Genjutsu Rework

W dziale tym można składać tematy proponujące zmiany w grze SnM. Propozycje dotyczące pojedynczych technik, przedmiotów oraz obrazków, czy też błędów ortograficznych itp zgłaszane są w subforach.

Moderatorzy: Mistrz Gry, Mistrz Fabularny, Moderacja Propozycji

Genjutsu Rework

Postprzez Mutō Mort » 20 wrz 2020, o 23:38

Obrazek
Genjutsu [幻術]: to sztuka rzucania iluzji, głownie wpływających na postrzeganie rzeczywistości przez ofiary. Polega to na wysłaniu impulsu chakry bezpośrednio do mózgu osoby, na którą narzuca się iluzję. Impuls chakry w mózgu ofiary generuje zastępcze sygnały zmysłów - im lepsza iluzja, tym więcej zmysłów może objąć. Przeważnie podobnie do ninjutsu wymagają one pieczęci, niektórzy shinobi jednak nauczyli się rzucać iluzję kontaktem wzrokowym, dźwiękiem czy wskazując na ofiarę. Sztuki te dzielą się na poniższe klasyfikacje:
    Iluzja (錯覚, Sakkaku, Illusion): podstawowy rodzaj Genjutsu, technik tworzących iluzję. Skutkiem jest wpływ na zmysły tworzący najczęściej obraz w umyśle ofiary. Czasem jest to pełna zasłona rzeczywistości a czasem tylko jej fragment. By wykonać technikę należy mieć ofiarę w zasięgu wzroku oraz techniki, a następnie wykonać odpowiednie pieczęci.
    Hipnoza (催眠術, Saimin-jutsu, Hypnosis): klasyfikacja technik genjutsu powodujących wpływ na zachowanie ofiary. To np przekonywanie by coś powiedział, uśpienie czy paraliżowanie.
    Anty-genjutsu (反幻術, Han Genjutsu, Anti Illusionary Techniques): techniki iluzji używane do kontrowania innych genjutsu. To sposób wyjścia z iluzji lub też jej odbicia.
    Gambit/Sztuczki (ギャンビット, Gyanbitto, Gambit): iluzje jakie można porównać do rzeczywistych sztuk magicznych, nie opierają się na chakrze a na kontroli uwagi widza czy też na złudzeniach optycznych.
Techniki iluzji posiadają opis porównywalny z wszelkimi innymi sztukami, jednak pełne zrozumienie działania iluzji wymaga również kilku dodatkowych informacji, unikatowych dla tej dziedziny.

Sposoby chwytania w iluzję:
  • Kontakt wzrokowy
  • Usłyszenie dźwięku
  • Spoglądanie na medium
  • Kontakt fizyczny
  • Złożenie pieczęci (rzucający musi widzieć ofiarę)
Możliwe jest stworzenie techniki wymagające spełnienia dwóch warunków pochwycenia w iluzję. Wszystkie te sposoby mogą wymagać ograniczonego zasięgu między rzucający i ofiara, w trakcie rzucania a czasem też w trakcie działania techniki.
p kontakt wzrokowy, iluzja dźwiękowa, kontakt przez dotyk lub medium. Najniebezpieczniejsza metoda potrzebuje jedynie złożonych pieczęci gdy rzucający widzi ofiarę i jest w określonym zasięgu.

Ważne cechy iluzji:
  • Cele: należy tu odpowiedzieć na dwa pytania. Pierwszym z nich jest kwestia ilości ofiar techniki. Drugim problemem jest to co się dzieje z rzucającym iluzję - czy rzucający przenosi swoje zmysły do iluzji, czy jest poza nią?
  • Efekt: to np drobna modyfikacja otoczenia lub jego zastąpienie, czasem też stworzenie abstrakcyjnego otoczenia, pełnego lub nie. Techniki też mogą usypiać, paraliżować, wpływać na emocje, postrzeganie czasu etc. Nieliczne techniki potrafią nakładać iluzję na iluzję.
  • Czas działania: większość technik działa tak długo jak są podtrzymywane chakrą, czasem też pieczęcią. Jutsu o jednorazowym koszcie przeważnie łatwo opuścić i posiadają subtelnie, nieznaczne efekty, lub też trwają bardzo krótki czas liczony w akcjach.

Sposoby wychodzenia z iluzji:
    Technika Ninjutsu: Genjutsu Kai (Opcjonalny).
    Ból: musi być spory, jak ze złamania lub zranienia ostrzem (Opcjonalny).
    Przełamanie iluzji: wymaga dodatkowej cechy, siła iluzji. Więcej na ten temat w poniższym akapicie (Opcjonalny).
    Rozwiązanie iluzji: umożliwia wyjście z iluzji po spełnieniu określonego w iluzji warunku (Opcjonalny).
    Przelanie obcej chakry: nie może być to chakra aktualnie krążąca w organizmie ofiary (Stały).
    Anty-genjutsu: techniki genjutsu pozwalające np na przełamywanie innych technik iluzji czy ich odbijanie (Stały).
    Gwałtowne zaburzenie chakry: to np drugi poziom trybu mędrca lub otwarcie bram (Stały).

Siła iluzji: cecha ta jest wymagana dla wszystkich technik, z których nie da się wyjść za pomocą techniki Kai (te traktuje się jako jutsu o zerowej sile). Nie dotyczy technik o klasyfikacji Gambit.
    Bazowa siła: wynika z rangi iluzji.
    Bonusy do siły iluzji:
      +1 Efekt zmiany otoczenia
      +2 Efekt zmiany elementu otoczenia
      +1 wyjście przez ból
      +1 wyjście przez rozwiązanie iluzji
      +1 iluzja dotykowa
      +1 konieczność podtrzymywania pieczęcią
      +2 użytkownik techniki zostaje zamknięty w niej z ofiarami
    Kary do siły iluzji:
      -1 Efekt abstrakcyjnych elementów otoczenia
      -2 Efekt abstrakcyjnego otoczenia
      -1 Iluzja dźwiękowa
      -1 Iluzja wzrokowa
      -1 Iluzja przez medium
      -3 iluzja z kosztem jednorazowym
      -3 Efekt obszarowy
      -2 efekt paraliżujący
Wartość obrony ofiary iluzji:
  • Poziom Intelektu.
  • Premia 2 punktów: za bycie świadomym przebywania w iluzji. Dotyczy to iluzji, których siła wynika z zmiany obrazu rzeczywistości w sposób, jaki powinien być niezauważony przez ofiarę.
  • Premia 1 punktu: za każdą znalezioną nieścisłość w iluzji. Skupienie się na jednej i jej zauważenie przeważnie trwa kilka akcji, około tury, jednak odpowiednio rozwinięte pod względem spostrzegawczości postacie mogą to robić szybciej. Dotyczy to iluzji, których siła wynika z zmiany obrazu rzeczywistości w sposób, jaki powinien być niezauważony przez ofiarę.
  • Premie opisane w atutach lub technikach Anty-genjutsu.
  • Premia 1 punktu: za każdą cechę (zarówno atuty lub wady), w przypadku których gracz uzasadni, dlaczego ich posiadanie w przypadku konkretnej iluzji by powodowało zaburzenia jej siły. Przykładem mogłaby być iluzja pokazująca postaci paranoika osiągnięcie oczekiwanego przez niego celu.
W momencie, gdy obrona jest większa lub równa sile iluzji broniący się przełamuje ją (o ile narzucone genjutsu posiada ten sposób wyjścia).
ObrazekObrazek
Obrazek

Mort Theme: 1
Viraru Theme: 1
Kaguro Theme: 1
 
Posty: 716
Dołączył(a): 5 cze 2013, o 01:42
Ranga: Jōnin
Specjalna Ranga: Kugutsu Butai
Dodatkowa Ranga: Sennin

Re: Genjutsu Rework

Postprzez Cheshire » 18 paź 2020, o 01:55

Obrazek





Administrator
 
Posty: 1870
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Re: Genjutsu Rework

Postprzez Cheshire » 18 paź 2020, o 01:55

C
Administrator
 
Posty: 1870
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Re: Genjutsu Rework

Postprzez Cheshire » 18 paź 2020, o 01:55

C
Administrator
 
Posty: 1870
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Re: Genjutsu Rework

Postprzez Cheshire » 18 paź 2020, o 01:55

B
Administrator
 
Posty: 1870
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Re: Genjutsu Rework

Postprzez Cheshire » 18 paź 2020, o 01:55

Obrazek

Administrator
 
Posty: 1870
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Re: Genjutsu Rework

Postprzez Cheshire » 18 paź 2020, o 01:55

S
Administrator
 
Posty: 1870
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Re: Genjutsu Rework

Postprzez Cheshire » 18 paź 2020, o 02:11

Administrator
 
Posty: 1870
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Re: Genjutsu Rework

Postprzez Cheshire » 18 paź 2020, o 15:38

1. To propozycja opisu genjutsu, technik gen rangi D oraz Utakaty i atutu genjutsu sennina. Zobaczcie jak to wygląda.
2. Póki co nie uzupełniajcie braków technik, chyba że na danym przykładzie chcecie zaproponować zmianę tutaj lub wykazać problem mojej propozycji (nie traćcie czasu na uzupełnianie mojej propozycji póki może się ona zmienić).
3. Ilustracje na koniec postaram się gdzie się da wydobyć z kolorowej wersji mangi Naruto.
Administrator
 
Posty: 1870
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Re: Genjutsu Rework

Postprzez Kamaboko Gonpachiro » 18 paź 2020, o 15:56

Do bonusów do siły iluzji powinny zostać dodane atuty u przeciwnika utrudniające mu wyjście z niej. Jak na przykład moja Słaba wola czy w niektórych przypadkach zagubiony
Hajsy tu

MK: Terumi Terumi, Maji Doppo
 
Posty: 272
Dołączył(a): 21 lut 2020, o 02:52
Ranga: Jōnin

Re: Genjutsu Rework

Postprzez Yamanaka Mei » 18 paź 2020, o 17:22

"Złożenie pieczęci (rzucający musi widzieć ofiarę)" - od dawien dawna jak o to pytałem, to zawsze administracja była zdania, że ofiara musi spojrzeć na pieczęć (mówię o czasach jak grałem gen-userem), a nie że rzucamy pieczęć na odwróconego przeciwnika.
 
Posty: 238
Dołączył(a): 13 lut 2020, o 01:03
Ranga: Tokubetsu Jōnin

Re: Genjutsu Rework

Postprzez Takeshita » 18 paź 2020, o 20:43

Mei czemu miałby widzieć pieczęć? To nie miałoby sensu, bo wtedy taki Take jest odporny na 99,99% genjutsu
MK: Suda Hikaru, Kouseki Seji
Sensor: 25m/50m | Słuch: 66m

NIE PROWADZĘ MISJI, NIE POMAGAM, NIE PISZ DO MNIE BO NIE
Chcesz popisać na fabule, spoko. Jednak nic zobowiązującego; Żadnych walk, starć, konfliktów, różnicy zdań, toksyczności i wgl. możemy co najwyżej pogadać. Nie wymieniam się technikami, nie uczę innych technik (chyba, że to drużyna) i wgl. żadnego OOC.
 
Posty: 625
Dołączył(a): 21 wrz 2019, o 19:07
Ranga: Jiyūjin

Re: Genjutsu Rework

Postprzez Yamanaka Mei » 18 paź 2020, o 21:02

'to zawsze administracja była zdania'
 
Posty: 238
Dołączył(a): 13 lut 2020, o 01:03
Ranga: Tokubetsu Jōnin

Re: Genjutsu Rework

Postprzez Maji Hitoshi » 18 paź 2020, o 21:56

Dobra czytam temat.

Wreszcie widzę jakiś sensowny system, który bez wątpienia może zachęcić niektóre osoby do skierowania się w stronę Genjutsu. No bo wcześniej były po prostu wypisane metody wyjścia takie bardzo ramowe i nie ważne jaką siłę ma technika takie Genjutsu Kai miało to gdzieś (ofc w rangach D, C i tej jednej technice A). Fajnie też że Intelekt nagle staje się bardziej przydatny niż Kuglarzom i innym nieszczęśnikom, co postanowili wybrać Gunpo* (patrzy na swoją osobę). Warto jednak dorzucić już konkretną listę atutów która ma jakiś wpływ na Genjutsu, jak to Yamanaka już zrobiono. W sensie nie takie że na 100% mogą przełamać, ale jednak mogą. Bo watpię by jakikolwiek atut na to by pozwalał.

Co do rozmowy powyżej, ja sądzę ze osoba nie musi widzieć pieczęci, bo zasadniczo jak spojrzy i ma wiedzę lub jakoś inaczej wie, to by oznaczało coś w stylu "HMMM Użył pieczęci i coś jest nie tak, TO MUSI BYĆ GENJUTSU!" i cyk od razu wychodzi. No i głupio ślepego wrzucać w Genjutsu, które sprawia że coś widzi. Co innego Genjutsu: Sharingan lub Tsukuyomi, które kontaktu wzrokowych gałek ocznych wymagają. PS. Kotoamatsukami OP.

*also, zważajać na ten rework i rework statystyk, niestety lub stety przyda się rework Gunpo. Bo mnie trochę boli że nie będę mógł wbić Intelektu na 5, a jeśli nie mogę ogarnąć tych lepszych atutów Gunpo staje się średnie. Mam nadzieję że coś w tym związku wleci.

Tyle ode mnie.
 
Posty: 492
Dołączył(a): 8 sty 2020, o 16:05
Ranga: Tokubetsu Jōnin

Re: Genjutsu Rework

Postprzez Mutō Mort » 18 paź 2020, o 22:45

Jeśli przejdzie rework statystyk wejdą zmiany w Gunpo
Intelekt tu będzie miał znaczenie tylko w technikach co będą miały wychodzenie z genjutsu poprzez Przełamanie Iluzji jak Utakata.
Myślę, że na intelekcie mogą też opierać sie niektóre anty-genjutsu ale to wyjdzie w praniu na dniach.
ObrazekObrazek
Obrazek

Mort Theme: 1
Viraru Theme: 1
Kaguro Theme: 1
 
Posty: 716
Dołączył(a): 5 cze 2013, o 01:42
Ranga: Jōnin
Specjalna Ranga: Kugutsu Butai
Dodatkowa Ranga: Sennin

Następna strona

Powrót do Propozycje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników