Wizja zmian

W dziale tym można składać tematy proponujące zmiany w grze SnM. Propozycje dotyczące pojedynczych technik, przedmiotów oraz obrazków, czy też błędów ortograficznych itp zgłaszane są w subforach.

Moderatorzy: Mistrz Gry, Mistrz Fabularny, Moderacja Propozycji

Re: Wizja zmian

Postprzez Uchiha Arin » 11 maja 2020, o 19:44

Hejka, może nie będę panem "ten punkt tak, ten punkt nie bla bla bla" kappa. ALE!

Ale chciałbym porozmawiać o limitach, może nie tyle co porozmawiać, co bardziej walnąć krótki monolog jak ja to widzę:

Atrybuty:
Pięć atrybutów, max 3S i 2A, kosztem 2 atrybutów S, jeden może być S+ maksymalnie w jednym. Oczywiście, chodzi mi tu o bazowe atrybuty, nie te ze wspomagań. Dzięki temu będzie więcej kombinowania a nie YEEEEEET 5S jestę bogię. Z jednej strony trochę umiaru, z drugiej strony trochę kombinowania będzie.

Techniki:
Powiedzmy z 70 technik, ale! Ale! ALE!! Z możliwością zapomnienia techniki. Dzięki temu postacie nie będą "umierać" rozwojowo. Kiedy coś wymyślą, zawsze można inną technikę wywalić. Przykładowo po jednej albo dwóch porach roku od ostatniego użycia techniki można by uznać że jest MOŻLIWA do zapomnienia, nie że MUSIMY zapomnieć jak się ją robi. I mean, po cholere komu 20 rodzajów podmuchów katonu, kiedy każdy robi...to samo, tylko że silniejszy o 1-2 punkty. Po co komu też 24 opcje na wchodzenie pod ziemię, czy tam latanie...

Dziedziny:
Tutaj nie widzę najmniejszego powodu, ani potrzeby żeby limitować. Limity stworzą buble, typu kupuję sobie shakuton na S a mam...2 techniki, tymczasem Senjuu lata z 23 technikami od wszystkiego. Zwyczajnie small pp...
Ale kiedy mamy limity technik, tak naprawde jedyne czym sie różni rozwój senjuu od hotaru, to ilość otwartych dziedzin, które byłym nawet skłonny przecenić tak, żeby nie był to największy problem, może nawet coś w stylu systemu wiedzy(ale nie tak rakowego jak teraz, spokojnie).

MK: Haretsu Shimeji, Ragi
Nie odpowiadam na gg a na discordzie/pw nie mam zamiaru odpisywać na rzeczy które można znaleźć na forum.
 
Posty: 710
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 22:53
Ranga: Jōnin
Specjalna Ranga: Kage
Specjalna Ranga: Jinchūriki
Dodatkowa Ranga: S-Rank

Re: Wizja zmian

Postprzez Sabataya Shuten » 11 maja 2020, o 20:07

Nah...
Atrybuty: 3S i 2A brzmią dla mnie wystarczająco legitnie, by się na nie zgodzić. Tylko co z osobami, które są skłonne zaniedbać jedną ze statystyk koszem np 4S? Bardziej widzicie to jako sumę poziomów czy konkretną ilość rang? Tak czy inaczej mi pasuje to w takiej formie.

Techniki: to też teoretycznie brzmi ok i ja przeżyję bez dziesięciu technik na splunięcie wodą rangi C. I mnie nawet nie szczególnie martwi to, że będzie jakaś technika i się nie zmieszczę nią w slotach. Dopóki ten system nie będzie dawał bonusów temu ^&$%&*^&*%$^% Sharinganowi to ja będę mniej lub bardziej z tym ok. Ale jak to... Coś będzie dostawało bonusy do kolejnych rzeczy (I mean, to kopiuje techniki, jak to w takim razie będzie działać? No i Mort coś mówił o jakiś slotach ze względu na poziom Sharka, na widok czego aż mi słabo) to będę narzekać. Like... Bardzo narzekać. Bardziej niż Rin. I to nie kwestia tego, że ja mam takie widzimisię i nie lubię Shara bo jest edgy i Saskowi źle z oczu patrzyło. Buffowanie Shara to zwyczajnie zły pomysł. A tworzenie mechanik, które będą dawały dodatkowe rzeczy ze względu na Shara to zły pomysł. Także dopóki posiadacze Shara nie będą w niej traktowani w specjalny sposób bo mają Sharingana, to tak samo jestem w stanie grać na takich zasadach.
No i rzecz jasna kwestia zapominania technik może nie przemawia do mnie w 100%, ale jest to jakieś wyjście. Chociaż trochę przypomina mi mechanikę zaklęć w D&D u... Druida chyba na przykład? A, nevermind.

Dziedziny: zamysł wygląda ok, ale jestem ciekawa jaki system wiedzy ci chodzi po głowie i jakie by miał przełożenie na dziedziny. W każdym razie ograniczenie technik w zamian za nieograniczenie dziedzin brzmi jak ok deal względem też osób, które nie przepadają za ograniczeniami. Zaraz, czy to też oznacza rework systemu wiedzy?! I'm in.

I właściwie do tej reszty Mortowych rzeczy chyba nie mam specjalnie nic do dodania. I'll be fine either way, jeno ta mechanika z ograniczeniem technik to coś takiego no... Ale to w sumie wyżej napisałam, co mi w tym może jedynie nie leżeć.
MK: Chousokabe Shouko | Gashi Yakuri
Obrazek
Tsūjtegan: 3000m w dal / 300m widzenia sferycznego
 
Posty: 290
Dołączył(a): 6 lut 2020, o 14:16
Ranga: Tokubetsu Jōnin

Re: Wizja zmian

Postprzez Cheshire » 11 maja 2020, o 20:13

Shuten, widzimy to na oko ale tak, by pozwolić na jak największą elastyczność. Tu w temacie operujemy po prostu przykładowym rozkładem dziedzin by zobaczyć co może wyjść z postaci :) Więc spokojnie, nam chodzi właśnie by była jak największa różnorodność. Też, jeśli się okaże, że jakieś limity za bardzo ograniczają w takim systemie dałoby się je z czasem poluzować.
Administrator
 
Posty: 1685
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Re: Wizja zmian

Postprzez Dōhito Orinosuke » 11 maja 2020, o 20:14

Cheshire napisał(a):
Na początek zadam pytanie. Co w hipotetycznej sytuacji wprowadzenia limitów stałoby się z obecnymi statystykami graczy, którzy przekraczają ww. limity?

Wszyscy grają na jednych zasadach. Trzeba by ściąć.


Spytam konkretniej. Według jakich zasad by trzeba było to obciąć?

Cheshire napisał(a):
Drugi pomysł z kolei dotyczy tego, aby wprowadzić szereg atutów dotyczących dziedzin/atrybutów. Pozwalałoby to na różnicowanie postaci w tychże aspektach,


Nie możemy plusować w nieskończoność. Chodzi o to, że skala przyjęta jest ważna nie dla ego graczy a dla przyjętych wzorów, by ewentualne wartości w mechanice były wygodne. To rzutuje na to jakie mają być atrybuty. Dlatego trzeba ściąć je a nie splusować niektóre.


Nie do końca o to mi chodziło. Obecnie mamy limit w wysokości 10. Powyżej tego poziomu nie da się wskoczyć (wyj. 8 brama). Chodziło mi o to, żeby balansować w ramach limitu. Te plusowanie miałoby wpływ na różnice między umiejętnościami graczy w danej dziedzinie/atrybucie. Zwłaszcza, że teraz wygląda to tak, że będąc na wysokim poziomie jedyne co zostaje do różnicowania to wspomagania. A to jest już znaczny boost. Tu można byłoby to nieco "nadrobić". W tym sensie, że z jednej strony mamy zróżnicowanie między graczami mającymi dziedzinę na tym samym poziomie, a z drugiej możemy ciut bardziej wzmocnić daną dziedzinę w której czujemy się najlepiej.

Cheshire napisał(a):
Koszty kolejnych dziedzin miałyby rosnąc bardziej wykładniczo niż liniowo, aby osiągnięcie S we wszystkim było realnie niemożliwe (choć w teorii do zrobienia), a jednocześnie PD opłacałoby się wydawać na konkretne atuty dla dziedzin/atrybutów, ponieważ wtedy realnie podnosimy swoją przewagę nad przeciwnikiem, który ma więcej dziedzin, ale wszystkie "podstawowe".

Takie rozwiązanie nie tylko nie powstrzyma potworków, będą dalej, ale wręcz odrzuci graczy postaciami "budżetowymi" bo trzeba będzie i dla nich więcej grindu.


Założenia tego pomysłu były raczej takie, że na pewien "grywalny" poziom wskoczyć można dosyć szybko (kwestia dobrania liczb). Natomiast robienie potworków wymagałoby już znacznie większych nakładów. Grindowanie - o ile nie będzie zablokowane w jakiś sposób to uważam, że to będzie zależało od gracza. Jeśli nie chce robić nic poza stukaniem PD/PN to będzie to robił niezależnie od tego jak trudno będzie mu je zarobić. Rozumiem, że ktoś chce szybko wbić większy poziom postaci, ale właśnie przy dobrym doborze liczb mogłoby to być możliwe. W sensie wbicie dobrego poziomu, a przy tym wbicie poziomu boga byłoby praktycznie poza zasięgiem.

Sam limit to z kolei pomysł na pozbycie się grindu, ograniczenie potworków czy jedno i drugie?

Uchiha Arin napisał(a):Techniki:
Powiedzmy z 70 technik, ale! Ale! ALE!! Z możliwością zapomnienia techniki. Dzięki temu postacie nie będą "umierać" rozwojowo. Kiedy coś wymyślą, zawsze można inną technikę wywalić. Przykładowo po jednej albo dwóch porach roku od ostatniego użycia techniki można by uznać że jest MOŻLIWA do zapomnienia, nie że MUSIMY zapomnieć jak się ją robi. I mean, po cholere komu 20 rodzajów podmuchów katonu, kiedy każdy robi...to samo, tylko że silniejszy o 1-2 punkty. Po co komu też 24 opcje na wchodzenie pod ziemię, czy tam latanie...


Co do technik to zapominanie nie brzmi tak źle. To co wyżej napisałem, że z czasem jak postać się rozwija to niektóre techniki przestają być przydatne klei się z tą propozycją. Zwłaszcza, że kilka technik jak napisałeś jest w zasadzie o tego samego, różni się tylko rangą.


Sabataya Shuten napisał(a):Dopóki ten system nie będzie dawał bonusów temu ^&$%&*^&*%$^% Sharinganowi to ja będę mniej lub bardziej z tym ok. Ale jak to... Coś będzie dostawało bonusy do kolejnych rzeczy (I mean, to kopiuje techniki, jak to w takim razie będzie działać? No i Mort coś mówił o jakiś slotach ze względu na poziom Sharka, na widok czego aż mi słabo) to będę narzekać. Like... Bardzo narzekać. Bardziej niż Rin. I to nie kwestia tego, że ja mam takie widzimisię i nie lubię Shara bo jest edgy i Saskowi źle z oczu patrzyło. Buffowanie Shara to zwyczajnie zły pomysł. A tworzenie mechanik, które będą dawały dodatkowe rzeczy ze względu na Shara to zły pomysł. Także dopóki posiadacze Shara nie będą w niej traktowani w specjalny sposób bo mają Sharingana, to tak samo jestem w stanie grać na takich zasadach


A może po prostu sharka od poziomu MS'a (ew. EMS'a) zacząć traktować jak wspomaganie?
 
Posty: 471
Dołączył(a): 17 cze 2013, o 17:28
Ranga: Jōnin
Specjalna Ranga: Shintaisei

Re: Wizja zmian

Postprzez Ragi » 11 maja 2020, o 20:31

Wszyscy krzyczą o tego sharingana, ale też zapominają o pewnej rzeczy...

Nie znam Uchihy w Naruto który by miał miliony technik kappa

Fakt skopiowania techniki, nie powinien moim zdaniem powodowac tego że mamy ich ponad limit, zwyczajnie brakowało by nam głowy i coś trzeba by usunąć sobie z pamięci :)
life is soup, i am a fork
Administrator
 
Posty: 347
Dołączył(a): 29 wrz 2017, o 21:56
Ranga: Genin
Specjalna Ranga: Shogun
Specjalna Ranga: Shogun
Dodatkowa Ranga: Shogun

Re: Wizja zmian

Postprzez Sabataya Shuten » 11 maja 2020, o 20:40

Ja krzyczę o Sharingana, bo z obecnymi jego zdolnościami jedyne, czego mi w nim brakuje to to, żeby robił obiad i dawał +10 do tańczenia kankana kappa

Ale tak, to, żeby musieli mieścić się z tymi technikami w limitach jest czymś, co akceptuję. 8-)

A może po prostu sharka od poziomu MS'a (ew. EMS'a) zacząć traktować jak wspomaganie?

No właśnie... Z jednej strony to by zmusiło ludzi do przemyślenia, czy chcą wykorzystywać slot ze wspomagań na Shara. ALE Z DRUGIEJ nie ma chyba żadnego powodu, by tego właśnie nie zrobić. Dlatego nie jestem szczególnie przekonana, by to miało cokolwiek rozwiązać.
MK: Chousokabe Shouko | Gashi Yakuri
Obrazek
Tsūjtegan: 3000m w dal / 300m widzenia sferycznego
 
Posty: 290
Dołączył(a): 6 lut 2020, o 14:16
Ranga: Tokubetsu Jōnin

Re: Wizja zmian

Postprzez Uchiha Arin » 11 maja 2020, o 20:51

1. Miało wejść już dawno ograniczenie MS jako wspomaganie
2. MS jako tako jest specyficzny, I mean... do użycia wymaga już wspomagania(shokubutsu/senjuu) bo tak to jest nerfiony przez okropna utratę wzroku
3. Zamiast MS wspomaganiem, to może EMS?
4. Co z rinneganem? kolejne wspomaganie? Posiadanie rinnegana będzie oznaczać wymagane 3 wspomagania out(nie żebym jakoś ubolewał, rozumiem motyw itd. Tylko tak przypominam)
5.Oprócz Uchiha, są inne klany które mają op skille. Hebi, Senjuu...

MK: Haretsu Shimeji, Ragi
Nie odpowiadam na gg a na discordzie/pw nie mam zamiaru odpisywać na rzeczy które można znaleźć na forum.
 
Posty: 710
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 22:53
Ranga: Jōnin
Specjalna Ranga: Kage
Specjalna Ranga: Jinchūriki
Dodatkowa Ranga: S-Rank

Re: Wizja zmian

Postprzez Sabataya Shuten » 11 maja 2020, o 21:15

Sharingan to ciężki twór. Bo w sumie szalenie łatwo sprawić, by był broken, i mam wrażenie, że łatwo też sprawić, by wydał się useless. Dzięki Kisiel za tak wspaniałe dzieło, serio.
MS sam w sobie jest mocny. Głównie przez to, jak bardzo to coś jest wszechstronne. Nie wiem też, czy ktokolwiek ma EMS na frm (nie śledzę tego, więc dunno). W każdym razie jeśli chodzi o Rinnegana, to chyba sensowniej byłoby go potraktować jak senjutsu i pakt. To znaczy, że Rinnegan zastępuje Sharingana i nie jest liczony osobno. Czy wspomaganiem powinien być EMS czy MS - nie mam absolutnie pojęcia. Zwłaszcza, że Saiko chyba musiałby wywalać kolejne wspomaganie, a nie jestem wielką fanką oskubywania wyexpionych postaci, nad którymi gracz siedział sporo czasu, ze zdobytych dóbr w aż takim stopniu. Dlatego więc ze względu na to, że nie wydaje mi się, by moja opinia była w tej kwestii na tyle... nie wiem, obiektywna, na ile bym chciała, to chyba zostawię debatę nad tym innym. Również ze względu na to, że to jest Dojutsu, którego zwyczajnie nie trawię.

Co do Senjuu i Hebi - z tymi klanami jest taka kwestia, że są premium. Uchiha nie, ale zdążyłam już się dowiedzieć, dlaczego tak jest a nie inaczej. Nie ukrywam, że są mocne, ale też potrzebują zgody administracji. No i nie znam tych klanów na tyle, by wiedzieć, jak podejść do tematu ich op skilli. W każdym razie można się im lepiej przyjrzeć, jak skończymy kwestie z tymi gruntownymi zmianami systemowymi. Bo zgaduję, że u Senjuu chodzi o wpływ na Bijuu, a u Hebi no... Co oni tam mają? Tę semi-nieśmiertelność czy chodzi o coś innego?
Ostatnio edytowano 11 maja 2020, o 21:16 przez Sabataya Shuten, łącznie edytowano 1 raz
MK: Chousokabe Shouko | Gashi Yakuri
Obrazek
Tsūjtegan: 3000m w dal / 300m widzenia sferycznego
 
Posty: 290
Dołączył(a): 6 lut 2020, o 14:16
Ranga: Tokubetsu Jōnin

Re: Wizja zmian

Postprzez Dōhito Orinosuke » 11 maja 2020, o 21:16

Uchiha Arin napisał(a):1. Miało wejść już dawno ograniczenie MS jako wspomaganie
2. MS jako tako jest specyficzny, I mean... do użycia wymaga już wspomagania(shokubutsu/senjuu) bo tak to jest nerfiony przez okropna utratę wzroku
3. Zamiast MS wspomaganiem, to może EMS?
4. Co z rinneganem? kolejne wspomaganie? Posiadanie rinnegana będzie oznaczać wymagane 3 wspomagania out(nie żebym jakoś ubolewał, rozumiem motyw itd. Tylko tak przypominam)
5.Oprócz Uchiha, są inne klany które mają op skille. Hebi, Senjuu...


2. (i 3.) Początkowo jak w ogóle o tym myślałem to brałem pod uwagę EMS, właśnie z uwagi na utratę wzroku, która jest aż nadto wystarczającym minusem dla Uchiha. Pomysł z MS'em wziął się z tego, że wystarczą geny shokubutsu, żeby nie tracić wzroku, a one dają gwarancję przeszczepu. Aczkolwiek no tutaj trzeba to odpowiednio wyważyć (bo jednak zdobycie tych genów to jest kolejny slot na wspomaganie, misja albo zdobycie w fabule itp.). Więc tutaj nie wiem które finalnie byłoby lepszym rozwiązaniem.

4. Wydaje mi się, że rinnengan powinien wskakiwać w ramach wcześniejszego EMS. Czyli tylko (albo aż) dwa wspomagania out.

5. Tu bym nawiązał do pomysłu Kawauso. Mam nadzieje, że jeszcze wypowie się na ten temat i ewentualnie skoryguje to co napisałem lub coś doda. Chodziło o to, aby zrobić jakby pulę punktów (np. 10), a każde wspomaganie jest warte ileś punktów i się odejmuje od tej puli. W zakres tego co można kupić za te punkty byłyby klanu premium (a raczej nie tyle kupić co po prostu odejmowałyby na starcie z tej puli). I to by rozwiązywało problem pozostałych klanów, które również posiadają pewne skille, które są po prostu mocne.
 
Posty: 471
Dołączył(a): 17 cze 2013, o 17:28
Ranga: Jōnin
Specjalna Ranga: Shintaisei

Re: Wizja zmian

Postprzez Uchiha Arin » 12 maja 2020, o 12:05

Puk puk! To ja jeszcze raz :fixthis:

Jako że fajnie by było, gdyby odczepić się od grindu a osiągnięcia zamiast misji to nazywanie bułki z kotletem hamburgerem, przychodzę z takim może durnym, może dobrym pomysłem... trudno mi nawet samemu ocenić czy będzie to grywalne.

W naszym realnym świecie wiedza nie jest przekazywana dzięki magicznym punktom, my potrzebujemy nauczyciela i/lub książek. Mój pomysł opierał by się głównie o pierwszą część czyli nauczyciele.

1.Wywalamy rozwijanie dziedzin za pd. wywalamy też uczenie się technik za PN
2.Tworzymy kilka...dziesiąt npc, rozrzuconych po świecie. Każdy będzie umiał nauczyć jakiegoś zestawu technik, tych którzy będą uczyć technik podstawowych będzie więcej, będą bardziej dostępni, kilka na wioskę, ktoś kto będzie uczył przykładowo edo tensei, będzie poza wioską, jeden
3.Każdy nauczyciel dostaje swój numerek, jedyny dla niego
4.Robimy też spis graczy którzy napisali jakiegoś posta w ciągu ostatnich dwóch tygodni, będzie ona uzupełniana i ciągle utrzymywana, żeby byli na niej aktywni gracze a nie jakieś martwe konta
5.Na sam początek losujemy przypisanie znajomości graczy z nauczycielami, kompletnie losowo. Oczywiście, nauczyciele niskopoziomowego(E-C) fuuinjutsu, ninjutsu, walki wręcz/bronią będą znani każdemu graczowi. Mocniejsze techniki będą mniej znane, przykładowo nauczyciel katonów ogólnodostępnych B-A będzie znany trzem graczom w wiosce(czy coś w tym stylu, do omówienia). Techniki rangi S miały by rozłożenie: 1 nauczyciel, jedna dziedzina, jedna wioska. Tzn, może być tylko jeden nauczyciel katonu S w konoha, jeden w Oto itd. Widzę tu potencjał na walki o nauczycieli itp...
Techniki zakazane były by bardzo rzadkie, czasem w jakiejś wiosce, czasem kompletnie poza, może i nawet na innych wyspach, może edo tensei będzie tylko w kraju koni a wiedze o nim będzie miał tylko przykładowo kamaboko który kompletnie ma gdzieś edo tensei? Będzie to losowe i to będzie piękne.
6.Kiedy gracz nie pisze nic przez dwa tygodnie, jego znajomości są rozlosowywane pomiędzy graczy którzy grają, żeby wiedza nie zniknęła wraz z nieaktywnym graczem.
7.Kage mieli by informacje o wszystkich nauczycielach którzy mieli by ogólnodostępne techniki rang E-S w danej wiosce. Jest to wymagane, żeby nie było blokad wiedzy... no chyba ze nawet kage będzie chamem kappa
8. Osoby z klanu miały by dostęp do swojego nauczyciela klanowego
9.Zostanie nauczycielem danej dziedziny by wyglądało tak: uczenie technik E-D od rangi B, technik C-B od rangi S, uczenie technik A-S tylko posiadając sennina danej dziedziny.
10.Nowy gracz dostawał by zestaw nauczycieli niskorangowych ileś tam losowych nauczycieli większych rang i 1 lub 2 info o jakimś nauczycielu zakazanych technik, oczywiście losowo. Ktoś mógłby zacząć z informacją o tym że ktoś umie nauczyć rasengana, ktoś inny że istnieje jakaś inna technika. Nawet jeżeli im to do szczęścia nie potrzebne, to dostają informacje o tym
11.Informacje o nauczycielach mogą podróżować między graczami, jest musowe jednak żeby było to zgłaszane za każdym razem, żeby wszystko trzymać w porządku.

PS. Nikogo nie namawiam do tego szaleństwa, ale możecie się zgodzić na własną odpowiedzialność

MK: Haretsu Shimeji, Ragi
Nie odpowiadam na gg a na discordzie/pw nie mam zamiaru odpisywać na rzeczy które można znaleźć na forum.
 
Posty: 710
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 22:53
Ranga: Jōnin
Specjalna Ranga: Kage
Specjalna Ranga: Jinchūriki
Dodatkowa Ranga: S-Rank

Re: Wizja zmian

Postprzez Nara Rin » 12 maja 2020, o 12:19

Wizja shouty mi się podoba. Dać na świecie nauczycieli npc, którzy będą uczyli i dziedzin i technik (pd i pn nadal powinny być wymagane do tego) i to ich znajomość będzie limitowała znajomość technik i dziedzin. Nie potrzebne są wtedy żadne debilne limity.
 
Posty: 1987
Dołączył(a): 29 sie 2017, o 22:26
Ranga: Jōnin
Specjalna Ranga: Kage
Specjalna Ranga: Shintaisei

Re: Wizja zmian

Postprzez Cheshire » 12 maja 2020, o 12:28

Whatever, ja z tego wózka wysiadam, za dużo będzie z tym sajgonu xD
To już beze mnie ale cokolwiek byś nie zrobił nie rób tego co chce Rin. Jej pomysł to po prostu Grindowanie i zachowanie swoich zabawek a do tego ograczenie tą mechaniką zabawek innym. Sajgon jak teraz tylko zwiększyć dystans między nią a pozostałymi.
Administrator
 
Posty: 1685
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Re: Wizja zmian

Postprzez Uchiha Kawauso » 12 maja 2020, o 12:29

Nie jestem ani na tak ani na nie... Prawdziwe neutralna. Jednak, czy taki NPC będzie mógł się stać jakoś przyjacielem postaci, wrogiem? W zasadzie wrzucanie ich może być kłopotliwe od strony tworzenia relacji ich umiejscowienia politycznego i ewentualnych zmian kształtów granic i polityki państw. Chyba, że zechce się robić ich wolnymi strzelcami, ale to wtedy jak kage zapatrywaliby się na kontakty takie?
Spoiler:

BANK
PZ
Rozszerzenie KP

Kwestionariusz Chimu
 
Posty: 855
Dołączył(a): 14 paź 2019, o 09:55
Ranga: Tokubetsu Jōnin

Re: Wizja zmian

Postprzez Dōhito Orinosuke » 12 maja 2020, o 12:55

Uchiha Arin napisał(a):Techniki zakazane były by bardzo rzadkie, czasem w jakiejś wiosce, czasem kompletnie poza, może i nawet na innych wyspach, może edo tensei będzie tylko w kraju koni a wiedze o nim będzie miał tylko przykładowo kamaboko który kompletnie ma gdzieś edo tensei? Będzie to losowe i to będzie piękne.

....

Nowy gracz dostawał by zestaw nauczycieli niskorangowych ileś tam losowych nauczycieli większych rang i 1 lub 2 info o jakimś nauczycielu zakazanych technik, oczywiście losowo. Ktoś mógłby zacząć z informacją o tym że ktoś umie nauczyć rasengana, ktoś inny że istnieje jakaś inna technika. Nawet jeżeli im to do szczęścia nie potrzebne, to dostają informacje o tym


Czy wtedy zgoda na zakazane techniki nie byłaby wymagana?

Uchiha Arin napisał(a):8. Osoby z klanu miały by dostęp do swojego nauczyciela klanowego


To jeszcze bardziej pogorszy opłacalność gry bezklanowcem.



Mam jeszcze kilka pytań do tego pomysłu:

1. Trochę nie fair wobec graczy na niższej randze, którzy będą musieli szukać nauczycieli, wiedzy o technikach wyższych poziomów, które to silniejsze postacie zdobyły za PN. Masz jakiś pomysł co z tym zrobić?

2. Jakby to miało działać? Wystarczy, że uzyskamy wiedzę o nauczycielu X w kraju Y i się do niego udamy, aby uzyskać nowe jutsu? Taki NPC może nie chcieć podzielić się z graczem wiedzą? Jeśli tak to od czego by to miało zależeć?

3. Co jeśli ktoś zabije takiego NPCta? Pojawia się od razu nowy, respi się po jakimś czasie?
 
Posty: 471
Dołączył(a): 17 cze 2013, o 17:28
Ranga: Jōnin
Specjalna Ranga: Shintaisei

Re: Wizja zmian

Postprzez Cheshire » 12 maja 2020, o 13:27

O ile pomysł wygląda fabularne atrakcyjnie to nie rozwiązuje on żadnego z problemów jakie chciałbym rozwiązać. Także problemem jest tu wprowadzenie właśnie sprawiedliwego rozwiązania między postaciami sprzed lat i nowymi.
Ogólnie cele jakie sobie postawiłem to
-zmniejszenie ilości raków
-rozwój przez decyzje zamiast spamu
-rozgrywka łatwiejsza technicznie. Mniej sprawdzania, mniej szans na pomyłki, większa automatyzacja.
Postaci rakowych z czasem będzie więcej, spamu myślę będzie trzeba przy tym robić jeszcze więcej jak teraz a pod względem automatyzacji, z tym będzie więcej pierdzielenia z chaosem jak teraz tak więc no nie jest to coś na co świadomie bym się pisał. Pomysł wydaje się być atrakcyjny tylko jeśli ma się sporo wolnego czasu.
Administrator
 
Posty: 1685
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Propozycje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników