Wizja zmian

W dziale tym można składać tematy proponujące zmiany w grze SnM. Propozycje dotyczące pojedynczych technik, przedmiotów oraz obrazków, czy też błędów ortograficznych itp zgłaszane są w subforach.

Moderatorzy: Mistrz Gry, Mistrz Fabularny, Moderacja Propozycji

Re: Wizja zmian

Postprzez Uchiha Kawauso » 12 maja 2020, o 14:01

Tak jak poprzednicy, pomysł zapełni świata ale tylko sztucznie. Jest problematyczny bo by doszła pewnie jakąś mechanika zdobywania wiedzy o NPC + znowu pewnie robiły by się z tego misja wiedzy o NPC, szukania go a dodatkowo opis nauki. Już teraz administracja nie ogarnia rozliczeń za fabułę od grudnia, juz teraz czekałam sporo czasu na sprawdzenie działalności na rzecz forum, gracze czekają na sprawdzanie samodzielek, questów stałych. Im mniej do sprawdzania dla was tym więcej czasu do myślenia nad fabułą forum, organizowania eventów, pisania waszymi postaciami. W takim systemie co proponuje Shouta byłoby dołożenie obowiązków z których i tak się już nie wywiązujecie. Słowem pomysł fauny, lecz zwyczajnie nie realny w realizacji.
Spoiler:

BANK
PZ
Rozszerzenie KP

Kwestionariusz Chimu
 
Posty: 855
Dołączył(a): 14 paź 2019, o 09:55
Ranga: Tokubetsu Jōnin

Re: Wizja zmian

Postprzez Sabaku no Kumari » 12 maja 2020, o 15:14

Osobiście bardziej wolę pomysł osiągnieć czy też obecny system od pomysłu Arina - sue me. Wydaje mi się, że taki system nieco zniszczył by obraz forum - to moze i dobra rzecz, bo kto wie - może większość polubiła by taką zmianę, ale no na pierwsze spojrzenie mi się nie widzi. Dalej uważam, iż pomysł Morta z osiągnięciami jest całkiem fajny - wymaga jedynie dbałości o szczegóły przy tworzeniu aby upewnić się, że każdy gracz za odgrywanie swojej postaci zasłuży na punkty. Czy byłby to bawiący się w dyplomacje Kamaboko, czy też Kumari, Arin czy po prostu napierdalający wszystko na drodze Akuman, bo jest kur*wa Akumanem(Ps. jestem fanem, daj autograf)
Obrazek
"Bezczynność to największa zbrodnia!"
Obrazek

JEBAĆ SENSORA - PRZERÓBCIE TO GÓWNO.

Spoiler:

THEME

-Wcześniejsza postać-
Mk: Hozuki Madoka
Mk: Uciapa Ko
Mk: Kurosawa Shin'ichi
Mk: Terumi Momo
 
Posty: 563
Dołączył(a): 9 cze 2019, o 19:33
Ranga: Tokubetsu Jōnin

Re: Wizja zmian

Postprzez Cheshire » 12 maja 2020, o 15:31

Wódeczka jest można myśleć.
Pomysł Ragiego:
To świetna idea, jaką można wykorzystać do pewnych form urozmaicenia. W samych technikach widzę tu problem o nazwie "czynnik ludzki". Fakt, jak bardzo negatywnie ludzie niektórzy reagują na wizję limitów daje mi pewien obraz jak taki pomysł byłby nadużywany i jak ludzie reagowaliby na potrzebę jego balanowania i poprawek.
Tu jestem pół na pół, jestem na nie dla dla technik ale na tak do czegoś ogranicznego. Czyli nawet bez limitów by połączyć to z np systemem profesji czy urozmaiceniem różnic w danych wynikających z atrybutów (gdy np 3 informacje wynikają z jednego atrybutu, by wprowadzić różnice między nimi oparte o Senseia).
W przypadku technik można by to zaimplementować do jakiejś niewielkiej grupy np do technik traktowanych jako wspomagania. Pomysł jest ciekawy fabularnie i koszmarny technicznie, temu myślę, że jako dobre urozmaicenie warto brać pod uwagę propozycję Ragiego ale nie do wszystkiego.

Co do osiągnięć moich:
Można by pomyśleć jak je zaimplementować przy zachowaniu standardowego wynagradzania. Tylko, żeby nie farmić na raz masy punktów czyli sporo wynagrodzenia z misji i jeszcze osiągnięcia.
Administrator
 
Posty: 1685
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Re: Wizja zmian

Postprzez Kamaboko Gonpachiro » 12 maja 2020, o 15:38

Osiągnięcia są problemem, bo każdy będzie je interpretował inaczej, nie da się ich zrobić dobrze, zwłaszcza jeśli mają być sprawiedliwe dla KAŻDEGO. Prostym przykładem, "Pokonaj dwóch przeciwników". Jest to osiągnięcie bardzo luźne pod względem interpretacji. W końcu wygranie w bierki to też pokonanie przeciwników. W końcu
Pokonać
1. «odnieść zwycięstwo nad kimś»
2. «usunąć, ominąć przeszkody uniemożliwiające działanie i osiągnąć zamierzony cel»
3. «przebyć jakąś odległość»

Prościej mówiąc znajdą się osoby które "Pokonają" przeciwnika po najmniejszej linii oporu, chociażby - w słownej przepychance, czy w czymkolwiek innym czym łatwiej manipulować. Oczywiście można zawęzić to opisem, zmuszając do faktycznego fizycznego uszczerbku na zdrowiu przeciwnika... szkoda tylko że nie będzie to sprawiedliwe wobec każdego czyż nie? Bo postać pacyfisty, nigdy nie zdobędzie tego osiągnięcia.

Osiągnięcia nigdy nie będą sprawiedliwe. Pozostawiają albo zbyt duże pole do interpretacji albo kogoś wykluczają. Narzucają konkretne zachowania i działania celem rozwoju. Ergo zmuszają do bardziej obrzydliwego grindu niż teraz. Bo teraz grind polega po prostu na zdobywaniu PD z misji. Przy osiągnięciach będzie polegał na manipulacji - albo treścią osiągnięcia, albo charakterem własnej postaci. I niby manipulacja treścią osiągnięcia jest spoko, w sensie gloryfikuje pomysłowość a to jest dobre ale to stworzy jedynie większe pole do grindu(Wbić wszystkie osiągnięcia, jak najniższym nakładem siły). Zresztą doprowadzi do wieeeelu kłótni na linii MG - Gracz.

Zarówno pomysł Arina jak i pomysł Orino są lepsze. Są sprawiedliwe. Każdy gracz jest traktowany tak samo. Grind chodź jest(I zawsze będzie, co najwyżej mniejszy lub większy) nie zmusza przynajmniej tak otwarcie do takich underhanded metod.

Osiągnięcia jako jedynie dodatek byłyby w teorii ok, ale szczerze mówiąc nadal generowałyby te same problemy. Albo byłyby nadinterpretowane, albo nie sprawiedliwe wobec części graczy. No chyba że polecimy w osiągnięcia typu "Napisz 30 fabularnych postów" kek.
Hajsy tu

MK: Terumi Terumi, Maji Doppo
 
Posty: 135
Dołączył(a): 21 lut 2020, o 02:52
Ranga: Chūnin

Re: Wizja zmian

Postprzez Cheshire » 12 maja 2020, o 15:44

Ale ja chcę, by można było pokonać wroga słownie. Chcę, by wreszcie poza fizyczną walką u nas zaczęto stosować inne aspekty shinobi i traktowaĆ je poważnie.

A grind trzeba minimalizować. Są gracze PBF, którzy nie mogą na to tyle czasu poświęcać co uczniaki i oni grają w PBFy. Ale nie w SnM bo jak widzą na VL etc reklame SnM to mówią, że wolą sobie odpuścić bo nie chce im się misji grindować i idą na inne PBFy. Skoro inne PBFy potrafią zachęcić takich ludzi, to i my moglibyśmy.
Administrator
 
Posty: 1685
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Re: Wizja zmian

Postprzez Sabataya Shuten » 12 maja 2020, o 16:03

Jakby to frm było dopiero stawiane, to bym stwierdziła, że kurde - Arin to ma mózg, super pomysł. Co prawda wymagałby jeszcze dopracowania, żeby to nie wyglądało jak w MMO, że biegasz od NPC do NPC bez jakiegoś większego charakteru czy czegokolwiek i żeby faktycznie byli bardziej relevant niż jako Skill Instructorzy. Ale to frm ma już... x lat. A przez to a) dużo osób już pewnie przywykło do cyferek b) konwersja systemów to zawsze rak c) to już moja własna opinia, możecie mnie za nią wieszać czy coś ale uważam, że żeby to miało sens i klimat, potrzebowalibyśmy graczy nie piszących postów pod system tylko i wyłącznie. I to tak na prawdę największe problemy z tym jakie widzę. No a że ja prosty człowiek jestem, to raczej jestem za rzeczami, które nie wywrócą aż tak świata do góry nogami. Bo to rodzi zawsze jakieś problemy i nieścisłości, a ja nie lubię problemów i nieścisłości.

No i faktycznie, te osiągnięcia mogą rzeczywiście być nie mniejszym problemem niż overhaul Arina.

No ale dobra, chcemy osiągnąć dwie rzeczy: ograniczyć grind misji ORAZ w jakiś sposób ograniczyć zbyt duży rozwój graczy. Żeby grind ograniczyć, trzeba by stworzyć możliwości alternatywne rozwoju. Ale patrzcie:
1. Pomysł z profesjami jakoś nikogo nie kole w oczy, a jeśli dobrze rozumiem byłyby za nie pd.
2. Mamy te durne wynagrodzenia za fabułę, które for some reasons nie są sprawdzane zbyt często. A przecież gdyby podnieść za nie jakoś sensownie wynagrodzenie i ZAINTERESOWAĆ SIĘ TEMATEM to może się okazać, że te achievmenty nie są szczególnie potrzebne.

Technicznie zamiast dodawać nowe elementy, można też podejść do tematu inaczej: zobaczyć, co mamy i co można z tego poprawić/zrobić ciekawszym.
3. Można by też wywalić misje D z Chimu bo to jest retarted, żeby obierać przez 8 postów ziemniaki. A można machnąć samodzielkę i obierać je tylko przez... 2k znaków! Wow...

Co do rozwoju graczy, to w sumie dunno... Z tego wszystkiego to ograniczenie technik wydaje mi się najbardziej reliable. Przynajmniej wedle tego, co zostało powiedziane w tym temacie. Pomysł Orino też w pewien sposób jest ciekawy, ale znowu chyba wprowadzi dodatkową matmę z liczeniem, która profesja kogo ile kosztuje.
Ta jak nie jestem fanką grindu, tak nie mam nic do niego w jakiejś sensownej ilości. Jak dałam sfarmić pd w BDO to chyba już je dam radę sfarmić wszędzie. W każdym razie uważam, że tak zlany przez chyba wszystkich punkt 2 ma największy potencjał do tego, by misje nie stały się jedynym źródłem tych pd. Serio.
MK: Chousokabe Shouko | Gashi Yakuri
Obrazek
Tsūjtegan: 3000m w dal / 300m widzenia sferycznego
 
Posty: 290
Dołączył(a): 6 lut 2020, o 14:16
Ranga: Tokubetsu Jōnin

Re: Wizja zmian

Postprzez Sabaku no Kumari » 13 maja 2020, o 18:14

Cóż nie wiele jest do dodania bo każdy kto chciał już się w jakiś sposób wypowiedział. Ja jedynie dodam moje przemyślenia po rozmowie z Kamaboko:

A gdyby tak połączyć pomysł z Orinosuke z osiągnięciami które służyły by bardziej za możliwy do zdobycia bonus poza normalnymi pd. A rozwój ograniczony był by zaproponowanym przez Orino sposobem(coraz droższych rozwinięć?)(+ Te ograniczenie na atrybuty w opcji max: 2 A 3 S albo(tą opcję wolę bardziej) 1 B 2 A 2 S.


ps Dalej nie rozumiem niechęci do misji samych w sobie - te jeśli mg i gracz nadają na podobnych falach mogą być ciekawe nawet gdy są proste w założeniu jak pokonanie X złoczyńców i potem mają konsekfencje.

Przykłady:

Shuten u mnie na misji miała złapać bandziorów z którymi spotkała się na innej misji. Ostatecznie walka zakończyła się poddaniem gości, którzy wyjaśnili, iż są/byli shinobi(uczniami akademi) Iwy ale zostali wylani na zbity pysk przez Mumeia. Zaraz po misji Shuten udała się do Kage aby wyjaśnić sprawę, wstawić się za nimi i o proszę. Może mało ważny ale już mamy jakiś wątek dla postaci.

Kumari nie chcąc mordować wysiliła się aby zamiast tego złapać przeciwników bez żadnych obrażeń i zabrać ich do więzienia w Sunie co ostatecznie doprowadziło do fabuły między Saiko a Kumari.(Więźniowie zostali wykorzystani przez Saiko jako "lekcja" dla Kumari, mówiąca, że nie każdy zasługuje na drugą szansę)

Po misjach Iwy w Kraj Wodospadów ten ogarnięty jest wojną domową.


ps2 Inne dowody na to, że misje są fabułą postaci.

viewtopic.php?f=352&t=11418&start=30

viewtopic.php?f=189&t=6832&p=136550#p136550

viewtopic.php?f=140&t=11935&p=135385#p135385
Obrazek
"Bezczynność to największa zbrodnia!"
Obrazek

JEBAĆ SENSORA - PRZERÓBCIE TO GÓWNO.

Spoiler:

THEME

-Wcześniejsza postać-
Mk: Hozuki Madoka
Mk: Uciapa Ko
Mk: Kurosawa Shin'ichi
Mk: Terumi Momo
 
Posty: 563
Dołączył(a): 9 cze 2019, o 19:33
Ranga: Tokubetsu Jōnin

Re: Wizja zmian

Postprzez Cheshire » 13 maja 2020, o 19:04

Sabaku no Kumari napisał(a):A gdyby tak połączyć pomysł z Orinosuke z osiągnięciami które służyły by bardziej za możliwy do zdobycia bonus poza normalnymi pd. A rozwój ograniczony był by zaproponowanym przez Orino sposobem(coraz droższych rozwinięć?)(+ Te ograniczenie na atrybuty w opcji max: 2 A 3 S albo(tą opcję wolę bardziej) 1 B 2 A 2 S.

To jest problematyczne pod względem technicznym oraz nie rozwiązuje problemu tylko pogłębia go - postacie nowe będą miały trudniej nadgonić starsze.

Sabaku no Kumari napisał(a):ps Dalej nie rozumiem niechęci do misji samych w sobie - te jeśli mg i gracz nadają na podobnych falach mogą być ciekawe nawet gdy są proste w założeniu jak pokonanie X złoczyńców i potem mają konsekfencje.

Misje są pwoodem dla którego wielu dawnych graczy nie gra już w naruto a inni nigdy nie chcieli. Pisanie wątków pod narratorem, pod jego tempo i dostosowując się do niego wcale nie jest dla każdego przyjemne. Nie wszyscy ludzie na świecie są na PBFach by pisać. Niektórzy pisza by być na PBF. PBF to gra, jak RPG. W RPG nie grają ludzie którzy chcą teatru czy dyskusji, tylko ludzie, którzy chcą gry. Tak samo na PBF. Są ludzie, którzy chcą pisać swobodnie, a postać rozwijać nie poprzez pisanie z narratorem a poprzez podejmowanie decyzji. Dla niektórych system misji na naruciakach to zawsze było to co w tych PBFach jest najgorsze. I nie jeden PBF się dokopał dna misjami. Moja pierwsza interwencja w kierunku moderacyjno adminowskim to było ratowanie DSa od systemu misji gdzie od tego skupienia na pisaniu praktycznie gra im wysiadła bo ludzie mieli tego dość.
Ostatecznie nie ma przyjemności w byciu uziemionym przez misję na długi czas. Najdłuższa misja S musiałaby być najwyżej na tydzień, by zwiększyć ilość osób dla których jest to atrakcyjne. A to się nie uda. Chyba że w formie roleplayowej.

Ogólnie rozumiem też, że lubicie misje. Nie wszyscy nie lubią misji, nie wszyscy lubią, mamy dwie grupy. I tak się zastanawiam, jak to rozwiązać, by nie odebrać obecnego rytmu gry takiej Rin co preferuje misje a tylko dodać możliwości inne. Nie chce bezmyślnie tego dodać, żeby osoba robiąca misje nie działała 2x szybciej poprzez dodatkowy system. Więc tu się muszę zastanowić nad kompromisem by był zbalansowany.

Tak więc teraz główkuję nad kolejnymi kompromisami.
Administrator
 
Posty: 1685
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Re: Wizja zmian

Postprzez Hyūga Eijiro » 13 maja 2020, o 22:07

1. Lore - jak dla mnie fajne, zwłaszcza postarzenie postaci.
2. No też spoko, ale też uwaga, żeby za bardzo się nie upodobnić do SW, gdzie też jest sporo "niebezpieczeństw" i tam już strach iść samemu na misję większą niż C.
3. Power scaling - nie mam zdania.
4. Techniczny aspekt - fajne, nawet bardzo.
5. Mechanika Gry - spoko, o ile komuś będzie się chciało to robić, bo to jednak trochę zabawy z tym będzie.
6. Mechanika rozwoju - według mnie różnica między D, a S powinna być naprawdę zauważalna. Przykład? Siła większości geninów vs Tsunade, A (czwarty raikage), Guy.
kiedy różnica biegu normalnego człowieka a rekordzisty to od 32 do ponad 44 km na godzinę, co daje więc różnicę dużo mniejszą.

- cóż, mówimy o shinobi, więc jakby nie ma co porównywać tego do "normalnych" ludzi.
7. Zdobycie punktów - również uważam, że osiągnięcia powinny być dodatkiem, a nie zastępować wynagrodzenie z misji. Również jestem ich zwolennikiem i uważam, że wszystko leży w rękach MG i kwestii dogadania się z graczem. Shuten słusznie zwróciła uwagę na wynagrodzenie za fabułę, może ono powinno po prostu przynosić więcej pd/pn, niż do tej pory, co by ludzie nie chcieli tylko misji robić?
Osiągnięcia mogłyby być np. jednorazowe (albo i takie i wielorazowe) i do zdobycia w każdym momencie, a nie tylko na misjach. Wtedy dałoby się stworzyć dla każdego coś dobrego, istniałoby osiągnięcie dla pacyfisty, a także dla Akumana ( <3 ) .
W jakiś sposób zrobić to tak, żeby fabuła była równie opłacalna co misja, wtedy będzie wilk syty i owca cała.
Co do profesji - jestem jak najbardziej za, pomysł super, ale też uwaga, żeby nie stworzyć profesji, które dawałyby zbyt dobre bonusy ("profesja powiedzmy nauczyciela, pozwalająca mu opanować więcej technik niż innym postaciom") i branie innych byłoby nieopłacalne.
8. Co do ograniczeń jestem sceptycznie nastawiony. Wszystko zależy od tego jakby to miało finalnie wyglądać.
W każdym razie pomysł Arina o zapominaniu technik mi się podoba.
Albo... taki luźny pomysł - stworzyć coś, co by pozwalało zapomnieć techniki z danej dziedziny albo po prostu jakieś konkretnie techniki. Np. misja, na której ktoś częściowo wymazuje postaci pamięć, przez co zapomina jak się używa technik np. genjutsu. Albo istniałaby technika, która po tym jak się jej nauczysz wymazuje postaci pamięć o niej samej + o tych technikach, których już nie potrzebujemy, dzięki czemu byłaby wielorazowa, ale wymagałaby każdorazowo zużycia na nią PN.
Obrazek


Mogę poprowadzić misje D i C
Akceptuję samodzielki - w razie czego proszę o kontakt na gg :D
 
Posty: 511
Dołączył(a): 2 sty 2018, o 03:25
Ranga: Tokubetsu Jōnin

Re: Wizja zmian

Postprzez Cheshire » 15 maja 2020, o 19:12

KONTYNUACJA W NOWYM TEMACIE
viewtopic.php?p=137214#p137214
Administrator
 
Posty: 1685
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Poprzednia strona

Powrót do Propozycje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników