Regulamin

Dział przeznaczony na techniki wymyślone przez graczy. Propozycje takich przedmiotów należy składać w odpowiednich subforach. Po ich akceptacji moderator kopiuje opis do postu w temacie gracza w dziale Zaakceptowane.

Moderatorzy: Mistrz Gry, Mistrz Fabularny, Moderacja Twórczości

Regulamin

Postprzez Marvelous » 18 cze 2013, o 13:31


Przygotowanie:

  1. Każdy gracz ma obowiązek przed napisaniem pierwszego WJ w dziale zaakceptowanych Własnych Technik założyć temat. Musi go nazwać imieniem i nazwiskiem swojej postaci. Treść tematu to dowolne informacje, jakie gracz uzna za ważne o swojej postaci. Jeśli nazwisko postaci jest inne, niż nazwa klanu należy jako pierwszą treść tematu umieścić informacje o Kekkei Genkai, Dōjutsu lub Hijutsu postaci.
  2. Link do tego tematu należy umieścić w odpowiednim polu profilu.
  3. Nie wolno tworzyć technik negujących wady postaci. Wolno je nadrabiać, jednak nie negować.
  4. Zabronione są plagiaty twórczości innych graczy czy kanonicznych rozwiązań. Dotyczy to rozwiązań pod względem działania efektu jak i wizualnych.
  5. Zabronione jest tworzenie technik dzięki którym gracz może ominąć wymagania po technikę zakazaną (podróbki RnY czy innych technik zakazanych).
  6. Nie można tworzyć genjutsu dźwiękowych, Suzu no Oto działa całkiem inną metodą niż iluzje. Genjutsu oparte na dźwięku to jedynie domena klanu Gakushi. Podobnie techniki z filmów kinowych oraz z odcinków nie mających odpowiedników w mandze nie są wyznacznikiem tworzenia WJ.
  7. Rozwijanie technik istniejących bez podniesienia ich rangi wymaga zwielokrotnienia ich kosztu oraz uzależnienia technik od CS, SM, Bijū lub też atutu Sennin. Nawet z tym techniki mają ograniczenia. Może więc dojść do sytuacji w której wymagane będzie wykonanie techniki ninjutsu będącej podstawą a dopiero potem dodanie do niej zdolności wybranego żywiołu.
  8. W opisie techniki zabrania się odniesień do postaci, czy uwag autora o jej prostocie itp. Opis techniki musi być czysto techniczny.
  9. Istnieje określona ilość technik danej rangi, jakie może gracz na raz mieć zaakceptowanych:
    D - 10
    C - 8
    B - 6
    A - 4
    S - 3

    Limit ten można podnieść poprzez wykupienie slotów za PE w specjalnym sklepiku.
    Fabularnie niektóre WJ nie muszą być tworami postaci. Wg fabuły techniki te mogą być starsze, a postacie jedynie uczą się od np członka rodziny opisanego w historii postaci, itp itd.
  10. Gracz może dodawać techniki dopiero, gdy spełnia proponowane przez siebie wymagania do opanowania jutsu.


Umieszczenie techniki:

  1. Gracz ma prawo na raz umieścić tylko dwie własne techniki w dziale WJ.
  2. Gracz ma obowiązek wstawiać technikę w nowej tabelce. W przeciwnym wypadku technika zostanie przeniesiona do działu archiwum bez możliwości jej przywrócenia.
  3. W przypadku grafiki, gracz ma obowiązek skorzystania ze stworzonego w tym celu edytora grafiki znajdującego się pod TYM linkiem.
  4. Gracz musi umieszczać techniki wg następującego wzoru (standardowy bbcode):
      Nazwa techniki: Japońsko brzmiąca, w nawiasie można dać tłumaczenie polskie lub angielskie oraz pisownię japońską. Słowniki: Freedict Google Translate. Gracz może też poprosić kogoś o pomoc w opracowaniu nazwy lub zaproponować akceptację polskiej nazwy.
      Ranga: Ranga techniki od D do S.
      Klasa: Ofensywna (atak), Defensywna (obrona) lub Uzupełniająca.
      Typ: Podstawowy rodzaj jutsu (Ninjutsu, Kenjutsu, Fūinjutsu, Katon, Kusarijutsu itp.)
      Klasyfikacja: Charakterystyka techniki wg tego tematu.
      Pieczęci: Należy wypisać potrzebne pieczęci ręczne. Poszczególne pieczęci należy oddzielić znakiem '→'.
      Koszt: Standardowy, lub inny, trzeba go jednak odnieść do Kontroli Chakry. Najczęściej używa się wielokrotności kosztu standardowego.
      Zasięg: Dotyczy wszystkich innych niż dotykowe, oraz wpływających na rozmiary ciała.
      Wymagania: Jeśli technika jest np rozwinięciem lub modyfikacją innego jutsu.
      Opis techniki: Najważniejsza część techniki, trzeba tu umieścić wszystkie jej aspekty.

      Kod: Zaznacz cały
      [center][img][/img][/center]
      [b]Nazwa techniki:[/b]
      [b]Ranga:[/b]
      [b]Klasa:[/b]
      [b]Typ:[/b]
      [b]Klasyfikacja:[/b]
      [b]Pieczęci:[/b]
      [b]Koszt:[/b]
      [b]Zasięg:[/b]
      [color=red][b]Wymagania:[/b][/color]
      [b]Opis techniki:[/b]

    • Gracz w razie potrzeb dla danej techniki może edytować ten wzór, o ile zachowa wszystkie potrzebne informacje.
    • Gracz może również skorzystać z bbcode tabeli (treść między ukośnikami należy razem z tymi ukośnikami zastąpić opisem techniki):

      Kod tabeli:
      Kod: Zaznacz cały
      |[jutsu]|
      |[obraz]url[/obraz]|
      |[nazwa][/nazwa]|
      |[ranga][/ranga]|
      |[typ][/typ]|
      |[kluz][/kluz]|
      |[kloff][/kloff]|
      |[kldef][/kldef]|
      |[klasyfikacja][/klasyfikacja]|
      |[pieczeci][/pieczeci]|
      |[koszt][/koszt]|
      |[zasieg][/zasieg]|
      |[wymagania][/wymagania]|
      |[opis][/opis]|
      |[/jutsu]|

      Obrazki do tej tabeli wykonujemy przez generator, do którego link umieszczono w ogłoszeniach. Wykorzystane obrazki należy zapisać na dysku a następnie w generatorze przesunąć na odpowiednie pola w przeglądarce (maksymalnie do trzech obrazków. W przypadku firefoxa występuje błąd przez który ten sam obrazek na to samo pole trzeba przesunąć dwa razy by go wczytało.
      Pola kluz, kloff oraz kldef odpowiadają kolejno za klasę uzupełniającą, ofensywną i defensywną. By uzyskać tam wartość wyświetlaną w tabeli należy tam umieścić dowolny tekst. Umieszczenie tekstu "slaba" skutkuje osłabieniem danej klasy, natomiast tekst "ponadprzecietna" zwiększa siłę danej klasy.
      Gdy chcemy dać tłumaczenia nazw należy oddzielić je enterami. Zamiast pisowni japońskiej lub tłumaczenia angielskiego można dać polskie tłumaczenie nazwy, wedle własnej woli.

    Akceptacja:

    1. Technika musi pozostać w dziale przynajmniej 24h.
    2. Administrator może zatrzymać ją na dłużej.
    3. Jeśli wszyscy administratorzy odpowiedzialni za techniki odrzucą jutsu moderatorzy nie mogą tego przegłosować.
    4. Technikę przenieść można gdy ponad połowa głosów moderacji wypowiadającej się w temacie ją akceptuje.
    5. Wymagane jednak jest, by akceptacji było przynajmniej 4, w tym jedna akceptacja od Administratora.
    6. W sytuacji nietypowej, np podczas braku moderacji, Administracja może między sobą a graczem omawiać sprawy technik i akceptować lub odrzucać.
    Ostateczna decyzja należy do administracji, która dla dobra graczy i forum może podjąć decyzje niedemokratyczne.


    Inne sytuacje:

    1. Usunąć jutsu można natychmiastowo. Jeśli technika była opanowana graczowi przepada, nie może wybrać innego jutsu na jego miejsce.
    2. Jeśli technikę usunięto z powodu dodania techniki kanonicznej podobnej do niej, lub zmian mechaniki gry, wg których technika stała się nieprzydatna gracz może na jej miejsce do opanowanych dodać inne jutsu. W spisie treningowym należy taką wymianę odnotować.
    3. Wymaga to tylko jednego akcepta. Jeśli gracz chce wg 2 punktu opanować inną technikę w zamian za straconą wymaga to akceptacji administratora.
    4. Edycja wymaga dwóch dowolnych głosów, jeśli jest to mały szczegół. Jeśli moderator zauważy, że zmiana jest radykalna technika będzie potrzebowała tylu akceptacji, co nowe jutsu.
    5. Edycja tak jak i nowe jutsu musi przebywać w dziale 24h.


O balansie technik:


Każdy umieszczający techniki powinien zapoznać się z TYM tematem i dostosować się do panujących tam zasad.

Administrator
 
Posty: 76
Dołączył(a): 22 lip 2014, o 11:33

Powrót do Własne Techniki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników