Przeszczepy

Tutaj przenoszone są ważne na forum tematu, które przestały być aktualne.

Moderatorzy: Mistrz Gry, Mistrz Fabularny

Przeszczepy

Postprzez szkoda » 27 cze 2013, o 22:53

Obrazek
Wśród zdolności Iryōninów znajduje się możliwość wykonywania przeszczepów. Zdolność ta pozwala na przeszczepienie części ciała czy też wykonanie przeszczepu DNA. Pozwala to na uzyskanie zdolności zarezerwowanej dla określonych klanów. By jednak uzyskać przeszczep trzeba najpierw poznać fabularnie wiedzę na temat istnienia takich możliwości. Medycy uzyskują ją szkoląc się. Pozostali zaś muszą zdobyć taką wiedzę w fabule, na przykład od medyków. Kolejnym krokiem uzyskania przeszczepu jest wiedza o tym, co chcemy sobie przeszczepić. Dopiero po tym uzyskujemy szansę na przeszczep. Następnie shinobi musi zdobyć fragment ciała lub próbkę DNA do przeszczepu. Krew czy ciało można przeszczepić tylko przez krótki czas po uzyskaniu ich, wyjątkiem jest użycie specjalnej techniki pieczętującej utrzymującej ciało w dobrym stanie przez nieograniczoną długość czasu.

Możliwe przeszczepy:
Nie z wszystkich klanów można wykonać przeszczepy. Część z nich opiera się na Hijutsu bądź stylach np ninjutsu. Takich rzeczy nie da się przeszczepić. Można przeszczepić tylko przedmioty, DNA oraz fragment ciała. To ostatnie jednocześnie przeszczepia DNA.
Cechą charakterystyczną przeszczepów jest fakt, że zawsze z ciałem przeszczepiony zostaje też gen. DNa zaś przeszczepia wszystkie cechy uwarunkowane genetycznie, nie tylko żywioł podstawowy, ale także żywioły podstawowe wrodzone oraz atuty.
Klany:
Abumi [Zankūha] - Wszczep mechanizmu
Arashi [Ranton] - DNA
Dōhito [Bakuton] - Ramiona lub samo DNA
Haretsu [Bakuton] - DNA
Hebi [Shirohebi no Chikara] - DNA
Hotaru [Shakuton] - DNA
Hyūga [Byakugan] - Oko (brak dostępu do technik)
Inuzuka [Jūjin] - DNA (tylko węch)
Kaguya [Shikotsumyaku] - DNA
Kōseki [Shōton] - DNA
Kurogane [Kōton] - DNA
Maji [Jiton] - DNA
Rikudo [Rinnegan] - Oko
Sabataya [Tsūjtegan] - Oko
Senju [Mokuton] - DNA
Shokubutsu [Shizengan/Semi-Mokuton] - Oko+Ciało (musi być kompatybilne z technikami)
Sōseji [Sōma] - DNA (Daje dostęp do technik łązenia swojego ciała z przeciwnikiem).
Terumi [Futton] - DNA
Uchiha [Sharingan/Enton] - Oko lub samo DNA
Yamanaka [Kanchi-ki] - DNA (tylko zdolność sensoryczna)
Yami [Meiton] - DNA
Yōgan [Yōton] - DNA
Yuki [Hyōton] - DNA

Atuty przeszczepialne:
Kanchi-ki (Sensor)
Kemono Nen (Beast sense)
Chakura no Kyūshū (Chakra Absorption)
Chakura no Taisha (Chakra regeneration)
Neitibu Sainō (Native talent) [Również przeszczepiony zastępuje atut Senmonka dla danego żywiołu]
Kenkō no Taisha (Health Regeneration)

Wady:
Genmitsu Nagashi (Strict Flow)

Proces:
Medyk musi wykonać opis procesu całości zabiegu. Polega to na opisaniu przygotowania (wstęp) samego zabiegu (rozwinięcie) i opieki nad pacjentem (zakończenie). Możliwe jest wykonanie przeszczepu na samym sobie. Jakość tego opisu razem z fabularnością zdobycia wiedzy o przeszczepach i przeszczepianym genie przez pacjenta. Skutki przeszczepu i szanse na przeżycie zabiegu przez pacjenta określa rzecz jasna administrator. Przyjmuje się, że szanse są równe 1:10


Przeszczep bez uprzedniej zgody na pełne powodzenie przy spełnieniu wymagań:

Gracz wybiera cyfrę od 1 do 10, administracja natomiast wykonuje losowanie. Trafienie w nią daje pełny przeszczep. Sąsiednie dwie cyfry dają ograniczony przeszczep. Kolejne dwie sąsiadujące cyfry dają również ograniczony przeszczep ale obarczony negatywnym wpływem na użytkownika. Pozostałe wyniki skutkują śmiercią pacjenta.

Przykłady
Wybór cyfry 5:
1 - Śmierć
2 - Śmierć
3 - Niepełne powodzenie obarczone chorobą poprzeszczepową
4 - Niepełne powodzenie
5 - Powodzenie
6 - Niepełne powodzenie
7 - Niepełne powodzenie obarczone chorobą poprzeszczepową
8 - Śmierć
9 - Śmierć
10 - Śmierć

Wybór cyfry 1:
1 - Powodzenie
2 - Niepełne powodzenie
3 - Niepełne powodzenie
4 - Niepełne powodzenie obarczone chorobą poprzeszczepową
5 - Niepełne powodzenie obarczone chorobą poprzeszczepową
6 - Śmierć
7 - Śmierć
8 - Śmierć
9 - Śmierć
10 - Śmierć

Wsparcie losowania niepełną zgodą administracji:
Przy wykorzystaniu niepełnej zgody administracji (brak zapewnienia pełnego sukcesu jednak pozytywne wyrażenie się na temat przeszczepu). W takim przypadku pierwotny wynik zmienia się następująco:
Niepełne powodzenie -> Sukces
Niepełne powodzenie obarczone chorobą poprzeszczepową -> Niepełne powodzenie
Śmierć -> W przypadku Tokenu szczęścia śmierć zamieniana jest na brak efektu oraz kilkutygodniowe (w fabule) osłabienie shinobi spowodowane chorobą. Wymaga to leczenia przez medyka. Podobnie jest w przypadku niepełnej zgody administracji, jednak wówczas dotyczy to tylko czterech najbliższych wyborowi gracza wyników odpowiadających za śmierć postaci. Skrajny wybór zakończy się śmiercią pacjenta. (Można dać, że trzy skrajne to zgon w takim przypadku).

Choroba po przeszczepowa: Nie mylić z osłabieniem organizmu po nieudanym (czasem też udanym) przeszczepie, jakie należy kurować pod okiem medyka. W przypadku każdego przeszczepu choroba poprzeszczepowa jest inna i wiąże się przeważnie z utratą kontroli nad przeszczepem. Przykładem mogą być niekontrolowane użycia technik MS, powolna zamiana w drewno w przypadku mokutonu etc.

Wydajność i skutki przeszczepu:
Shinobi w efekcie przeszczepu zyskuje przeszczepione części ciała oraz DNA. Skutkiem przeszczepienia samego DNA lub DNA wraz z ciałem jest uzyskanie Kekkei Genkai danej osoby, jego wrodzonych żywiołów oraz Atutów.

Nauka Jutsu:
  • W przypadku przeszczepu Kekkei Genkai przynależącego do swojej macierzystej wioski - nie dotyczy Nukeninów - można normalnie uczyć się technik danej dziedziny (dla pierwszego przeszczepu koszt rozwoju jak bez predyspozycji, każdy kolejny rozwijany jest jak z wadą - po najwyższym koszcie PD i PN),
  • W przypadku nauki Kekkei Genkai spoza swojej wioski należy znaleźć osobę, która chętna będzie pokazać nam dane jutsu lub udać się na misję gdzie ranga techniki = randze misji. Wyjątkiem są techniki, które mają wymóg misji lub są ograniczone zwojami. Te technik może nas jedynie nauczyć osoba znająca je,
  • Nukenin danego klanu jest traktowany jako osoba bez wioski macierzystej więc traci możliwość nauki jutsu klanowych w normalny sposób. Wciąż jednak może nauczyć się techniki jak opisano w przypadku drugim.

Obrazek
by Bakura&Mistrz
Administrator
 
Posty: 522
Dołączył(a): 7 cze 2013, o 18:47

Powrót do Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników