Rangi i poziomy Shinobi

W tym miejscu znajdują się tematy dotyczące tworzenia i początków postaci.

Moderator: Mistrz Gry

Rangi i poziomy Shinobi

Postprzez Mistrz » 15 cze 2013, o 00:31


SPIS TREŚCI

Spis treści
Poziomy Shinobi
Rangi podstawowe i awanse Rangi Specjalne

Poziomy Shinobi
^ W związku z osiągnięciami postaci, gracz może zwiększyć jej poziom. Wiąże się to z jej rozwojem, ale również z doświadczeniem zdobywanym w trakcie wykonywania przeróżnych misji. Efektem poziomu Shinobi jest możliwe zdobycia doświadczenie w trakcie walk. Wpływa to również na dostępne misje oraz możliwości awansów.
Dla walczącego, w trakcie walki, istotny jest jego własny poziom, jak i poziom przeciwnika. Dlatego też nieaktualizowanie poziomu postaci może zostać ukarane.
Poniżej przedstawiono listę poziomów oraz wymagań jakie trzeba spełnić, by ją osiągnąć.
    E - Student Akademi - ranga podstawowa, początkowi genini również posiadają ten poziom:
    D - 6 rang D (Atrybutów i Ninpō)
    C - 3 rangi Atrybutów C, jedna ranga Ninpō C, trzy misje D, dwie misje C
    B - 3 rangi Atrybutów B, jedna ranga Ninpō B, pięć misji C, trzy misje B
    A - 3 rangi Atrybutów A, dwie rangi Ninpō A, pięć misji B, trzy misje A
    S - 3 rangi Atrybutów S, dwie rangi Ninpō S, pięć misji A trzy misje S


Rangi podstawowe i awanse
^
Poszczególne rangi wpływają głównie na to, jak otoczenie traktuje Shinobi. Dzięki wyższej randze łatwo jest dostać trudniejsze misje, czy też zająć ważną funkcję. Jeżeli jedynie siłą osiąga się poziom danej rangi nie można wykonywać misji przydzielonych tej randze, póki nie dostanie się na to zgody administratora. Istnieje też ograniczenie w rozwoju rang atrybutów i dziedzin shinobi:
    Genin - Mogą rozwijać rangi dziedzin i atrybutów maksymalnie na poziom C.
    Chūnin - Mogą rozwijać rangi dziedzin i atrybutów maksymalnie na poziom B.
    Tokubetsu Jōnin - Mogą rozwijać rangi dziedzin i atrybutów maksymalnie na poziom A.
    Jōnin - Mogą rozwijać rangi dziedzin i atrybutów maksymalnie na poziom S.


Podstawowe Rangi Shinobi
^
  • Student Akademii: Ranga ta określa przyszłego shinobi, który aktualnie jest w trakcie szkolenia przygotowującego, podczas którego nabywa on pierwsze jutsu. Ranga startowa.
  • Genin: Shinobi tej rangi nie są traktowani poważnie, a na trudniejsze misje wysyłani są tylko w ostateczności. Ciągle są etapem, w którym w dużej mierze wioska sprawuje nadzór nad szkoleniem Shinobi.
  • Chūnin: Szeregowy Shinobi. Na tej randze shinobi traktowany jest już poważnie i może zostać wysłany samodzielnie na niebezpieczne misje. Od tej rangi ma również dostęp do pracy w organizacjach itp.
  • Tokubetsu Jōnin: Ranga ta charakteryzuje shinobi o wyższych uprawnieniach niż Chūnin, jednak ciągle o zbyt małej sile, by traktować go jak Jōnina. Tokubetsu Jōnini posiadają możliwości podobne do pełnych Jōninów, jednak w normalnej sytuacji nie mogą zostać wysłani na zbyt niebezpieczne misje, jak również ich głos nie jest tak szanowany jak głos Jōninów.
  • Jōnin: Jest to najwyższa ogólna ranga Shinobi, charakteryzująca najbardziej doświadczone oraz najsilniejsze postacie w wiosce. Jōnini są bardzo szanowani, a ich głos jest brany pod uwagę w kwestiach taktycznych.

Dostępne misje:
^
    Genin (Senshi, Nukenin i Rōnin poziomu D) - Misje rangi D i C
    Chūnin (Kiyō, Nukenin i Rōnin poziomu C) - Misje rangi D, C i B
    Tokubetsu Jōnin (Meijin, Nukenin i Rōnin poziomu B) - Misje rangi D, C, B i A
    Jōnin (Kenin, Nukenin i Rōnin poziomu A) - Misje rangi D, C, B, A i S

Awanse
^
  • Awans na Genina: Ranga osiągana automatycznie po ukończeniu opowiadania akademii.
  • Awans na Chūnina - wymagania: Posiadanie poziomu C
    Awans na Chūnina - przebieg: Gracz zgłasza prośbę o awans na Chūnina. Po otrzymaniu takiej zgody gracz idzie na misję rangi B prowadzonej przez dowolnego Chimu posiadającego już taki przydział. Wątek misji musi uwzględniać, że poczynania gracza będą analizowane przez Kage i Radnych. Po ukończeniu takiej misji graczowi standardowo przysługuje wynagrodzenie (chyba, że misja nie została wykonana). Następnie dochodzi do oceny, którą opisano poniżej.
    Awans na Chūnina - wynagrodzenie specjalne: niezależnie od tego czy misja została ukończona czy nie, jeśli gracz awansował dostaje 5PD
  • Awans na Tokubetsu Jōnina - wymagania: Posiadanie poziomu B, dwie misje C i dwie misje B wykonane po poprzednim awansie.
    Awans na Tokubetsu Jōnina - przebieg: Gracz zgłasza prośbę o awans na Tokubetsu Jōnina. Po otrzymaniu takiej zgody gracz idzie na misję rangi B prowadzonej przez dowolnego Chimu posiadającego już taki przydział. Wątek misji musi uwzględniać, że poczynania gracza będą analizowane przez Kage i Radnych. Na tej misji sprawdzone zostaje też czy kandydat posiada zdolności dowódcze, kolejną rzeczą jaką musi uwzględnić chimu jest drużyna trzech początkujących Chūninów, jakimi dowodzić ma gracz. Celem gracza jest doprowadzić do ukończenia zadania jak również zadbanie o bezpieczeństwo drużyny, którą obserwuje doświadczony Tokubetsu Jōnin (jego interwencja oznacza porażkę egzaminowanego). Po ukończeniu takiej misji graczowi standardowo przysługuje wynagrodzenie (chyba, że misja nie została wykonana). Następnie dochodzi do oceny, którą opisano poniżej.
    Awans na Tokubetsu Jōnina - wynagrodzenie specjalne: niezależnie od tego czy misja została ukończona czy nie, jeśli gracz awansował dostaje 10PD
    Prośba o awans: Prośba o awans na tą rangę musi być wykonana wg następującego wzoru:
    Kod: Zaznacz cały
    [b]Awans na rangę Tokubetsu Jōnin/Meijin:[/b]
    [b]Data awansu na Chūnina/Kiyō:[/b]
    [b]Link potwierdzający awans na Chūnina/Kiyō:[/b]
    [b]Link do misji C wykonanej po poprzednim awansie:[/b]
    [b]Link do misji C wykonanej po poprzednim awansie:[/b]
    [b]Link do misji B wykonanej po poprzednim awansie:[/b]
    [b]Link do misji B wykonanej po poprzednim awansie:[/b]
  • Awans na Jōnina - wymagania: Posiadanie poziomu A, dwie misje B i dwie misje A wykonane po poprzednim awansie.
    Awans na Jōnina - przebieg: Gracz zgłasza prośbę o awans na Chunina. Po otrzymaniu takiej zgody gracz idzie na misję rangi A prowadzonej przez dowolnego Chimu posiadającego już taki przydział. Wątek misji musi uwzględniać, że poczynania gracza będą analizowane przez Kage i Radnych. Na tej misji sprawdzone zostaje też czy kandydat posiada zdolności dowódcze, kolejną rzeczą jaką musi uwzględnić chimu jest drużyna trzech początkujących Tokubetsu Jōninów, jakimi dowodzić ma gracz. Celem gracza jest doprowadzić do ukończenia zadania jak również zadbanie o bezpieczeństwo drużyny, którą obserwuje doświadczony Jōnin (jego interwencja oznacza porażkę egzaminowanego). Po ukończeniu takiej misji graczowi standardowo przysługuje wynagrodzenie (chyba, że misja nie została wykonana). Następnie dochodzi do oceny, którą opisano poniżej.
    Awans na Jōnina - wynagrodzenie specjalne: niezależnie od tego czy misja została ukończona czy nie, jeśli gracz awansował dostaje 15PD
    Prośba o awans: Prośba o awans na tą rangę musi być wykonana wg następującego wzoru:
    Kod: Zaznacz cały
    [b]Awans na rangę Jōnin/Kenin:[/b]
    [b]Data awansu na Tokubetsu Jōnina/Meijina:[/b]
    [b]Link potwierdzający awans na Tokubetsu Jōnina/Meijina:[/b]
    [b]Link do misji B wykonanej po poprzednim awansie:[/b]
    [b]Link do misji B wykonanej po poprzednim awansie:[/b]
    [b]Link do misji A wykonanej po poprzednim awansie:[/b]
    [b]Link do misji A wykonanej po poprzednim awansie:[/b]
  • Ocena: W imieniu radnych swoje głosy za awansem oddaje Chimu oraz reprezentant Ekipy Forum (jeśli członek Ekipy prowadził misję swój głos musi oddać ktoś jeszcze). Trzeci głos, nie znając dotychczasowych oddaje Kage wioski, jeśli tego nie ma wybrany przed misją zaufany użytkownik forum. Należy pamiętać, że wioska może być oceniania pod kątem tego jakich ludzi awansowano na daną rangę, jeśli ci popełnią błąd na misji. (oczywiście chunin nie musi charakteryzować się taką perfekcyjnością zachowania niczym Jonin). W przypadku porażki na misji gracz ciągle ma szansę na awans. Dojdzie do tego, gdy według oceniających porażka nie wynikała z winy gracza a poziomu trudności misji zawyżonego lub po prostu losowej szansy na powodzenie kluczowego elementu (pomimo słusznych decyzji losy mogą potoczyć się dla gracza niekorzystnie).

Podstawowe Rangi Samurajów
^
  • Uczeń: Ranga ta określa mieszkańca Tetsu no Kuni szkolącego się na Samuraja.
  • Senshi: Podstawowa ranga Samurajów. Szeregowy żołnierz. Nie jest traktowany poważnie - to ciągle młokos tuż po szkoleniu.
  • Kiyō: To ciągle szeregowa jednostka samurajów, jednak traktowana jako osoba doświadczona w swojej pracy i godna zaufania jako wojownik.
  • Meijin:Traktowani jako mistrzowie, jedni z najbardziej doświadczonych w walce samurajów. Wysyłani do poważnych zadań.
  • Kenin: Najwyższa ranga ogólnodostępna dla Samurajów. To jedyna grupa samurajów oficjalnie walczących konno.

    Awanse: Samuraje awansują w taki sam sposób jak shinobi, ich rangi są analogiczne.

Nukenini i Ronini
^
    Nukenini i Ronini nie posiadają rang podstawowych, wszelkie inne rangi to specjalne takie jak sennin czy też wynikające z członkostwa w organizacji. Określa się ich w razie potrzeby połączeniem tej rangi jak i poziomu, np Nukenin B. Określenie to funkcjonuje tylko w mechanice i nie jest używane w fabule.
    Awanse: Nie obowiązują tu żadne awanse ani też wynikające z nich wynagrodzenia. Nukenini tracą też prawo tym samym do zdobycia punktów wynikających z Karty Pośmiertnej.


Rangi Specjalne
^

Limitowane Rangi Shinobi
^
  • Generał Shinobi: Jōnin, który wykazuje się niesamowitą inteligencją, może zostać mianowany generałem danej wioski. Generał może być tylko jeden i ma on władzę równą członkowi rady wioski.
    Generałowie zwą się Hai Jōninami, z wyjątkiem:
    Konoha: Jōnin Hancho
    Kumo: Shinobigashira
    Awans: By Kage mógł gracza mianować Hai Jōninem musi on spełnić wszystkie wymagania: musi być dobrym shinobi w boju, mieć dobry styl pisania, być Jōninem i, co najważniejsze, być świetnym taktykiem. Kage może mianować tylko jednego Hai Jōnina.
  • Shubō: Odpowiednik generała shinobi dla samurajów. Kenin, który wykazuje się niesamowitą inteligencją, może zostać mianowany Shubō. Może być tylko jeden i ma on władzę równą Starszym.
    Awans: By Generał mógł gracza mianować Shubō, musi on spełnić wszystkie wymagania: musi być dobrym samurajem w boju, mieć dobry styl pisania, być Keninem i, co najważniejsze, być świetnym taktykiem. Generał może mianować tylko jednego Shubō.
  • Kage: Lider wioski. Potężny i ogólnie szanowany shinobi podlegający jedynie Daimyō krainy, do której przynależy jego wioska. Musi jednak szanować radnych swoich wioski i liczyć się z ich zdaniem, którzy to głównie odpowiadają za wybór Kage. Kage poszczególnych wiosek noszą różne tytuły:
      Konohagakure no Sato: Hokage
      Kumogakure no Sato: Raikage
      Kirigakure no Sato: Mizukage
      Iwagakure no Sato: Tsuchikage
      Sunagakure no Sato: Kazekage
      Otogakure no Sato: Kyokukage
      Amegakure no Sato: Rokage
    Awans: Awans na Kage odbywa się różnymi metodami wybranymi zależnie od aktualnej sytuacji w grze. Kage może zostać tylko Jōnin.
  • Generał (Samurajów): Ranga ta wbrew pozorom nie odpowiada Hai Jōninom. Generał jest jedyną osobą sprawującą władzę nad Samurajami. Technicznie jest odpowiednikiem Kage.
    Awans: Awans odbywa się analogicznie do wyboru Kage. Samuraj pozostający generałem musi być poziomu S.
  • Radni: Ranga ta dostępna jest dla dwóch shinobi w danej wiosce. Radni mają na celu wspieranie Kage oraz upewnienie się, że wszystkie podejmowane decyzje mają na celu dobro wioski. Mają też wpływ na wybór Kage. Podobne uprawnienia ma również generał shinobi. Rzadko kiedy zdarza się, że takie uprawnienia ma ktoś jeszcze.
    Radą określa się czasem również wszystkich uczestników narad, to jest grupa główna (Kage, radni, Hai Jōnin) oraz grupa składająca się z Jōninów wioski.
    Dla Tetsu no Kuni ranga ta nazywa się "Starsi".
    Awans: Awans ten nie ma określonych zasad tak jak w przypadku Kage, dostępny jest jednak od rangi Tokubetsu Jōnina.

Rangi Specjalne
^
  • Nukenin: Shinobi, który opuścił swoją wioskę wbrew zgodzie Kage. Stał się kryminalistą. Zagraża bezpieczeństwu rodzimej wioski, jak i pozostałych.
    Nukenini nie posiadają rang jak shinobi. Ich siłę określa się tylko poziomem.
    Awans: Opuszczenie wioski i uznanie za Nukenina. Proces ten odbywa się różnymi metodami zależnymi od sytuacji.
  • Jiyūjin: Ranga ta tyczy się shinobi spoza Ukrytych Wiosek, choć, w przeciwieństwie do Nukeninów, nie są kryminalistami, a ich głowy nie widnieją w księdze Bingo. Shinobi ci są "wolnymi strzelcami", nie mogą liczyć na pomoc wiosek, musząc nieraz samotnie stawiać czoła napotkanym niebezpieczeństwom. Wolna dusza, wolny człowiek - tym właśnie są, nieskrępowani obowiązkami rang i wiosek.
    Awans: Poprzez wyjątkowe działania fabularne pod kontrolą Mistrza Fabularnego, oraz za zgodą administracji.
  • Samuraj: Ranga ta charakteryzuje wojowników z Tetsu no Kuni. Wojownicy ci charakteryzują się walką bronią bez wspierania się ninjutsu, choć kilka ich zdolności opiera się na manipulacji chakry. Jest to praktycznie startowy poziom i nie wymaga awansu. Samurajowie nie posiadają rang jak shinobi: ich siłę określa się tylko poziomem.
  • Rōnin: Oznacza to samuraja bez pana, choć również samuraja, który opuścił i nie służy już Tetsu no Kuni. W dużej mierze traktuje się ich jak Nukeninów. Rōnini nie posiadają rang jak shinobi: ich siłę określa się tylko poziomem.
    Awans: Podobnie jak pozostanie Nukeninem, nabycie tytułu Rōnina odbywa się różnymi metodami.
  • S-rank: Ranga dla niezwykle niebezpiecznych postaci. Oznacza ona potężną siłę postaci i jej niezwykłe umiejętności. Dotyczy ona wszystkich typów postaci (Shinobi, Nukenini, Samurajowie oraz Rōnini). Przyjmuje się, że ten poziom postaci wystarczy do samodzielnego pochwycenia Jinchūriki lub też walki z Bijū.
    Awans: Posiadanie poziomu postaci S, udowodnienie, że postać jest niezwykle niebezpieczna.
  • Sennin: Ranga ta oznacza mędrca: niezwykle potężnego shinobi charakteryzującego się niezwykłą wiedzą w danym zakresie oraz doświadczeniem. Tytułowanie mędrcem oznacza praktycznie szacunek w całym świecie shinobi.
    Awans: Do awansu na tą rangę gracz zgłasza się po spełnieniu następujących warunków: pierwszym z nich jest posiadanie rangi S-rank. Nie ogranicza się tej rangi do Shinobi, Nukenina Samuraja czy Rōnina. Należy też spełnić jeden z następujących warunków: Posiadanie Rinnegana (tytuł Rikudo Sennina), opanowanie trybu mędrca (zdolność manipulacji chakrą natury, shinobi zwany po prostu Senninem) lub też osiągnięcie nadzwyczajnego poziomu w danej dziedzinie (zdobycie atutu Sennin; postać zwana Senninem danej dziedziny). Ostatni przypadek dostępny jest też dla Samurajów oraz Rōninów.

Nietypowe i dodatkowe Rangi
^
  • Jinchūriki: Ranga ta oznacza osobę, w której zapieczętowano Bijū. Nie niesie ona ze sobą żadnych specjalnych możliwości ani obowiązków.
  • Iryōnin: Nazwa ta oznacza po prostu medycznego shinobi. Możliwość korzystania z tego tytułu i przypisania go do KP jest dostępna dopiero wówczas, gdy shinobi o otwartej dziedzinie Iryojutsu zostanie pierwszy raz wykorzystany w celu leczenia innej osoby w sytuacji innej, niż treningowa.
  • Oinin: Tytuł ten przysługuje członkom organizacji ANBU.
  • Shinsengumi: Specjalna policja samurajów. Występuje tylko w Tetsu no Kuni.
  • Inne organizacje: Inne organizacje również mają prawo do przypisania sobie tytułów shinobi. Nie jest to jednak zabieg będący codziennością i musi zostać uzasadniony.
  • Daimyō: Tytuł ten oznacza władcę feudalnego władającego całym krajem. To właśnie im podlegają Kage. W wioskach, w których nie ma Kage, jego rolę przejmuje Daimyō.
    Awans: Nie ma określonych zasad, wynika to czysto z fabuły.
  • Szogun: Tytuł ten oznacza władcę władającego całym krajem. Występuje tylko w Tetsu no Kuni. To właśnie mu podlega Generał.
    Awans: Nie ma określonych zasad, wynika to czysto z fabuły.
  • Własny tytuł: W zasadzie nie jest to ranga. Gdy Shinobi staje się po jakimś wydarzeniu sławny może uzyskać tytuł.
    Awans: W sytuacji gdy shinobi odegra ważną rolę w globalnym wydarzeniu gracz może uzyskać możliwość wybrania tytułu swojej postaci (może też o to się ubiegać). Fabularne to ludzie nadają mu ten tytuł.
I'm the hero snm didnt deserves, but the one it needs right now/
Ja jestem regulaminem!
Administrator
 
Posty: 2243
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Uczeń
Specjalna Ranga: ANBU
Specjalna Ranga: Kugutsu Butai
Dodatkowa Ranga: S-Rank

Powrót do Podstawy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników