Wizja zmian

W dziale tym można składać tematy proponujące zmiany w grze SnM. Propozycje dotyczące pojedynczych technik, przedmiotów oraz obrazków, czy też błędów ortograficznych itp zgłaszane są w subforach.

Moderatorzy: Mistrz Gry, Mistrz Fabularny, Moderacja Propozycji

Wizja zmian

Postprzez Cheshire » 10 maja 2020, o 14:01

Skoro nie było jednoznacznego odrzucenia moich pomysłów postanowiłem przedstawić je w bardziej szczegółowy sposób. Pod tym tematem proszę o podsumowanie swojego zdania poprzez "Tak" lub "Tak, ale" oraz "Nie", dodając do każdej opcji argumentację etc.


Lore
Realia świata wyobrażam sobie jako przyszłość w alternatywnej linii czasowej do Boruto. Postacie z obu serii istniały, miały swoje zdolności, ale dopasowane do naszego power scalingu. Różnią się też detalami wydarzeń, aby uniknąć braku logiki w nagłym osłabieniu silnych shinobi na potrzeby drugiej serii. Jesteśmy po takich wydarzeniach, jednak z powodu ciężkiej historii technologicznie nie rozwinęliśmy się bardzo. Realia więc podobne pod tym względem do tego co widzimy na forum.
Wioski powróciły do swojej pierwotnej formy, shinobi żyją teraz w bardziej nieprzyjaznym świecie. Skutkiem tego jest inne podejście do rang i początkowa ranga genina oznacza teraz trochę starszego, silniejszego shinobi. Gracze więc nie zaczynaliby nic nie potrafiącymi dzieciakami a raczej nastolatkami fizyczynie silniejszymi i szybszymi niż dzieci.


Fabuła
Nie zamierzam zdradzać szczegółów i podsuwać pomysłów innym, jeśli nie będę tu potrzebny :p Osobiście nigdy nie lubiłem fabuły w oparciu o bijuu. Development tych "postaci" sprawił, że nie są już tak morderczy i prymitywni i poznaliśmy ich "ludzką" stronę.
Chcę jednak, by świat był bardziej nieprzyjazny, by istniały w nich stałe zagrożenia dla shinobi. A co jest zagrożeniem dla shinobi jest też zagrożeniem dla ludzi zwykłych, dlatego oni dalej potrzebują shinobi i wynajmują ich. Nie można zapchać universum ninjami, bo przemiał jest taki licząc ich zgony, że trzeba by mieć maszynkę do rodzenia nukeninów. Universum potrzebuje więc różnorodności a jednoczenie takiego stałego zagrożenia, by poza wioskami na postacie graczy nie czekała sielanka a wyzwania pozwalające im się rozwijać i pchające ich do przodu.


Power Scaling
Tu chodzi o rozstrzał siły między początkiem rozgrywki a endgamem oraz o ogólną skalę możliwości. Power scaling w mandze jest totalnie nieokiełznany i niegrywalny sam w sobie. Z drugiej jednak strony gracze nie chcą zapewne grać żołnierzem gromu czyli zwykłym człowiekiem tylko że silniejszym szybszym i celniejszym.
By zwiększyć grywalność chcę zaproponować następujące rozwiązania i nie podpisuje się pod nimi bo akurat ja byłem za bardziej radykalnymi. Jeśli się spodobają, to i będziecie wiedzieć kto jest autorem :)

Pierwsza zmiana tutaj wprowadzona to zwiększona wydajność geninów, oraz ich wiek. Granie 10 latkami utrudnia osiągniecie klimatu, jaki powinien towarzyszyć rozgrywce w jakiej wcielamy się w shinobi. Zwiększenie ich możliwości fizycznych sprawi, że rozstrzał zdolności pomiędzy geninami a joninami będzie bardziej grywalny i łatwiejszy do utrzymania w ramach jednej rozgrywki.
Druga zmiana zaproponowana tutaj to zwrócenie uwagi, że nie w każdych warunkach możliwe jest wykorzystanie pełnego potencjału postaci. Postać nie może poruszać się cały czas z pełną szybkością i w tym czasie jeszcze składać pieczęci. Czyli w warunkach utrudniających mobilność postać porusza się wolniej, by mogła pędzić normalnie potrzebuje do tego odpowiedniej przestrzeni, co wiązać się może z potrzebą odpowiedniego planu by np do starcia doprowadzić w miejscu wygodnym dla postaci.


Techniczny aspekt
Zależy mi na zminimalizowaniu tematów technicznych, by opis postaci skupić w karcie postaci. Wyeliminować chce też tabelki dodatkowe i przeliczniki. Karta postaci sama w sobie na podstawie danych wprowadzonych przez gracza chcę, by zwracała informacje takie jak szybkość biegów, ilość możliwych ciosów tai lub bronią, ilość chakry, o ile koszta chakry się zmniejszą etc etc. To pozwoli na branie pod uwagę większej ilości czynników mniejszym wysiłkiem graczy i prowadzących (pozwoli na rozwiązania związane z power scalingiem).

Ilość atrybutów zmniejszy się do 5. Z tych pięciu gracze otrzymają wszystkie potrzebne dla ich postaci informacje. Fakt, że to miałoby być podane na tacy w KP sprawia, że nie bardzo nawet jest sens się rozpisywać bo to wyeliminuje potrzebę opisywania tego szczegółowo. Po prostu każdy w swojej KP zobaczy informację ile metrów może przenieść, ile może udźwignąć. Zastosowanie przeliczników w KP pozwoliłoby na wprowadzenie detali do rozgrywki normalnie wymagających za dużej ilości liczenia, które chcemy pominąć.
Dziedzin do rozwijania będzie zawsze, niezależnie od wspomagań etc 22 luib 25, to w zależności od mniej ważnego już rozwiązania którego waga jest raczej kosmetyczna. To też rozwiązanie sprawi, że ludzie idący w przeszczepy nie będą mieli gorzej z powodu rozwoju dziedzin.


Mechanika Gry
Tu jedyne co chcę zmienić, to dodać cechy technik zróżnicowane do opisu. Odpowiadające obecnym sile i szybkości, szybkości przemieszczania się.
Widziałbym te cechy technik jako czasem stałe wartości a czasem wybór atrybutu postaci z premią/karą do niego co w interesujący sposób mogłoby wprowadzić różnice w technikach. Ktoś ograniczony w danym atrybucie mógłby wybierać techniki pomijające go.
Przejdźmy do najważniejszego.


Mechanika rozwoju
Kwestie punktów doświadczenia to kwestie wymagające wyważenia między szybkością planowanej rozgrywki, szybkością zdobywania punktów oraz kosztów ich wydawania. DLA UPROSZCZENIA W TYM TEMACIE POMINĘ KOSZTA PD I BĘDĘ MÓWIŁ O ROZWOJU CAŁYMI POZIOMAMI! Nie musi to odpowiadać efektowi końcowemu, po prostu konkretne koszta PD czy alternatywa to kwestia bardziej kosmetyczna niż podstawowa. Rozwój zaczyna się od od jego umożliwienia. Przejdziemy więc przez kreację postaci, zdobycie "punktów" do ich wydania.

Kreacja postaci:
Ten aspekt pod względem technicznym nie różniłby się bardzo od obecnego. Tu proponuję wyeliminowanie naukę technik E w standardowy sposób, gracz po prostu by je otrzymywał a gdyby nie miał wszystkich, warunkiem ich opanowania byłoby po prostu zapoznanie się z nimi.
Pod względem fabularnym postacie będą starsze, aby uzyskać poważniejsze realia i mniej nieracjonalne, także w odniesieniu do samej walki. Obecnie musimy ignorować oczywiste ograniczenia dziecięcego ciała by umożliwić rozgrywkę. Rozpoczynanie gry starszą postacią pozwoli na mniej idiotyzmów na jakie trzeba się godzić.
Największą zmianą jednak jest kwestia od strony interpretacji danych. Przy teoretycznym zachowaniu obecnych możliwych osiągów postaci na maksymalnych atrybutach proponuję zwiększyć interpretację początkowych, zerowych wartości. Obecnie różnica sprintu na starcie postaci i na endgame to prawie dwukrotność, kiedy różnica biegu normalnego człowieka a rekordzisty to od 32 do ponad 44 km na godzinę, co daje więc różnicę dużo mniejszą.
Dlaczego takie rozwiązanie a nie zaczynanie z wyższym poziomem? Bo po co niższe poziomy wtedy? By walczyć przeciwko ślimakom? Nie będzie frajdy. Gracze dalej będą w stanie przebyć całą drogę shinobi a jednocześnie ich start nie będzie oznaczał misji typu sprzątanie, początek od razu będzie normalną grą.

Zdobycie punktów:
Gracz zdobywałby określone rodzaje punktów poprzez osiągnięcia. Najważniejsze w takim rozwiązaniu jest to, by każdy gracz mógł zdobyć taką samą ilość osiągnięć bez potrzeby zmuszania go do decyzji fabularnych niekorzystnych dla niego lub do rozwoju rzeczy mu niepotrzebnych tylko by mieć jakieś osiągnięcie. Powinny to być osiągnięcia za czyny postaci w kontekście neutralnym. Nie damy osiągnięć za zabijanie, bo te byłyby problemem dla postaci pacyfisty. Nie damy osiągnięć typu: rozwiń ninjutsu na S, bo to problem dla taiusera. Preferowałbym tu osiągnięcia typu: pokonaj przeciwnika w określonych warunkach. Podejmij decyzję zgodnie z swoim nindo. Wykonaj misję w oparciu o swoją profesję. Podejmij na misji decyzję zgodnie z charakterem postaci. ETC etc.
Misje same w sobie nie dawałyby doświadczenia jako tako, ale właśnie konkretne osiągnięcia. Czyli zamiast wynagrodzenia PD misji uwzględnić je w osiągnięciach i w ten sposób jednym system objąć dwa możliwe aspekty.

Kolejnym sposobem o jakim wspomniałem miałaby być profesja postaci. Jak już zauważyliście, można to zastosować w osiągnięciach. Samo w sobie to jednak działałoby jako nieopisana poprzez posty praca postaci. Nikomu nie chcę się pisać na kilka linijek jak idzie pracować gdzieś przez kilka godzin. To byłoby tworzenie niepotrzebnych czynności nie przekazujących ważnych informacji innym graczom. Dlatego warto pozostawić to w tle. Idea polega na tym, że postać ma wybraną profesję i żyje pracując w niej. Czas w grze mija, a ciężko uwierzyć, że postami opisano wszystko. Czasem misja jedna uziemiała gracza na całą porę roku lub i dłużej. Co więc z pozostałym czasem jaki wg fabuły minął, jeśli więc misja nie trwała tyle czasu? Gracz pracował w swojej wybranej profesji. Mając z tego zysk także jako naukę. Można to przełożyć bezpośrednimi przelicznikami w oddzielnym mechanizmie liczenia pracy lub poprzez system osiągnięć (co pozwoliłoby całość wynagradzania gracza objąć jednym systemem, zwiększając czytelność gry).
Kolejną cechą profesji byłaby zdolność wynikająca z niej. Chcę, by po jakimś osiągnięciu gracz otrzymywał cechę z profesji jaką może wykorzystywać. Po określonym osiągnięciu byłaby dla niego dostępna.
Oczywiście profesja może się zmienić. Np medyk może zostać radnym lub kage. W przypadku, jeśli nie odblokował cechy swojej profesji to nie ma problemu. Jeśli ją odblokował możliwości są dwie - nie może nabyć nowej cechy, lub jeśli stara cecha nie pozostawia trwałych zmian w postaci, to zastąpić ją nową.
Przykładowo Szpieg może utracić swoje dojścia, gdy zaczyna pełnić funkcję publiczną już oficjalnie. Ale profesja powiedzmy nauczyciela, pozwalająca mu opanować więcej technik niż innym postaciom nie może zostać zmieniona jeśli postać w ten sposób straciła by premię do limitu zajętą technikami.

Wydawanie punktów, rozwijanie cech etc:
Atrybuty: Gracz mógłby tu rozdawać punkty w jeden z pięciu atrybutów. Każdy z atrybutów przez kartę przeliczany byłby na informacje docelowe. Urozmaicenie jakie tu widzę to zdobywana przez fabułe premia do każdego z atrytbutów. Premia ta ignorując jedną z cech wynikającą z atrybutów premiowałaby kolejną. Np Można by premiować uniki ale bez premiowania szybkości biegu lub na odwrót. To wprowadziłoby jeszcze większe zróżnicowanie.
Dziedziny: tu zmienia jeśli chodzi o poziomy, dają dostęp do technik. Dziedziny dzielone byłyby na trzy równoważne grupy, powiązane z yangtonem, yintonem i dziedzinami fizycznymi jak taijutsu czy bukijutsu. Kolejną różnicą jest wprowadzenie jednej dziedziny specjalnej odpowiadającej za dziedziny klanowe etc. Jest to potrzebne by wprowadzić automatyzację podliczania wydatków gracza.
Techniki: niezależnie od tego, czy maxymalny limit wejdzie myślałbym o rozwiązaniu nauki ich poprzez przydzielanie ilości technik postaci gracza. Wówczas wystarczyłoby by gracz wpisał odpowiednią ilość technik w kartę postaci. Bez dodatkowych tematów.


Cyferki
Atrybuty - dla pięciu atrybutów teoretyczne maksimum to 25. Proponowałbym sumę 21 poziomów.
Dziedziny - Dziedzin jest powiedzmy 21+1. Teoretyczne maksimum to 110. Proponuję sumę 30? Może 35?
W tej kwestii nie należy panikować. Gdyby robić to na obecnych dziedzinach byłoby ich tylko 17+1, co daje sumę 90.
Techniki - Niezależnie od tego czy limitować maksymalną ilość czy nie widziałbym to jako rozwijanie poprzez przydzielanie limitu technik. Jeśli więc gracz otrzymałby +1 jutsu mając 9 dotychczas, w KP mógłby wpisać sobie dziesiątą technikę. Chodzi o to by kod łatwo mógł podliczyć zyski i wydatki gracza.

Nie chcę wprowadzać jednak limitu oddzielnego na każdą rangę jutsu. Wówczas gracz otrzymałby slot rangi S a potrzebuje techniki A. I albo nie może opanować A albo ja mam niepotrzebny problem jak to kodem karty ogarnąć. Proponuję więc podział technik na 3 grupy. Pierwsza to techniki amatorskie, rangi E. Wspomniałem już chyba, że gracz po prostu musi je zobaczyć by opanować lub posiadać na start. Zero limitowania tu. Jest ich tylko kilka. Druga grupa to np techniki profesjonalne, to rangi D-C. Posiadałyby swój licznik jaki gracz by otrzymywał. Trzecia to mistrzowskie, techniki B-A-S.
Obie wartości ilości technik gracz otrzymywałby wspomnianymi osiągnięciami i profesją postaci oraz wartością startową. Zostaje więc pytanie więc jakie byłyby maksymalne wartości. Proponuję następujące (Jest to rzecz do przedyskutowania i zmiany nawet przy wprowadzeniu moich pomysłów):
    B-A-S: 50
    D-C: 25
Alternatywą byłby tu jeden limit na wszystkie techniki, czyli przyjmując powyższe wartości po prostu limit 75 technik. Myślę jednak, że podział na dwa poziomy to ciekawe urozmaicenie.

Byłyby możliwości na poszerzenie limitów ilości technik
    -Odpowiednia profesja
    -Poszczególne poziomy sharingana
    -Wydatek PZ.
    -Być może odpowiednie atuty? Możliwe, że coś kosztem dziedzin dałoby się uzyskac tutaj? Różne sposoby kombinowania.
Ale nie chcę tu rzucać moich propozycji za bardzo, ciekawi mnie bardziej jakie cyfry uważacie za zbyt niskie albo zbyt wysokie Wy sami. Limity jak widzicie dałoby się wraz z premiami łatwo zmanipulować w sposób, jaki pozwoli przygotować zasady tak, by w zasadzie nikt nic nie stracił. Argument więc za tym, że ktoś będzie poszkodowany gdy inny nie nie ma tu nic do rzeczy


Podsumowanie:
Nie jest to transakcja wiązana, coś może się podobać, coś nie. Nie mogę jednak wszystkiego obiecywać. Po pierwsze, rozwiązanie z cechami technik pasuje tylko do sytuacji w której jest limit poziomów atrybutów. Jaki sens byłoby robienie wzorów gdzie technika dana zawsze sprowadzałaby się do 3+5 czy 4+5.
Są też pewne aspekty tych rozwiązań, których odstrzał praktycznie sprawia, że nie mamy o czym tu rozmawiać, by nie sugerować nic chcę tylko powiedzieć, że nie jest to obietnica wprowadzenia zmian. Tylko dyskusja nad ich obrazem, ostatecznie co można by przygotować i zobaczyć, czy siedzimy nad tym czy olewamy.
Jest też kilka pomysłów będących raczej dodatkiem, jakich tu nie opublikowałem. Z czystej chęci do 'zachowania praw autorskich nie istniejących w PBF' jakie w tej branży nie istnieją ;) Chodzi mi o to, że nie zamierzam się dzielić nimi jeśli wylecę z wózka :D Nie są to kluczowe pomysły więc z tym sumienie mnie nie gryzie, że zachowam je dla siebie, to tylko urozmaicenie.

Podkreślam, wszelkie wartości ograniczeń jak wśród atrybutów, dziedzin czy technik to są wartości po prostu zaproponowane i można dyskutować nad ich zmianą w obie strony. Wszystkie te wartości także nie są limitem ostatecznym. Patrząc na to co mamy na forum, co można zachować do każdego ograniczenia będą narzędzia jak nim manipulować. Wybaczcie mi tonę tekstu, za późno złapałem się na tym, że to tylko wstępna propozycja a nie konkretne tematy jakie będą detali potrzebować.






UWAGA!!!
AKTUALIZACJA 1

Na chwilę obecną największy problem jaki jest tu widoczny dotyczy odbioru kwestii ograniczeń i kwestii rozgrywki, zdobywania punktów rozwoju. Postaram się tu do tego odnieść po mojej rozmowie z Shoutą.
Ograniczenia
    Atrybuty: Pozostaje przy ograniczaniu atrybutów. Za ich zlimitowaniem są trzy argumenty: fabularny, mechaniczny i logiczny. Już przechodzę do szczegółów:
      Fabularny: Shouta dobrze przypomniał mi jak charakteryzowały się postacie i nigdy nie miały one wydajności maksymalnej we wszystkim. Gai był silny, szybki i wytrzymały ale na naszą obecną mechanikę, słaby w kontroli i sile chakry. Kakashi był świetny w kontroli i sile chakry, pod względem szybkości też rozwinięty choć nie tak jak Gai. Itachi miał mniejszą wydajność w sile i wytrzymałości. Argumentacja typu naj naj naj oparta na postaci Naruto też nie wypali - Naruto nie był za dobry ani w sile, ani w szybkości ani w wytrzymałości. Siła i szybkość jego znaczenie miały dopiero NA WSPOMAGANIACH. Podobnie z wytrzymałością. Tą analizując jako kondycję miał głównie z Kyuubiego. Drugim aspektem jego wzmocnionej kondycji oraz wytrzymałości jako odporności na cios to skutek PLOT ARMOR posiadanego przez większość protagonistów anime.
      Mechaniczny: Przy roli jaką pełnią atrybuty, gdy ich nie ograniczamy nie ma sensu ich w ogóle trzymanie na forum. Wszystko sprowadza się bowiem do jednej wartości. Zamiast rozwoju atrybutów wystarczy więc poziom samej postaci w chwili obecnej, atuty i wspomagania. Poziomy rozwijane natomiast skracając część wspólną są bowiem sprowadzane do 0.
      Logiczny: Załóżmy, że skutkiem ograniczenia atrybutów byłyby poziomy od 3 do 5 po rozwinięciu wszystkiego w atrybutach (obecnie to od 5 do 5 ;) ). Wartości od 1 do 5 są abstrakcyjne. Gdyby więc przedział atrybutów był od 1 do 3 nie różni się to niczym od przedziału od 1 do 5, to tylko abstrakcyjna skala. Gdyby dodać jakiś nowy sposób boostowania się powyżej pięć poza wspomaganiami, dostępny dla wszystkich nie byłoby obiekcji. Bo to tylko skala nie dyskryminująca nikogo. Podobnie byłoby gdyby dodać taką metodę do skali 1 do 3. Ograniczenie więc ilości poziomów atrybutów w skutek czego zmaksowana postać bez dodatkowych wspomagań ma atrybuty pomiędzy 3 a 5 nie różni się niczym od braku ograniczeń z dodanym wspomaganiem. Dlaczego więc chcemy maksymalnych atrybutów 3-5 zamiast bo ja wiem, 5-8? Wynika to z ilości czynników branych pod uwagę, rozstrzału wyników po ich zsumowaniu. To uzyskana ostatecznie skala potrzebna do zachowania odpowiednich wyników przy analizie podejmowanych przez postacie różnego rodzaju ataków. Nie możemy dać randomowo dużych wartości by zadowolić czyjeś power fantasy bo skutkiem tego są dalsze mechaniczne problemy.
    Dziedziny: z limitowania tej aspektu się częściowo wycofuję po argumentacji Shouty w rozmowie. Albo pozostawić tu niewiele znaczące limitowanie jakie może wyniknąć z sposobów nagradzania albo zignorować całkowicie. Shouta wytłumaczył mi ewentualne straty dla klanów o niewielkiej ilości technik na wyższych rangach jakie by z tego powodu mieli.
    Techniki: tu obstaje przy swoim. Przeciwko limitowaniu technik nie było żadnego argumentu jak do tej pory poza "ja chciem wszyyyystko".
Rozwój
    Osiągnięcia: zauważyłem tu dwie obawy oraz fakt, że nie zauważyliście tu jednej możliwości.
    Pierwsza obawa, szczera. Te dotyczą kwestii czytelności. Czytelność jest tu prosta do otrzymania. Zrobić listę. Tak jak teraz uczciwość opiera się na prowadzących, tak i tu by się opierała na prowadzących. Zrobić listę osiągnięć, ich opis i wynagrodzenie. Niektóre bardziej rozwinięte, inne prostsze, bardziej do "farmienia" bezmyślnego.
    Druga obawa... Skrócę tu problem do tego jak to widzę. Niektórzy po prostu chcą mieć punkty za spam, za nicnierobienie. Niektórym nie chce się w grze wysilić. Chcą tylko wysypać bezmyślne posty i otrzymać wynagrodzenie. Nie zasługują oni nawet na 1PD jak dla mnie. Doświadczenie musi wynikać z nauki. Nauka z rozwiązywania problemów. Odpukanie misji bezmyślne, bezproblemowe jest powodem dla którego na przestrzeni lat wiele ludzi nie chciało tu grać. Siedzicie w tym własnym kurniku nie wiedząc co się dzieje wokół Was. Zanim obrzydzili mi wszystko ludzie w 4 pierdolnikach ogólno PBFowych siedziałem w centrach graczy i adminów PBF. I najczęściej problem mieli z pukaniem misji. Ten system odrzuca z automatu ludzi, którzy nie siedzą w nim od dawien dawna.
    Nie zauważyliście tu pewnej możliwości. Jedno, to że prowadzący może rzucić wątek oparty o jakieś osiągnięcie. Ale to czego nie zauważyliście, to że gracz może domagać się wynagrodzenia argumentując, że w tym samym czasie zasłużył na inne osiągnięcie. Dostał dla przykładu powiedzmy osiągnięcie: pokonaj dwóch przeciwników równych twojej randze jednocześnie. Ale może potem powiedzieć: tu na misji podejmowałem decyzje zgodnie z swoim nindo, co podchodzi pod to czy tamto osiągnięcie. Nigdzie nie powiedziałem, że jeden wątek jedno osiągnięcie.
    Profesja: tu nie ma wielkich obiekcji. Jedyne obawy jakie widziałem, to że profesja ograniczy dostęp do technik czy atutów. Nie, to mają być cechy nadprogramowe, dodane z profesjami, nie odebrane.
Administrator
 
Posty: 1683
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Re: Wizja zmian

Postprzez Zotto » 10 maja 2020, o 15:14

Wszystko wygląda rozsądnie, tylko żeby nie tylko sharingan poszerzał ilość technik...a każda klanowa dziedzina poszerzała jakoś zbiór technik w zależności od dziedzin.
Obrazek
 
Posty: 105
Dołączył(a): 20 sie 2017, o 14:36
Ranga: Chūnin

Re: Wizja zmian

Postprzez Cheshire » 10 maja 2020, o 15:33

Tu chodzi czysto o zdolność kopiowania technik Sharingana. Klanowcy w ogólnym rozrachunku nie są poszkodowani, zawsze mieli więcej dostępnych jutsu od bezklanowców co nie znaczy że powinni umieć więcej jutsu od bezklanowców.
Administrator
 
Posty: 1683
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Re: Wizja zmian

Postprzez Maji Atari » 10 maja 2020, o 15:45

no ale zwiększenie limitu dzięki sharkowi doprowadzi do tego właśnie że uchiha będą mieli więcej tych technik niż reszta, w tym bezklanowcy.
 
Posty: 77
Dołączył(a): 15 kwi 2020, o 14:03
Ranga: Genin

Re: Wizja zmian

Postprzez Nara Rin » 10 maja 2020, o 15:46

Lore
Tak ale dodatkowo można nawet zachować aktualne wydarzenia z Boruto zwiększając czas jaki upłynął między boruto, a nami. Dałoby to dość dużo możliwości fabularnych.

Fabuła
Ogólnie to tak.
Mam kilka pomysłów co do fabuły, część z tego co pisali ostatnio gracze można dodać jako pomysły fabularne. Na przykład jakieś imperium, może w części upadłe, za górami na zachodzie.. Może rzeczywiście wprowadzić aspekty mityczne? Jakieś youkaie, które by miały swoje frakcje z których część by była przyjazna inne byłby wrogo nastawione. Jakiś bogów typu Amaterasu, którzy by oddziaływali na świat śmiertelników przez ich modły i rytuały i tu można pobawić się motywem jashina, kto wie, może jego wyznawcy go w zupełnie inny sposób zrozumieli? Może nie chciał by ci mordowali ludzi? Itd Można wprowadzić coś na wzór mongołów lub cesarstwa chińskiego. Można zapełnić obecne krainy na wyspach jak oni no kuni.

Powerscalling
Fakt młody wiek dość mocno utrudnia grę. Co prawda ostatnio to się trochę zmieniło ale lata u nas raczej dość wolno płyną. Ale co rozumiesz przez zwiększanie ich możliwości fizycznych?
Tak, to dość logiczne, nie osiągnie się dużej prędkości w jakimś małym tunelu, nie będzie się dobrze walczyć mieczem w ciasnym przejściu itd.

Techniczny aspekt
Wszystko w jednym miejscu byłoby świetne do edytowania. Więc jestem tutaj "za"
Rozumiem że chcesz oba atuty chakrowe do jednego złączyć, albo wywalić inta, w pierwszym przypadku mam mieszane uczucia, w drugim jestem na tak bo i tak się praktycznie go nie rozwijało bez gunpo. Ale tak takie rzeczy jak udźwig się przydadzą na forum.
Zostaw te dziedziny w spokoju.

Mechanika gry
Jeśli coś źle rozumiem to mnie popraw ale w końcu chcesz dać rozróżnienie mocy, szybkości techniki itd i że będą one zależne od modyfikatorów? Jak tak to jestem za.



Mechanika rozwoju
Kreacja postaci.
Techniki E na start jest dość logiczne, tak jak mag zaczyna w wielu grach ze standardowym jednym zaklęciem tak u nas każdy zaczyna z technikami rangi E. W końcu to jest coś czego powinni w akademii uczyć, nawet łażenia po ścianach i wodzie (chociaż tego drugiego pewna nie jestem) uczą w akademii za czasów boruto. Pewnie jakby kishimoto wymyślił to od początku to i naruto to umiał na samym początku.
Rozpoczynanie starszym jestem na tak. Wydaje mi się że te 15-16 lat jako start będzie ok. To był w końcu wiek w którym naruto i sasuke rywalizowali z dorosłymi w sile czy szybkości.
Tu akurat się nie zgadzam szybkość S powinna być tak duża że ktoś na randze E czy D nie powinien móc w ogóle zauważyć tych ruchów. Tu właśnie powinien być rozstrzał i to jak największy. W ogóle między każdą rangą różnice powinny być na tyle duże by można było je widzieć. Nie wiem niech każda ranga będzie miała 2x większą wartość niż poprzednia. Wtedy genin mający atrybuty na D będzie mógł robić od razu misje, a nie się bawić w sprzątaczkę.

Zdobywanie punktów.
Jako dodatkowy sposób na punkty jasne. Nie dla zastąpienia obecnych sposobów. Część ludzi lubi robić misje, czemu nagle mają być one bezwartościowe?
Co do profesji, to jeśli to mają być jakieś bonusy fabularne przykładowo dodatkowe dojścia u szpiega to jestem na tak. Jeśli to mają być techniki lub jakieś obecne atuty to jestem na nie. I na pewno nie chce tego, że ktoś pracował w swojej profesji bo misja fabularnie trwała dzień. Stwarza to zbyt dużo problemów fabularnych, przykładowo czemu kage nie było podczas ataku kogoś na wioskę. Przecież fabularnie był w wiosce.
W skrócie, tak, jako dodatkowe metody, nie, jeśli miałby to zastąpić obecne sposoby.
Wydawanie punktów.
Bie dla jakichkolwiek zmian, obecnie jest dobrze i nie trzeba tego zmieniać. Jak cię kuje w oczy, że ktoś ma silną postać bo gra i ma wbite dużo dziedzin to jest to twój problem, a nie nasz i nie należy tego ograniczać.


Cyferki
Atrybuty: skoro maks to 25 to maks to 25, żadnych ograniczeń
Dziedziny: zostaw te dziedziny, żadnych ograniczeń
Techniki: zostaw te techniki, żadnych ograniczeń.
W SKRÓCIE ŻADNYCH OGRANICZEŃ, ZOSTAW TO W SPOKOJU
 
Posty: 1987
Dołączył(a): 29 sie 2017, o 22:26
Ranga: Jōnin
Specjalna Ranga: Kage
Specjalna Ranga: Shintaisei

Re: Wizja zmian

Postprzez Kamaboko Gonpachiro » 10 maja 2020, o 15:47

> Lore

Wyjebongo

> Fabuła

" A co jest zagrożeniem dla shinobi jest też zagrożeniem dla ludzi zwykłych" -> Chyba że to zwykli ludzie są zagrożeniem dla Shinobi. Chęć przejęcia większej władzy nad wioskami przez Daimyo i jego ludzi a odebranie dużej części władzy Kage i jego ludziom, jest zdecydowanie ciekawym motywem fabularnym, dającym wyzwania i ciekawe wątki fabularne zarówno grubym rybom jak i zwykłym płotkom.

>Zdobycie punktów

To brzmi absolutnie upierdliwie, niepotrzebnie i mało intuicyjnie. Będzie budziło wiele pytań i wątpliwości. Jest to system nieczytelny i nie gwarantujący sprawiedliwości. W końcu to czy wbiliśmy osiągnięcie będzie zależało od subiektywnej opinii sędziego. Zaś PD dostajemy niezależnie od tego. PD są jasne i klarowne, nie pozostawiają żadnych pytań. Zrobiłeś misje - masz X PD, nie zrobiłeś masz Y PD. Tutaj możesz zrobić misje ale nie zrobić osiągnięcia. Możesz też zrobić misje i myśleć że zrobiłeś osiągnięcie, ale sędzia uzna że jednak nie. Generalnie - nie zwiększy to czytelności. Zamiast tego wprowadzi chaos i dodatkowy powód do implikowania kolesiostwa przez mało ogarniętych ludzi. Długo grasz na PBFach, powinieneś wiedzieć jak ludzi zaczyna dupcia boleć kiedy jednym wychodzi a innym nie

> Cyferki
a) Atrybuty - wygląda ok i rozsądnie. Ale w teorii. W praktyce może powstać potworek pokroju obecnej inteligencji.
b) Dziedziny i techniki - Dunno, ale ja dalej uważam że pogłębisz jedynie już istniejącą dysproporcję między wartymi uwagi pickami i sprawisz że bardziej będzie się opłacało brać lepiej rozpisane dziedziny czy też nawet mówiąc wprost, silniejsze. Bez gruntownego przyjrzenia się balansowi między dziedzinami, słabo to widzę.

>Byłyby możliwości na poszerzenie limitów ilości technik
-Odpowiednia profesja
-Poszczególne poziomy sharingana

Pozwolę to sobie skwitować w taki sposób:

>Panie generale, sharingan jest OP
>...Dobra. Wzmocnijmy go
>Panie generale, to jest genialne
Rito approved
Hajsy tu

MK: Terumi Terumi, Maji Doppo
 
Posty: 110
Dołączył(a): 21 lut 2020, o 02:52
Ranga: Genin

Re: Wizja zmian

Postprzez Chinoike Rai » 10 maja 2020, o 15:51

Popieram pana wyżej. To samo sądzę.
Potrzebujesz sprawdzenia misji samodzielnej, misji od przedziału od C do S? Be my guest, wyślij wiadomość na PW lub zagadaj <3
Spoiler:
 
Posty: 320
Dołączył(a): 6 mar 2019, o 05:52
Ranga: Nukenin

Re: Wizja zmian

Postprzez Sabataya Shuten » 10 maja 2020, o 16:12

Nie umiem odpowiadać w kategoriach "Tak/Nie". Więc opowiem bardziej złożoną odpowiedzią.
Lore - seems fine?
Fabuła - ja nie jestem super wymagającym człowiekiem, nawet coś takiego byłoby lepsze niż to, co jest teraz.
Power Scaling - nie wiem o co chodzi z tymi "bardziej grywalnymi" postaciami, bo dla mnie są grywalne. Tak jak samo to jest mi w sumie obojętne, tak widzę tu większy problem: ja wiem, że Arin mi to kiedyś tłumaczył na sb i ja to poniekąd łapie, ale ja dalej mam takie wrażenie, że ciężko sobie zwizualizować to, co postać powinna potrafić posiadając konkretne rangi atrybutów i są to rzeczy mocno umowne. Może dlatego nie bardzo wiem, jak proponowana zmiana miałaby pomóc i nie mam co do niej zdania.
Techniczny aspekt - w sumie podobnie jak wyżej, nie jestem pewna co o tym sądzić. Z jednej strony lubię, jak rzeczy są jasno rozpisane i wytłumaczone, a z drugiej mam wrażenie, że rozdrabnianie się na takie rzeczy jak ilość ciosów etc. to bawienie się za bardzo w detale. Które bywają fajne, ale pamiętajmy, że to gra tekstowa. Jak dla mnie większą wagę powinny mieć okoliczności sprzyjające (lub nie) danej akcji i pomysłowość gracza. Dopóki byłyby to jednak przybliżone wartości, a nie sztywne ramy to możliwe, że mogłoby to być ok.
Mechanika Gry - trochę nie rozumiem xD Znaczy jestem w stanie pojąć ogólny koncept i o co chodzi, ale nie jestem pewna, jakby to miało wyglądać w rzeczywistości. Po za tym wygląda to na coś absolutnie upierdliwego i wymagającego pracy. I mean mamy z jakieś 300 technik na frm i co, każdą trzeba wyposażyć w jakieś tam cechy? Ja jestem prosty człowiek i lubię proste rozwiązania. A to mi nie wygląda na coś super prostego. A nawet jeśli jest, to nie wygląda na coś, co będzie się mile wprowadzać. To da raka wszystkim, którzy będą przerabiali techniki pod ten system.
Mechanika rozwoju Nah nah...
  • Kreacja postaci: To brzmi ok... Znaczy tak samo ok jak ten power scaling, czyli w sumie ni mnie by ta zmiana ziębiła, ni parzyła. I dalej nie wiem, jak obecnie są interpretowane statystyki. Znaczy wiem tyle, że to są ważne rzeczy jak trzeba coś ze wzoru policzyć i takie tam, ale to wszystko. A, no i że siła technik ma dopiero wtedy znaczenie, jak przewyższa 2x wytrzymałość celu xD
  • Zdobywanie punktów: jak już mówiłam, osiągnięcia i profesje brzmią ok. Nie jestem pewna, czy mogę się do czegoś przyczepić do zaproponowanej formy, ale myślę, że ewentualne rzeczy do poprawy wyjdą w praniu. No i jest problem poruszony przez Kamaboko -żeby te osiągnięcia robiły sens, zasady ich odhaczania musiałyby być równie klarowne i nie pozostawiające wątpliwości. W każdym razie ja bym je widziała raczej w przypadku misji jako dodatek, a nie główne źródło pd.
  • Wydawanie punktów, rozwijanie cech etc:
    • Atrybuty: ale takie premie idzie też dostać z atutów. Może zamiast bawić się w premie, rozwińmy listę atutów i pozwólmy niektóre z nich zdobywać na fabule, czy to za zgodą czy za jakieś wybitne akcje pasujące pod dostanie takowego, ot, bonus od MG.
    • Dziedziny: tylko obecny podział wydaje mi się ok pod względem predyspozycji, jakie są dostępne na frm. Jeśli to podzielimy inaczej, albo trzeba by zmieniać opis predyspozycji albo liczyć się z tym, że gracze będą się gubić w niejednolitych podziałach. I tak jak mówiłam, jestem prostym człowiekiem. A to, w moich oczach, może budzić komplikacje nie warte wprowadzania tej zmiany.
    • Techniki: nie wiem, niedospana chyba jestem. Ale mam podobne wrażenie jak wyżej.
  • Cyferki - o, to będzie ciekawe
    • Atrybuty - serio, ograniczenie atrybutów tego typu będzie irrelevant w late game przez wspomagania. Znaczy można, ale wtedy większość wymaxuje KC i SC i zostawią siłę na D, bo jest kinda useless jeśli ktoś nie ma zamiaru kiedykolwiek walczyć w zwarciu.
    • Dziedziny - znaczy... Mi niby pasuje. Ale to mi. Może kilku osobom. Ale jak widzę, że tylko garstka osób będzie mieć z czegoś takiego fun to zaczynam mieć wątpliwości, czy warto to rozważać. I mean ja będę z tym ok. Ale z chęcią dowiem się, czy najgłośniej krzyczącej Rin też by takie widełki leżały (pewnie nie). Właściwie zdanie wszystkich, dla których ten end game jest dużo bliżej niż dla takiego randoma jak ja powinni mieć więcej do powiedzenia w tym temacie.
    • Techniki:
      Byłyby możliwości na poszerzenie limitów ilości technik
      -Odpowiednia profesja
      -Poszczególne poziomy sharingana

      Poszczególne poziomy sharingana

      Poszczególne poziomy sharingana
      Obrazek
      HELL. NO.
    Tak jak samo ograniczanie technik mi leży średnio, bo i tak ostatecznie tych PN, mi przynajmniej, zawsze brakuje żeby wykupić to, co chcę, tak jestem KATEGORYCZNIE, BEZSPRZECZNIE I BEZAPELACYJNIE PRZECIW wszelakim mechanikom, które dodatkowo zbuffują ten op crap jakim jest Sharingan. Zwłaszcza, że z automatu sprawia, że powyższe ograniczenia robią się przez to absolutnie bez sensu. Znaczy - mamy ograniczenie na dziedziny, to dlaczego nie wziąć Sharingana? Zwłaszcza, jeśli dawałby sloty do technik.
    Nie. Tak absolutnie nie. Nie przekonacie mnie.
MK: Chousokabe Shouko | Gashi Yakuri
Obrazek
◆ ◇ PRACOWNIK MIESIĄCA BY SAIKO ◇ ◆
Tsūjtegan: 1500m w dal / 150m widzenia sferycznego
 
Posty: 221
Dołączył(a): 6 lut 2020, o 14:16
Ranga: Tokubetsu Jōnin

Re: Wizja zmian

Postprzez Cheshire » 10 maja 2020, o 16:35

Maji Atari napisał(a):no ale zwiększenie limitu dzięki sharkowi doprowadzi do tego właśnie że uchiha będą mieli więcej tych technik niż reszta, w tym bezklanowcy.

Dlatego to kwestia do ustalenia o ile więcej, oraz kwestia alternatywnych boostów do takiego limitu aby inni też mieli szansę, ale właśnie innymi sposobami. Ostatecznie jednak kopiowanie technik to boost uchiha. Ale gdyby to przeszkadzało można z tego premiowania zrezygnować :p
Nara Rin napisał(a):Techniczny aspekt
Wszystko w jednym miejscu byłoby świetne do edytowania. Więc jestem tutaj "za"
Rozumiem że chcesz oba atuty chakrowe do jednego złączyć, albo wywalić inta, w pierwszym przypadku mam mieszane uczucia, w drugim jestem na tak bo i tak się praktycznie go nie rozwijało bez gunpo. Ale tak takie rzeczy jak udźwig się przydadzą na forum.

Chcę i to i to. W pewnym sensie. Doszedłem już dawno do wniosku, że potrzebny jest inny system rozłożenia atrybutów. To kwestia niezależna od ograniczeń więc tu nie ma żadnych obaw, chodzi tylko o kwestię przewagi jednych cech nad drugimi i całkowitym zaniedbaniem inteligencji bo sama w sobie jest zbędna w obecnej formie. Spełnia jedynie rolę wymagania do gunpo, czyli jednocześnie można by ją usunąć i zwiększyć koszta gunpo, z perspektywy mechaniki nie zrobiłoby to różnicy. Jeśli przejdziemy do prac dalej konkretne rozwiązania atrybutów zaproponuję już w trakcie prac i będzie można zrobić symulację zmiany rozłożenia "PD" by zobaczyć, czy w takim przypadku jakiś atrybut zostanie zaniedbany lub czy jakiś inny zyska radykalną przewagę. To propozycja więc bardzo wstępna i wymagająca sprawdzenia samej reakcji by nie robić strzału na ślepo. Myślę jednak, zmiana jaką tu szykuję nie tylko rozwiąże kilka problemów w KP ale też odpowie na najczęściej zadawane pytania podczas walk etc.
Nara Rin napisał(a):Zostaw te dziedziny w spokoju.

W sensie ilość dziedzin? Nie. Musi być po pierwsze stała liczba dziedzin aby technicznie dało się rozwiązać. Po drugie chcę dodać kilka brakujących na forum rzeczy jakie nie były pokazane jako dziedziny konkretne ale np występowały w mandze i anime ale nie pasowały do istniejących dziedzin i tworzyły dziurę fabularną swoim istnieniem. To akurat już tylko możliwość, a nie ograniczenie, tu chyba więc nie ma powodów do obaw.
Nara Rin napisał(a):Mechanika gry
Jeśli coś źle rozumiem to mnie popraw ale w końcu chcesz dać rozróżnienie mocy, szybkości techniki itd i że będą one zależne od modyfikatorów? Jak tak to jestem za.

Tak. Jednak modyfikatory nie mają sensu gdy endgame sprowadza się do takich samych wartości. Kończyć się będzie takimi samymi cyframi. Nie opłaca się więc nad tym myśleć.
Nara Rin napisał(a):Tu akurat się nie zgadzam szybkość S powinna być tak duża że ktoś na randze E czy D nie powinien móc w ogóle zauważyć tych ruchów. Tu właśnie powinien być rozstrzał i to jak największy. W ogóle między każdą rangą różnice powinny być na tyle duże by można było je widzieć. Nie wiem niech każda ranga będzie miała 2x większą wartość niż poprzednia. Wtedy genin mający atrybuty na D będzie mógł robić od razu misje, a nie się bawić w sprzątaczkę.

I dlatego o mechanice nie powinnaś się wypowiadać. Takie różnice są niegrywalne. Nie mają podstaw ani w rzeczywistości ani w mandze. Bez wspomagań ludzie nie byli aż tak magiczni tutaj. Różnice między nimi nie są AŻ takie.
Nara Rin napisał(a):Jako dodatkowy sposób na punkty jasne. Nie dla zastąpienia obecnych sposobów. Część ludzi lubi robić misje, czemu nagle mają być one bezwartościowe?
Postać powinna się rozwijać gdy się uczy, nie uczysz się robiąc coś, gdzie nie ma nic nowego. Ale misje nie staną się bezwartościowe. Rozwijać będą poprzez wypełnianie na nich osiągnięć poszczególnych.
Kamaboko Gonpachiro napisał(a):. Jest to system nieczytelny i nie gwarantujący sprawiedliwości.

A sprawiedliwe jest to, że człowiek dostaje wynagrodzenie za spam, który nie stawia przed nim problemów do rozwiązania etc?
Kamaboko Gonpachiro napisał(a):Atrybuty - wygląda ok i rozsądnie. Ale w teorii. W praktyce może powstać potworek pokroju obecnej inteligencji.

Właśnie ten potworek chcę naprawić.


Sabataya Shuten napisał(a):Mechanika Gry - trochę nie rozumiem xD Znaczy jestem w stanie pojąć ogólny koncept i o co chodzi, ale nie jestem pewna, jakby to miało wyglądać w rzeczywistości. Po za tym wygląda to na coś absolutnie upierdliwego i wymagającego pracy. I mean mamy z jakieś 300 technik na frm i co, każdą trzeba wyposażyć w jakieś tam cechy? Ja jestem prosty człowiek i lubię proste rozwiązania. A to mi nie wygląda na coś super prostego. A nawet jeśli jest, to nie wygląda na coś, co będzie się mile wprowadzać. To da raka wszystkim, którzy będą przerabiali techniki pod ten system.

Bez tego nigdy nie rozwiąże się bolącego wielu ludzi problemu zrównania szybkości wszystkich technik etc.

Sabataya Shuten napisał(a):Atrybuty - serio, ograniczenie atrybutów tego typu będzie irrelevant w late game przez wspomagania. Znaczy można, ale wtedy większość wymaxuje KC i SC i zostawią siłę na D, bo jest kinda useless jeśli ktoś nie ma zamiaru kiedykolwiek walczyć w zwarciu.

I tak i nie. I tak, bo mam nadzieję, że ludzie nie wykorzystają pełni możliwości rozwoju atrybutów, i tu będzie pewna nagroda za to.
I nie, bo Karta postaci ma wyliczać z tych pięciu atrybutów docelowe cechy tak, by z każdego było coś przydatnego dla ludzi.
Sabataya Shuten napisał(a):Dziedziny - znaczy... Mi niby pasuje. Ale to mi. Może kilku osobom. Ale jak widzę, że tylko garstka osób będzie mieć z czegoś takiego fun to zaczynam mieć wątpliwości, czy warto to rozważać. I mean ja będę z tym ok. Ale z chęcią dowiem się, czy najgłośniej krzyczącej Rin też by takie widełki leżały (pewnie nie). Właściwie zdanie wszystkich, dla których ten end game jest dużo bliżej niż dla takiego randoma jak ja powinni mieć więcej do powiedzenia w tym temacie.

Krzyczącej Rin nigdy to nie podpasuje bo ona nie raczy nawet pomyśleć, że jest szansa że nic nie straci.
Administrator
 
Posty: 1683
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Re: Wizja zmian

Postprzez Sabataya Shuten » 10 maja 2020, o 16:58

Bez tego nigdy nie rozwiąże się bolącego wielu ludzi problemu zrównania szybkości wszystkich technik etc.

Może uzależnić to od właśnie atrybutów postaci? Byłoby chyba prościej złożyć na to jakiś wzór (jak w sumie jest na siłę technik) z uwzględnieniem pewnych modyfikatorów (bo wiadomo, że Raiton powinien śmigać i bez trudu przegonić Dotonową technikę) niż przeglądać wszystkie 300 technik czy ileś. Jeśli jednak to będzie jednak zbyt upierdliwe, a chcecie załatwić jakoś kwestię szybkości to cóż... Nie ja to będę edytować w końcu xD

Krzyczącej Rin nigdy to nie podpasuje bo ona nie raczy nawet pomyśleć, że jest szansa że nic nie straci.

Dlatego myślałam też jeszcze nie wiem... o Sho, który trochę tutaj gra. Saiko i Arin pewnie przyglądają się tematowi ze swoich adminowskich foteli. Kto tu jeszcze tak o end game zahacza... Zdanie Orino to też coś, co bym z chęcią przeczytała. I innych osób, które są tymi Jouninami też jakby nie patrzeć, bo ich te ograniczenia mają możliwość zaboleć bardziej niż kogoś, kto ma ledwo 40pd wydane.

I tak i nie. I tak, bo mam nadzieję, że ludzie nie wykorzystają pełni możliwości rozwoju atrybutów, i tu będzie pewna nagroda za to.
I nie, bo Karta postaci ma wyliczać z tych pięciu atrybutów docelowe cechy tak, by z każdego było coś przydatnego dla ludzi.

Ja ci mówię - osoby, którym nie będzie się chciało szczególnie myśleć pójdą w KC i SC i siłę oleją xD Ale może się mylę, nie wiem. Może mnie ludzie zaskoczą.

A sprawiedliwe jest to, że człowiek dostaje wynagrodzenie za spam, który nie stawia przed nim problemów do rozwiązania etc?

To nie wina misji. To wina MG. Misje mogą być bezsprzecznie ciekawe i interesujące, stawiając graczy przed faktycznymi wyzwaniami - i mówiąc o wyzwaniach mam na myśli nie tylko postawienie im na drodze op przeciwnika, któremu mają mordę obić. Z drugiej strony ciężko wymyślić coś w sielankowym świecie, jaki obecnie mamy na frm. Niby można, ale będąc zwykłym graczem trochę też ciężko myśleć nad jakimś większym plotem. No, ale i tak dużą zmienną jest właśnie podejście i pomysłowość MG.
MK: Chousokabe Shouko | Gashi Yakuri
Obrazek
◆ ◇ PRACOWNIK MIESIĄCA BY SAIKO ◇ ◆
Tsūjtegan: 1500m w dal / 150m widzenia sferycznego
 
Posty: 221
Dołączył(a): 6 lut 2020, o 14:16
Ranga: Tokubetsu Jōnin

Re: Wizja zmian

Postprzez Kamaboko Gonpachiro » 10 maja 2020, o 17:12

I dlatego o mechanice nie powinnaś się wypowiadać. Takie różnice są niegrywalne. Nie mają podstaw ani w rzeczywistości ani w mandze. Bez wspomagań ludzie nie byli aż tak magiczni tutaj. Różnice między nimi nie są AŻ takie.


A to nie tak że każdy powinien się wypowiadać? To nie uprzejme

A sprawiedliwe jest to, że człowiek dostaje wynagrodzenie za spam, który nie stawia przed nim problemów do rozwiązania etc?


Tak? Jeśli wszyscy traktowani są tak samo, to owszem. Jest to sprawiedliwe. Możesz stwierdzić że bez sensu etc. ale jeśli każdy gracz jest traktowany w ten sam sposób, jasny i przejrzysty to jest to sprawiedliwe. Twój pomysł tej sprawiedliwości nie gwarantuje. Jedni mogą być traktowani lepiej a inni gorzej i tak naprawdę ciężko stwierdzić z całą pewnością czy faktycznie nie było tutaj niesprawiedliwego traktowania. PD nie borykają się z takimi problemami. Also - nawet durne pokonanie szajki bandytów, jest problemem do rozwiązania, ergo - nawet na aktualnych spam misjach przed graczami stawiane są wspomniane przez ciebie problemy. Ich znikoma trudność i różnorodność to inna sprawa. Starczy do misji wprowadzić więcej fabuły i tyle.
Hajsy tu

MK: Terumi Terumi, Maji Doppo
 
Posty: 110
Dołączył(a): 21 lut 2020, o 02:52
Ranga: Genin

Re: Wizja zmian

Postprzez Uchiha Kawauso » 10 maja 2020, o 17:56

Dla mnie całość fajna. Zbalansowany system bez koksowania kogoś na Maxa. Kwestia atrybutów jest taka by każdy z nich był atrakcyjny, równie ważny i już zostaje jedynie wybieranie czy pod ninusera potrzebuje tego czy tamtego, czy techniki jakie wybieramy bazują na tym czy tamtym.
Byłyby możliwości na poszerzenie limitów ilości technik
-Odpowiednia profesja
-Poszczególne poziomy sharingana
-Wydatek PZ.
-Być może odpowiednie atuty? Możliwe, że coś kosztem dziedzin dałoby się uzyskac tutaj? Różne sposoby kombinowania.


Ok wszystko zależy od trudności pozyskania dodatkowych technik ilości. By nie boostować sharingana zbytnio nie wyobrażam sobie by ktoś musiał zaoszczędzić 100pz by wykupić slot techniki podczas gdy sharingan da pasywnie 5 technik slotu. Tak samo za działania wynikające z profesji, by to nie były misje S a sharingan po prostu je bez trudu zerżnie do swoich zasobów. Jeśli te aspekty będą racjonalne i w zasadzie dla chcącego coś możliwego to okey.
Spoiler:

BANK
PZ
Rozszerzenie KP

Kwestionariusz Chimu
 
Posty: 753
Dołączył(a): 14 paź 2019, o 09:55
Ranga: Tokubetsu Jōnin

Re: Wizja zmian

Postprzez Maji Hitoshi » 10 maja 2020, o 20:14

Lore
Spoko, bo to chyba by wiele nie zmieniło.

Fabuła
Czyli "Ponury świat niebezpiecznych przygód"? Sigmar polubił ten post.

Power Scaling
To jest dobre, bo zapobiega anomaliom jak Saiko kappa

Techniczny Aspekt
Okej zmniejsza się do pięciu, więc jak będzie teraz działało Gunpō? Zgaduję że to inteligencja idzie do śmieci.

Mechanika Gry
Spoko.

Mechanika rozwoju
Tworzenie postaci
Spoko

Zdobycie punktów
Rozumiem, że mówimy tu o alternatywnych sposobach zdobycia PD i PN.  Według mnie good idea. Tylko liczba profesji nie byłaby za duża, a wtedy co z osobami "tylko shinobi"? Rozumiem że bonusowy atut za Profesję będzie darmowy?

Wydawanie punktów
Atrybuty - git
Dziedziny - co z technikami Żywiołów?

Cyferki
Jestem przeciwnikiem nakładania ograniczeń na postacie, więc podchodzę do tej kwestii sceptycznie.

Skoro jestem przeciw tym zmianom, zdanie na temat zwiększania limitu technik jest już znane kappa

Jiton
Obrazek
Spoiler:



Okazjonalny Chimu!
Misje rangi C-S

D poprowadzę tylko wtedy gdy nie można czegoś zrobić na samodzielnej
kappa Lubię placki kappa



Inne konta:
Taka
 
Posty: 158
Dołączył(a): 8 sty 2020, o 16:05
Ranga: Chūnin

Re: Wizja zmian

Postprzez Cheshire » 10 maja 2020, o 20:41

Nie rozumiem, co z technikami żywiołów ma być?
Administrator
 
Posty: 1683
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Re: Wizja zmian

Postprzez Maji Hitoshi » 10 maja 2020, o 20:59

Cheshire napisał(a):Nie rozumiem, co z technikami żywiołów ma być?

W sensie było powiedziane o oparte o Yintonie, Yangtonie i Taijutsu, gdzie by wylądowały Żywiołowe?

Jiton
Obrazek
Spoiler:



Okazjonalny Chimu!
Misje rangi C-S

D poprowadzę tylko wtedy gdy nie można czegoś zrobić na samodzielnej
kappa Lubię placki kappa



Inne konta:
Taka
 
Posty: 158
Dołączył(a): 8 sty 2020, o 16:05
Ranga: Chūnin

Następna strona

Powrót do Propozycje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników