Rangi i poziomy Shinobi

W tym miejscu znajdują się najważniejsze tematy związane z rozwojem postaci.

Moderator: Mistrz Gry

Rangi i poziomy Shinobi

Postprzez Cheshire » 14 cze 2013, o 22:31


SPIS TREŚCI
Spis treści
Poziomy Shinobi
Rangi podstawowe i awanse Wynagrodzenia za awanse
Chūnin Senbatsu Shiken
Wątki Ucieczkowe

Poziomy Shinobi
^ W związku z osiągnięciami postaci, gracz może zwiększyć jej poziom. Poziom należy regularnie aktualizować regularnie - może mieć wpływ na ocenę walki gracza, bywa potrzebny w ocenie efektu niektórych atutów, wad bądź technik a jego podstawową wolą jest spełnianie wymagań dla poszczególnych awansów.
Poniżej przedstawiono listę poziomów oraz ilość potrzebnych PD wydanych na rozwój postaci (dotyczy wydatków na atuty, atrybuty oraz dziedziny).
    E - poziom początkowy przeważnie dotyczący Studentów Akademii, głównie NPC, oraz niektórych słabszych geninów.
    D - Suma wydanych PD równa 25;
    C - Suma wydanych PD równa 35;
    B - Suma wydanych PD równa 55;
    A - Suma wydanych PD równa 85;
    S - Suma wydanych PD równa 125.

Rangi podstawowe i awanse
^ Poszczególne rangi wpływają głównie na to, jak otoczenie traktuje Shinobi (lub Samuraja). Dzięki wyższej randze łatwo jest dostać trudniejsze misje, czy też zająć ważną funkcję. Ograniczenie to jest jednak fabularne, oznacza to, że to bardziej sugestie niż ograniczenie mechaniczne i jeśli władza jest w rękach graczy a nie NPC, to już kwestia jak ustalą postacie graczy (zwiększenie komuś dostępu do wyższych misji powinno jednak się opierać na awansowaniu postaci). O ile jednak w danej wiosce nie dojdzie do fabularnego zanegowania roli radnych, mogą oni awansować daną postać wbrew woli Kage.

Podstawowe Rangi Shinobi
^
  • Student Akademii: ranga ta określa przyszłego shinobi, który aktualnie jest w trakcie szkolenia przygotowującego, podczas którego nabywa on pierwsze jutsu. Ranga ta nie dotyczy postaci graczy i można pominąć wpisywanie jej. Możliwe jest jednak spotkanie NPC tej rangi.
  • Genin: postacie tej rangi nie są traktowani poważnie, a na trudniejsze misje wysyłani są tylko w ostateczności lub jako pomoc dla bardziej doświadczonych shinobi. Ciągle są etapem, w którym w dużej mierze wioska sprawuje nadzór nad szkoleniem Shinobi.
      Dostępne misje: od D do C. Genin może być częścią drużyny złożonej z NPC na misji C i dowodzić taką drużyną. Możliwe jest wykonywanie misji B jednak tylko jeśli narrator uwzględni, że postać gracza jest w drużynie razem z NPC pracującymi nad daną misją. Genin nie może dowodzić tej misji.
      Wymagania: postać Shinobi bądź Kunoichi.
      Awans: brak, otrzymywana przy tworzeniu Karty Postaci.
  • Chūnin: to ciągle szeregowy, jednak traktowany jako w pełni samodzielny Shinobi. Na tej randze postać traktowana jest już poważnie i to ona oznacza pełną dojrzałość. Od tej rangi możliwy jest dostęp do pracy w organizacjach itp.
      Dostępne misje: od D do B. W przeciwieństwie do Geninów, Chūnin może dowodzić drużyną na misji B.
      Wymagania: poziom postaci C; ranga Genina.
      Awans: odbywa się pod postacią misji rangi B w której Genin towarzyszy drużynie NPC (dwóch geninów i jeden Chunin lub Tokubetsu Jonin). Postać gracza dowodzi drużynie pod okiem shinobi wyższego rangą, który ma przejąć dowodzenie w przypadku ryzyka niepowodzenia. By podjąć się awansu postać musi być poziomu C.
  • Tokubetsu Jōnin: ranga ta charakteryzuje shinobi o wyższych uprawnieniach niż Chūnin, jednak ciągle o zbyt małej sile, by traktować go jak Jōnina. Uznaje się, że posiadają oni potencjał Jōnina jednak w węższym zakresie zdolności. Posiada pełną odpowiedzialność za podejmowane decyzje może zatem prowadzić drużyny i w społeczeństwie traktowany jest po prostu jak Jōnin.
      Dostępne misje: od D do A. Możliwość wykonywania misji S drużynowych.
      Wymagania: poziom postaci B; ranga Chūnina.
      Awans: Postacie otrzymuje tą rangę gdy jest gotowa by podjąć się trudniejszych misji oraz wziąć odpowiedzialność za innych shinobi. Ocena ta jest w rękach Kage. Alternatywną formą awansu jest zlecenie dla radnych, polegające na wykonaniu misji rangi A. Misja ta jest wykonywana z drużyną trzech shinobi rangi Tokubetsu Jōnin. Oceniają oni dowodzenie w wykonaniu gracza i w przypadku ryzyka porażki przejmują je.
  • Jōnin: jest to najwyższa podstawowa ranga Shinobi, charakteryzująca najbardziej doświadczone oraz najsilniejsze postacie w wiosce. Jōnini są bardzo szanowani, a ich głos jest brany pod uwagę w kwestiach taktycznych.
      Dostępne misje: od D do S.
      Wymagania: poziom postaci A; ranga Chūnina lub Tokubetsu Jōnina.
      Awans: Ocena możliwości awansu jest w rękach Kage. Alternatywną formą awansu jest zlecenie dla radnych, polegające na wykonaniu misji rangi S. Misja ta jest wykonywana z drużyną trzech shinobi rangi Jōnin. Oceniają oni dowodzenie w wykonaniu gracza i w przypadku ryzyka porażki przejmują je.
  • Nukenini: są rangą równoległą do pozostałych rang shinobi. Traktowani jak kryminaliści, nie przynależą oficjalnie do wiosek. Jako, że są uciekinierami, nawet po przyłączeniu się do jakiejś wioski mogą mieć status Nukenina w swojej rodzimej wiosce (to już zależy od relacji dyplomatycznych pomiędzy wioskami).
      Dostępne misje: od D do S.
      Wymagania: uznanie za nukenina przez rodzimą wioskę.
      Awans: postać zyskuje rangę shinobi dopiero, gdy rodzima wioska wyznaczy nagrodę za jego głowę. Jeśli więc porzuci wioskę nie zostaje autoamtycznie nukeninem - jeśli nie doszło do konfliktu z wioską uznawany jest po prostu za zaginionego. Wówczas może odbyć się tak zwany wątek ucieczkowy (regulamin poniżej), który z perspektywy wioski jest po prostu poszukiwaniem zaginionego.
      Jiyūjin może zostać uznany za nukenina gdy wioska odkryje, że zaginiony dalej żyje i nie chce wrócić do wioski. Jeśli Jiyūjin nigdy nie posiadał rodzimej wioski może zostać uznany za nukenina przez dowolną wioskę jeśli popełni na terenie ich krainy przestępswo.
  • Jiyūjin: ranga ta tyczy się shinobi spoza Ukrytych Wiosek, choć, w przeciwieństwie do Nukeninów, nie są kryminalistami, a ich głowy nie widnieją w księdze Bingo. Shinobi ci są "wolnymi strzelcami", nie mogą liczyć na pomoc wiosek, musząc nieraz samotnie stawiać czoła napotkanym niebezpieczeństwom. Wolna dusza, wolny człowiek - tym właśnie są, nieskrępowani obowiązkami rang i wiosek.
      Dostępne misje: od D do S.
      Wymagania: postać nigdy nie mogła posiadać rodzimej wioski lub musi zostać uznana za zaginionego/martwego w rodzimej wiosce.
      Awans: automatyczny po spełnieniu wymagań.

Podstawowe Rangi Samurajów
^
  • Uczeń: ranga ta określa mieszkańca Tetsu no Kuni lub Iwagakure no Sato szkolącego się na Samuraja. Ranga ta nie dotyczy postaci graczy i można pominąć wpisywanie jej. Możliwe jest jednak spotkanie NPC tej rangi.
  • Senshi: podstawowa ranga Samurajów, szeregowy żołnierz. To odpowiednik Genina. Postacie tej rangi nie są traktowani poważnie, a na trudniejsze misje wysyłani są tylko w ostateczności lub jako pomoc dla bardziej doświadczonych postaci.
      Dostępne misje: od D do C. Senshi może być częścią drużyny złożonej z NPC na misji C i dowodzić taką drużyną. Możliwe jest wykonywanie misji B jednak tylko jeśli narrator uwzględni, że postać gracza jest w drużynie razem z NPC pracującymi nad daną misją. Senshi nie może dowodzić tej misji.
      Wymagania: postać Samuraja bądź Onna-bugeisha.
      Awans: brak, otrzymywana przy tworzeniu Karty Postaci.
  • Kiyō: to ciągle szeregowa jednostka samurajów, jednak traktowana jako osoba doświadczona w swojej pracy i godna zaufania jako wojownik. To odpowiednik Chūnina. Od tej rangi możliwy jest dostęp do pracy w organizacjach itp.
      Dostępne misje: od D do B. W przeciwieństwie do Senshi, Kiyō może dowodzić drużyną na misji B.
      Wymagania: poziom postaci C; ranga Senshi.
      Awans: odbywa się pod postacią misji rangi B w której Genin towarzyszy drużynie NPC (dwóch Senshi i jeden Kiyō lub Meijin). Postać gracza dowodzi drużynie pod okiem shinobi wyższego rangą, który ma przejąć dowodzenie w przypadku ryzyka niepowodzenia.
  • Meijin: traktowani jako mistrzowie w wąskim zakresie zdolności, jedni z najbardziej doświadczonych w walce samurajów. Wysyłani do poważnych zadań. To odpowiednik Tokubutsu Jōnina. Posiada pełną odpowiedzialność za podejmowane decyzje może zatem prowadzić drużyny.
      Dostępne misje: od D do A. Możliwość wykonywania misji S drużynowych.
      Wymagania: poziom postaci B; ranga Kiyō.
      Awans: postaci otrzymuje tą rangę gdy jest gotowa by podjąć się trudniejszych misji oraz wziąć odpowiedzialność za innych samurajów. Ocena ta jest w rękach Generała. Alternatywną formą awansu jest zlecenie dla Starszych, polegające na wykonaniu misji rangi A. Misja ta jest wykonywana z drużyną trzech samurajów rangi Meijin. Oceniają oni dowodzenie w wykonaniu gracza i w przypadku ryzyka porażki przejmują je.
  • Kenin: najwyższa ranga ogólnodostępna dla Samurajów. To jedyna grupa samurajów oficjalnie walczących konno, choć nie jest to wymaganie. Odpowiednik Jōnina.
      Dostępne misje: od D do S.
      Wymagania: poziom postaci A; ranga Meijina.
      Awans: ocena możliwości awansu jest w rękach Generała. Alternatywną formą awansu jest zlecenie dla Starszych, polegające na wykonaniu misji rangi S. Misja ta jest wykonywana z drużyną trzech samurajów rangi Kenin. Oceniają oni dowodzenie w wykonaniu gracza i w przypadku ryzyka porażki przejmują je.
  • Rōnin: określenie na Samuraja będące odpowiednikiem Nukenina wśród Shinobi. Dotyczą ich podobne zasady. Wyjątkiem jest możliwość pozostania Rōninem z powodów honorowych, np po utracie swojego pana. Wówczas Samuraj nie ma wyznaczonej nagrody za swoją głowę, w takim przypadku ranga ta bardziej przypomina Jiyūjina. Samuraje w Iwagakure no Sato rzadziej zostają Rōninami z powodów honorowych.
      Dostępne misje: od D do S.
      Wymagania: uznanie za zbiegłego samuraja za Rōnina lub fabularna sytuacja by uznać postać za honorowego Rōnina.
      Awans: po spełnieniu wymagań.

Rangi Specjalne
^
  • S-rank: ranga dla niezwykle niebezpiecznych postaci. Oznacza ona potężną siłę postaci i jej niezwykłe umiejętności. Dotyczy ona wszystkich typów postaci (Shinobi, Nukenini, Samurajowie oraz Rōnini). Przyjmuje się, że ten poziom postaci wystarczy do samodzielnego pochwycenia Jinchūriki lub też walki z Bijū. Rangę tą wyszczególniono, ponieważ wiążę się z zwiększeniem wynagrodzenia za walki PVP dla przeciwników będących przeciwnikiem S-ranka.
      Wymagania: poziom postaci S.
      Awans: postacie występujące w grze, graczy oraz NPC, muszą uznawać postać gracza za S-ranka. Wówczas można zgłosić prośbę o oficjalne wpisanie rangi.
  • Sennin: ranga ta oznacza mędrca: niezwykle potężnego shinobi charakteryzującego się niezwykłą wiedzą w danym zakresie oraz doświadczeniem. Tytułowanie mędrcem oznacza praktycznie szacunek w całym świecie shinobi.
      Wymagania: poziom postaci S; atut mędrca lub posiadanie Rinnegana lub opanowanie trybu mędrca.
      Awans: po spełnieniu wymagań gracz musi dokonać w fabule rozpoznawalnego przez postacie czynu, w którym udowodni, że potrafi wykorzystywać wymienione w wymaganiach czynniki. Następnie gracz może złożyć prośbę o nadanie tytułu.

Limitowane Rangi
^
  • Lider klanu: czasem zwany liderem rodziny zarządza on sprawami dotyczącymi jedynie jego klanu lub rodziny. To np polityka dostępności wiedzy o technikach klanu.
      Awans: sytuacyjny, oparty na wydarzeniach fabularnych - nie istnieją stałe zasady.
  • Generał Shinobi: Jōnin, który wykazuje się niesamowitą inteligencją, może zostać mianowany generałem danej wioski. Generał może być tylko jeden i ma on władzę równą członkowi rady wioski.
    Generałowie zwą się Hai Jōninami, z wyjątkiem:
    Konoha: Jōnin Hancho
    Kumo: Shinobigashira
      Wymagania: poziom postaci S; Ranga Jōnina.
      Awans: Wybranie przez Kage. Rangę traci się w przypadku odwołania lub wybrania innego Hai Jōnina.
  • Shubō: odpowiednik generała shinobi dla samurajów. Kenin, który wykazuje się niesamowitą inteligencją, może zostać mianowany Shubō. Może być tylko jeden i ma on władzę równą Starszym.
      Wymagania: poziom postaci S; Ranga Kenina.
      Awans: Wybranie przez Generała. Rangę traci się w przypadku odwołania lub wybrania innego Shubō.
  • Kage: lider wioski. Potężny i ogólnie szanowany shinobi podlegający jedynie Daimyō krainy, do której przynależy jego wioska. Musi jednak szanować radnych swoich wioski i liczyć się z ich zdaniem, którzy to głównie odpowiadają za wybór Kage. Kage poszczególnych wiosek noszą różne tytuły:
      Konohagakure no Sato: Hokage
      Kumogakure no Sato: Raikage
      Kirigakure no Sato: Mizukage
      Iwagakure no Sato: Tsuchikage
      Sunagakure no Sato: Kazekage
      Otogakure no Sato: Kyokukage
      Amegakure no Sato: Rokage
      Wymagania: Ranga Jōnina lub Tokubetsu Jōnina.
      Awans: sytuacyjny, nie istnieją stałe zasady dotyczące wyboru Kage. Opiera się on na sytuacji fabularnej.
  • Generał (Samurajów): ranga ta wbrew pozorom nie odpowiada Hai Jōninom. Generał jest jedyną osobą sprawującą władzę nad Samurajami. Technicznie jest odpowiednikiem Kage.
      Wymagania: Ranga Kenina.
      Awans: sytuacyjny, nie istnieją stałe zasady dotyczące wyboru Generała. Opiera się on na sytuacji fabularnej.
  • Radni: mają na celu wspieranie Kage oraz upewnienie się, że wszystkie podejmowane decyzje mają na celu dobro wioski. Mają też wpływ na wybór Kage. Podobne uprawnienia ma również generał shinobi, który uczestniczy naradach mając głos tak, jakby sam był radnym.
    Poszczególne wioski mają swój sposób tworzenia radnych.
      Iwagakure no Sato: rolę radnych pełnią Liderzy Klanów.
      Tetsu no Kuni: zwani starszymi, trzech samurajów w podeszłym wieku, których mądrość jest zbyt cenna by stracić ją na polu bitwy.
  • Daimyō: tytuł ten oznacza władcę feudalnego władającego całym krajem. To właśnie im podlegają Kage. W wioskach, w których nie ma Kage, jego rolę przejmuje Daimyō. Aktualnie ranga jest niedostępna dla graczy (jeśli zajdzie potrzeba zmiany i usunięcia tej blokady zostanie to uwzględnione w tym temacie).
  • Szōgun: tytuł ten oznaczał władcę władającego wszystkimi krainami shinobi ponad Daimyō. Aktualnie ranga jest niedostępna dla graczy (jeśli zajdzie potrzeba zmiany i usunięcia tej blokady zostanie to uwzględnione w tym temacie).

Inne Rangi i tytuły
^
  • Tożsamość: ranga jako tożsamość to podstawa tym kim jest postać, określa to zarówno fakt, czy postać jest shinobi czy samurajem, jak i czy mężczyzną czy kobietą. Rangi tej nie wypisuje się z pozostałymi rangami a w płeć postaci:
      Shinobi: większość postaci występujących na forum, to wojownicy rozwijający sztuki ninja, sztuki walki, zabójstwa oraz zdolności szpiegowskie.
      Kunoichi: żeńskie określenie dla Shinobi.
      Samuraj: szermież nie parający się rozwijaniem ninjutsu, kilka krain (między innymi Tetsu no Kuni) dysponuje siłami samurajów, drobne ich oddziały służą także w Iwagakure no Sato.
      Onna-bugeisha: żeńskie określenie Samuraja.
  • Ex- dowolna inna ranga jaka nie jest już aktualna, wypisuje się ją wraz z innymi rangami dla informacji o przeszłości postaci. Nie wypisuje się jednak rang, które uległy ulepszeniu (nie wpisujemy Ex-Tokubutsu Jōnin gdy postać awansuje na Jōnina, ale taki wpis zostanie umieszczony jeśli postać zostanie Nukeninem).
  • Jinchūriki: ranga ta oznacza osobę, w której zapieczętowano Bijū. Nie niesie ona ze sobą żadnych specjalnych możliwości ani obowiązków.
  • Iryōnin: nazwa ta oznacza po prostu medycznego shinobi. Możliwość korzystania z tego tytułu i przypisania go do KP jest dostępna dopiero wówczas, gdy shinobi o otwartej dziedzinie Iryojutsu zostanie pierwszy raz wykorzystany w celu leczenia innej osoby w sytuacji innej, niż treningowa.
  • Oinin: tytuł ten przysługuje członkom organizacji ANBU.
  • Shinsengumi: specjalna policja samurajów. Występuje tylko w Tetsu no Kuni.
  • Inne organizacje: inne organizacje również mają prawo do przypisania sobie tytułów shinobi. Nie jest to jednak zabieg będący codziennością i musi zostać uzasadniony.
  • Najemnik: shinobi lub samuraj walczący pracujący dla danej krainy jednak nie będący wśród jej regularnych służb.
  • Własny tytuł: w zasadzie nie jest to ranga. Gdy Shinobi staje się po jakimś wydarzeniu sławny może uzyskać tytuł. W sytuacji gdy shinobi odegra ważną rolę w globalnym wydarzeniu gracz może uzyskać możliwość wybrania tytułu swojej postaci (może też o to się ubiegać). Fabularne to ludzie nadają mu ten tytuł.

Wynagrodzenia za awanse
^Po niektórych awansach graczom przysługuje wynagrodzenie, jednak dla potwierdzenia należy złożyć o nie prośbę. Wynagrodzenie to przysługuje także graczom, którzy awanse mieli już wcześniej jednak nie zgłaszali prośby. Nie przysługuje jednak wynagrodzenie gdy zdegradowana postać ponownie uzyskuje daną rangę.
  • Chūnin lub Kiyō: 5PD
  • Tokubutsu Jōnin lub Meijin: 10PD
  • Jōnin lub Kenin: 15PD
  • Hai Jōnin lub Kage lub Generał (samurajów) lub Shubō: 15PD
  • S-rank: 5PD
  • Sennin: 5PD
  • Lider Klanu: 5PD


Chūnin Senbatsu Shiken
^ Egzaminy grupowe na Chūnina są elementem historii shinobi, nie są jednak już kontynuowane.


Wątki ucieczkowe
^ Gdy ktoś obiera drogę nukenina narratorzy mogą jednorazowo podjąć się ataku na shinobi siłami NPC będącymi ANBU danej wioski. Jeżeli gracz przeżyje wątek oraz nie zostanie pojmany zostanie określony nukeninem i wyznaczona zostanie nagroda za jego głowę. Wątek taki pierwotnie przez postacie jest traktowany jako poszukiwanie zaginonego. Jeżeli Shinobi przed takim wątkiem dopuścił się jakiegoś przestępstwa w wyniku którego został on określony nukeninem i wyznaczono za niego nagrodę wątek taki powinien być bezpośrednim następstwem tych wydarzeń. Przygoda taka powinna być porównywalna co najmniej do misji rangi B, nie niżej jednak niż poziom postaci gracza.
Wątek ucieczkowy można narzucić nukeninowi tylko raz, jeśli jednak nukenin zaatakuje daną wioskę ta ma prawo ponownie wysłać siły shinobi NPC za nukeninem. W przeciwnym wypadku działania przeciwko Nukeninowi mogą być podejmowane tylko z inicjatywy graczy.
Administrator
 
Posty: 2852
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 15:24
Ranga: Brak

Powrót do Rozgrywka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników

cron