Rangi i poziomy Shinobi

W tym miejscu znajdują się tematy dotyczące tworzenia i początków postaci.

Moderator: Mistrz Gry

Rangi i poziomy Shinobi

Postprzez Cheshire » 15 cze 2013, o 00:31


SPIS TREŚCI
Spis treści
Poziomy Shinobi
Rangi podstawowe i awanse Chūnin Senbatsu Shiken
Wątki Ucieczkowe


Poziomy Shinobi
^ W związku z osiągnięciami postaci, gracz może zwiększyć jej poziom. Poziom należy regularnie aktualizować, od niego zależy wynagrodzenie PVP i posiadanie nieaktualnego poziomu podczas walki może być traktowane jako oszustwo na niekorzyść przeciwnika.
Dla walczącego, w trakcie walki, istotny jest jego własny poziom, jak i poziom przeciwnika.
Poniżej przedstawiono listę poziomów oraz wymagań jakie trzeba spełnić, by ją osiągnąć.
    E - poziom początkowy przeważnie dotyczący Studentów Akademii, głównie NPC, oraz niektórych słabszych geninów.
    D - 6 rang D (Atrybutów i Ninpō)
    C - 3 rangi Atrybutów C, 1 ranga Ninpō C
    B - 3 rangi Atrybutów B, 1 ranga Ninpō B; alternatywą jest posiadanie atutu 'Poziom postaci B'
    A - 3 rangi Atrybutów A, 2 rangi Ninpō A; alternatywą jest posiadanie atutu 'Poziom postaci A'
    S - 3 rangi Atrybutów S, 3 rangi Ninpō S; alternatywą jest posiadanie atutu 'Poziom postaci S'


Rangi podstawowe i awanse
^ Poszczególne rangi wpływają głównie na to, jak otoczenie traktuje Shinobi (lub Samuraja). Dzięki wyższej randze łatwo jest dostać trudniejsze misje, czy też zająć ważną funkcję. Ograniczenie to jest jednak fabularne, oznacza to, że to bardziej sugestie niż ograniczenie mechaniczne i jeśli wladza jest w rękach graczy a nie NPC, to już kwestia jak ustalą postacie graczy (zwiększenie komuś dostępu do wyższych misji powinno jednak się opierać na awansowaniu postaci).
Podstawowe Rangi Shinobi
^
  • Student Akademii: ranga ta określa przyszłego shinobi, który aktualnie jest w trakcie szkolenia przygotowującego, podczas którego nabywa on pierwsze jutsu. Obowiązuje do opanowania technik akademii, można pominąć wpisywanie jej.
  • Genin: shinobi tej rangi nie są traktowani poważnie, a na trudniejsze misje wysyłani są tylko w ostateczności. Ciągle są etapem, w którym w dużej mierze wioska sprawuje nadzór nad szkoleniem Shinobi.
    • Rozwój postaci: maksymalny poziom cech postaci do jakiego można rozwijać to 2.
    • Dostępne misje: od D do C.
  • Chūnin: szeregowy Shinobi. Na tej randze shinobi traktowany jest już poważnie i może zostać wysłany samodzielnie na niebezpieczne misje. Od tej rangi ma również dostęp do pracy w organizacjach itp.
    • Rozwój postaci: uzyskanie tej rangi zdejmuje ograniczenia rozwoju.
    • Dostępne misje: od D do B.
  • Tokubetsu Jōnin: ranga ta charakteryzuje shinobi o wyższych uprawnieniach niż Chūnin, jednak ciągle o zbyt małej sile, by traktować go jak Jōnina. Posiada już jednak pełną odpowiedzialność za podejmowane decyzje może zatem prowadzić drużyny.
    • Dostępne misje: od D do A.
  • Jōnin: jest to najwyższa podstawowa ranga Shinobi, charakteryzująca najbardziej doświadczone oraz najsilniejsze postacie w wiosce. Jōnini są bardzo szanowani, a ich głos jest brany pod uwagę w kwestiach taktycznych.
    • Dostępne misje: od D do S.
  • Nukenini: są rangą równoległą do pozostałych rang shinobi
    • Rozwój postaci: uzyskanie tej rangi zdejmuje ograniczenia rozwoju jeżeli takie były.
    • Dostępne misje: od D do S.
  • Jiyūjin: ranga ta tyczy się shinobi spoza Ukrytych Wiosek, choć, w przeciwieństwie do Nukeninów, nie są kryminalistami, a ich głowy nie widnieją w księdze Bingo. Shinobi ci są "wolnymi strzelcami", nie mogą liczyć na pomoc wiosek, musząc nieraz samotnie stawiać czoła napotkanym niebezpieczeństwom. Wolna dusza, wolny człowiek - tym właśnie są, nieskrępowani obowiązkami rang i wiosek.
    Uwaga: ranga archiwalna, aktualnie nie występuje.

Podstawowe Rangi Samurajów
^
  • Uczeń: ranga ta określa mieszkańca Iwagakure no Sato szkolącego się na Samuraja.
  • Senshi: podstawowa ranga Samurajów. Szeregowy żołnierz. To odpowiednik Genina.
  • Kiyō: to ciągle szeregowa jednostka samurajów, jednak traktowana jako osoba doświadczona w swojej pracy i godna zaufania jako wojownik. To odpowiednik Chūnina.
  • Meijin: traktowani jako mistrzowie, jedni z najbardziej doświadczonych w walce samurajów. Wysyłani do poważnych zadań. To odpowiednik Tokubutsu Jōnina.
  • Kenin: najwyższa ranga ogólnodostępna dla Samurajów. To jedyna grupa samurajów oficjalnie walczących konno. Odpowiednik Jōnina.
  • Rōnin: określenie na Samuraja będące odpowiednikiem Nukenina wśród Shinobi. Dotyczą ich podobne zasady. Wyjątkiem jest możliwość pozostania Rōninem z powodów honorowych, np po utracia swojego pana. Wówczas Samuraj nie ma wyznaczonej nagrody za swoją głowę. Samuraje w Iwagakure no Sato rzadziej zostają Rōninami z powodów honorowych.

Rangi Specjalne
^
  • S-rank: ranga dla niezwykle niebezpiecznych postaci. Oznacza ona potężną siłę postaci i jej niezwykłe umiejętności. Dotyczy ona wszystkich typów postaci (Shinobi, Nukenini, Samurajowie oraz Rōnini). Przyjmuje się, że ten poziom postaci wystarczy do samodzielnego pochwycenia Jinchūriki lub też walki z Bijū. Rangę tą wyszczególniono, ponieważ wiążę się z zwiększeniem wynagrodzenia za walki PVP dla przeciwników będących przeciwnikiem S-ranka.
  • Sennin: ranga ta oznacza mędrca: niezwykle potężnego shinobi charakteryzującego się niezwykłą wiedzą w danym zakresie oraz doświadczeniem. Tytułowanie mędrcem oznacza praktycznie szacunek w całym świecie shinobi.


Limitowane Rangi
^
  • Generał Shinobi: Jōnin, który wykazuje się niesamowitą inteligencją, może zostać mianowany generałem danej wioski. Generał może być tylko jeden i ma on władzę równą członkowi rady wioski.
    Generałowie zwą się Hai Jōninami, z wyjątkiem:
    Konoha: Jōnin Hancho
    Kumo: Shinobigashira
  • Shubō: odpowiednik generała shinobi dla samurajów. Kenin, który wykazuje się niesamowitą inteligencją, może zostać mianowany Shubō. Może być tylko jeden i ma on władzę równą Starszym.
  • Kage: lider wioski. Potężny i ogólnie szanowany shinobi podlegający jedynie Daimyō krainy, do której przynależy jego wioska. Musi jednak szanować radnych swoich wioski i liczyć się z ich zdaniem, którzy to głównie odpowiadają za wybór Kage. Kage poszczególnych wiosek noszą różne tytuły:
      Konohagakure no Sato: Hokage
      Kumogakure no Sato: Raikage
      Kirigakure no Sato: Mizukage
      Iwagakure no Sato: Tsuchikage
      Sunagakure no Sato: Kazekage
      Otogakure no Sato: Kyokukage
      Amegakure no Sato: Rokage
  • Generał (Samurajów): Ranga ta wbrew pozorom nie odpowiada Hai Jōninom. Generał jest jedyną osobą sprawującą władzę nad Samurajami. Technicznie jest odpowiednikiem Kage.
  • Radni: ranga ta dostępna jest dla dwóch shinobi w danej wiosce. Radni mają na celu wspieranie Kage oraz upewnienie się, że wszystkie podejmowane decyzje mają na celu dobro wioski. Mają też wpływ na wybór Kage. Podobne uprawnienia ma również generał shinobi. Rzadko kiedy zdarza się, że takie uprawnienia ma ktoś jeszcze.
    Radą określa się czasem również wszystkich uczestników narad, to jest grupa główna (Kage, radni, Hai Jōnin) oraz grupa składająca się z Jōninów wioski.
  • Daimyō: tytuł ten oznacza władcę feudalnego władającego całym krajem. To właśnie im podlegają Kage. W wioskach, w których nie ma Kage, jego rolę przejmuje Daimyō.
  • Szogun: tytuł ten oznacza władcę władającego wszystkimi krainami shinobi.

Awanse
^
  • Awans na Genina (oraz Senshi): ranga osiągana automatycznie po przypisaniu sobie pierwszych technik z Akademii.
  • Awans na Chūnina (oraz Kiyō): odbywa się zazwyczaj podczas Chūnin Senbatsu Shiken, egzamin ten zwie się potocznie po prostu Chūnin Shiken. Jego przebieg opisano poniżej w tym temacie.
  • Awans na Tokubetsu Jōnina i Jōnina (oraz Meijina i Kenina): rangi te postacie otrzymują postacie gdy są gotowe by podjąć się trudniejszych misji oraz wziąć odpowiedzialność za innych shinobi (lub samurajów).
  • Awans na Nukenina: postać zyskuje rangę shinobi dopiero, gdy rodzima wioska wyznaczy nagrodę za jego głowę. Jeśli więc porzuci wioskę nie zostaje autoamtycznie nukeninem - jeśli nie doszło do konfliktu z wioską uznawany jest po prostu za zaginionego. Wówczas może odbyć się tak zwany wątek ucieczkowy (regulamin poniżej).
  • Awans na Rōnina: odbywa się analogicznie do awansu na nukenina. Wyjątkiem jest sytuacja w której Samuraj staje się Rōninem z powodów honorowych. W takim przypadku nie jest potrzebny wątek ucieczkowy natomiast Rōnin otrzymuje odpowiedni atut administracyjny w swojej KP.
    Awans na S-ranka: wymagany jest poziom postaci S. by awansować na S-ranka postać o tym poziomie musi być wybrana przez graczy jako ta niebezpieczna, za walkę z którą przeciwnicy zasługują na lepsze wynagrodzenie.
    Awans na Sennina: wymagany jest poziom postaci S oraz jeden z następujących warunków:
    • Uzyskanie atutu Mędrca i udowodnienie w fabule, że jest on w pełni wykorzystywany (uzyskanie tytułu Mędrca danej dziedziny).
    • Posiadanie Rinnegana (wiąże się z tytułem Rikudo Sennina).
    • Opanowanie trybu mędrca (uzyskanie tytułu Mędrca danego zwierzęcia).
  • Rangi limitowane: to rangi ściśle fabularne, zdobywane czasem siłą, czasem zaufaniem innych postaci.
  • Wynagrodzenia za awanse: po niektórych awansach graczom przysługuje wynagrodzenie, jednak dla potwierdzenia należy złożyć o nie prośbę. Wynagrodzenie to przysługuje także graczom, którzy awanse mieli już wcześniej jednak nie zgłaszali prośby. Nie przysługuje jednak wynagrodzenie gdy zdegradowana postać ponownie uzyskuje daną rangę.
    • Chūnin: 5PD
    • Tokubutsu Jōnin: 10PD
    • Jōnin: 15PD
    • Inne rangi: w przyszłości

Inne Rangi
^
  • Tożsamość: ranga jako tożsamość to podstawa tym kim jest postać, określa to zarówno fakt, czy postać jest shinobi czy samurajem, jak i czy mężczyzną czy kobietą. Rangi tej nie wypisuje się z pozostałymi rangami a w płeć postaci:
    • Shinobi: większość postaci występujących na forum, to wojownicy rozwijający sztuki ninja, sztuki walki, zabójstwa oraz zdolności szpiegowskie.
    • Kunoichi: żeńskie określenie dla Shinobi.
    • Samuraj: szermież nie parający się rozwijaniem ninjutsu, kilka krain (między innymi Tetsu no Kuni) dysponuje siłami samurajów, drobne ich oddziały służą także w Iwagakure no Sato.
    • Onna-bugeisha: żeńskie określenie Samuraja.
  • Ex- dowolna inna ranga jaka nie jest już aktualna, wypisuje się ją wraz z innymi rangami dla informacji o przeszłości postaci. Nie wypisuje się jednak rang, które uległy ulepszeniu (nie wpisujemy Ex-Tokubutsu Jōnin gdy postać awansuje na Jōnina, ale taki wpis zostanie umieszczony jeśli postać zostanie Nukeninem).
  • Jinchūriki: ranga ta oznacza osobę, w której zapieczętowano Bijū. Nie niesie ona ze sobą żadnych specjalnych możliwości ani obowiązków.
  • Iryōnin: nazwa ta oznacza po prostu medycznego shinobi. Możliwość korzystania z tego tytułu i przypisania go do KP jest dostępna dopiero wówczas, gdy shinobi o otwartej dziedzinie Iryojutsu zostanie pierwszy raz wykorzystany w celu leczenia innej osoby w sytuacji innej, niż treningowa.
  • Oinin: tytuł ten przysługuje członkom organizacji ANBU.
  • Shinsengumi: specjalna policja samurajów. Występuje tylko w Tetsu no Kuni.
  • Inne organizacje: inne organizacje również mają prawo do przypisania sobie tytułów shinobi. Nie jest to jednak zabieg będący codziennością i musi zostać uzasadniony.
  • Najemnik: shinobi lub samuraj walczący pracujący dla danej krainy jednak nie będący wśród jej regularnych służb.
  • Własny tytuł: w zasadzie nie jest to ranga. Gdy Shinobi staje się po jakimś wydarzeniu sławny może uzyskać tytuł. W sytuacji gdy shinobi odegra ważną rolę w globalnym wydarzeniu gracz może uzyskać możliwość wybrania tytułu swojej postaci (może też o to się ubiegać). Fabularne to ludzie nadają mu ten tytuł.


Chūnin Senbatsu Shiken
^
Tutaj przed najbliższym Chūnin Shiken pojawi się regulamin przeprowadzania tego typu Przygód.


Wątki ucieczkowe
^ Gdy ktoś obiera drogę nukenina narratorzy mogą jednorazowo podjąć się ataku na shinobi siłami NPC będącymi ANBU danej wioski. Jeżeli gracz przeżyje wątek oraz nie zostanie pojmany zostanie określony nukeninem i wyznaczona zostanie nagroda za jego głowę. Jeżeli Shinobi przed takim wątkiem dopuścił się jakiegoś przestępstwa w wyniku którego został on określony nukeninem i wyznaczono za niego nagrodę wątek taki powinien być bezpośrednim następstwem tych wydarzeń. Przygoda taka powinna być porównywalna co najmniej do misji rangi B, nie niżej jednak niż poziom postaci gracza.
Wątek ucieczkowy można narzucić nukeninowi tylko raz, jeśli jednak nukenin zaatakuje daną wioskę ta ma prawo ponownie wysłać siły shinobi NPC za nukeninem.
Administrator
 
Posty: 1605
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Powrót do Podstawy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników

cron