Rozwój postaci

W tym miejscu znajdują się najważniejsze tematy związane z rozwojem postaci.

Moderatorzy: Mistrz Gry, Mistrz Gry

Rozwój postaci

Postprzez Mistrz » 26 lip 2014, o 14:54


Wstęp: o punktach nauki i punktach doświadczenia
SnM:C korzysta z dwóch podstawowych punktacji: punkty doświadczenia (PD) służą do rozwijania poziomów atrybutów i dziedzin shinobi, jak również umożliwiają one kupowanie wszelakich atutów, oraz punkty nauki (PN), które umożliwiają naukę wszelakich technik. W temacie tym dowiecie się jak zdobywać te punkty oraz jak je wydawać. Zapraszam do lektury.





Zdobywanie PD i PN
Istnieją trzy metody zdobywania PD i PN. Pierwszą z nich jest wykonywanie misji. Po wykonaniu każdej misji gracz zdobywa określoną ilość PD i PN. Podobnie jest w przypadku walk - to druga metoda. W tym przypadku na wynagrodzenie ma wpływ zarówno ranga przeciwnika, jak i ranga wynagradzanej postaci. Dodatkowym czynnikiem jest ilość walczących postaci. Nie możemy również zapomnieć o rezultacie! Trzecią i jednocześnie ostatnią metodą zdobywania PD i PN jest otrzymywanie punktacji od administracji za działania fabularne, lub na rzecz polepszenia forum.


PD i PN z misji Najprostszą metodą zdobywanie PD i PN są różnorakie zlecenia. Po wykonaniu misji należy jedynie skopiować opis wynagrodzenia. Poniżej w tabeli przedstawiono wynagrodzenie PD i PN za poszczególne rangi misji.
Ranga misji:
Wynagrodzenie PD:
Wynagrodzenie PN:

D
1
5

C
2
10

B
5
25

A
7
35

S
10
50


PD i PN z walk Walki należy podzielić na poszczególne starcia. Starciem zwiemy sytuację, w której dochodzi do zakończonej walki kilku osób w wyniku której wynagrodzenie z kilku przeciwników należy zsumować, lub podzielić na kilku walczących. Jest więc to najmniejszy element walki w oparciu o pogrupowanie walczących. Wynagrodzenie PD i PN obliczamy z poszczególnych starć.
Przykład:
Trzech shinobi z Sunagakure walczyło przeciwko dwóm shinobi z Kirigakure. Walka podzieliła się na dwa starcia - w jednym walczyło dwóch shinobi z Suny i jeden z Kiri, w drugim starciu walczył jeden shinobi z Suny i jeden z Kiri.

Kolejnym krokiem jest wyliczenie średniej wartości poziomu postaci po każdej stronie starcia, zaokrąglając do połówek (w przypadku innych ułamków zaokrąglamy do najwyższej połówki).
Przykład:
W starciu dwóch shinobi z Suny i jednego z Kiri wojownicy Suny mieli rangi B i A (3 i 4), natomiast shinobi z Kiri miał rangę S, co traktujemy jak 5. Strony starcia mają więc następujące poziomy: 3,5 przeciwko 5.

Następnie należy obliczyć różnicę poziomów. Od strony wrogiej odejmujemy wartość poziomu strony nagradzanej. Wynik ujemny traktujemy jako zero - to najmniejsza możliwa wartość. Największa teoretyczna wartość to 5. Jest jednak prawie niemożliwe, by pokonać wroga o takiej przewadze. Zależnie od wartości wyniku i od tego, czy strona nagradzana wygrała, przegrała czy zremisowała, należy wybrać odpowiednią wartość PD i PN. Wartości punktów mnożymy przez ilość przeciwników i dzielimy przez ilość postaci nagradzanych.
Na koniec powtarzamy ten etap dla drugiej strony.


Punkty Doświadczenia
Wynik
walki:
Różnica poziomów stron walczących:
0
0,5
1
1,5
2
2,5
3
3,5
4
4,5
5
Wygrana

3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13

Remis
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
Przegrana

1
1
1
2
2
2
3
3
3
4
4
Premia dla zwycięzcy: Zwycięzca otrzymuje dodatkową premię PD gdy poziom przeciwnika jest równy lubi większy.
    Poziom przeciwnika:
    C
    +1
    B +2
    A +3
    S +4


Punkty Nauki
Wynik
walki:
Różnica poziomów stron walczących:
0
0,5
1
1,5
2
2,5
3
3,5
4
4,5
5
Wygrana

15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65

Remis
10
10
15
15
20
20
25
25
30
30
35
Przegrana

5
5
5
10
10
10
15
15
15
20
20
Premia dla zwycięzcy: Zwycięzca otrzymuje dodatkową premię PN gdy poziom przeciwnika jest większy niż D.
    Poziom przeciwnika:
    C
    +5
    B +10
    A +15
    S +20


PD i PN od administracji Metoda pozwalająca zdobyć PD i PN za wszelkie nietypowe działania: wyjątkowe osiągnięcia w świecie shinobi, uratowanie wioski, spiski, prace na rzecz swojej wioski inne niż misje, działanie z pomysłem, pracowanie z innymi graczami. Wynagrodzenie PN za prowadzenie misji traktowane jest jako wynagrodzenie od administracji.



Wydawanie PD i PN
Wydawanie PD i PN uzależnione jest od posiadania odpowiednich atutów lub wad. W obu przypadkach dostępne rangi poziomów dziedzin oraz technik do opanowania mają przypisane trzy koszta (standardowy, kosz zmniejszony atutem i koszt zwiększony wadą). Gracz sprawdza względem swojej predyspozycji który koszt pasuje do podjętego działania i przeprowadza trening.


Wydawanie PD

Rangi atrybutów i dziedzin shinobi: Rozwój tutaj jest dosyć prosty. W temacie PD wystarczy odjąć wg metody prowadzenia tematu (o tym niżej) odpowiednią ilość PD z dopiskiem na co wydano PD. Poniższa tabelka opisuje koszta PD w zależności od tego jaką rangę dziedziny otwieramy. W poziomie oznaczono rangi, na które można rozwijać dziedziny i atrybuty. W kolumnie po lewej zaznaczono dla jakiej grupy dziedzin odpowiadają pokazane koszta z uwzględnieniem predyspozycji. Na samej górze są koszta dla dziedzin i atrybutów korzystających z predyspozycji, po środku dziedziny o standardowych kosztach. Najniżej są koszta dziedzin i atrybutów obciążonych wadą dotyczącą rozwoju.
Uwaga! Atrybuty rozwijamy zawsze najniższym kosztem (1, 2, 3, 4 oraz 5). Istnieje też ograniczenie w rozwoju rang atrybutów i dziedzin shinobi.
    Genin - Może rozwijać rangi dziedzin i atrybutów maksymalnie na poziom C.
    Chūnin - Może rozwijać rangi dziedzin i atrybutów maksymalnie na poziom B.
    Tokubetsu Jōnin - Może rozwijać rangi dziedzin i atrybutów maksymalnie na poziom A.
    Jōnin - Może rozwijać rangi dziedzin i atrybutów maksymalnie na poziom S.
By na danej randze rozwijać dalej swoją postać, trzeba składać prośbę w dziale administracji na każdą propozycję rozwoju.
Koszta Punktów Doświadczenia
Otwierana ranga dziedziny lub atrybutu:
D
C
B
A
S
Predyspozycja:
1
2
3
4
5
Brak:
2
3
4
5
6
Wada:
3
4
5
6
7


Atuty: Część atutów zakupić można za punkty doświadczenia po spełnieniu określonych wymagań. Podobnie jak atrybuty i dziedziny, rozwijamy postać poprzez odpowiedni wpis w temacie PD. Koszt PD opisano oddzielnie w każdym atucie. Podano też drugi, mniejszy koszt - dla bezklanowców. Należy pamiętać, że niektóre klany o mniejszej ilości zdolności traktowane są jak bezklanowcy w niektórych aspektach i mogą mieć zmniejszony koszt PD dla atutów. Koszt PD dla bezklanowców zmniejszono o około 1/3 bazowego.


Prowadzenie tematu PD: Każdy gracz musi założyć poza KP kilka dodatkowych tematów. Jednym z nich jest temat rozwoju PD. Gracz w pierwszym poście opisuje zyski PD, ich całkowitą sumę, ilość wydanych punktów oraz aktualnie posiadane PD; musi również podać linki do wszystkich postów, w jakich nabył PD. Jeśli nie jest to z jakiegoś powodu możliwe należy zgłosić to administracji. Po zbadaniu sytuacji administrator w odpowiednim temacie w dziale kontaktu z administracją umieści post zastępczy, jaki należy zlinkować w temacie rozwoju PD. Link do postu uzyskujemy poprzez kliknięcie małej ikonki przypominającej kartkę. Znajduje się ona na wysokości buttonów edycji postu lub jego cytowania, obok nazwy użytkownika który napisał post.

W kolejnym poście gracz musi prowadzić spis wydanych PD poprzez krótkie notki - Ilość wydanych PD; Data modyfikacji; Cel (ranga dziedziny lub nazwa atutu); wymagania.

Wzór pierwszego postu:
Kod: Zaznacz cały
[b]Całkowita ilość PD:[/b]
[b]Aktualna ilość PD:[/b]
[b]Ilość wydanych PD:[/b]

[b]PD z misji:[/b] Ilość PD uzyskanych z misji
[url=link do otrzymanych PD] Ilość PD; Data otrzymania; Misja rangi ?[/url]
[b]PD z walk:[/b] Ilość PD uzyskanych z walk
[url=link do otrzymanych PD] Ilość PD; Data otrzymania; Poziom gracza vs Imię i poziom przeciwnika[/url]
[b]PD od administracji:[/b] Ilość PD uzyskanych od administracji
[url=link do otrzymanych PD] Ilość PD; Data otrzymania[/url]


Wzór drugiego postu: w ten sposób w drugim poście należy opisywać każdy wydatek PD, jeden pod drugim.
Kod: Zaznacz cały
Ilość wydanych PD; Data treningu; Cel wydatku; wymagania


Wydawanie PN

Nauka technik: Po spełnieniu warunków opanowania techniki (odpowiednia ranga dziedziny ninja, wymagania dodatkowe oraz czasem zwój lub nauczyciel) gracz musi w fabularnej lokacji, (np. na polu treningowym) opisać trening w minimum pięciu pełnych linijkach tekstu, a następnie, w temacie PN, odjąć ilość PN koniecznych do nauki jutsu danego poziomu. Pole treningowe gracza to tylko jedna z możliwości, miejsce gdzie łatwo może znaleźć swoje posty. Możliwe jest prowadzenie treningów w wątkach prowadzonych przez narratorów. Jeśli to misje w dziale misji trening fabularnie może zostać opisany jako trening w tym samym miejscu, w którym znajduje się pole treningowe (choć nie musi). W przypadku nauki zdolności klanowych gracz powinien pamiętać, że narrator może pociągnąć wątek w przypadku fabularnych konsekwencji, jeśli postać zostanie zauważona na nauce tajemnych zdolności w miejscu do tego nieodpowiednim. Warto też wspomnieć o takiej chęci treningu narratorowi, być może będzie w stanie wątek treningu dodać w interesujący sposób do swojej fabuły - na misji trening nie musi być ograniczony do pięciu linijek jednego postu, może to być opisane jako dłuższy proces równoległy do wydarzeń misji, ściśle z nimi powiązany etc. W przypadku nauki kilku technik warto rozwiązać to na przestrzeni wątku tak, by nie wyglądało to na naukę kilku zdolności jednego wieczoru w trakcie podróży etc (rozciągnąć to pomiędzy kilkoma misjami lub w jednej na przestrzeni dłuższego czasu, w zależności od wątku misji).
Poniższa tabelka przedstawia koszta jutsu (ich rangi podano w poziomie) względem predyspozycji gracza uzyskanych z atutów. Na koniec wg wzorów poniżej należy uzupełnić temat PN.
Koszta Punktów Nauki
Ranga opanowywanej techniki:
E
D
C
B
A
S
Predyspozycja:
1
3
5
10
15
20
Brak:
2
6
10
20
30
40
Wada:
3
9
15
30
45
60


Prowadzenie tematu PN: Każdy gracz musi założyć poza KP kilka dodatkowych tematów. Jednym z nich jest temat rozwoju PN. Gracz w pierwszym poście opisuje zyski PN, ich całkowitą sumę, ilość wydanych punktów oraz aktualnie posiadane PN; musi również podać linki do wszystkich postów, w jakich nabył punkty. Jeśli nie jest to z jakiegoś powodu możliwe należy zgłosić to administracji. Po zbadaniu sytuacji administrator w odpowiednim temacie w dziale kontaktu z administracją umieści post zastępczy, jaki należy zlinkować w temacie rozwoju PN. Link do postu uzyskujemy poprzez kliknięcie małej ikonki przypominającej kartkę. Znajduje się ona na wysokości buttonów edycji postu lub jego cytowania, obok nazwy użytkownika który napisał post.

W kolejnym poście gracz musi prowadzić spis wydanych PN poprzez krótkie notki - Ilość wydanych PN; Data wydania; Cel (nazwa techniki); wymagania. Notkę umieszczamy jako link do treningu.

Wzór pierwszego postu:
Kod: Zaznacz cały
[b]Całkowita ilość PN:[/b]
[b]Aktualna ilość PN:[/b]
[b]Ilość wydanych PN:[/b]

[b]PN z misji:[/b] Ilość PN uzyskanych z misji
[url=link do otrzymanych PD] Ilość PN; Data otrzymania; Misja rangi ?[/url]
[b]PN z walk:[/b] Ilość PN uzyskanych z walk
[url=link do otrzymanych PN] Ilość PN; Data otrzymania; Poziom gracza vs Imię i poziom przeciwnika[/url]
[b]PN od administracji:[/b] Ilość PN uzyskanych od administracji
[url=link do otrzymanych PN] Ilość PN; Data otrzymania[/url]


Wzór drugiego postu: w ten sposób w drugim poście należy opisywać każdy wydatek PN, jeden pod drugim.
Kod: Zaznacz cały
[URL=link do postu treningu]Ilość wydanych PN; Data treningu; Cel wydatku; wymagania[URL]
I'm the hero snm didnt deserves, but the one it needs right now/
Ja jestem regulaminem!
Administrator
 
Posty: 2107
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Uczeń
Specjalna Ranga: ANBU
Specjalna Ranga: Kugutsu Butai
Dodatkowa Ranga: S-Rank

Powrót do Rozgrywka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników