane kraje jakieś cesarstwo z nieodkrytych jeszcze terenów. Niech ktoś na misji popłynie I odkryje archipelag wysp, na których nikt nie był nigdy, a tam żyją miliony wojowników gotowych do podbicia naszej krainy I przy pierwszym kontakcie zalewają gradem strzał I jutsu nasze statki. Jak kolega wspomniał wcześniej wskrzeszenie madary I kolejne walki z bijuu mogą nudzić. Ja mam mnóstwo pomysłów, ale to zależy od administracji I fabularów. Chętnie pomogę bezinteresownie jeśli tylko pomoże to w rozwoju forum I zachęceniu nowych graczy do gry. Zróbmy ekspansje tak jak mamy to w grach mmorpg. To może na prawdę być coś ekscytujacego dla wszystkich. Nowe tereny do zwiedzania, nowi ludzie, wioski, misje, wyprawy, przeciwnicy, wojny itd. Oczywiście zachowajmy klimat naruto. Nie chcemy tutaj husarii z księżyca.

[Mechanika] Tempo rozwoju powinni narzucać po równo gracze jak I fabularni. Dodając nowe rzeczy powinniście pchać graczy w stronę ich odkrywania, a gracze powinni sięgać po nowy kontent I tak się to toczy. Sztuczne wstawianie samorozwijajacego sie świata nie powinno mieć miejsca. Co przez to rozumiem. Jesli ktoś chciałby zobaczyć postępy w medycynie, niech poświęci fabule swojej postaci na jej udoskonalanie w szpitalu czy swoim osrodku badawczym. Jeśli ktoś bardziej chciałby zobaczyć nowe lądy niech poprosi o ekspedycję z kilkoma statkami.

Zróbmy dyskusje, jakie kto ma pomysły w takowym dziale.

[Lore] [Mechanika]
Wprowadzenie ograniczeń wiąże się z balansowaniem postaci. Każda gra mmorpg boryka się z tym problemem I za każdym razem jest coś źle. Jestem na nie jeśli chodzi o wprowadzenie maxów czy tzw. Endgame.
Jednak na pewno powinno się utrudnić zdobywanie punktów atrybutów po jakimś poziomie, czyt. Więcej punktów doświadczenia na każdy kolejny poziom.

Moim skromnym zdaniem rangi od E-S powinny tyczyć się tylko technik I misji. Atrybuty powinno się zapisywać cyfrowo by każdy mógł zdobyć poziom 2/15/23/139 itd w każdej dziedzinie czy jest to potęga chakry, szybkość czy inteligencja I na tym opierać swoje "buildy" postaci. Są koksy na forum I to oni powinni bardziej o tym rozmawiać. Wszystko jest do wyfarmienia, jeśli się poświęci odpowiednią ilość czasu. Czy jest to fair dla nowych graczy? Nie, ale oni dopiero zaczynają I jeśli chcą poświęcić czas czy nie to ich sprawa. Nic nie stoi na przeszkodzie by zacząć.

[Mechanika] Alternatywy jak najbardziej! Im więcej gracz ma możliwości by zdobywać pd I pn oraz ryo, tym lepiej. Niech każdy po osiągnięciu rangi chunina zdecyduje. Czy chce być ANBU, wykonywać misje, zostać odkrywcą, medykiem, zawodowym żołnierzem wioski, wynalazca czy prowadzić na boku swój biznes. Niech co miesiąc czy tydzień będzie premia na przykład do łowienia ryb I każdy będzie na fabule stał przy rzece I próbował wyłowić ciekawe okazy. Jeśli wybrałeś profesje rybaka lub prowadzisz biznes rybny to masz dodatkowe punkty lub szansę na znalezienie szkatułki że skarbem, wyłowienia miecza czy małego zwoju. Drugi event to kupiecki, gdzie trzeba będzie napisać samodzielke na 15k o tym jak się podróżuje z wioski do wioski. Albo ludzie gromadzący się na targu próbujący coś sprzedać taniej niż w sklepie lub drożej. Mam sto pomysłów I kolejne ankiety pokażą czy ludzie chcą takich rozwiązań. Myślę że ożywi to trochę forum.

[Mechanika] Nie stoczylem na tym forum ani jednej walki, więc się nie wypowiem.
Obrazek
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2 maja 2020, o 17:48
Ranga: Chūnin

Re: Ankieta - opinie graczy

Postprzez Zotto » 7 maja 2020, o 23:15

1. Jak wyobrażacie sobie realia świata shinobi?
Przedstawienie realiów shinobi na forum jest ok. Jak byłem dzieciakiem w świecie Baruto ciekawiła mnie różnorodność politycznych relacji i mnogość frakcji. Brakuje mi jednak większej ilości NPC, którzy mają konkretną rolę w świecie i interakcja z nimi(np.: zabicie) ma konsekwencje w zachowaniu innych postaci - tak jak podobnie powinno być z graczami. Utworzył bym więcej NPCcich organizacji, które mają swoje cele i z którymi można wejść w kontakt, odnaleźć informacje itd. Można by w niektórych przypadkach przejmować władzę w organizacji, pokonując jej przywódce w walce czy też innymi sposobami deklasując go etc..
2. Jakie tempo rozwoju powinno charakteryzować SnM?
Obecne tempo, zależne od szybkości pisania jest właściwe.
3. Czy wprowadzić limit rozwoju na np sumę poziomów atrybutów? Dziedzin? Albo ilość technik?
Nie. Zostawiłbym to tak jak jest. Mam problem z atutem inteligencji. Inteligencja postaci, powinna być równa inteligencji gracza, za to gunpo wydaje się polegać na percepcji niż inteligencji.
4. Sposób rozwoju - co powiecie na alternatywne możliwości?
Podobnie jak myśli Orinosuke - podejmowanie roli mogło by być ciekawe, ale też można by to rozwinąć wraz z tymi rozbudowanymi fabułami z NPC. NPC ci występowali by na każdym poziomie rozwoju i mogli by się rozwijać z czasem. Można by też potworzyć jakieś areny dla nuków i shinobich poza wioskami.
Obniżyłbym ceny atutów oraz zamienił Ninja Tool Inventor w dziedzinę bez atutu.
5. System walki - co byście w nim zmienili?
Rozwinął bym użycie hide. Wprowadziłbym hide w kp i wt, co mogło by uczynić ciekawszym wojny między wioskami/frakcjami.
Obrazek
 
Posty: 110
Dołączył(a): 20 sie 2017, o 14:36
Ranga: Chūnin

Re: Ankieta - opinie graczy

Postprzez Sabaku no Kumari » 8 maja 2020, o 00:12

Obrazek
"Bezczynność to największa zbrodnia!"
Obrazek

JEBAĆ SENSORA - PRZERÓBCIE TO GÓWNO.

Spoiler:

THEME

-Fuka Affuro-
Mk: Uciapa Ko
Mk: Kurosawa Shin'ichi
Mk: Terumi Momo
 
Posty: 575
Dołączył(a): 9 cze 2019, o 19:33
Ranga: Tokubetsu Jōnin

Re: Ankieta - opinie graczy

Postprzez Maji Atari » 8 maja 2020, o 23:36

1 brakuje mi ogólnej fabuły, jestem tutaj krótko ale nie widzę aby było coś takiego. Raczej wygląda to jakby każdy sobie nabijał PD i o. Może jakie jakieś ewenty większe i mniejsze.


2
ciężko powiedzieć, ale wydaje mi się że teraz jest OK.

3
Jeśli o mnie chodzi to dobrze by było dać limit na rozwój dziedzin. Tak aby nie było że każdy możę kiedyś mieć wszystko na S. Limit rozwoju zależny od rangi/poziomu postaci. Urozmaiciło by to forum i sprawiło że trzeba było by rozważyć w co dać owe S. Limit samej ilości dziedzin też by można by było ograniczyć do rangi. Urozmaiciło by to postacie, nie było by tak że w końcu każdy miał by w sumie podobną postać bo ma mase dziedzin ma a/s więc mają te same techniki i same kontry pod swoje zagrywki. Chyba że po prostu dać że każda następna Ska będzie droższa albo coś. Ale to spowolni nowych graczy tylko. Limit technik. NOOO w sumie ograniczenie tych najlepszych technik mogło by się przydać.
No i coś z ta inteligencją zrobić. Nie mam teraz jednak pomysłu co.
Rozważył bym też zwiększenie ilości Tw dla klanów z małą ilością technik, albo coś w tym guście. Zwiększony limit obowiązywał by tylko Tw na techniki klanowe oczywiście
4
-ummm a może dodać trening raz w miesiącu? Dawał by PD/PN. Spotkałem się z czymś takim nie raz i działało. Fabularnie też by było fajnie prowadzić takie rzeczy w drużynie. Szlifowanie umiejętności pod okiem mistrza itp. A i pola treningowe klanów by miały większy sens.


-profesję brzmią fajnie. Na pewno by to urozmaiciło grę.

5 nie mam pojęcia, nie walcze i jeszcze nie miałem przyjemności takowej walki oglądać.
 
Posty: 93
Dołączył(a): 15 kwi 2020, o 14:03
Ranga: Genin

Re: Ankieta - opinie graczy

Postprzez Cheshire » 9 maja 2020, o 16:35

Uzupełnienie!
Na podstawie Waszych wypowiedzi planowałem dać drobne uzupełnienie, skoro póki co więcej ludzi się nie wypowiada to dam to teraz. Uzupełnienie nie jest argumentacją ZA, jest jedynie dodaniem informacji do wspomnianych pięciu punktów w oparciu o podejrzenia o niezrozumienie pewnych możliwości lub braku odpowiedniego tłumaczenia z mojej strony. Uzupełnienie to widoczne jest w edycji pierwszego postu oraz w ostatnim poście pierwszej strony tematu.

AD2 [Mechanika] Jakie tempo rozwoju powinno charakteryzować SnM?
  • Zauważyłem, że niektórzy uważają to pytanie za sugestię, by tempo było wolniejsze. To pytanie w dwie strony. Można starać się utrzymać obecne, przyspieszyć lub spowolnić. Nie sugeruję nic, to tylko kwestia sprawdzenia jak się z obecnym tempem czujecie.

AD3 [Lore] [Mechanika] Czy wprowadzić limit rozwoju na np sumę poziomów atrybutów? Dziedzin? Albo ilość technik?
  • Nie będzie postaci zepsutych bardziej, niż w obecnej mechanice. Obecnie wybierzesz zły klan atuty etc i tak samo może zdarzyć się w przyszłości. Zły build nie musi oznaczać zepsutej postaci. Z dwóch powodów. Pierwsze, margines błędu. W uproszczeniu dla przykładu. Załóżmy, że wszystko na maksa daje teraz sumę 10. Chcemy osiągnąć buildy będące maksymalnie z 5 punktów. Dajemy limit na 7. Błąd wielkości 1-2, to 10-20% punktów. Złe rozdanie 1 czy dwóch punktów w takiej skali nie jest zepsuciem postaci, a po prostu problematycznym oczekiwaniem człowieka w stylu "chce więcej". Człowiek zawsze chce i chce, To motywuje go ale też musi uważać by nie chcieć wszystkiego.
  • Drugim powodem, dla których nie byłoby zepsutych postaci to jest zaniedbanie treningu. W realu to czas stracony. Można by z limitami wprowadzić mechanikę zaniedbania treningu oddającą punkt. Ktoś dał w siłę 4 poziomy a potrzebuje tylko trzech. Zaniedbuje trening i odzyskuje punkt i znów robi z nim co chce. To w grze z limitami wręcz podstawa dla mechaniki, móc wprowadzać poprawki. Zepsuty build nie jest więc czymś, czego należy się obawiać.
  • Widziałem obawy, że będzie to niesprawiedliwe dla świeżych postaci. Limit objąłby wszystkich, fabularne rozwiązanie tego jest możliwe i zaplanowane.

AD4 [Mechanika] Sposób rozwoju - co powiecie na alternatywne możliwości?
  • Osiągnięć samych w sobie nie trzeba traktować jako sposobu na ograniczenie rozwoju, to tylko sposób, który miałby być z pozycji rozgrywki ciekawszy dla ludzi znudzonych pisaniem misji i przygód. PODKREŚLAM, ten punkt jest niezależny kwestii limitów.
  • Misje to nie jest fabuła. Fabuła jest historią, misje to farmienie punkcików i kwestia niezależna od fabuły, po prostu przeważnie idąca z nią po drodze ale i tak bez realnego, większego wpływu w większości przypadków. Dla niektórych misje sa nudne i są wadą naruciaków. W tym punkcie chodzi mi o to by właśnie gracze mogli rozwijać się bez potrzeby robienia misji.
  • Pomysły te można traktować jako alternatywne rozwiązanie lub dodatkowe rozwiązanie.



Pozwoliłem sobie nie odnosić się do wszystkiego jak zauważyliście, niejednokrotnie zwróciliście uwagę na rzeczy, z którymi nie pozostaje nic innego jak się zgodzić lub po prostu są opinią i własnymi oczekiwaniami i o to niektóre pytania właśnie były.
Administrator
 
Posty: 1685
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Następna strona

Powrót do Kraj Zamków - Shiro no Kuni

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników